Viser søkeresultater 1 til 6 av 6
    Medlem siden
    Mar 2005
    Alder
    74
    Meldinger
    490

Standard BTA - NTF nyttig samrøre ?

Fremdeles enighet iallfall.
    Mange kritiserer BTA for sitt utstrakte samarbeide med den delen av legene som er blodprøveslaver og at de heller burde samarbeidet med de legene som de selv saksøker.
    De saksøkte behandler hypothyreosepsientenes symptomer omtrent slik mange her på forumet har skrevet at de vil behandles - som et helt menneske.
    Det er påtide at NTF kritiserer slik adferd.

BTA er aktiv om dagen i TSH-spørsmålet. Pussig nok er NTF også det - samtidig.
    Eller får man (jeg iallfall) nok bare av å lese førstesiden til BTF, som jeg tør å sitere fra :

Warning! There are a number of websites with unhelpful and inaccurate information about thyroid disease which should be ignored. Our links are for recognised patient support and information sites recommended by the BTA. The BTA is the only national professional organisation in the UK composed of research doctors and consultants who are accredited by having completed higher professional training in thyroid and other endocrine diseases

Det er bare VI som vet sannheten.......
    Linken der er skrevet av kreftlegen Pat Kendall-Taylor. Det opplyses at 2 grupper innen BTA er igang med å lage nasjonale behandlingsrettningslinjer.
    Noe å tenke på for NTF ?
    Jeg har mange ganger kritisert dem for ikke å ha sitt eget syn på slike viktige ting.

http://forums.about.com/n/pfx/forum.asp ... k&tid=4172
    Som det skrives her : Det er kanskje en god ide å se seg litt rundt på forumene å lære litt av hva pasientene skriver ?
    De skriver jo villig vekk har jeg hørt.

Så foregår det uheldige ting på internett. Uvedmommende kan bane seg vei til skriverier de helst ikke burde.
    Feks. når endokrinologer skriver til hverandre at de ikke skal støtte pasienter som kommer til dem og er fortvilet over feil behandling andre endokrinologer har gitt dem.
    Slikt kan det bli trøbbel av å linke til.......
    • Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.

Medlem siden
    Mar 2005
    Sted
    Akershus
    Meldinger
    5,332

Medlem siden
    Mar 2005
    Alder
    74
    Meldinger
    490

Standard

Fra denne linken :
    Just so people know -- the various medical authorities in the UK and the US have been monitoring patient boards for years -- this isn't new.

Så storebror er med å leser hva du skriver, ja, storebror skriver tilogmed her på forumet - når hun ikke har for mye å gjøre da..........

Men det er vel egentlig bra vel ? Da får de jo noe info - når de ikke får den pasientkontakten de burde under en konsultasjon.........
    • Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.

Medlem siden
    Dec 2008
    Sted
    alle lande
    Meldinger
    1,359

Standard Sv: BTA - NTF nyttig samrøre ?

Sitat Opprinnelig skrevet av n`Finn Vis post
    Eller får man (jeg iallfall) nok bare av å lese førstesiden til BTF, som jeg tør å sitere fra :

Warning! There are a number of websites with unhelpful and inaccurate information about thyroid disease which should be ignored. Our links are for recognised patient support and information sites recommended by the BTA. The BTA is the only national professional organisation in the UK composed of research doctors and consultants who are accredited by having completed higher professional training in thyroid and other endocrine diseases.
    Sitat fra forbundslederens (Bente Bakke) åpningstale ved NTF,s landsmøte:

"Dagens pasienter søker på nettet når de ikke er tilfreds med hjelp og informasjon fra legen. (..) man finner også nettsteder med et mindre seriøst innhold. Her kan noen av brukerne nærmest oppkaste seg til eksperter og blir oppfattet som guruer av brukerne. De er raske til å stille diagnoser og anbefale preparater og doseringer. Flere kritiserer NTF fordi vi ønsker å samarbeide med leger og legemiddelindustri for at pasientene skal få bedre behandling. Vi skal derfor angivelig være kjøpt og betalt og har ikke selvstendige meninger om noe som helst. Jeg advarer mot mye av det som finnes på slike nettsider." (Thyra nr. 4/2008)

"Både leger og helsemyndigheter har i lang tid ønsket at befolkningen skal ta ansvar for helsen selv. Kampanjer for å få folk til å slutte å røyke, spise sunnere og mosjonere mer, og svært mye forebyggende medisin, dreier seg om dette. Nå gir informasjonsteknologien pasientene mulighet til å ta ansvaret på en mer omfattende måte. De kan selv søke frem og velge ut den informasjonen de vil ha. Og de kan velge hvem de vil lytte til og stole på. Det inkluderer valg av og diskusjon omkring enkeltleger og annet helsepersonell.

