Side 2 av 3 Først 123 Siste
Viser søkeresultater 11 til 20 av 21
    Medlem siden
    Dec 2008
    Sted
    alle lande
    Meldinger
    1,364

Question Sv: Ytringsfrihet! Leger: advarsler, anbefalinger.

Sitat Opprinnelig skrevet av camomilla Vis post
    I noen tråder hvor det blir spurt om navn på leger, legesentere, websider, og fortalt om erfaringer fra leger, ender det ofte med at ting blir besvart på PM.

Jeg mener man er fri til å f.eks. nevne et hvilket som helst legenavn enten det er i en positiv eller negativ forbindelse.

Vi gjør ikke det for å henge ut noen, men for å dele erfaringer.
    Hvorfor skal slike ting hemmeligholdes?

Vi har ytringsfrihet i dette landet, og det er ingen som blir tatt for å navngi praktiserende leger, (som attpåtil tar seg godt betalt for det) hva de gjør og hva slags behandlingsregime de har.
    Modtaget i dag fra en læge, der ikke er omtalt her på forummet med andre oplysninger end, at nogle af lægens patienter går grædende hjem fra lægens konsultation:

"Ved søk på mitt navn på Google kommer det opp fra Sonjas stoffskifteforum: (...) Dette finner jeg helt urimelig. Jeg behandler stoffskiftepasienter daglig som spesialist i indremedisin og Endokrinologi, oppdaterer meg faglig med regelmessige møter innenfor det norske endokrinolog-miljø og ved medlemskap og møter i den Europeiske thyroideaforeningen. Og så skal pasienter som er henvist til meg måtte lese denne sjkanerende omtalen. Jeg finner det helt urimelig. Jeg må be dere snarest om å fjerne denne omtalen av meg. (...) Det er helt urimelig og gjenspeiler ikke på noen måte mine pasienters tilbakemelding. Tvert i mot arbeider jeg samvittighetsfullt for å hjelpe alle mine pasienter. Og jeg har ingen mulighet for å forsvre meg mot denne type sjikane. Jeg må be om deres snarlige tilbakemelding.
    Med vennlig hilsen"

Admin-teamet mener, at en grædende patient, er en for mange.

Hvem bør vi føje her på forummet? Lægerne eller de syge?

Hvad mener I?

Sitat Opprinnelig skrevet av Mod Vis post
    Anbefal nye klinikker her.
    Advar mot navngitte leger (uansett hvor dere har møtt dem i behandlingsforløpet) her.
    Anbefal navngitte leger (uansett hvor dere har møtt dem i behandlingsforløpet) her.
    Hvis du har noen spørsmål knyttet til bruk av vårt forum - les OSS/FAQ.

Medlem siden
    Oct 2011
    Sted
    Region Midt
    Alder
    56
    Meldinger
    525

Standard Sv: Ytringsfrihet! Leger: advarsler, anbefalinger.

Når man er en delvist offentlig person og tilbyder en YDELSE, må man finde sig i, at denne ydelse bliver evalueret af forbrugerne.
    Skoler, offentlige institutioner og private virksomheder evalueres oftere og oftere offentligt (det er naturligvis altid sket fra mund til mund), og hvorfor skulle læger friholdes fra det?

Det er jo endvidere sådan, at man som læge har et meransvar, fordi man i vid udstrækning har magt over andre menneskers liv og helbred, og således har det en særlig stor betydning, hvem vi som patienter vælger at gå til. Jeg mener, at det er særdeles passende at dele erfaringer et sted som her.

Han/hun mener ikke at have mulighed for at forvare sig, men I kan jo tilbyde ham/hende at poste en respons på kritikken i den pågældende tråd.

Personligt ville jeg ikke vælge en læge, der reagerer på kritik med et krav om at fjerne omtalen af vedkommende - altså med at ville tage sig magt over andre.

