Viser søkeresultater 1 til 6 av 6
    Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Østlandet
    Alder
    51
    Meldinger
    895

Standard Bivirkninger/overdosesymptomer på Erfa?

Jeg leste på Erfas hjemmeside om bivirkninger og overdoseringssymptomer, men ble ikke riktig klok på det.
    I pakningsvedlegget til Levaxin nevnes det at symptomer på overdosering kan være smerter i armer og ben. Dette sliter jeg med nå, og jeg lurer på om det kan være bivirkninger eller overdosesymptomer fra Erfa?
    Tar 3x60 mg. Sluttet med Levaxin for en måneds tid siden.
    Jeg har struma og hypothyreose, i tillegg til flere andre kroniske sykdommer.

Medlem siden
    Feb 2010
    Sted
    Danmark
    Alder
    53
    Meldinger
    3,360

Standard Sv: Bivirkninger/overdosesymptomer på Erfa?

Mener du smerter i led eller i muskler?

Jeg har - og har stadig lidt - smerter i mine led, men resten af skroget tyder ikke på overdosering, så jeg tror, smerterne 'bare' skyldes dels slid mens jeg fik mindre god medicin, dels at kroppen har travlt med at rette til efter det ny regime

Jeg tager 1½ tablet à 125 mg ... 185 mg må det så blive.

Hader regnestykker!

Nielsigne

Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Danmark
    Alder
    67
    Meldinger
    10,228

Cool Sv: Bivirkninger/overdosesymptomer på Erfa?

Sitat Opprinnelig skrevet av sonja Vis post
    Tar 3x60 mg. Sluttet med Levaxin for en måneds tid siden.
    3 gange 60 mg svarer til lidt under 3 grain Thyroid USP.... Din Levaxin-dose lige FØR overgangen til Thyroid var på 350 mcg dagligt og set i dette lys er du sørme lidt underdoseret. Ikke overdoseret...

I tråden Dosering av erfa thyroid skrev du d. 9 juli:
    På Erfas egne hjemmesider står det at 1 tablett a 100 mcg syntetisk stoffskiftemedisin (som Levaxin) tilsvarer 1 tablett a 60 mg Erfa. Det var legen min som viste meg dette.
    Se nederst her i tabellen der det står om 0,1 mg (100 mcg): http://www.erfa-sa.com/Thyroid/english/mono_en.html
    http://erfa-sa.erfa.net/thyroid_en.htm

Min lege ba meg om å kutte ut 1 tablett 100 mcg Levaxin og erstatte den med 1 60 mg Erfa hver tiende dag til hele Levaxindosen på 350 mcg er byttet ut. Er halvveis i byttingen nå. Har slitt med en forferdelig stivhet i kroppen siden påske da jeg økte levaxinen fra 300 til 350. Er ikke fullt så stiv nå, ser ut til at Erfa hjelper. Dessuten ble blodsukkeret mitt mye mer stabilt gjennom dagen, og det skjedde fra første tablett med Erfa. Det var såpass markant at jeg trodde det var noe galt med blodsukkermåleren min. Men det var det ikke! Jeg er heller ikke fullt så stuptrøtt lengre som jeg har vært i de siste ukene.
    Iflg. det selvsamme link: http://www.erfa-sa.com/Thyroid/english/mono_en.html (Table II - Thyroid, Conversion Table) burde du nu behandles med 3½ Grain Thyroid (se kolonnen: Dose of Desiccated Thyroid(grain).

Det betyder, at du i forhold til før - lever med lidt mindre T4 end før, og det kan betyde en opblussen af enkelte symptomer (?), som det T3 du nu får fra Thyroid, er måske lidt for lidt af til at råde bod på.... Det er, i hvert fald sikkert og vist: du er ikke overdoseret! Det kan du ikke være af kun 3 grain Thyroid, hvor din dagdose Levaxin før var 350 mcg, hvilken var jo heller ikke god nok og derfor et usikkert mål for overgang til Thyroid.

