Side 2 av 14 Først 1234567891011121314 Siste
Viser søkeresultater 11 til 20 av 132
    Medlem siden
    Oct 2010
    Sted
    Danmark
    Alder
    37
    Meldinger
    130

Post Sv: Bevilling på Armour Thyroid i Danmark

Go morgen
    Tusind tak for jeres tilbagemeldninger. Det er så skønt at opleve den varme der er her på forumet.
    Jeg kunne ikke sove i nat. Havde så mange smerter. -både af min fibromyalgi og min lænd. Har gået en del til kiropraktor for mine hypermobile led der skrider og min kiropraktor har lige fortalt mig, at jeg har det der kaldes en spondylolistese på 5. Lændehvirvel. -og lige nu er det ret slemt.

Når man ikke kan sove, ligger man tit og bryder hovedet med en masse dumme tanker. Og så var det, at jeg i nat kom til at ligge og tænke på, om der nu fra min apotekers side, er blevet sat en masse rav i den?!? Tænker om lægemiddelstyrelsen nu slår fast, at de danske apoteker ikke må bestille Armour hjem til os?!? -og om min læge så hopper fra 'projektet' igen? Ved godt, at man ikke skal bekymre sig på forhånd og tage sorgerne på forskud! -Det er et af de punkter jeg skal arbejde på.
    Er der nogle der kan hjælpe mig med at finde den lov, hvor der står at danske læger gerne må udskrive en recept på et medicin man kun kan få i et andet EU-land?

Her står regnen ned i skomagerdrenge...
    Go regnvejrsdag til Jer alle

Medlem siden
    May 2011
    Sted
    Nord Troms
    Alder
    69
    Meldinger
    1,111

Standard Sv: Bevilling på Armour Thyroid i Danmark

Sitat Opprinnelig skrevet av majsen Vis post
    Er der nogle der kan fortælle mig, hvor hurtigt jeg ska øge dosis?
    Min læge og jeg blev enige om at jeg starter på 1 grain og inden jeg skal ned og have taget blodprøver om 3 måneder, regner jeg med at være steget til 2 grain. -lyder det fornuftigt?
    Hei Majsen

Jeg startet med Thyroid Erfa for 5 uker siden og har øket med 1/2 grain hver 14. dag. Jeg har laget en oversikt over hvordan øke med Thyroid. Jeg går utifra at dette gjøres på samme måte med Armour.

Det viktigste er å ikke bli stående på startdosen for lenge, men øke gradvis slik at symptomene etterhvert forsvinner.
    Min lege kjenner antakelig ikke til dette - han skrev på resepten 1 tablett dgl. og jeg fikk 500 stk/60 mg (= 1 grain).

1 grain skal visstnok være en gammel regnemåte på salg og kjøp av krutt - en interessant sammenligning !

Ved å lese boka Stop the Thyroid Madness av Janie A. Bowthorpe, har jeg funnet mye interessant stoff bl.a når det gjelder viktigheten av å øke langsomt - i starten hver annen uke og ikke mer enn en 1/2 grain eller for noen enda lavere økning som 1/4 grain.

Jeg anbefaler også boka Hypothyroidism Type 2: The Epidemic av dr. Mark Starr, spesialist i smertebehandling som selv har hypotyreose og som oppdaget hvordan smerte og hypotyreose ofte henger sammen.

Her på forumet har noen uttalt seg om bl.a Armour og flere sammenlignbare, naturlige merker.

Lykke til !!

-lig hilsen Elbeth

Medlem siden
    Feb 2010
    Sted
    Danmark
    Alder
    56
    Meldinger
    3,369

Når man ikke kan sove, ligger man tit og bryder hovedet med en masse dumme tanker. Og så var det, at jeg i nat kom til at ligge og tænke på, om der nu fra min apotekers side, er blevet sat en masse rav i den?!? Tænker om lægemiddelstyrelsen nu slår fast, at de danske apoteker ikke må bestille Armour hjem til os?!? -og om min læge så hopper fra 'projektet' igen? Ved godt, at man ikke skal bekymre sig på forhånd og tage sorgerne på forskud! -Det er et af de punkter jeg skal arbejde på
    Lægemiddelstyrelsen bestemmer da heldigvis ikke over EU. Og i EU er behandling med thyroid tilladt. Ellers var det også den visse død eller i hvert fald en zombie-tilværelse for de af os, der ikke (længere) kan tåle den syntetiske medicin.

