Side 3 av 10 Først 12345 ... Siste
Viser søkeresultater 21 til 30 av 98
    Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Rogaland
    Alder
    47
    Meldinger
    2,691

Standard

Ok, jeg ser deres vinkel på dette temaet, men hvor er de aktivt med på å motarbeide fremgang i behandling og diagnostisering av thyreoideasykdommer?

Kanskje jeg er treig? Når alle de som er engasjerte trekker seg ut av en forening, hvilke krefter er det da igjen som kan være advokat for oss som ikke blir friske??

Er det ikke slik at om ikke folk meldte seg ut av foreningen fordi de ikke var enige, så kunne de bli en strek kraft for å forandre foreningen? Eller er det for mye ansvar? Lettere å sitte på utsiden å betrakte hva som skjer? Det er litt vanskelig for meg å se logikken i å trekke seg ut i protest. Hvorfor ikke samles og stå imot og legge litt press på dem i stedet? Hvis kunnskapsrike folk kunne legge krefter i en forening som NTF så kunne vi gjerne ha oppnådd noe stort..

De er politisk selvmord å trekke seg ut... Spør du meg
    Hilsen Anne Ma
    Bekymring er som en gyngestol: Den gir deg noe å gjøre, men den får deg ingen steder.

Medlem siden
    Mar 2005
    Alder
    74
    Meldinger
    490

Standard

Dine argumenter blir helt feil for meg Anne Ma.
    Jeg velger såvisst ikke å melde meg inn - enn si, bli stående som medlem - av en forening som ikke viser en viss aktivitet utad i det jeg både liker og trenger.
    Hvis eneste formål er å sitte sammen kan jeg likegjerne melde meg inn i en forening for de hårløse eller noe sånnt. Kaffe får jeg vel der også ?

Hva er meningen med foreningen ?
    Er det en kamporganisasjon ?
    Kjemper den for mine rettigheter ?
    Har de oppnådd resultater ?

Så kan man jo lure på hvor fritt organisasjonen står til å kritisere den uhemmete bruken av Levaxin som jo foregår, når en samarbeider med produsenten ?

Min viktigste grunn for ikke å melde meg inn, er at jeg vil ikke legitimere en sovende organisasjon. Jeg vil stå som medlem i en organisasjon jeg kjenner meg hjemme i og som jobber for en bedring av medlemmenes situasjon (som er langt under pari) og som jeg får hjelp av om jeg skulle trenge det.

Jeg tror det er mange i den potensielle medlemsmassen som er som meg - ikke har allverdens overskudd til møtedeltagelse og til å stå på hverken for andre elelr for seg selv, men selvfølgelig gjerne vil gi støtte til en organisasjon som viser at den står på og kan vise til resultater.

Det må vel være en god forenings-strategi å kjøre fram noen saker en kan få igjennom - for så å vise til resultater.
    • Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.

Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Rogaland
    Alder
    47
    Meldinger
    2,691

Standard

Det er vel på samme måte som at dine argumenter ikke stemmer for meg ;) Jeg tror på å stå sammen på tross av forskjeller for å fremme en sak.

Men, er det ikke akkurat slike som oss som ikke blir friske av en pille, som er med i styre og stell av forningen også. Akkurat dem som ikke har så mye å gå på? Syke av thyreoidea og allikevel velger å bruke det lille de har for å prøve å gjøre en forskjell? Det er slik jeg oppfatter dem i hvertfall.

Og litt må de jo ha klart på de 10-15 årene de har eksistert.. Det er jo sinnsykt mange lokallag rundt om kring og folk har en plass å treffe likesinnede. Og vi er jo mer synlige hos legene også etter hvert tror jeg. Og uansett hva foreningen gjør må den høre på medlemmene sine for det er jo en liten forening og det burde ikke være for vanskelig å bli hørt ;)

Ellers er jeg enig med deg i at de bør skryte mer av det de oppnår for man ser dem ikke igjen. Men jeg tror ingen ting på at de er kjøpt og betalt. Så langt utover landet rekker hverken Aker eller legemiddelfirmaet ;) For det er jo en organisasjon fra hele landet og representanter fra over alt så vidt jeg vet..

