Side 1 av 2 12 Siste
Viser søkeresultater 1 til 10 av 19
    Medlem siden
    Apr 2007
    Sted
    Norge
    Meldinger
    360

Standard "Vindunderkuren" Bailine og Norsk Thyreoideaforbund

Fikk brev fra NTF og sammen med det lå det reklame fra Bailine. Jeg synes ikke slik reklame bør sendes ut fra dem.

Den starter slik:

Bailine er elektronisk muskelstrening. Bailine øker stoffskifte. Og gjennom vår elektroniske trening vil du øke forbrenningen, samt øke blodsirkulasjonen og få økt velvære og energi. Samtidig får du en fastere og slankere kropp Vi gir også kostholdstips til de som ønsker det. Gode resultater for de fleste.
    Joda man får jo økte forbrenning etc. akkurat som man får når man trener, for det er jo det musklene gjør her også. Men hva synes dere om fremstillingen her?

Det at man starter med å si at det øker stoffskifte og sendes ut fra NTF synes jeg ikke er ok.

Her er noen eksempler på at bailine "forhøyer stoffskifte":
    http://www.rb.no/derdubor/M58980/
    http://www.bailine-brumunddal.com/

Nå vet ikke jeg mye om bailine, for det har jeg ikke satt meg inn i, men jeg kan ikke se at dette er annet enn ting som gir effekt når det utføres på lik linje som om de samme musklene hadde gjennomført en trening. Så det at det øker eller forhøyer som de liker å kalle det, blir vel bare midlertidig.

Bare så det er sagt, jeg har ikke noe i mot hverken bailine eller bruk av muskelstimmulator. Faktisk testa jeg det for 15-20 år siden med god effekt, men det var sammen med mye trening også.

Det jeg ikke synes noe om er bl.a at det virker som om dette er noe som kan gi en generell forbedring av lavt stoffskifte.

Medlem siden
    Nov 2009
    Alder
    50
    Meldinger
    225

Standard Sv: "Vindunderkuren" Bailine og Norsk Thyreoideaforbund

Hei Qa

Ja, ærlig talt dette mener jeg NTF burde holde seg for god til. Mange av oss stoffskiftesyke sliter med vekta og at NTF er med på markedsføring av Bailine synes jeg blir galt... De kan godt fokusere på kosthold og trening men ikke slike løsninger.

Medlem siden
    Jul 2008
    Meldinger
    9

Hei,

Jeg prøvde Bailine før jeg fikk lavt stoffskifte, og det virket veldig bra. Etter at jeg fikk lavt stoffskifte virket det ikke i det hele tatt. Jeg hadde gått på Levaxin i nesten 1 år, og det forsvant ikke en eneste centimeter på nesten 20 behandlinger :-(

Jeg fortalte om diagnosen min, men hun som jobbet der hadde null peiling.

...snakk om å kaste penger ut av vinduet!

Medlem siden
    Dec 2009
    Sted
    Candyland
    Alder
    49
    Meldinger
    3,043

Post Sv: "Vindunderkuren" Bailine og Norsk Thyreoideaforbund

"Fikk brev fra NTF og sammen med det lå det reklame fra Bailine. Jeg synes ikke slik reklame bør sendes ut fra dem."

Tiltredes!
    ...for før i verden så hadde Dagbladet faste innslag fra Dusteforbundet (Fredrik Stabels fantastiske univers).

Det foresvever meg mer og mer at NTF kvalifiserer seg igjen og igjen for oppmerksomhet fra Dusteforbundet -
    for man sitter jo og igjen med valget mellom å le eller gråte over slike "venner".

"Jeg sier ikke mer." (Stabel)
    Kevlin
    ... bare fordi du er paranoid: så betyr ikke det at de ikke er ute etter deg!!
    Lavt stoffskifte - Erfa Thyroidfra slutten av 2009
    Min første halve pille med Erfa

Medlem siden
    Apr 2007
    Sted
    Norge
    Meldinger
    360

Det er akkurat det dere tar opp som jeg også reagerer på. Jeg føler at man lurer folk som allerede ligger nede med et opplegg som koster penger.

I samme brevet var det også informasjon om et kurs med kostveiledning i forhold til Fedon Linberg, og det reagerte jeg ikke på. Det er greit, for det er bare informasjon om noe, og ikke reklame som er ute etter og lure folk bare informasjon. Men å komme med slike utsagn som den reklamen for Bailine gjør og når andre setningen er: Bailine øker stoffskifte.

Veldig intressant med din erfaring her også GMA.

Medlem siden
    Mar 2005
    Alder
    74
    Meldinger
    490

Det vitner jo bare på ny om hvor lite greie på stoffskiftet NTF har !
    Joda - det øker stoffskiftet for de som har en fungerende kjertel.
    Det virker på den måten at trening er en katabol prosess - den river ned muskelfibre som stoffskiftet får beskjed om å bygge oppigjen gjennom en økt TSH, og kjertlen leverer mer T3 som igjen får litt mer fart på skrotten.

Men så er det vel kanskje så at de fleste av oss ikke har så mye glede av en høyere TSH ? For å ha det, må en jo også ha en fungerende kjertel.
    Hvis vi skal få høyere stoffskifte : ta et dykk i pilleboksen du bruker.

Det er jo bare trist og sørgelig dette.