Med din kropsvægt (du skrev før om det) mener jeg, at du burde trappe op til mindst 4 grain (240 mg) og se hvordan det arter sig. Flere her, med kropsvægt lavere end din, trives med dagdose på 3 grain, hvor du nok kan have brug for lidt mere end det.

Du efterlyser også specifikation af bivirkninger af Erfa Thyroid. Erfa Thyroid er jo Thyroid USP og dermed det samme, som Armour Thyroid, Westhroid, Thyroid-S osv. Det betyder, at kerneoplysninger om virkning og bivirkninger er de samme for alle Thyroid USP præparater ("USP" betyder at de består af det samme virkestof). Du kan derfor sagtens læse f.eks. n`Finns oversættelse af Armour`s Pakningsvedlegg på Norsk, hvor du finder oplysninger Armour har tilfælles med andre Thyroid USP præparater.
    • Tak for at du læste mit indlæg.
    • Vil du vide lidt om hvad jeg står for, er du velkommen til at læse min signatur her

Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Østlandet
    Alder
    51
    Meldinger
    895

De to siste dagene har jeg delt opp dosen, tar nå to om morgenen og en om kvelden, og idag har jeg vært så å si smertefri. Kanskje løsningen kan være at jeg ikke skal ta hele dosen på en gang?
    Smertene har sittet både i ledd og muskler, særlig i armene ved albuen. Det gjør fremdeles vondt i hendene når jeg skal gripe noe, da kommer det en ilende smerte både på over- og undersiden av hendene.

Jeg hadde overdosesymptomer på levaxin også da jeg tok 350 mcg, selv om TSH etter 6 uker fremdeles lå på 2,1. Hadde smerter da også, og en grusom stivhet i hele kroppen.

Medlem siden
    Jun 2010
    Sted
    Indre Troms
    Alder
    48
    Meldinger
    2,404

Smertene har sittet både i ledd og muskler, særlig i armene ved albuen. Det gjør fremdeles vondt i hendene når jeg skal gripe noe, da kommer det en ilende smerte både på over- og undersiden av hendene.
    Hei Sonja
    Jeg har slitt med lignende smerter om stivhet særlig det siste året. Begynte på Erfa for tre uker siden og synes smertene har blitt noe verre. Ligner noe på det du beskriver. Klarer ikke knytte hånden, fordi det kjennes som om jeg har plaster rundt fingrene. Tror det kan være nevropati forårsaket av hypothyreosen, men undrer meg også over forverringen etter Erfa. Har tro på at dette kan skyldes at kroppen "vekkes til live" etter å ha ligget lenge i dvale. Er det noe jeg er helt sikker på så er det at jeg ikke er overdossert. Dette fordi jeg ikke har hatt så mye endring etter Erfa. Føler meg ikke verre, men ikke bedre heller.

Tror både du og jeg må holde ut en stund siden kroppen har vært langvarig dårlig funksjon...
    Lykke til da,Sonja

Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Østlandet
    Alder
    51
    Meldinger
    895

Jeg tenker jo på det, ja. Først 11 år uten behandling, og så 13 år med kun Levaxin må jo ha hatt noe å si mtp hormonmangel.

Lignende tråder

1. Bestilling av Erfa Thyroid direkte fra Erfa i Canada
    Av Siven i forumet Mangel på Thyroid-medisiner
    Svar: 16
    Siste melding: 04-06-13, 18:11
  2. Kan Erfa gi bivirkninger som gir utslag på urinveiene?
    Av Flower i forumet Mage/tarm/urinveie
    Svar: 2
    Siste melding: 26-08-10, 11:56
  3. Bivirkninger/overdosesymptomer på Erfa?
    Av Sonja Midtlien i forumet Naturlig Thyroid medisiner
    Svar: 5
    Siste melding: 06-08-10, 20:49
  4. Neo-mercazole: bivirkninger
    Av brits i forumet Høyt stoffskifte
    Svar: 34
    Siste melding: 09-02-07, 22:10

Søkeord for denne tråden

Bokmerker

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder