Viser søkeresultater 1 til 9 av 9
    Medlem siden
    Dec 2009
    Sted
    Rogaland
    Alder
    33
    Meldinger
    253

Standard MMmmmm.. GODTERI! KokosSMØR, er dette bra?

Jeg har handlet denne fra Iherb: http://www.iherb.com/Artisana-100-Or...4-g/27155?at=0

Den smaker FANTASTISK! Men inneholder BÅDE kokosolje og kjøtt, er den likevel ok? Lavkarbo?
    Jeg spiser den rent, smaker søtlig, tilfredstiller virkelig behovet for noe godt.... Rent smaksmessig er den utroolig god Hard konsiistens, kan varmes så den blir mer flytende.

Synes det er litt vanskelig med næringsinnhold i amerikanske produkter, da de ikke skriver næringsinnhold per 100 gram, men per "serving size" uten at det står angitt gram ofte.. Noen som klarer å finne ut hvor mange karbohydrater/ fett per 100 gram?

Medlem siden
    May 2011
    Sted
    Nord Troms
    Alder
    66
    Meldinger
    1,111

Standard Sv: MMmmmm.. GODTERI! KokosSMØR, er dette bra?

Sitat Opprinnelig skrevet av Rosin Vis post
    Jeg har handlet denne fra Iherb: http://www.iherb.com/Artisana-100-Or...4-g/27155?at=0

Den smaker FANTASTISK! Men inneholder BÅDE kokosolje og kjøtt, er den likevel ok? Lavkarbo?
    Jeg spiser den rent, smaker søtlig, tilfredstiller virkelig behovet for noe godt.... Rent smaksmessig er den utroolig god Hard konsiistens, kan varmes så den blir mer flytende.

Synes det er litt vanskelig med næringsinnhold i amerikanske produkter, da de ikke skriver næringsinnhold per 100 gram, men per "serving size" uten at det står angitt gram ofte.. Noen som klarer å finne ut hvor mange karbohydrater/ fett per 100 gram?
    Hei Rosin

Det høres godt ut!

Hvis det står "per serving", står det ikke hvor mye en "serving" er beregnet til hvis dette ikke er målbart i spiseskjeer? På siden du henviser til, står det Serving Size: 2 Tbsp - dvs 2 ss (spiseskjeer). En spiseskje er definert som 15 milliliter (15 ml). Hvis det da går an å regne det ut på denne måten

Medlem siden
    Jan 2009
    Sted
    Norge
    Alder
    48
    Meldinger
    1,051

Rosin, det hørtes godt ut, ja.

Sitter og venter på raw cashew butter fra samme merke som jeg bestilte fra Iherb for en tid siden.

Savner noe å spise når jeg får lyst på noe godt, kanskje dette er løsningen?

Medlem siden
    Jan 2009
    Sted
    Norge
    Alder
    48
    Meldinger
    1,051

Rosin, jeg er enig - dette kokossmøret er utrolig godt. Prøver å få i meg kokosolje, men må enten ta det som kapsler eller stå klar med drikke med frisk smak for å skylle det ned med, synes nemlig kokos smaker pyton.

Men dette er nydelig. Har en svak kokossmak, men det går greit. Inneholder som du sier "hele" kokosnøtten, ikke bare oljen. - Måtte bare reklamere litt

Medlem siden
    Mar 2009
    Sted
    Sverige
    Alder
    74
    Meldinger
    2,323

Sitat Opprinnelig skrevet av Rufus Vis post
    Men dette er nydelig. Har en svak kokossmak, men det går greit. Inneholder som du sier "hele" kokosnøtten, ikke bare oljen. - Måtte bare reklamere litt

Til alle norske og danske stoffskifte-pasienter, anbefaler vi boken STOP stofskiftevanviddet, skrevet av verdens ledende pasient-aktivist Janie Bowthorpe, som i 2005 grunnla nettstedet Stop The Thyroid Madness. Boken er utgitt på dansk i 2014. För alla svenska hypotyreos-patienter, rekommenderar vi samma bok, översatt till svenska med titeln Stoppa sköldkörtelskandalen (2012). Til alle gode leger, og pasienter som ønsker å lære mer av "the right stuff", anbefaler vi boken Stop The Thyroid Madness II (2014) med bidrag fra 10 leger MD. I Skandinavia, definitivt de to beste og mest nyttige bøker for hypotyreose-pasienter, for deres familier og venner, og for deres leger.

Medlem siden
    Jul 2008
    Sted
    Østlandet
    Alder
    46
    Meldinger
    848

Hele glaset, 450 gram, har 100 gram karbohydrater. Det er 7 gram karbo i 2 skjeer, som tilsvarer "one serving", eller "en servering". Det er bare å lese på innholdsfortegnelsen, så skjønner du hele greia!

Jeg pleier å snackse på organisk peanøttsmør, kokosprodukter...