Men jeg hadde jo trodd at du ville ha vært en resurs i et styre en plass. En som kan få ballen til å rulle
    Hilsen Anne Ma
    Bekymring er som en gyngestol: Den gir deg noe å gjøre, men den får deg ingen steder.

Medlem siden
    Mar 2005
    Alder
    74
    Meldinger
    490

Standard

Og - harddisken er like tom likevel.
    Jeg skal såvisst ikke legge føringer for en foreningen jeg ikke er medlem i, men jeg følger jo med på hva den driver med da.
    Ett meget viktig felt gjør jeg med jo noen refleksjoner omkring :
    Det er hva foreningen gjør for å få bort ensidigheten i medisinvalget ?
    Finnes det andre sykdomsgrupperinger som har valet mellom EN medisin ?
    Gjør foreningen noe med det, så forsvinner en samarbeidspartner ?
    Så hva er viktigst da - medlemmenes - eller foreningens interesser ?
    Ja, som utenforstående gjør man seg jo sine refleksjoner.
    Og de påvirker jo om man vil gi sin støtte elelr ikke.
    Jeg er feilbehandlet med Levaxin i 16år, og det har hatt store konsekvenser for meg.
    Nå må jeg betale selv for en bedre helse. Det er enten fortsatt feilbehandling - eller betale selv.
    Det har trygderetten avgjort på høyeste hold. Klart at saken kan kjøres sivilt, men det har ikke jeg råd til.
    sådaså.
    Saken danner jo presedens for foreningens medlemmer. Har foreningen vist noen interesse ?
    • Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.

Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Rogaland
    Alder
    47
    Meldinger
    2,691

Standard

Jeg tror foreningen er klar over det økende behovet for å sette det på dagorden. Jeg tror gjerne det er litt av grunnen til at Omdal er gått inn i fagligråd (bare gjetter). Jeg er enig med deg i at det er kjempe viktig å fjerne stempelet "alternativmedisin" på Armour osv.. Det er kun vanvittig at de forholder seg på det viset. Jeg synes jo selv at om noe kan føre til at folk blir bedre så skal det tas i bruk. Men, legestanden er jo slik den er. Det viser jo også historien til Hegge klart og tydelig. Jeg kan logisk skjønne at de er forsiktige selv om det ikke er min måte. Jeg tror vi er like i det n'Finn at vi synes kamp er en god måte å løse samfunsproblemer på. Stå på barrikadene ;) Men om det er lurt med en slik erke konservativ bransje som leger er jeg faktisk litt i tvil om. Kan ikke det ødelegge for oss like mye som det gavner?

Vi skal ikke glemme at maaange lever et veldig bra liv på Levaxin. Det er fort gjort når en kun treffer folk som ikke blir bedre. Foreningen må også balansere det der. ikke lett tror nå jeg. Jeg vil heller brøle og få action ;)
    Hilsen Anne Ma

Medlem siden
    Mar 2005
    Alder
    74
    Meldinger
    490

Standard

Desto viktigere for foreningen å markere SKIKKELIG avstand til legenes hegemonisering !
    Det er iallfall en av mine grunner som begrunner min skepsis.

Og så gjelder gjelder ikke bare å få Armour på spisekartet - det er MASSE der ute som flere av medlemmene kan ha nytte av !
    I Sverige har man forresten hele 2 produkter å "velge" mellom. Begge er syntetiske.
    Noe foreningen jo må sette seg inn i ! Det går ikke an av en forening som skal representere alle medlemmene å stille seg uvitende til noe så viktig som enkeltmedlemmenes helse og hva som finnes på markedet.

Det aller siste du skriver er rett og slett stygg bruk av statistikk Anne Ma.
    Det finnes ikke statistisk materiale som sier noe slikt !
    Det er i beste fall legerykter og produsentpropaganda !
    Om det skulle være legerykter, så foregår det vel omtrent slik : Så hvordan har de det i dag da fru.......
    Jo takk jeg har det bra jeg.
    Dette sier allfall min gamle mor. For det første har hun klippetro på at legen gjør alt for å behandle henne etter beste måte.
    For det andre er hun så kognitivt svekket av den utilstrekkelige behandling hun har vært utsatt for gjennom et langt liv, at hun har mistet seg selv. Og den veien går det desverre med for mange av oss om vi ikke er våkne og står på selv for vår behandling.
    For det tredje er det etisk svært betenkelig å føre en "statistikk". Her brytes alle regler for statistikkføring !

