Side 1 av 2 12 Siste
Viser søkeresultater 1 til 10 av 15
    Medlem siden
    Apr 2010
    Sted
    Asker
    Alder
    47
    Meldinger
    194

Standard Lavt stoffskifte uten antistoffer

Har nå lest og skaffet med mye kunnskap på dette forumet og takker og bukker for den hjelp jeg har fått.

Har vært syk siden 2007 og sannsynligvis en del år før det, men det har da fungert i hverdagen. Forverringen skjedde i forbindelse med graviditet. Etter lang runde med utredning innen offentlig helsevesen, Oftebro og Balderklinikken fikk jeg endelig kompetent hjelp av D.S. hos Heggeli. Begynte prøvebehandling med Levaxin og Lio hos Oftebro. Kom ikke i mål da ved opptrapping av medisiner fikk mange ubehagelig symptomer.

Hos Heggeli har jeg fått påbegynt behandling med Erfa samt andre hormoner for å støtte binyrene da disse var slitne. Og formen er mye bedre. Har likevel slitt med å komme opp i riktig dose Erfa uten uro, rørete i hodet og stressfølelse. Alle symptomer, fysiske funn og bloprøver tyder på at medisinen skal opp. Nå har jeg i tillegg vært utredet for ubalanser i nervotransmittorer. Det er funnet to ubalanser - forhøyete kryptopyrroler og under-methylation. Disse ubalansene kan være årsaken til slitne binyrer som igjen har ført til nedsetting av stoffskifte.

Jeg har ingen anti-stoffer og hele tiden hatt blodprøver i grenseland men innenfor normalen. Disse ubalansene gjør at hodet går på høygir og sliter ut kroppen (binyrene). For mer informasjon søk på dr Bill Walsh. Jeg starter nå med behandling med høydose vitaminer og mineraler og skal holde dere orientert. Vil informere om at jeg har slitt med angst og indre uro men aldri brukt medisiner for dette. Fungert tidligere både med utdannelse og jobb og søkt hjelp for utmattelse og fysiske. Det kan likevel se ut som det kan være biokjemiske ubalanser i hodet som har gjort meg syk.

Medlem siden
    Dec 2009
    Sted
    Rogaland
    Alder
    33
    Meldinger
    253

Standard Sv: Lavt stoffskifte uten antistoffer

Hei!

Spennende lesing, selv har jeg gått på Balderklinikken og senere byttet til D.S. Føler jeg her endelig begynte å få behandling med effekt. Foreløbig behandles sopp og hormonubalanser, optimalisering av vitaminer. Hvis dette ikke fører meg i mål skal jeg også sannsynligvis få målt neurotransmittere. Kan jeg spørre hva du betalte for målingen?
    Blir spennende å følge deg, om du føler effekt av neurotransmitterbehandling. Men det kan jo være vanskelig for oss å skille hva som er hva, når flere ting behandles samtidig ;)

...Ellers har jeg som deg en hel del indre uro og angst, til tross for at jeg ikke virker overdosert med Erfa. T3 ligger høyt i ref.område, mens t4 ligger lavt. Angsten har bedret seg med tilskudd av bla. DHEA (som var nesten ikke målbar etter lengre tid på Hydrocortison..)

Lykke til, oppdater oss

Medlem siden
    Apr 2010
    Sted
    Asker
    Alder
    47
    Meldinger
    194

Sitat Opprinnelig skrevet av Rosin Vis post
    Hei!

Spennende lesing, selv har jeg gått på Balderklinikken og senere byttet til D.S. Føler jeg her endelig begynte å få behandling med effekt. Foreløbig behandles sopp og hormonubalanser, optimalisering av vitaminer. Hvis dette ikke fører meg i mål skal jeg også sannsynligvis få målt neurotransmittere. Kan jeg spørre hva du betalte for målingen?
    Blir spennende å følge deg, om du føler effekt av neurotransmitterbehandling. Men det kan jo være vanskelig for oss å skille hva som er hva, når flere ting behandles samtidig ;)

...Ellers har jeg som deg en hel del indre uro og angst, til tross for at jeg ikke virker overdosert med Erfa. T3 ligger høyt i ref.område, mens t4 ligger lavt. Angsten har bedret seg med tilskudd av bla. DHEA (som var nesten ikke målbar etter lengre tid på Hydrocortison..)