Og selv om vi (mennesker, og særlig Oss syke!) ikke bør spise for mye, eller egentlig NOE som er "processed", eller "laget av mennesker (fks på fabrikk, av maskiner!), så er dette favorittsjokoladen min:

Den inneholder KUN sukrin som søtningsmiddel, og har minimalt utslag på blodsukkeret!

Jeg tester blodsukkeret 10 ganger daglig, 1-2-3 timer etter hvert måltid, for å finne ut nøyaktig hva hvert måltid (når jeg spiser noe nytt!) har å si for bodsukkeret mitt!

Denne sjokoladen går jeg god for. Det eneste negative med den, bortsett fra at den er "processed", (processed foods - det motsatte av whole foods! whole foods = mat du plukker rent i naturen og spiser i sin opprinnelige form!) er at den har soya i seg. Og det senker, i likhet med peanøtter, stoffskiftet. Men en slik en en gang i blant funker!!!!

Chocolite Chocolate Turtle sjokolader, 16 stk for 100 kroner: (det er ca 6 kr pr stk! BILLIG!!!!!!!! I Norge koster en slik bar ca 25 kroner for EN!)

http://www.iherb.com/HealthSmart-Foo...ach/29921?at=0

LØP OG KJØP KIDS!!! Denne kan dere bestille med VANLIG POST, og må ikke bruke DHL. Men husk: Maks 34 dollar eller 200 kroner pr forsendelse! Pluss frakt. For å unngå moms og tollskit!

Mvh.
    Thomas

Medlem siden
    Dec 2009
    Sted
    Rogaland
    Alder
    33
    Meldinger
    253

Denne tråden kan jeg like

"Lovlig" sjokolade er jo fantastisk Thomas! ...Og så lettvint, et par tastetrykk bare

Om noen skulle tenke på å lage sjokolade selv, kan jeg varmt anbefale denne bloggen: http://mjuuugly.blogg.no/r_sjokolade...g_dessert.html

Hun som driver bloggen har ME og er opptatt av ren og ubehandlet mat, uten sukker, hvetemel osv. Sjokoladeoppskriftene er veldig veldig gode, med linker til ingredienser på Iherb. Feks stevia og kokosfett er mye brukt. Mange av sjokoladene blir veldig mørke og kraftige, mens den oppskriften på "melkesjokolade" (med cashewnøttsmør) er mildere.

Kok i vei

Medlem siden
    Jul 2008
    Sted
    Østlandet
    Alder
    46
    Meldinger
    848

Hun som driver bloggen har ME o
    Bare at "ME" ikke finnes da! Har allerde emailet henne men hun svarer ikke. Syntes synd på de som får slengt "ME" i ansiktet, og må gå år etter år uten å bli bedre av å "slappe av", som er legenes tips til de som har såkalt "ME".

"ME" er Hypotyreose, ofte skjult form, og binyre-trøtthet. Altså: Hormonubalanse/mangel!

Nå skal jeg ta med en Chocolite Chocolate Turtle og dra på fest hos naboen! Er et annet liv jeg lever nå enn for 4 år siden da jeg tok med en 1/2 liter Vodka på baklomma og drakk den rent! Haha!!

Anbefaler alle å kjøpe den Chocolite bar'en!

Thomas

Medlem siden
    Jan 2009
    Sted
    Norge
    Alder
    48
    Meldinger
    1,051

Hei

Tenkte bare å gi et lite tips angående kokossmør. Jeg pleier å lage nydelige sjokokuler av det.

Slik gjør jeg det:

Mykgjør/smelter kokossmøret i vannbad. Tilsetter søtning i form av stevia og en dæsj agavesirup (du tar det du har), tilsetter kakaopulver, enten raw eller vanlig, eventuelt litt vanilje, ørlite grann salt og litt vann. Bland det hele sammen og trill små kuler. Sett det kjølig i fem minutter og du har en deilig konfekt. Også godt om du hakker ristede hasselnøtter og blander inn.

Har ingen oppskrift, blander litt på feelingen, så det er bare å prøve seg litt fram. Men det er fort gjort og veldig praktisk om du har lyst på noe godt. Iherb har forresten billigere alternativer enn Artisanas kokossmør.

Lykke til!!

Lignende tråder

1. Hva er dette?? Nå har plagene kommet tilbake for fullt
    Av Jeanette Ws. i forumet Sykdommer og tilstander som utvikles PÅ GRUNN AV lavt stoffskifte
    Svar: 24
    Siste melding: 14-12-10, 21:06
  2. Blodfersk på dette....
    Av barbrov i forumet Lavt stoffskifte i grenseland
    Svar: 4
    Siste melding: 01-10-08, 18:23
  3. Hva vil dette si
    Av Veronika i forumet Høyt stoffskifte
    Svar: 4
    Siste melding: 07-02-08, 00:55
  4. Dette er meg :-)
    Av snuppa i forumet Presentasjoner