Medlem siden
    Apr 2007
    Meldinger
    337

Standard

Sitat Opprinnelig skrevet av Anne Ma
    Det er litt vanskleig for meg å se logikken i å trekke seg ut i protest. Hvorfor ikke samles og stå imot og legge litt press på dem i stedet? Hvis kunnskapsrike folk kunne legge krefter i en forening som NTF så kunne vi gjerne ha oppnådd noe stort..

De er politisk selvmord å trekke seg ut... Spør du meg
    Der sa du det jeg ikke klarte å formulere, Anne Ma. Du har herved min stemme til å sitte i styret i NTF.

Det er vel slik med de som sitter i NTF, at de har like lite overskudd som oss andre. Men hvis flere presser på, har vi større mulighet for å for å bli hørt. Det hjelper i hvertfall ingen at vi melder oss ut.

Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Rogaland
    Alder
    47
    Meldinger
    2,691

Standard

Jeg har heller ikke sett noen statesikk på dem som føler seg bra på Levaxin, men jeg treffer andre som er kjempfrustrerte fordi alle de kjenner med disse problemene har et helt fint liv på sin tablett og at de ikke skjønner bæret av at de ikke blir bra.. Så jeg snakker ut i fra min og andres personlige erfaring.

Jeg mener at du med all rett har lov til å kritisere n'Finn. Jeg synes det er bra og sundt å snakke om disse tingene også
    Jeg tenker på at vi har det bedre sammen enn hver for oss. Uansett hvor stor pris jeg setter på forumet så hjelper ikke det meg i helsevesenet. Men med et stor håp: så kommer foreningen til å gjøre det.

Og jeg er enig i at det bør bli mer forkus på temaer som kanskje ikke har kommet igjennom til nå. Men er det ikke alltid slik da at vi må ta en ting av gangen. Før flirte jeg av at menn bare kunne gjøre 1 ting av gangen, nå har jeg også blitt slik ;) Ris til egnen rompe

Takk for den Reven
    Hilsen Anne Ma

Medlem siden
    Jun 2007
    Sted
    Telemark
    Meldinger
    287

Standard

Slutter meg til Anne Ma og Reven. Så til Hansen: Hvordan har du tenkt at man kan jobbe politisk for pasientgruppen uten via en organisasjon?
    Når det er sagt, må jeg også si at jeg forstår frustrasjonen. Har tenkt de samme tankene om en annen organisasjon jeg er medlem av (å melde meg ut), men tror jeg skal forsøke å gi en saftig tilbakemelding om hva jeg mener om arbeidet deres først!

Medlem siden
    Apr 2007
    Meldinger
    337

Standard

I mange organisasjoner er det noen få ildsjeler som er aktive. Har man ork til det, kan det være ganske lett å klatre oppover og dermed gjennomslag for sine meninger.

Side 3 av 10 Først 12345 ... Siste

Lignende tråder

1. TSH diskusjon (eng.)
    Av Mod i forumet Troen på TSH sin ufeilbarlighet
    Svar: 0
    Siste melding: 31-08-13, 16:56
  2. Diskusjon NTF vs Mat&Helse
    Av minnie i forumet Medisinsk politikk, brukermedvirkning, pasientrettigheter, foreninger og skeptikere
    Svar: 96
    Siste melding: 23-09-12, 16:22
  3. Diskusjon med fastlege-vikar
    Av Nettverk i forumet Lavt stoffskifte
    Svar: 1
    Siste melding: 10-10-11, 19:55
  4. diskusjon om britney spears og hypo eller bipolar
    Av nora i forumet Diverse relatert til helse og sykdom
    Svar: 20
    Siste melding: 11-02-08, 23:17
  5. diskusjon om britney spears og hypo eller bipolar
    Av nora i forumet Emner startet av Nora