Viser søkeresultater 1 til 8 av 8
    Medlem siden
    May 2011
    Sted
    Sjælland Danmark
    Meldinger
    18

Question Thyreoid fra glostrup apotek

Hej allesammen,

Jeg har bestilt thyreoid fra glostrup apotek, men de kan ikke lave det i øjeblikket. Jeg har ventet i 2 måneder, så hvis ikke der kommer noget i næste uge, så har jeg ikke mere medicin.

Er der nogen der ved hvorfor det er så svært at lave det?

Og er der et andet sted hvor de har det hjemme?

Håber nogen kan hjælpe, jeg er lidt i knibe.

Vh Kamilla

Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Danmark
    Alder
    70
    Meldinger
    10,241

Standard Sv: Thyreoid fra glostrup apotek

Sitat Opprinnelig skrevet av Kamilla Vis post
    Jeg har bestilt thyreoid fra glostrup apotek, men de kan ikke lave det i øjeblikket. Jeg har ventet i 2 måneder, så hvis ikke der kommer noget i næste uge, så har jeg ikke mere medicin.
    Hej Kamilla

Har Glostruo Apotek en forklaring på hvorfor de ikke kan fremstille det "i øjeblikket"? Man kan ikke tillade sig at svigte levering på den slags medicin. Det er virkelig skidt gjort af Glostrup Apotek. De gider måske ikke fremstille "små" partier, så længe kun få læger udsteder recepter på Thyroid?

Og er der et andet sted hvor de har det hjemme?
    Jo, du kan få det ved at bede lægen om, i stedet at udskrive (manuelt) en ganske almindelig gul recept med følgende ordination: Tbl. Erfa Thyroid 125 mg, 500 tbl. d.s. For decreased thyroid function. DET ER FULDSTÆNDIG LOVLIGT! Og hellere "for meget" end for lidt. Desuden kan tabletterne deles (omend lidt besværligt) for bedre finjustering af dose.

.... og sende recepten til et af disse tre europæiske apoteker: Springfield Pharmacy in Richmond UK, eller Pharmacie Sainte-Croix i Bruxelles, eller Apotheek De Saedeleer, i Lier, Holland. Der er mange flere europæiske apoteker der forhandler og sender Thyroid-mediciner, men disse tre samarbejder (vist nok) direkte med Erfa Canada. Eller søg i Nielsignes indlæg på forummet, hvor der findes oplysninger om andre europæiske apoteker, end de tre her nævnte.

Du kan ringe eller skrive og spørge om hvilken fremgangsmåde de foretrækker, men sædvanligvis afsendes medicinen så snart du har overført beløbet til apotekets bankkonto. Det er den sædvanlige fremgangsmåde flere i Danmark benytter, og når jeg ser at Glostrup Apotek er IKKE leveringspålidelig - kan jeg sørme godt forstå at man søger sin medicin andre steder.

Da denne fremgangsmåde kan tage 3-4 uger før du har din medicin, løser det ikke dit akut problem med mangel på medicin allerede om en uge, så måske ser nogen danskere i thyroid-behandling denne tråd, og kontakter dig evt. via PMer?
    • Tak for at du læste mit indlæg.
    • Vil du vide lidt om hvad jeg står for, er du velkommen til at læse min signatur her

Medlem siden
    May 2011
    Sted
    Sjælland Danmark
    Meldinger
    18

Tak for dit svar.

Glostrup kan ikke levere, fordi de mangler ingredienserne. Deres leverandører kan ikke levere. Det var den forklaring jeg fik af apoteket i dag.

Men jeg har kun købt der to gange indtil videre. Men jeg har kun fået leveret 60 mg. De har ikke kunnet levere 125 mg. I sidste måned, sagde de at det ville komme i begyndelsen af september. Men pga. en masse personlige oplevelser, har jeg ikke haft overskud til at gå på apoteket. Så jeg troede de havde det liggende, da jeg endelig kom på apoteket i dag. Da det så var forsinket igen, gik jeg hjem og ringede til glostrup, for at få en forklaring. Og så sagde de det jeg lige har skrevet.

Da jeg fandt ud af at glostrup lavede thyroid, blev jeg rigtig glad. Det var dejligt at jeg bare kunne få lægen til at sende recepten ned på apoteket, og så skulle jeg jo så kunne hente dem max 2 dage efter. Hvilket jeg jo så ikke helt har kunnet. Øv. Men så må jeg jo nok gøre som du siger. Og så må jeg købe et større lager...

Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Danmark
    Alder
    70
    Meldinger
    10,241

Angry Sv: Thyreoid fra glostrup apotek

Glostrup kan ikke levere, fordi de mangler ingredienserne. Deres leverandører kan ikke levere. Det var den forklaring jeg fik af apoteket i dag.
    Jeg vil på mandag ringe til Biofac (på Amager) der er leverandøren af råstoffet, og høre om det kan passe, at af thyroidpulver fra hele 23.000.000 (23 MILLIONER!!) danske grise ÅRLIGT, har de ikke den smule Glostrup Apoteket skal bruge til fremstilling af Thyroid-tabletter. Eller om det kunne være den af medicinalindustri ejede "Lægemiddelstyrelse" der øver pres på apoteket, for at forhindre den spirende konkurrence til deres lor.e syntetiske hormoner.

Kamilla Hvad gør du nu? Hvad er din plan?
    • Tak for at du læste mit indlæg.
    • Vil du vide lidt om hvad jeg står for, er du velkommen til at læse min signatur her

Medlem siden
    May 2011
    Sted
    Sjælland Danmark
    Meldinger
    18

Tak for dit svar Anisa. Jeg har skrevet en pm til dig.

Medlem siden
    May 2011
    Sted
    Sjælland Danmark
    Meldinger
    18

Lige en lille update.

Apoteket ringede i går, tirsdag, og sagde at thyroid-tabletterne fra glostrup var kommet.

Medlem siden
    May 2013
    Sted
    Danmark
    Alder
    42
    Meldinger
    3

Hej Kamilla. Nu er det mig der er ny herinde og faldt over denne gamle tråd. Jeg er pt der, hvor jeg er ved at finde en læge, der er villig til at udskrive naturligt Thyreoid til mig. Min nuværende praktiserende læge er hverken til st hugge eller stikke i , ej heller vil han forstå hvor skidt jeg har det. Så jeg leder efter en ny praktiserende læge, der enten har forstand på lavt stofskifte eller som er villig til at henvise mig til en dygtig endokrionolog . Må jeg spørger dig, hvem du går hos og som har givet dig recept til Glostrup? Mvh Johanne
    For å endre signatur: Du må gå inn på "Kontrollpanel" i menyen øverst her, og derfra velger du "Rediger signatur" i venstremenyen. Samme sted kan du endre avatar: velg "Rediger avatar".

Medlem siden
    Feb 2010
    Sted
    Danmark
    Alder
    56
    Meldinger
    3,369

Buskhult har en pointe her, der er værd at forfølge, synes jeg:
    Sitat Opprinnelig skrevet av Buskhult Vis post
    Jeg bruger udelukkende Thyroid fra Glostrup Apotek og har det meget fint med det. Jeg startede i sin tid med Eltroxin, som jeg havde god - men ikke optimal - effekt af. Skiftede så over til Thyroid S, som jeg importerede fra Thailand - men jeg var usikker på metoden (og indholdet i tabletterne) - og skiftede så til Thyroid fra Glostrup. Der er ingen danske læger, der reelt kan have noget imod at udskrive en recept på dette - da apoteket fremstiller det med Sundhedsstyrelsens godkendelse.
    Det er da et rigtig godt argument, at vi faktisk har et apotek, der laver det, og det er godkendt ...
    ..... men mht hvilke konkrete læger, der skriver det ud, er vi endnu ikke kommet så langt, at vi offentliggør dem. Du må prøve dig frem, desværre. Prøv evt. til at begynde med at finde en alternativt tænkende læge. I sidste ende kan det sagtens være, du finder et fornuftigt menneske i offentligt regi, der vil hjælpe dig. Jeg fandt selv sådan en, og jeg tror, de er blevet flere efter Eltroxin-skandalen. Jeg hører, der nu er thyroid på lager i Glostrup og at ventetiden på Erfa er svundet ind til det halve, så man nu kun skal vente to-tre uger på at medicinen kommer til Danmark

Prøv i øvrigt at læse lidt rundt omkring på forummet om dette Bl.a. i tråden med citatet fra Buskhult.

Nielsigne

Lignende tråder

1. Thyroid fra Glostrup Apotek i Danmark
    Av Babe i forumet "Naturlig" Thyroid til danskere
    Svar: 100
    Siste melding: 07-05-14, 20:11
  2. Medicin fra Norsk apotek til Dk??
    Av Honeyhob i forumet Diverse relatert til helse og sykdom
    Svar: 3
    Siste melding: 25-06-11, 12:21
  3. BAD reaction to Thyreoid meds?
    Av flyv123 i forumet Naturlig Thyroid medisiner