Lykke til, oppdater oss
    Blodprøve og døgnurinprøver som indikerer disse ubalansene kostet 3700,- ikke sikker på om det er helt like prøver for alle. D.S. jobber systematisk og er åpen for diskusjon. Søk gjerne opp info om dette via dr Bill Walsh og se om du kjenner det igjen. Lykke til du også!

Medlem siden
    Mar 2009
    Sted
    Sverige
    Alder
    74
    Meldinger
    2,323

Sitat Opprinnelig skrevet av dennis Vis post
    Hos Heggeli har jeg fått påbegynt behandling med Erfa samt andre hormoner for å støtte binyrene da disse var slitne. Og formen er mye bedre. Har likevel slitt med å komme opp i riktig dose Erfa uten uro, rørete i hodet og stressfølelse. Alle symptomer, fysiske funn og bloprøver tyder på at medisinen skal opp. Nå har jeg i tillegg vært utredet for ubalanser i nervotransmittorer. Det er funnet to ubalanser - forhøyete kryptopyrroler og under-methylation. Disse ubalansene kan være årsaken til slitne binyrer som igjen har ført til nedsetting av stoffskifte.

Jeg har ingen anti-stoffer og hele tiden hatt blodprøver i grenseland men innenfor normalen. Disse ubalansene gjør at hodet går på høygir og sliter ut kroppen (binyrene). For mer informasjon søk på dr Bill Walsh. Jeg starter nå med behandling med høydose vitaminer og mineraler og skal holde dere orientert. Vil informere om at jeg har slitt med angst og indre uro men aldri brukt medisiner for dette. Fungert tidligere både med utdannelse og jobb og søkt hjelp for utmattelse og fysiske. Det kan likevel se ut som det kan være biokjemiske ubalanser i hodet som har gjort meg syk.

Dr William J. Walsh
    Chief Scientist - Walsh Research Institute
    HOMEPAGE
    Til alle norske og danske stoffskifte-pasienter, anbefaler vi boken STOP stofskiftevanviddet, skrevet av verdens ledende pasient-aktivist Janie Bowthorpe, som i 2005 grunnla nettstedet Stop The Thyroid Madness. Boken er utgitt på dansk i 2014. För alla svenska hypotyreos-patienter, rekommenderar vi samma bok, översatt till svenska med titeln Stoppa sköldkörtelskandalen (2012). Til alle gode leger, og pasienter som ønsker å lære mer av "the right stuff", anbefaler vi boken Stop The Thyroid Madness II (2014) med bidrag fra 10 leger MD. I Skandinavia, definitivt de to beste og mest nyttige bøker for hypotyreose-pasienter, for deres familier og venner, og for deres leger.

Medlem siden
    Apr 2010
    Sted
    Asker
    Alder
    47
    Meldinger
    194

Medlem siden
    Apr 2010
    Sted
    Asker
    Alder
    47
    Meldinger
    194

Det går nå fremover med meg sakte men sikkert. Har både kunne økt Erfaen og redusert Cortefen uten problemer. Formen er generelt bedre men syntes spesielt hodet fungerer bedre. Føler meg mer som meg selv:-) Anbefaler alle som sliter med binyrene å Google stikkordene "forhøyete kryptopyrroler" og "under- og overmethylation". Dette er biokjemiske tilstander som kan gi ubalanser i signalstoffene i hjernen som igjen kan overbelaste binyrene. Det er D.S. og Skogli ved Heggeli som er eksperter på dette. Viktig å presisere at det er forskjellige grader av disse tilstandene og man trenger ikke å være psykisk syk for å ha disse tilstandene.

Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Danmark
    Alder
    67
    Meldinger
    10,228

Tak Dennis, for vigtig info.

