Side 2 av 3 Først 123 Siste
Viser søkeresultater 11 til 20 av 27
    Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Danmark
    Alder
    66
    Meldinger
    10,216

Standard Sv: Datteren min, snart 17, har det siste halve året sovet mer og mere

Sitat Opprinnelig skrevet av Bettie B. Vis post
    Jeg kjenner at jeg begynner å bli sliten og lei av at alle i familien, meg selv inkludert, er enten syke og/eller gamle, og at jeg må involvere meg i alt sammen. Og i tillegg har jobb i helsevesenet; Noen ganger må jeg bare ta med hunden og reise alene på hytta, for å få et pusterom.
    • Tak for at du læste mit indlæg.
    • Vil du vide lidt om hvad jeg står for, er du velkommen til at læse min signatur her

Medlem siden
    Apr 2010
    Meldinger
    61

Hei

Jeg har en datter som er 15 år og hun begynner å få akkurat de samme symtomene som meg.
    Har i lengre tid nå hatt energi / utmattelsesfølelse, lav puls og ujevne hjerteslag. I sommer hadde hun hjertebank.
    Men hun er ikke sånn at hun må sove hele tiden. Men hun er veldig irritabel og utmattet av å gjøre "ingenting" .

Har i lengre tid hatt lav jern og hvite blodlegmer. Men nå har vi tatt jern i ett år , så dette burde være ok.

Skal ta nye blodprøver med henne, men hvordan skal barn ligge i målinger sammenlignet med oss voksne når det gjelder stoffskifte ?

Noen som vet ?

Kan ikke la henne gå sånn lenger, hun har allerede blitt nedstemt og sier at hun ikke greier ting hun vil. Kroppen vil ikke konsentrere seg eller huske ting..... og hun orker ikke lenger å le sammen med venner.....

hmmmmmm noen som kjenner seg igjen kanskje...
    Levaxin pga lavt stoffskifte siden 2007, nå også diagnose høyt stoffskifte, total forvirring.....

Medlem siden
    Jun 2010
    Sted
    Akershus
    Alder
    57
    Meldinger
    550

Det er dessverre slik at lavt stoffskifte har lett for å være arvelig. Vi fører det videre til barna våre, og det er jo ikke så hyggelig å tenke på - men ikke visste jeg at jeg hadde dette, da jeg fikk mine.

Men når det nå først er slik, tenker jeg at det beste jeg kan gjøre, er å sette meg godt inn i hva som er den beste behandlingen, slik at jeg kan hjelpe barna mine når/hvis de trenger det.

Jeg vet dessverre ikke hva som er normale prøver for en 15-åring, kanskje noen andre vet?

Medlem siden
    Jun 2010
    Sted
    Akershus
    Alder
    57
    Meldinger
    550

Det var som jeg trodde, allerede for et år siden - hun har lavt stoffskifte. Men først måtte hun hangle seg gjennom en vinter, og et skoleår med mye fravær, før blodprøvene hadde beveget seg langt nok utenfor "normalområdet".
    Nå kommer hun i behandling med Levaxin, og jeg krysser fingre for at det skal hjelpe henne!

Medlem siden
    Mar 2008
    Sted
    Oslo
    Alder
    60
    Meldinger
    5,124

Ikke vent for lenge med å be om Liothyronin, og pass på at hun ikke blir værende på sultedose for lenge, BettieB! Mange lenger kan for lite, og lar pasientene stå på for lav dose så lenge at de blir sykere. Pass på å sjekke vitaminer og mineraler, og sjekk at hun kommer høyt opp på jern, B12 etc! Lykke til, bruk kunnskapen du har ervervet deg til å gi henne et bedre liv
    Hashimoto's, hypotyreose, Armour 2009
    Å leve med binyrebarksvikt eller binyretretthet
    • Ren T3 og LDN (lav dose Naltrexon) 2012, virket ikke. Bruker thyroid

Medlem siden
    Jun 2010
    Sted
    Akershus
    Alder
    57
    Meldinger
    550

Takk Vigdis! Når det først skal være galt, er det da noe at jeg har lært meg litt om hva dette handler om.

Fastlegen droppet vi i vinter, det var en vikar - jeg tror selv personalet på legesenteret syntes at han var håpløs ... Den hun går til nå, er en privat lege, som skal kunne dette med stoffskiftesykdom. Vi får gi Levaxinen en sjanse først, og se hvordan det går. Hun har sannsynligvis ikke gått med dette så lenge ennå, så det er kanskje ikke så mye skade som skal rettes opp ennå, som det var hos meg.

Foreløpig er hun på 25µg og skal gå på det i sommer, og sjekkes på nytt i august. Samtidig tas det prøver av de vitaminer og mineraler som er viktige for å fungere optimalt med stoffskiftesykdom.

Trist likevel, å få dette så ung ...