Sosiale medier og sosiale nettverk på Internett representerer ikke bare nye måte å skaffe seg helseinformasjon på. De bidrar også til endrede maktforhold: Pasientene ønsker ikke bare å være i sentrum, de vil sitte i førersetet! Det betyr ikke at den tradisjonelle legerollen blir overflødig, men at vi må redefinere den slik at den også inkluderer en aktiv rådgiverrolle i bl.a. sosiale medier."
    (Den Norske Legeforening)
    Hvis du har noen spørsmål knyttet til bruk av vårt forum - les OSS/FAQ.

Medlem siden
    May 2011
    Sted
    Nord Troms
    Alder
    66
    Meldinger
    1,111

Standard Sv: BTA - NTF nyttig samrøre ?

Sitat Opprinnelig skrevet av Admin Vis post
    Sitat fra forbundslederens (Bente Bakke) åpningstale ved NTF,s landsmøte:

"Dagens pasienter søker på nettet når de ikke er tilfreds med hjelp og informasjon fra legen. (..) man finner også nettsteder med et mindre seriøst innhold. Her kan noen av brukerne nærmest oppkaste seg til eksperter og blir oppfattet som guruer av brukerne. De er raske til å stille diagnoser og anbefale preparater og doseringer. Flere kritiserer NTF fordi vi ønsker å samarbeide med leger og legemiddelindustri for at pasientene skal få bedre behandling. Vi skal derfor angivelig være kjøpt og betalt og har ikke selvstendige meninger om noe som helst. Jeg advarer mot mye av det som finnes på slike nettsider." (Thyra nr. 4/2008)

"Både leger og helsemyndigheter har i lang tid ønsket at befolkningen skal ta ansvar for helsen selv. Kampanjer for å få folk til å slutte å røyke, spise sunnere og mosjonere mer, og svært mye forebyggende medisin, dreier seg om dette. Nå gir informasjonsteknologien pasientene mulighet til å ta ansvaret på en mer omfattende måte. De kan selv søke frem og velge ut den informasjonen de vil ha. Og de kan velge hvem de vil lytte til og stole på. Det inkluderer valg av og diskusjon omkring enkeltleger og annet helsepersonell.

Sosiale medier og sosiale nettverk på Internett representerer ikke bare nye måte å skaffe seg helseinformasjon på. De bidrar også til endrede maktforhold: Pasientene ønsker ikke bare å være i sentrum, de vil sitte i førersetet! Det betyr ikke at den tradisjonelle legerollen blir overflødig, men at vi må redefinere den slik at den også inkluderer en aktiv rådgiverrolle i bl.a. sosiale medier."
    (Den Norske Legeforening)
    Hei Admin

Jeg vet (tilfeldigvis) at NTF er forkortelsen for Norsk Thyreoideaforbund og formoder at BTA står for British Thyroid Assocation.
    Men kan du si hva BTF er forkortelse for?

Etter mitt syn bør en bruke både forkortelsen og hva forkortelsen står for i en parantes.

Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Danmark
    Alder
    67
    Meldinger
    10,228

Smile Sv: BTA - NTF nyttig samrøre ?

Håber, det er OK at jeg svarer... Jeg kan godt huske denne tråd fra fortiden..

Sitat Opprinnelig skrevet av n`Finn Vis post
    Sitat Opprinnelig skrevet av Elbeth Vis post
    Jeg vet (tilfeldigvis) at NTF er forkortelsen for Norsk Thyreoideaforbund og formoder at BTA står for British Thyroid Assocation. Men kan du si hva BTF er forkortelse for?
    BTF står for British Thyroid Foundation, men lige i denne tråd, tror jeg at n`Finn mente BTA (British Thyroid Association) med en tastefejl på "F" i stedet for "A".
    • Tak for at du læste mit indlæg.
    • Vil du vide lidt om hvad jeg står for, er du velkommen til at læse min signatur her

Lignende tråder

1. Nyttig artikkel om Jod
    Av Hassan i forumet Lavt stoffskifte og jod
    Svar: 8
    Siste melding: 18-01-15, 09:13
  2. Svar: 5
    Siste melding: 17-11-12, 06:07
  3. BTA - NTF nyttig samrøre ?
    Av Hansen i forumet Medisinsk politikk, brukermedvirkning, pasientrettigheter, foreninger og skeptikere
    Svar: 2
    Siste melding: 15-02-08, 20:48

Søkeord for denne tråden

Bokmerker

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •  

Logg inn

Logg inn