Det kan godt være, du ikke skal konferere mere med apotekeren, hvis han ikke er ordentligt inde i sagerne og laver mere bøvl end nødvendigt. For det er altså hverken særlig bøvlet eller på nogen måde ulovligt at skaffe sig thyroid fra andre lande. (Men det er da heller ikke apotekeren, der skal spørge i Lægemiddelstyrelsen, i de tilfælde, hvor der er brug for det - det er jo lægen)
    Når det gælder thyroid fra udlandet, gør du følgende:
    Du skriver pr. email til apoteket, og I aftaler nærmere, når der er hul igennem. Så skanner du din recept og sender den som vedhæftet fil, tager evt. en kopi af originalen og eftersender den med alm. papirpost til den adresse, du har aftalt med apotekeren (apoteket i Hamburg har fx flere adresser, så bare for en sikkerheds skyld). Du kan sende dit kortnummer, hvis du har VISA og derved slippe for at skulle betale forud. Og så kommer din medicin med posten fire-seks uger efter. Apotekeren skal først have medicinen hjem fra USA /Canada / ... før hun kan gøre mere, derfor den lange ventetid, og derfor smart at have en recept liggende, så du ikke kommer på spanden, hvis din læge holder ferie, bliver syg etc. etc.

Hvis du går ind her http://www.sonjas-stoffskifteforum.i...ad.php?t=10440 og læser indlæg nr. 7 og de links, der ligger i dét, så ved du lidt mere om hvordan man importerer (og om de betænkeligheder, du i en vis grad slipper for ved at have den der fantastiske læge!) Læs evt. også her http://www.sonjas-stoffskifteforum.i...?t=7823&page=4 , indlæg nr. 33

Jeg er lidt for træt i dag (blev vækket flere gange i nat!) så jeg tror, der måske er nogle links, der går igen

Derudover findes der en god historie om en patient med fibromyalgi her på forummet. Hun hedder Karina, og du kan læse hendes lange historie her:
    http://www.sonjas-stoffskifteforum.i...ead.php?t=6892

Er der nogle der ved om jeg allerede nu, hvis min krop ikke havde brug for Armour'en, ville have svedture og hjertebanken?? Er jo helt ny på dette felt og meget uerfaren.
    (...) Ja jeg burde også være bedre til at passe min seng, men må indrømme, at jeg næsten altid har det bedre med mine led og muskler og træthed om aftenen
    Vil lige tilføje, at jeg tror, du ville have det elendigt, hvis du tog thyroid uden at have brug for det. Det er potent medicin.
    Samtidig kan jeg ikke lade være med at tænke på, om du måske kan have et problem mht. dine binyrer, når du føler dig bedre tilpas om aftenen. Binyrer, der er blevet trætte, har det med at producere (for meget) på forkerte tidspunkter - og det er dem, der så og sige skal proppe stofskiftehormonerne ind i skroget, der, hvor det kan bruges til noget. Så læs også om binyrer på forummet - i hvert fald for en sikkerheds skyld.

Medlem siden
    Oct 2010
    Sted
    Danmark
    Alder
    37
    Meldinger
    130

Hej
    Tak for jeres svar.
    Først lidt om de vitaminer/kosttilskud jeg tager:
    Morgen:
    1 10 mg pregnenolone
    1 omnimin multivitamin
    1 magnesium
    1 d-vitamin (now foods)
    1 adrenal cortex
    1 selen
    Aften:
    1 magnesium
    1 magnesia (pga hård mave)
    -som det fremgår af dette tager jeg 2 ting for binyrerne. Men tager kun 10 mg pregnenolone. Er skrækslagen for at få bumser, ekstra hårvækst og mandestemme
    Foruden vitaminerne og kosttilskud tager jeg smertestillende, astmaspray og hjertemagnyl. Trods mine kun 27 år havde jeg to små blodpropper i en alder af 16 år...
    Super lækkert med de forskellige links. Dem vil jeg tjekke når jeg har mere overskud.
    Forresten er der nogle der ved om jeg nu kan trappe op i pregnenolone? Jeg har taget 10 mg i 16 dage
    nu. Min viden om binyrene og tilskud til disse har jeg netop fået ved at kigge rundt herinde. Det er et skatkammers af viden og I kan tro jeg har smugkigget med længe... Vist 2 år

Vil lige tilføje at jeg SLET ikke har haft bivirkninger af Armour'en.
    Jeg har taget det i en uge, og ved godt at det er for tidligt at sige noget om noget, men synes da det er positivt, at jeg hverken har svedture eller hjertebanken. -det må da vise at kroppen alligevel har brug for stofskiftehormoner?
    Har læst hele Karina's historie. -dejlig positiv
    Jeg har selv en skøn veninde som også lider af fibromyalgi og også er kommet i behandling med Armour. Hun har lært mig MEGET og jeg er hende dybt taknemmelig!

Slut for nu!
    Klem fra Majsen

Medlem siden
    May 2011
    Sted
    Nord Troms
    Alder
    69
    Meldinger
    1,111

Cool Sv: Bevilling på Armour Thyroid i Danmark

Her står regnen ned i skomagerdrenge...
    Go regnvejrsdag til Jer alle
    Hei Majsen

En liten digresjon: jeg undrer meg på om å "regne ned i skomagerdrenge" er det det som på engelsk er "it's raining cats and dogs"?
    Da heter det i Nederland "het regend pijperstelen" mens på norsk kjenner jeg ikke til et annet idiom enn at vi sier det "høljeregner" eller "det bøtter ned" men det er jo ikke så finurlig som skomagerdrenge, katter, hunder og stålspidd ....