Vedkommende kunne jo alternativt reflektere lidt over, om det måske ikke er patienterne, der er noget i vejen med, når de går grædende hjem og bruge kritikken til faglig og personlig udvikling. Han/hun kunne endda have bedt om mulighed for at spørge mere ind til patientens/patienternes oplevelse - man lærer jo ikke noget af kun at lytte til de patienter, der har haft et godt forløb og tilsyneladende kommer med positive tilbagemeldinger.

Medlem siden
    Mar 2008
    Sted
    Oslo
    Alder
    63
    Meldinger
    5,134

Kan det finnes en mellomløsning? At medlemmene kan lese om disse legene som noen har dårlige erfaringer med, men ikke alle andre?
    Hashimoto's, hypotyreose, Armour 2009
    Å leve med binyrebarksvikt eller binyretretthet
    • Ren T3 og LDN (lav dose Naltrexon) 2012, virket ikke for meg. Bruker thyroid

Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Danmark
    Alder
    70
    Meldinger
    10,241

Question Sv: Ytringsfrihet! Leger: advarsler, anbefalinger.

Sitat Opprinnelig skrevet av Vigdis Vis post
    Kan det finnes en mellomløsning? At medlemmene kan lese om disse legene som noen har dårlige erfaringer med, men ikke alle andre?
    Jo, men så bliver det bare "mellem os" herinde. Vi ved det jo liksom i forvejen.... Mener du, at andre bør gøre sig egne erfaringer?

Jeg har lidt svært ved tanken om, at de syge, der i forvejen er svækkede af denne satans sygdom, skal igennem endnu en plage i tilfælde af at skulle i hænderne på en læge, der før har fået nogen til at græde af fortvivlelse og afmagt... Er det så ikke bedre, at gøre de syge opmærksom på det?
    • Tak for at du læste mit indlæg.
    • Vil du vide lidt om hvad jeg står for, er du velkommen til at læse min signatur her

Medlem siden
    Apr 2009
    Sted
    Vestfold
    Alder
    58
    Meldinger
    911

Jeg tror denne spesialisten var i behov av en reality check og nå har fått det. Spesialistens subjektive oppfatning av seg selv er av liten betydning i denne saken. Går pasienter fra denne spesialisten fortvilet og gråtende så har han/hun ikke gjort jobben sin godt nok på en eller annen måte. At spesialisten vil ha omtalen av seg selv fjernet, basert på sin subjektive oppfatning av seg selv og sitt virke, er ikke utypisk for denne yrkesgruppen.

Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Danmark
    Alder
    70
    Meldinger
    10,241

Thumbs down Sv: Ytringsfrihet! Leger: advarsler, anbefalinger.

Jeg behandler stoffskiftepasienter daglig som spesialist i indremedisin og Endokrinologi, oppdaterer meg faglig med regelmessige møter innenfor det norske endokrinolog-miljø og ved medlemskap og møter i den Europeiske thyroideaforeningen.
    Dette er nok grunden til, at patienten/patienterne går grædende fra hans/hendes klinik. Han/hun behandler efter princippet "Gold Standard" for a diagnosis of hypothyroidism.

Der er nok ingen anden "lærdom" i undervisningen indenfor de medicinske uddannelser, der er mere hellig (!) og urørlig (!) end TSH-testen hvis resultater danner den "Gyldne Standard" for at kunne "bevilge" (ironi anvendt) en diagnose hypothyreose, eller (oftest) at afvise den! Jeg tror, ​​at der er millioner af patienter (oftest kvinder), der ville kunne opleve bedring af hormonbehandling, men som netop ikke behandles på grund af resultaterne fra denne TSH-test.

Jeg forestiller mig, at når lægen selv, så stolt beskriver, hvilke thyreoidea-faglige forbindelser han/hun dyrker, både indenlands og udenlands... kan det ikke være andet end at det er denne "Gold Standard" han/hun praktiserer i sin konsultation, og som følge af det/den - enten lever hans/hendes patienter i en permanent tilstand af hypothyreose, kamufleret med f.eks. alder, overgangsalder, hysteri, hypokondri, eller også.... græder de!

Hvordan kunne denne læge ikke være opmærksom på at patienten/patienterne græd på vejen ud? Eller begyndte de at græde først i forkontoret? Eller var lægen opmærksom på patienternes udtryk for ulykke, men havde selv en god (bort)forklaring og kunne derfor gå hjem og sove fint om natten alligevel? Hvad kan få en læge til ikke at gøre sit bedste, og ikke at have samvittighedskvaler over for de patienter, han/hun sender hjem i sorg og uden hjælp?

Så er det, at jeg kom i tanker om den artikel, der blev postet info om her i dag: Varnar för sjukdom – som kanske inte finns. Artiklen handler om Hypothyreose Type 2 og en svensk överläkare och endokrinolog Mats Palmér bl.a. udtaler sig om de patienter, der ikke passer ind i den "Gold(e) Standard", der alene afgør om de får diagnosen og behandling, eller netop ikke gør, og forbliver syge på livstid.

Överläkare och endokrinolog Mats Palmér siger bl.a. om disse syge mennesker: "Det finns säkert en mängd förklaringar till symptomen, allt från somatiska till sociala och psykiska. Många gånger klarar inte sjukvården av att ställa en diagnos. Det finns många människor som går runt och inte mår bra, och då söker man halmstrån. Det har genom åren funnits en del sådana här halmstrån som amalgamförgiftning. Just nu är det hypotyreos 2."

Så er det pludselig forståeligt nok, at denne klagende læge kan både sove roligt om natten, og ellers føler sig fuldstændig tryg ved sin lægegerning, hvis han/hun tænker som överläkare och endokrinolog Mats Palmér. Så er alt jo i orden, undtagen for disse patienter. De er jo en sag for psykiatere! Ikke for endokrinologer, vel? Og hvorfor? Fordi det påbydes af den slavisk og tankeløst fulgt - og i virkeligheden fuldstændig uvidenskabelig "Gold Standard"!

Til denne læge kan jeg kun sige det, der ikke kan siges højt og tydeligt nok: gør omsider det du er blevet uddannet til, for dine patienters og for samfundets penge: se kritisk på alt du har lært og skal lære i fremtiden! En ægte læge er aldrig færdig med at uddanne sig og den egentlige uddannelse begynder først efter at autorisationen er tilkendt! Find ud af, hvor uvidenskabelig og skadelig "Gold Standard" i virkeligheden er, og indse at den gør dig til en ikke-læge! Hvis du vitterligt ønsker retten til at kalde dig læge - er det på høje tid at kaste tal-tabellerne væk og begynde at udøve empirisk lægegerning!

Thyroidea-relaterede sygdomme og tilstande er nok mere udbredt end diabetes, og endda måske mere udbredte end samtlige andre "hormon-sygdomme" tilsammen! Blandt alle "hormon-sygdomme" er Thyroidea-relaterede sygdomme hyppigst udiagnosticeret eller dårligt behandlet på grund af en total afhængighed af laboratorieundersøgelser og nogle ny-traditionelle, men grundlæggende forkerte principper for behandling.

Det er en kendsgerning, at i forhold til Thyroidea-relaterede sygdomme er vores skolemedicinske lægers hovedrolle, ikke at finde og behandle disse sygdomme - men netop ikke-behandle dem, og det mest almindelige i en "moderne" lægepraksis i dag er at "udelukke" hypothyreose på basis af laboratorieundersøgelser, især ved "hjælp" af ​​TSH (thyreoidea-stimulerende hormon) test, der i virkeligheden kun er effektiv i max. 20% af samtlige tilfælde af Thyroidea-relaterede sygdomme.

Er der så noget at sige til, og undre sig over, at patienterne græder?

Jeg spørger bare!

JEG SPØRGER BARE!
    • Tak for at du læste mit indlæg.
    • Vil du vide lidt om hvad jeg står for, er du velkommen til at læse min signatur her

Medlem siden
    Mar 2008
    Sted
    Oslo
    Alder
    63
    Meldinger
    5,134

Jo, men så bliver det bare "mellem os" herinde. Vi ved det jo liksom i forvejen.... Mener du, at andre bør gøre sig egne erfaringer?
    Jeg er usikker på dette. Jeg tenker jo at for noen mennesker kan offentlig kritikk ramme hardt. Vi hadde en sak om dette i Norge for noen år siden, hvor en politiker begikk selvmord, husker ikke hva han het, Tømte? Så en del av meg tenker på å fare litt varlig med konkrete navn i det offentlige rom. Alle snakker jo med hverandre om legeerfaringer, forteller venner og venninner om hardhendte gynekologer, ufølsomme fastleger etc. Uansett er det slike rykter i omløp om leger. Og vi skifter jo leger fordi vi blir anbefalt en som kanskje er bedre enn den vi er misfornøyd med. Forskjellen her er at noen leger har navnet sitt offentligjort slik at hele verden kan google dem og se at noen pasienter er misfornøyde med dem. Kanskje bør de tåle det? Jeg vet ikke. Jeg forsøker av og til å se saker fra flere sider
    Hashimoto's, hypotyreose, Armour 2009
    Å leve med binyrebarksvikt eller binyretretthet
    • Ren T3 og LDN (lav dose Naltrexon) 2012, virket ikke for meg. Bruker thyroid

Medlem siden
    Dec 2009
    Sted
    Candyland
    Alder
    52
    Meldinger
    3,083

Post Sv: Ytringsfrihet! Leger: advarsler, anbefalinger.

Sitat Opprinnelig skrevet av Admin Vis post
    mitt navn .. jeg .. meg ..
    Dette finner jeg helt urimelig.
    Jeg finner det helt urimelig.
    Det er helt urimelig
    Mye jeg - meg og urimelig, urimelig.. urimelig.
    Overhodet ikke opptatt av hva han kan gjøre for de pasienter som gråter etter å ha konsultert ham.
    Jeg forstår det slik at han ikke en eneste gang i henvendelsen er opptatt av disse pasientene -
    og om han kan gjøre noe for å hjelpe dem.

Er det bare Sonjas Stoffskifteforum som skal gjøre noe FOR ham

Offentlige virksomheter og derav offentlige personer må tåle varmen -
    hvis ikke så får de komme seg ut av kjøkkenet!
    Kevlin
    ... bare fordi du er paranoid: så betyr ikke det at de ikke er ute etter deg!!
    Lavt stoffskifte - Erfa Thyroidfra slutten av 2009
    Min første halve pille med Erfa

Medlem siden
    Oct 2011
    Sted
    Region Midt
    Alder
    56
    Meldinger
    525

Jeg er usikker på dette. Jeg tenker jo at for noen mennesker kan offentlig kritikk ramme hardt. Vi hadde en sak om dette i Norge for noen år siden, hvor en politiker begikk selvmord, husker ikke hva han het, Tømte? Så en del av meg tenker på å fare litt varlig med konkrete navn i det offentlige rom. Alle snakker jo med hverandre om legeerfaringer, forteller venner og venninner om hardhendte gynekologer, ufølsomme fastleger etc. Uansett er det slike rykter i omløp om leger. Og vi skifter jo leger fordi vi blir anbefalt en som kanskje er bedre enn den vi er misfornøyd med. Forskjellen her er at noen leger har navnet sitt offentligjort slik at hele verden kan google dem og se at noen pasienter er misfornøyde med dem. Kanskje bør de tåle det? Jeg vet ikke. Jeg forsøker av og til å se saker fra flere sider
    Jeg synes Vigdis, at det er relevante overvejelser...
    Selv bryder jeg mig grundlæggende og generelt ikke om at hænge andre mennesker ud med navns nævnelse, og jeg mener, det kræver en meget høj grad af ansvarlighed, moral og etik at gøre det - og den oplever jeg, findes her.

Problemet er, som jeg ser det, at det er David mod Goliath - myggen mod elefanten, fordi disse læger er en del af et stort magtapparat, og når magten krænker menneskers liv og helbred og efterlader patienter syge, uden hjælpmuligheder og måske endda traumatiserede, er der brug for nogen, der taler magten midt imod!

