Viser søkeresultater 1 til 8 av 8
    Medlem siden
    Jun 2010
    Sted
    Indre Troms
    Alder
    51
    Meldinger
    2,404

Standard Flere kjendiser med hypothyreose

Ikke bare vi vanlige folk har problemer med å bli hørt om våre stoffskifteproblem. Her er historien til tidligere Baywatch stjerne Gena Lee Nolin som også har stoffskiftesykdom. Håper linken funker...blir ikke helt klok på Ipad;-)
    http://www.dailymail.co.uk/health/ar...hing-suit.html

Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Danmark
    Alder
    70
    Meldinger
    10,241

Standard Sv: Flere kjendiser med hypothyreose

Personligt mener jeg (efterhånden), at man kan nemmere trodse hypothyreose, med penge på kistebunden, end uden...
    • Tak for at du læste mit indlæg.
    • Vil du vide lidt om hvad jeg står for, er du velkommen til at læse min signatur her

Medlem siden
    Apr 2007
    Sted
    Norge
    Meldinger
    360

Medlem siden
    Mar 2008
    Sted
    Oslo
    Alder
    63
    Meldinger
    5,134

Jeltsin hadde det vel også? Og hans snøvlethet ble vel tolket som for mye vodka?
    Hashimoto's, hypotyreose, Armour 2009
    Å leve med binyrebarksvikt eller binyretretthet
    • Ren T3 og LDN (lav dose Naltrexon) 2012, virket ikke for meg. Bruker thyroid

Medlem siden
    Dec 2011
    Sted
    Østlandet
    Alder
    42
    Meldinger
    502

Takk for denne.

Medlem siden
    Sep 2009
    Sted
    Vestlandet
    Meldinger
    207

Sitat Opprinnelig skrevet av Anisa Vis post

Personligt mener jeg (efterhånden), at man kan nemmere trodse hypothyreose, med penge på kistebunden, end uden...
    Du glemte Oprah Jeg så på et av hennes show, der hun fortalte sin historie. Hun følte seg ikke bra, og gikk til fire forskjellige leger som ikke fant noe galt - hvorpå hun spurte om det ikke kunne være noe galt med stoffskiftet. Nei, DET hadde de selvfølgelig sjekket, og det var helt fint
    Så noen hjelp var det ikke å få. Hennes trener bemerket at hun virket treg og uengasjert, samtaler gitt tregt osv. Og hun la på seg 18 kg på 3 mndr. Vi som "følger litt med" har jo sett opp gjennom årene at hun til tider har slitt med vekta

Vel, damen har jo litt mer penger enn de fleste, så hun fikk engasjert et team på fire leger (forskjellige spesialister) til å løse mysteriet. Etter en tid havnet de på den konklusjon at problemet var lavt stoffskifte - så heller ikke alle amerikanske leger er oppdatert (jfr. de fire første hun besøkte!). Hun fikk ihvertfall sin medisin, og påsto at problemet var løst. Hun virker ihvertfall frisk nå, med et sprudlende humør og mye energi

Medlem siden
    Dec 2009
    Sted
    Candyland
    Alder
    52
    Meldinger
    3,083

Thumbs down Sofia Vergara tjener fett- bl.a på og være reklameansikt for Synthroid :(

Uuuuuhhh - snakk om og tjene penger på andres ulykke!!

"Det er TV-stjernen Sofia Vergara som topper årets liste over de rikeste TV-stjernene.
    Hun tjente svimlende 184 millioner kroner i 2013 og ligger hele 37 millioner kroner foran Ashton Kutcher.

Det er imidlertid ikke serien 'Modern Family' som gjør henne rik.
    Hun tjener nemlig godt på å være reklameansikt for Pepsi, Cover Girl og legemiddelet Synthroid."

http://kjendis.no.msn.com/hollywood/...-best#image=21

Omskrevet på thyroid.about.com:

http://thyroid.about.com/od/publicaw...othyroxine.htm

På Synthroids egen hjemmeside sitter den ultravakre skuespilleren og forteller på engelsk og spansk..
    Hva er Synthroid? Deres egen forklaring er som følger:
    "SYNTHROID is a prescription synthetic thyroid hormone"
    Dette er jo ikke sant!
    Syntetisk?: JA
    Hormon?: NEI! NEI! NEI!
    -
    Synthroid (i Norge selges preparatet som Levaxin) er et syntetisk PREPARAT
    som fordrer at pasientens tarmfunksjon omdanner dette til virksomt hormon;
    noe som vitterlig ikke skjer i de fleste hopothyroides tarmer!
    Kevlin
    ... bare fordi du er paranoid: så betyr ikke det at de ikke er ute etter deg!!
    Lavt stoffskifte - Erfa Thyroidfra slutten av 2009
    Min første halve pille med Erfa

Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Danmark
    Alder
    70
    Meldinger
    10,241

Standard Sv: Sofia Vergara tjener fett- bl.a på og være reklameansikt for Synthroid :(

Sitat Opprinnelig skrevet av Kevlin Vis post
    På Synthroids egen hjemmeside sitter den ultravakre skuespilleren og forteller på engelsk og spansk..
    Hva er Synthroid? Deres egen forklaring er som følger:
    "SYNTHROID is a prescription synthetic thyroid hormone"
    Dette er jo ikke sant!
    Syntetisk?: JA
    Hormon?: NEI! NEI! NEI!
    -
    Synthroid (i Norge selges preparatet som Levaxin) er et syntetisk PREPARAT
    som fordrer at pasientens tarmfunksjon omdanner dette til virksomt hormon;
    noe som vitterlig ikke skjer i de fleste hopothyroides tarmer!
    "Vergara was diagnosed with thyroid cancer in 2000. She had her thyroid removed, underwent iodine radiation therapy and made a full recovery. She takes medication daily to control the symptoms of hypothyroidism".

I 2000 var hun 28 år gammel. Hun var lige så gammel som jeg, da jeg blev opereret og efterbehandlet med Eltroxin. Jeg var også et fantastisk eksempel på Eltroxin's fantastiske virkning. Jeg var energisk, hurtigtænkende, fuld af overskud, flot, smækker og slank. Indtil sidst i trediverne. Fra 1990 begyndte Eltroxin at svigte, og efterfølgende 17 år gik det kun ned, og atter ned, og atter ned med helbredet, på alle tænkelige måder. Ikke at forglemme (over)vægt. Havde jeg ikke fundet ud af eksistensen af Thyroid tilbage i 2006, ville jeg helt sikkert sidde i dag på et eller andet plejehjem, fuldstændig visnet og multipelt syg.

Når Vergara når overgangsalderen og resten af hendes hormoner ikke længere kan dække over Synthroid-mangler, kan hun stille og roligt gå over til Armour, og alligevel blive ved med at reklamere for Synthroid. Sandheden er ikke lige frem den "vare" som reklamebranchen sælger mest af, vel?
    • Tak for at du læste mit indlæg.
    • Vil du vide lidt om hvad jeg står for, er du velkommen til at læse min signatur her

Lignende tråder

1. Flere spørsmål fra meg :(
    Av MorStine i forumet Lavt stoffskifte
    Svar: 7
    Siste melding: 09-03-11, 20:55
  2. Prøvesvarene på flere prøver
    Av tidy i forumet Lavt stoffskifte
    Svar: 28
    Siste melding: 27-03-09, 22:14
  3. Flere dumme spørsmål
    Av Ruth Mari i forumet Lavt stoffskifte
    Svar: 4