Side 2 av 11 Først 1234567891011 Siste
Viser søkeresultater 11 til 20 av 105
    Medlem siden
    Aug 2005
    Meldinger
    52

Standard

Så flott at dere tar opp dette. Jeg får endel aha-opplevelser og stiller spørsmål OM jeg gjør riktig i det hele tatt.
    Jeg er en som MÅ har frokost før jeg gjør noe i det hele tatt om morgenen. Så venter jeg ca 1 time, før jeg tar Levaxin. Deretter venter jeg 1 til 2 timer, før jeg spiser/drikker kaffe derette.
    Kanskje gjør jeg feil her og som gir mindre effekt av medisinen??

Hilsen en som er i gang med doseøkning og ikke har det bra i det hele tatt:(

Medlem siden
    Aug 2005
    Sted
    Kristiansand
    Meldinger
    50

Standard

Har funnet ut at jeg har det best når livet mitt er i rutine og jeg legger meg og står opp sånn ca til samme tid. Derfor har jeg Armour på nattbordet, pleier å våkne ca halv åtte (uansett sommer og vinter, søndag osv..) og tar medisinen da..
    Blir ofte liggende og vokne forsiktig, lese litt og gå på badet... når jeg er ferdig har det gått ca 1 time, og jeg kan ta tabl.
    Deler dem i to omganger, og tar neste ca halv tre-tre...
    Dette fungerer for meg... men vi har alle våre måter å gjøre dette på!

Har i de siste ukene fått en del symptomer som gjør at jeg økte dosen i dag.... så nå er jeg på 255 mg.... håper dette er siste økning...

Ha en kos dag og nyt livet....

Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Trondheim
    Meldinger
    175

Standard

Hei

Det første jeg tenker på om morningen er MAT - så jeg tar Armour 1 times tid etter frokost. Så tar jeg Armour og Levaxin litt ut på ettermiddagen (ikke i forbindelse med mat). Dette fungerer fint for meg.
    Fikk beskjed fra legen å dele dosen i to. Men det er sikkert forskjell fra person til person.

Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Hordaland
    Alder
    59
    Meldinger
    802

Standard

Jeg vil gjette på at det kanskje er viktigere å dele opp dosen når man tar Armour, siden det inneholder T3...?

Jeg har ikke erfaring med noe annet; men jeg tar alltid Levaxindosen min som det siste jeg gjør før jeg legger meg. Om morgenen er det som regel ganske travelt her, med å få treåringen stelt og påkledd og av gårde i parken (snart barnehagen) - og jeg er nødt til å ha litt mat i magen ganske fort før jeg løper av gårde. Derfor synes jeg det er greiere å ta Levaxinen om kvelden (/natten...).

Levaxin har lang halveringstid, ja - 8 dager, har jeg lest. (T3 har halveringstid på noen timer bare.) Derfor burde det jo i teorien ikke ha noe å si når på døgnet man tar den - men teori og praksis er vel ofte to forskjellige ting. Kanskje jeg skal forsøke å dele opp dosen en periode og se om jeg merker forskjell?

Medlem siden
    Mar 2005
    Alder
    74
    Meldinger
    490

Standard

T3 har jo kort virketid, men pakningsvedlegget til Armour anbefaler likevel en daglig dose. Jeg har ikke problemer med det. Flere melder om at de deler dosen, så jeg har prøvd for en stund å ta ett Grain tidlig på eftan, men merket ingen forskjell.
    • Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.

Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Oslo
    Meldinger
    121

Standard

Jeg har nesten hele tiden (siden november) tatt Levaxin på morgenen fordi legen anbefalte det, uten at hun gjorde noe stort poeng ut av det. Men den siste uka har jeg forsøkt å ta den om kvelden rett før jeg legger meg, og sannelig tror jeg det funker bedre. Er generelt mer opplagt og det er lettere å våkne om morgenen. Da jeg tok dosen på morgenen hadde jeg problemer med å sovne om kvelden og var ikke til å rikke før tidligst klokka elleve om formiddagen...
    Motsatt av det endel andre har erfart altså... Men jeg har alltid vært et såkalt B-menneske. Dette har sikkert med vår individuelle døgnrytme å gjøre.

Hilma (for anledningen nattugle)
    Diagnose lavt stoffskifte og Hashimotos nov 2004. Bruker Levaxin, for tiden 175 mcg/dag

Medlem siden
    Mar 2005
    Sted
    Akershus
    Meldinger
    5,332

Standard

Veldig interessant at forskjellige mennesker finner at det er bedre å ta det enten morgen eller kveld eller delt opp utover dagen etc. Vi er alle forskjellige.
    nora

Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Kongsberg
    Alder
    46
    Meldinger
    387

Standard

Jeg må bare kaste meg på det Hilma sier jeg...
    Men den siste uka har jeg forsøkt å ta den om kvelden rett før jeg legger meg, og sannelig tror jeg det funker bedre. Er generelt mer opplagt og det er lettere å våkne om morgenen. Da jeg tok dosen på morgenen hadde jeg problemer med å sovne om kvelden og var ikke til å rikke før tidligst klokka elleve om formiddagen...
    Motsatt av det endel andre har erfart altså... Men jeg har alltid vært et såkalt B-menneske. Dette har sikkert med vår individuelle døgnrytme å gjøre.
    Jeg har i 3 år tatt Levaxin om morningen, men har nå begynt å ta det om kvelden før jeg legger meg. Føler meg forelpig bedre !

Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Østlandet
    Alder
    51
    Meldinger
    895

Standard

Jeg tar den alltid om morgenen. For jeg blir like gira av den som om jeg skulle ha tatt ti kaffekopper, og da blir det umulig for meg å ta den om kvelden, da får jeg ikke sove.
    Jeg har struma og hypothyreose, i tillegg til flere andre kroniske sykdommer.

Medlem siden
    May 2006
    Meldinger
    204

Standard

Har tatt levaxindosen på morgenen, synes det er lettest, siden jeg ikke greier tanken på mat før det har gått minst en time uansett. Prøvde å dele den opp og ta halve utpå ettermiddagen, hadde vanskelig for å sovne da. Men det kan jo hende det bare var tilfeldig at jeg ikke fikk sove da, pleier å ha sånne perioder. Kanskje jeg skal prøve igjen.

Side 2 av 11 Først 1234567891011 Siste

Lignende tråder

1. Hvordan klarer dere dere i arbeidslivet?
    Av Inemor i forumet På jobb med lavt / høyt stoffskifte
    Svar: 20
    Siste melding: 29-10-12, 08:21
  2. Når tar dere medisin?
    Av iselin i forumet Levaxin, Eltroxin, Euthyrox etc.
    Svar: 109
    Siste melding: 04-08-11, 00:43
  3. Svar: 7
    Siste melding: 07-04-11, 11:58
  4. Trenger jeg mer levaxin eller annen medisin tror dere?
    Av Daffy i forumet Mange symptomer, men flotte blodprøver
    Svar: 7
    Siste melding: 29-12-09, 18:16
  5. Hvor mye aktivitet har dere i hverdagen, prøver dere å få trent?
    Av madonna i forumet Lavt stoffskifte, (over)vekt, mat og trening
    Svar: 6
    Siste melding: 01-08-06, 22:13

Søkeord for denne tråden

Bokmerker

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •  

Logg inn