Sitat Opprinnelig skrevet av dennis Vis post
    Anbefaler alle som sliter med binyrene å Google stikkordene "forhøyete kryptopyrroler" og "under- og overmethylation". Dette er biokjemiske tilstander som kan gi ubalanser i signalstoffene i hjernen som igjen kan overbelaste binyrene. Det er D.S. og Skogli ved Heggeli som er eksperter på dette.
    Ikke kun binyrene. Alle hormonkirtler... "Brain Breakthroughs. Below are possible solutions that support the normal function of the brain and glands for proper hormone balance and brain health. Your brain and hormones work together, forming a vital support system for proper health and function." (Kilde)

• Tak for at du læste mit indlæg.
    • Vil du vide lidt om hvad jeg står for, er du velkommen til at læse min signatur her

Medlem siden
    Mar 2008
    Sted
    Oslo
    Alder
    61
    Meldinger
    5,134

Dennis: Kan du forklare litt om hva slags behandling du får for metylering og forhøyete kryptopyrroler? Dette er ukjent mark for de fleste av oss og det hadde vært interessant å forstå litt mer av hva du gjør for å få det til å bli mer normalt
    Hashimoto's, hypotyreose, Armour 2009
    Å leve med binyrebarksvikt eller binyretretthet
    • Ren T3 og LDN (lav dose Naltrexon) 2012, virket ikke for meg. Bruker thyroid

Medlem siden
    Apr 2010
    Sted
    Asker
    Alder
    47
    Meldinger
    194

Disse biokjemiske tilstandene behandles med vitaminer og mineraler av riktig type og dosering. Kryptopyrroler er et biprodukt kroppen lager når det lages hemoglobin. Kryptopyrrolene binder seg til B6 og Zink og frakter det ut av kroppen med urin. Forhøyete kryptopyrroler "stjeler" dermed store mengder B6 og Zink fra kroppen. Og uten nok B6 og Zink har kroppen problemer med å lage blant annet serotonin. Behandlingen blir da og innta nok og i riktig form av B6 og Zink. Denne tilstanden er genetisk og arvelig og kalles ofte pyroluria.

Litt vanskeligere å forklare under- og overmethylation men problemet er det samme. Kroppen mangler viktige byggesteiner i form av vitaminer og mineraler til å lage blant dopamin og serotonin.
    Søk på Dr Bill Walsh på uTube så får dere en riktig forklaring. Disse tilstandene er også genetiske og arvelige.

Slik jeg har forstått dette er det noen signalstoffer som skal aktivisere oss og noen som skal roe ned. Her skal det være en balanse. Hvis man har for lite av de som roer ned går hodet på en måte på høygir og sliter ut kroppen. Binyrene blir da overbelastet. Dette er forklaring fra D.S.

Vil bare presisere at dette er slik jeg har oppfattet dette utfra det jeg har lest og fått forklart av D.S.

Håper dette kan være til hjelp for noen:-) For meg føler jeg at brikkene begynner å falle på plass:-)
    Er svært fornøyd med måten jeg har blitt møtt på Heggeli. Her er det en åpen dialog. Det er rom for kritiske spm. Og jeg har ikke følt noe press på å gjøre noe som jeg ikke selv er fortrolig med.

Medlem siden
    Mar 2008
    Sted
    Oslo
    Alder
    61
    Meldinger
    5,134

Takk for fin forklaring, Dennis!

Tar legen din spesielle blodprøver som sendes ut av landet (de dyre), eller kan dette med metylering og forhøyete kryptopyrroler sjekkes via vanlige blodprøver? Obs, jeg søkte først kun på navnet og ikke Dr foran, var visst en avdanket sportsstjerne med samme navn.... Skal sjekke ut disse videoene
    Hashimoto's, hypotyreose, Armour 2009
    Å leve med binyrebarksvikt eller binyretretthet
    • Ren T3 og LDN (lav dose Naltrexon) 2012, virket ikke for meg. Bruker thyroid

Side 1 av 2 12 Siste

Lignende tråder

1. Årsak til lavt stoffskifte uten antistoffer, etter behandling med Lithium ?
    Av Enilaim i forumet Lavt stoffskifte av legemidler
    Svar: 10
    Siste melding: 09-05-15, 08:07
  2. Lavt stoffskifte (med antistoffer)
    Av puselus i forumet Hashimoto's thyroiditt (anti-TPO)
    Svar: 14
    Siste melding: 09-11-10, 12:37
  3. Lavt stoffskifte uten antistoffer
    Av Persa i forumet Lavt stoffskifte hos menn
    Svar: 89
    Siste melding: 16-09-10, 10:36
  4. Svar: 10
    Siste melding: 12-04-10, 10:20

Søkeord for denne tråden

Bokmerker

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder