Side 1 av 4 123 ... Siste
Viser søkeresultater 1 til 10 av 38
    Medlem siden
    May 2006
    Meldinger
    204

Standard Er dere medlem av Norsk Thyreoideaforbund?

Jeg har ikke meldt meg inn ennå, men tror jeg kommer til å gjøre det nå.

Er dere medlem?

Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Trondheim
    Meldinger
    175

Medlem siden
    May 2005
    Sted
    Akershus
    Meldinger
    7

Standard

Hei
    Jeg er også medlem.
    Synes medlemsbladenen har en del fine artikler,
    også hender det man får innbydelse til foredrag om sykdommen.
    Det er også i tillegg lokallag.
    Hilsen modemica

Kvinne 42 Gjest

Standard

Ja, har vært medlem i snart 3 år.
    Medlemsbladene er et kjærkomment bidrag i min søken etter informasjon.
    Har i tillegg vært på lokale foredrag m/ spesialist og endokrinolog som gav mye nyttig info og forklaringer på ubesvarte spørsmål.

Medlem siden
    May 2006
    Meldinger
    91

Standard

Ja er også medlem. Vet ikke hvor mye jeg i det siste synes det betyr for meg, forumet gir meg mere info enn dem gjør. Men vil liksom stå litt samlet offentlig også, så dem ser at vi faktisk er mange, så jeg blir nok fortsatt medlem.

Medlem siden
    May 2006
    Meldinger
    204

Standard

Sitat Opprinnelig skrevet av des65
    Ja er også medlem. Vet ikke hvor mye jeg i det siste synes det betyr for meg, forumet gir meg mere info enn dem gjør. Men vil liksom stå litt samlet offentlig også, så dem ser at vi faktisk er mange, så jeg blir nok fortsatt medlem.
    Ja, det er det jeg også regner med, at jeg ikke kommer til å få mer informasjon der enn det jeg selv skaffer meg her og andre steder på nett.

Var på infomøte i går, de skal starte likemannsgruppe her jeg bor.
    Møtet varte i 3,5 t og jeg lærte ikke noe nytt. Men jeg tenkte det var viktig å stille opp og vise at det er interesse for stoffskiftesykdommer her jeg bor.

Det er vel viktig å være med for å vise at man finnes.

Medlem siden
    Aug 2005
    Sted
    Kristiansand
    Meldinger
    50

Standard

Var medlem en stund, men meldte meg ut igjen. Var ikke fornøyd med opplysningene og hjelpen fra dem.

Lokallaget her er helt pyton. Da jeg på et årsmøte spurte hvorfor de ikke hadde medlemsmøter f.eks. en gang i mnd, fikk jeg til svar at det kom bare tre stykker, og derfor sluttet de. I stedenfor å markedsføre seg og ha det en fast dag i mnd. ga de bare opp. Nå samles toppen 3 ganger i året på et eller annet hotell hvor man må betale minst 100,-. For meg ble det for dumt og lite seriøst.

Jeg er leder av Fibromyalgiforeningen her og er vant med et helt annet opplegg, der man virkelig får hjelp.

Synes også at Hypo-forbundet kan altfor lite om andre alternativ enn Levaxin, og det er for såvidt greit, hvis man bare er interessert i å lære om andre ting som f.eks. Armour. Men det er de ikke. Og når de til gjengjeld gir Thyra-prisen til en som tror at Armour blir laget av ku, får man litt problemer med å ta det så seriøst!!

Derfor er jeg ikke medlem lenger. Kanskje hvis de forandrer seg.... men ikke sånn det er nå...

Synes også nettsidene deres er ganske dårlige... men det er en annen sak.

Det var mye negativt om det forbundet... men sånn tenker jeg... Hvis de kan hjelpe andre, så er det jo helt topp!
    :P

:P

Medlem siden
    May 2006
    Meldinger
    204

Standard

Ja, på møtet i går var det ei gammel dame som spurte om det fantes noen alternativ til Levaxin, "Nei, det gjør det ikke" fikk hun til svar, både av hun fra forbundet, og fra legen som var der. :evil:
    Da måtte jeg rekke opp hånda og si at det ikke var sant, for det finnes alternativer! Synes det er synd at ikke engang de fra forbundet visste at det finnes andre alternativer, de burde da ha satt seg såpass inn i det!

Medlem siden
    May 2006
    Meldinger
    91

Standard

Sitat Opprinnelig skrevet av Ruth
    Ja, på møtet i går var det ei gammel dame som spurte om det fantes noen alternativ til Levaxin, "Nei, det gjør det ikke" fikk hun til svar, både av hun fra forbundet, og fra legen som var der. :evil:
    Da måtte jeg rekke opp hånda og si at det ikke var sant, for det finnes alternativer! Synes det er synd at ikke engang de fra forbundet visste at det finnes andre alternativer, de burde da ha satt seg såpass inn i det!
    Akkurat dette er en av tingen som gjør at jeg er litt negativ til forbundet. Hvem jobber de for? Er det ikke for oss med stoffskiftesykdom? Burde ikke de da sitte inne med alt av opplysninger om dette?

Medlem siden
    Mar 2005
    Sted
    Akershus
    Meldinger
    5,332

Standard

På lokallaget her (Romerike) var det flere som brukte liothyronin og noen som brukte Armour allerede for noen år siden. Det var noen som brente for saken også. (altså riktig medisinering og kosthold)
    Var ikke på møtene ifjor, jo, jeg var på ett på Lillestrøm som var absolutt fullpakket.
    Bladet har ikke noe om medisinering, bare ullent snakk.
    De kunne sagt at man offisielt tilstreber en TSH på nær 1 eller litt lavere, med FT4 høyt i referanseområdet slik som laboratoriene skriver. Det er da ingen hemmelighet. Det er tullete at medlemmene må finne det på internett på utenlandske fora, for da blir bare dem som er på nettet opplyst. Vi hadde da et par -tre her innom med for lav dose levaxin ikke så lenge siden.

Jeg er medlem men har ikke gjort mer ut av det.

Det blit åpent møte i Lillestrøm på Folkets Hus tirsdag 7. juni 2005 kl 1900 ,
    Kom og hør Naturterapeut Monica Mathisen
    Inngang kr 70 loddtrekning og forfriskninger på inngangsbilletten
    Nedre Romerike lokallag

Den gangen jeg var der før visste de ikke noe om Sonjas forum.
    Skal jeg be dem opplyse om det, offisielt altså?

nora

Side 1 av 4 123 ... Siste

Lignende tråder

1. Norsk Thyreoideaforbund og TSH
    Av BenteB i forumet Medisinsk politikk, brukermedvirkning, pasientrettigheter, foreninger og skeptikere
    Svar: 33
    Siste melding: 17-09-10, 10:27
  2. Norsk Thyreoideaforbund og TSH
    Av BenteB i forumet Stoffskifteforbundet (STOFO)
    Svar: 33
    Siste melding: 17-09-10, 10:27
  3. Er dere medlem av Norsk Thyreoideaforbund?
    Av Ruth i forumet Medisinsk politikk, brukermedvirkning, pasientrettigheter, foreninger og skeptikere
    Svar: 42
    Siste melding: 04-08-05, 09:22

Søkeord for denne tråden

Bokmerker

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •  

Logg inn

Logg inn