Vi må hele tiden være på vakt og vurdere opplysninger opp mot et statisk pilleavhengig stoffskifte.
    Det er jo kroppens evne til regulering av dette som kanskje er det verste savnet.
    Feks på treningssentere lærer en at stoffskiftet øker i mange timer etter en økt - også dagen etter.
    Og det stemmer det - bare ikke hos oss.
    • Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.

Medlem siden
    Apr 2007
    Sted
    Norge
    Meldinger
    360

Bare en kommentar, for å forsikre meg om at ikke noe jeg skriver kan mistolkes. Dette er en reklame som ligger i konvolutten fra NTF. Står heldigvis ikke anbefalt av dem eller noe, men jeg føler at reklamerer man for dem i sin post, så har man på en måte gjort det. Enkelte vil nok derfor kunne oppfatte dette som at det er en god løsning siden det kommer tilsendt fra NTF.

Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Danmark
    Alder
    67
    Meldinger
    10,228

Question Sv: "Vindunderkuren" Bailine og Norsk Thyreoideaforbund

Sitat Opprinnelig skrevet av Qa Vis post
    Det er akkurat det dere tar opp som jeg også reagerer på. Jeg føler at man lurer folk som allerede ligger nede med et opplegg som koster penger.
    Ikke kun penge, Qa

Det signal en patientorganisation hermed sender ud til sine stofskiftesyge medlemmer er, at lavt stofskifte og overvægt som følge af hormonunderskud (lav forbrænding) kan afhjælpes ved hjælp af en metode, der i bund og grund er fysisk træning. Fordi uanset om man ligger ned på en briks med elektroderne på kroppen, eller om man løber ude på vejen for at motionere - siger patientorganisationen med sin promotion af Bailine, at det hjælper på stofskifte og på overvægten.

Hvad nytter det at stofskiftet stiger pga. Bailine (hvis det sker for nogen), når det er binyrerne der slider med at kompensere for træningen eller en tur på Bailine-briksen, mens skjoldbruskkirtlen er lige så syg, som den plejer og det vil også ske for binyrerne, hvis skjoldbruskkirtlen/kroppen ikke får den rette behandling, der i den sidste ende vil aflaste (beskytte) binyrerne osv. osv.

At Bailine ikke tager sig af det er ganske forståeligt: deres formål er at tjene penge koste hvad det koste vil. Men hvad får en patientforening ud af Bailine?
    • Tak for at du læste mit indlæg.
    • Vil du vide lidt om hvad jeg står for, er du velkommen til at læse min signatur her

Medlem siden
    Mar 2005
    Alder
    74
    Meldinger
    490

Ja, etter min mening er det den tankegang at man kan gjøre noe med problemet selv. Det er bare å bevege seg, og siden dere ikke gidder - så kanskje dette hjelper ?
    Tanken bak ligner den heilpraktiktiske tankegang man her på forumet reagerer kraftig på.
    De forklarer jo uten omsvøp og fortielse, og ærevære dem for det. Jeg liker at idiotene avslører seg selv, tydelig og greitt.

NTF anbefaler bare å prøve - for å se om det hjelper.
    Uten å dekomponere for sine medlemmer og andre hva de mener er virkemekanismen, og hvordan de tenker seg at den vil virke på oss.
    En slik pasientforening bør nok være klar over hvilket intrykk de legger igjen hos medlemmer, og potensielle medlemmer.
    På godt og vondt.

Stoffskiftet er jo en autonom prosess.
    En selvstyrt og svært komplisert prosess med mange produksjonstrinn som kan feile.
    Påvirkningen fra nervesystemet er ikke forklart, og kan heller ikke vises i studier eller forsøk.
    Den teoretiske mulighet for dette ligger i at hypofysen har forbindelse til nervesystemet, som jo er nødvendig for binyrefunksjonen.
    Og de som er uten kjertelfunksjon er av denne grunn brennsikkert utenfor enhver kontroll. Det verste vi mister når kjertelen slutter å fungere, er jo nettopp den autonome kontroll.
    Vår kontroll med stoffskftet begrenser seg dessverre til et dykk i pilleboksen.
    • Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.

Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Østlandet
    Alder
    51
    Meldinger
    895

Nå har ikke jeg vært medlem av det forbundet på mange år. Men jeg synes de taler med to tunger her. På den ene siden vil de ikke at folk skal få informasjon om medisinalternativer til Levaxin, som Armour, Erfa og annen skolemedisin. Samtidig sender de altså ut reklame til sine medlemmer for et produkt som "kanskje kan hjelpe"? Det der henger ikke på greip!

Jeg har struma og hypothyreose, i tillegg til flere andre kroniske sykdommer.

Side 1 av 2 12 Siste

Lignende tråder

1. Hvad er "fagmand", "fagfolk" eller "faglig ballast"?
    Av Anisa i forumet Diverse relatert til helse og sykdom
    Svar: 1
    Siste melding: 22-09-10, 15:29
  2. "Vindunderkuren" Bailine og Norsk Thyreoideaforbund
    Av Qa i forumet Medisinsk politikk, brukermedvirkning, pasientrettigheter, foreninger og skeptikere
    Svar: 13
    Siste melding: 08-08-10, 18:43
  3. "Vores stjålne fremtid" ("Our Stolen Future")
    Av Anisa i forumet Andre bøker
    Svar: 4
    Siste melding: 07-03-09, 16:12
  4. "konen", "damen", "madamen" mm. er prol.
    Av Anisa i forumet Forum: Andre emner (enn stoffskifte)
    Svar: 2
    Siste melding: 02-03-09, 17:11

Søkeord for denne tråden

Bokmerker

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •  

Logg inn

Logg inn