Jeg tænkte videre over det i går, og i dag googlede jeg så på "læger" og "bedømmelse".
    Det førte mig ind på siden bedømmelse.dk. Her kan man rent faktisk bedømme sin praktiserende læge.

Havde jeg kendt den mulighed, før jeg skiftede læge for ca. et år siden, ville jeg bestemt ikke have valgt denne klinik, som jeg da også hurtigt forlod igen - og det uanset, at jeg altid tager sådan noget med et gran salt. Det er vigtigt, tænker jeg, også at tænke selv og træffe personlige valg. Rygter kan netop let opstå, og en fjer bliver ofte til fem høns. Men 15 næsten enslydende bedømmelser ud af 17 stemmer overens med min erfaring:
    http://www.bedoemmelse.dk/emner/laegerne-ryhavevej.html

Jeg bemærker imidlertid, at de har slettet alle personnavne sådan, et det er klinikken, der bliver bedømt og ikke den enkelte læge.

I et afsnit om jura, skriver bedømmelse.dk:

Juridiske retningslinier

Misbrug
    Det er ikke tilladt at indgive bedømmelser der indeholder injurier, racistiske ytringer eller materiale som direkte eller indirekte kan skade og/eller påvirke Bedømmelse.dk i negativ retning. Det er ikke tilladt at benytte Bedømmelse.dk til at genere eller chikanere andre. Overtrædelse af ovennævnte kan medføre politianmeldelse.

Bedømmelser
    Bedømmelse.dk påtager sig intet ansvar for brugernes ytringer og adfærd. Det påhviler de enkelte brugere at overholde gældende dansk lovgivning - herunder indbefattet injurie- og ophavsretslovgivning, samt straffelovens paragraf 266b om racisme. Overtrædelser vil om nødvendigt blive politianmeldt, samt medføre øjeblikkelig sletning af bedømmelserne. Bedømmelse.dk forbeholder sig rettet til uden varsel at kunne fjerne kategorier, emner, bedømmelser eller andre data.

Ansvarsfraskrivelse
    Bedømmelse.dk eller personerne bag, kan på ingen måde gøres erstatningsansvarlig for de informationer som findes på websitet, uanset om disse informationer mod forventning skulle være ukorrekte. Bedømmelse.dk kan derfor ikke pålægges ansvar for skader eller tab, der direkte eller indirekte er pådraget på grundlag af de informationer som findes. Indholdet på Bedømmelse.dk er tiltænkt som generel brugerinformation og kan på ingen måde sidestilles med rådgivning. Bedømmelse.dk påtager sig intet ansvar for indholdet på andre websider der linkes til.
    Jeg synes umiddelbart, at både positive og negative tilkendegivelser skal være offentligt tilgængelige, men tænker, om man evt. kunne gøre det sådan, at det er klinikker/afdelinger/lægehuse, der nævnes, undtaget de tilfælde, hvor lægerne selv træder offentligt frem?

Ikke nogen enkel sag... Lægerne er også mennesker, men nogen må være patienternes stemme, afsløre, hvad der foregår, og tale magten midt imod. Hvordan kan det gøres?

Medlem siden
    May 2011
    Sted
    Nord Troms
    Alder
    69
    Meldinger
    1,111

Han het Tore Tønne. Det var en utrolig trist sak. Han tok livet sitt rett før jul 2002
    www.dagbladet.no/nyheter/2002/12/22/356924.html
    http://www.adressa.no/nyheter/article580261.ece

Side 2 av 3 Først 123 Siste

Lignende tråder

1. Stop for anbefalinger af Balderklinikken!
    Av Admin i forumet Advarsler
    Svar: 43
    Siste melding: 25-10-15, 15:25
  2. Fosamax - Advarsler i hopetall
    Av Kevlin i forumet Advarsler
    Svar: 14
    Siste melding: 11-11-14, 13:51
  3. Ytringsfrihet! Leger: advarsler, anbefalinger.
    Av camomilla i forumet Hos legen
    Svar: 6
    Siste melding: 07-04-09, 16:02

Søkeord for denne tråden

Bokmerker

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •  

Logg inn