Medlem siden
    Mar 2008
    Sted
    Oslo
    Alder
    60
    Meldinger
    5,124

Datteren din bør ikke gå på 25 mcg for lenge før hun øker. Gjør hun det, kan hun bli verre enn hun er nå. Bruk hodet i tillegg til å lytte til legen
    Hashimoto's, hypotyreose, Armour 2009
    Å leve med binyrebarksvikt eller binyretretthet
    • Ren T3 og LDN (lav dose Naltrexon) 2012, virket ikke. Bruker thyroid

Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Danmark
    Alder
    66
    Meldinger
    10,216

Sitat Opprinnelig skrevet av Bettie B. Vis post
    Hun har sannsynligvis ikke gått med dette så lenge ennå, så det er kanskje ikke så mye skade som skal rettes opp ennå, som det var hos meg.

Foreløpig er hun på 25µg og skal gå på det i sommer, og sjekkes på nytt i august.
    Jeg mener at have iagttaget, at hormonmagel-skader udvikler sig langsommere helt uden medicin, og hurtigere med for lav dose medisin. Din datter er bedre tjent med slet ikke at være i behandling, når dosen er på kun 25 mcg/dag, dvs. udelukkende med TSH-undertrykkende effekt og night wider... For et ungt menneske på hendes alder, ville en startdose på 100 mcg være udslagsgivende for effekten og for genopretnings processerne i kroppen.

I august viser det sig, at datterens blodprøver viser forbedring, og så enten "får hun lov" til at beholde dagdosen på 25 mcg, eller kommer lægen "i tvivl" om hun overhovedet har brug for Levaxin. Et nyt skoleår vil starte i september og jeg forudser med beklagelse, at det ikke bliver nogen dans på roser for hende. Heller ikke denne gang...

Bettie Denne (alt for) lave dose din datter er blevet sat på er lægens klart og tydeligt tegn på /signal om - hvad du/I kan forvente jer af den videre behandling. Det bliver en værdiløs behandling, fordi selv øget, bliver den (hos denne læge) aldrig opdoseret nok. Din datter vil fortsætte som "syg-i-den-ikke-eksisterende-grå-zone" og vil blive mærket for livet, mere end hun allerede er. Du har et helt livs erfaringer med underbehandling, så sæt dem i arbejde og find en bedre løsning for din datter. Du bør hellere tro mere på dig selv som mor, end på lægen. Han ved garanteret meget mindre om konsekvenserne af denne underlødige behandling, end du gør. Her er du eksperten.

Hvad med at tage datteren med til Øftebro i stedet? Han har respekt for hypothyreose og symptomerne, han forstår hypothyreose, og han doserer efter symptomer. For en 17-årig ville det være guldværd, mener jeg.
    • Tak for at du læste mit indlæg.
    • Vil du vide lidt om hvad jeg står for, er du velkommen til at læse min signatur her

Medlem siden
    Jun 2010
    Sted
    Akershus
    Alder
    57
    Meldinger
    550

Hun går nå på 50µg Levaxin. Humøret og overskuddet er bedre, migrenen er bedre, det meste er egentlig bedre Nye blodprøver om et par uker, for å se om dosen skal økes ytterligere. Jeg synes det ser ut til at dette skal fungere

Medlem siden
    Jun 2010
    Sted
    Akershus
    Alder
    57
    Meldinger
    550

De skrekkelige migreneanfallene har ikke vist seg siden hun startet med Levaxin, nå er det bare spenningshodepine av og til hvis det er for mye å gjøre. Men hun tåler stress veldig dårlig, når det blir for mye reagerer hun med vondt i hodet og med å bli kvalm og ikke spise noe - som ikke gjør saken noe bedre. Ganske beskjedne belastninger er nok til å vippe henne av pinnen, og humøret svinger fra strålende den ene dagen til det stikk motsatte den neste.

Hun går fortsatt på 50 mikrogram levaxin.

Prøver fra september 2012:
    TSH 1,2 (0,2-4)
    FT4 24,1 (11-23)
    FT3 5 (3,5-6,5)

Til dette mente legen på Balder at hun var litt overdosert, og skulle kutte litt ned på levaxindosen ved å ta 25 mikrogram 2 dager / uke, 50 de andre. Dette har hun ikke gjort, hun tar fortsatt 50.

Prøver fra januar 2013:
    TSH 2,7 (0,2-4)
    FT4 21,7 (11-23)
    FT3 4,7 (3,5-6,5)
    Anti-TPO har steget, og er nå på 658.
    Til dette fikk hun ingen kommentar fra legen, som vel anså prøvene som OK, uten å ta en telefon og høre hvordan det gikk.

Nå kutter vi ut Balder, og prøver å få kvalifisert hjelp et annet sted Jeg synes det ser ut til at levaxinen ikke tas opp og omdannes som den skal?

Side 2 av 3 Først 123 Siste

Lignende tråder

1. Datteren min på 21 år har brukt Levaxin i ett år nå
    Av Bille i forumet Lavt stoffskifte
    Svar: 33
    Siste melding: 10-02-10, 23:34
  2. Svar: 1
    Siste melding: 07-04-09, 15:53
  3. fjernet halve skjolbruskkjertel
    Av cyrene i forumet Operasjonssalen
    Svar: 7
    Siste melding: 26-10-07, 22:25
  4. Erfaringer med ulik dosering ut over måneden/året?
    Av Stina i forumet Levaxin, Eltroxin, Euthyrox etc.
    Svar: 4
    Siste melding: 22-08-06, 21:52

Søkeord for denne tråden

Bokmerker

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •  

Logg inn

Logg inn