Her i Troms (Nord Norge) har vi i dag hatt varmt høstvær med mye vind og skifte mellom dramatiske svarte skyer som beveget seg i rask tempo, og sol fra blå himmel, men ingen regn enda - til tross for at Barometeret viser ustadig - regn ...

Medlem siden
    Oct 2010
    Sted
    Danmark
    Alder
    37
    Meldinger
    130

Hej Elbeth
    At det regner skomagerdrenge er vist et gammelt dansk udtryk. Det kan nok egentlig godt sammenlignes med det engelske.
    I bund og grund betyder det vist bare at det regner ekstrem meget/kraftigt.
    I Danmark siger vi også at 'det står ned i lårtykke stråler'
    Kram Majsen

Medlem siden
    Oct 2010
    Sted
    Danmark
    Alder
    37
    Meldinger
    130

Hej
    Jeg har nu været på 1 grain armour i 3 dage og 1,5 grain i 2 uger.
    Jeg har ingen hjertebanken og ingen andre symptomer på overdosering.
    Nu er mit spørgsmål om jeg kan trappe op til 2 grain fra i morgen eller torsdag?
    Det skal lige siges, at jeg får Armour for min fibromyalgi. -jeg kan ikke omdanne t4 til t3!

Håber meget på at høre fra Jer!

Venligst
    Majsen

Medlem siden
    Feb 2010
    Sted
    Danmark
    Alder
    56
    Meldinger
    3,369

Jeg vil tro, det er bedre at gå langsommere frem og vente lidt med at lægge på. Hvis du forcerer udviklingen, risikerer du, at det bliver for voldsomt og at din krop bliver stresset, så det tager længere tid at få det godt, end hvis du går langsommere frem.

Hvad siger mon andre her til det?

Medlem siden
    Oct 2010
    Sted
    Danmark
    Alder
    37
    Meldinger
    130

Lightbulb Sv: Bevilling på Armour Thyroid i Danmark

Hej
    * Nielsine
    Tak for svar. Er super glad for dine tilbagemeldinger -de betyder meget
    Jeg tror det er fordi, jeg så super gerne vil have en mærkbar effekt, at jeg tænker på at øge dosis nu.
    Og jeg har INGEN bivirkninger. Men som du skriver, er det nok langt det klogestes at vente med at øge.
    Tror du en uge mere eller? Så jeg har været på 1,5 grain i 3 uger inden jeg øger?
    Er det bare mig, eller er 1-grain ekstrem svære at dele? Får aldrig to lige store halve

Ang pregnenolone tager jeg 10 mg og føler det hjælper lidt. Men hvordan tager I der bruger pregnenolone, jeres dosis? Inden mad, og hvor længe inden? Morgen-dosis, dosis fordelt over dagen? Hvor stor dosis?
    Jeg har i går bestilt IsoCort. Er der andre der har erfaring med disse? -Hører gerne fra jer.
    Hører også gerne fra flere af jer skønne mennesker angående øgning af Armour-dosis

Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Danmark
    Alder
    70
    Meldinger
    10,241

Question Sv: Bevilling på Armour Thyroid i Danmark

Majsen? Du "lyder" meget positivt, imødekommende og værdsættende andre. Det tyder på et overskud ret uventet hos en hård plaget, kronisk syg. Hvordan er det lykkedes dig at bevare dig selv opmærksom på omgivelser og andre mennesker, når flere i samme situation som du, slet ikke orker tilkendegive lignende og selv om de sætter pris på andre - orker de ikke omsætte det i ord. Men det kan du. Hvad er din "opskrift" på den flotte attitude trods så megen modgang?
    • Tak for at du læste mit indlæg.
    • Vil du vide lidt om hvad jeg står for, er du velkommen til at læse min signatur her

Side 2 av 14 Først 1234567891011121314 Siste

Lignende tråder

1. Svar: 48
    Siste melding: 30-10-13, 20:52
  2. Når hypothyreose behandles som en funktionel sygdom (hypokondri)
    Av Anisa i forumet Lavt stoffskifte og funksjonelle lidelser
    Svar: 6
    Siste melding: 20-02-10, 22:46
  3. Relis om Thyroid, armour Thyroid osv.
    Av nora i forumet Naturlig Thyroid medisiner
    Svar: 9
    Siste melding: 14-02-10, 11:54
  4. Relis om Thyroid, armour Thyroid osv.
    Av nora i forumet Emner startet av Nora
    Svar: 9
    Siste melding: 14-02-10, 11:54
  5. Svar: 0
    Siste melding: 09-11-09, 10:29

Søkeord for denne tråden

Bokmerker

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine