Viser søkeresultater 1 til 6 av 6
    Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Danmark
    Alder
    67
    Meldinger
    10,228

Thumbs down Idiotforklaringer på lavkarbo

I lighed med tråden Idiotforklaringer om hypothyreose her, opretter jeg nu tråden Idiotforklaringer på lavkarbo.

Det bliver bare umuligt (tror jeg)t, at overgå i dumhed det nedenstående eksempel på en Idiotforklaring om lavkarbo. Sjældent har jeg læst noget SÅ hjernedødt. Ikke engang lavkarbo-skeptikere har fostret så stupid en kommentar til lavkarbo. Hun siger bl.a. til folk der lever på lavkarbo:

"- Vil du dø? Fettet legger seg på innsiden av kroppen. Jeg vil gjerne møte noen av dem på dietten om ti år og undersøke hvordan de ser ut på innsiden - hvis de fortsatt lever, sier 40-åringen til VG. Den svært veltrente blondinen følger selv en streng diett, der fett og salt er bannlyst." Kilde

"fett og salt er bannlyst"? Så vil JEG se, hvordan HUN ser ud om 10 år. Hendes hormoner er allerede nu f-u-c-k-e-d up og selv Legolas ser yngre og mere feminin ud end hun gør. Selv litervis af silicone hældt i overkroppen hjælper ikke, når man lever fanatisk fedt- og saltfattigt, hvilket på sigt forskyder hormonbalancen mod det modsatte køn.

"- Vil du dø? Fettet legger seg på innsiden av kroppen"? Denne har hun fået fat i fuldstændig omvendt! Her er tale om fænomenet "tyndfed". Hvordan bliver man "tyndfed"? Det gør man såmænd af salt- og fedtfattig, lav- til moderatkalorie kosthold. Fortsætter man med den slags kost og skruer med alderen ned på den daglige, hårde træning - bliver man "tyndfed".

Men hvad fa'en kan man ellers vente af en madamme, der i fulde alvor forkynder i den brede offentlighed "blant annet at kvinner bør stille opp om mannen ønsker å bli seksuelt tilfredsstilt hver morgen, eller «avsugning» i hennes egne ord og at menn ikke bør hjelpe til med husarbeid hjemme eller skifte bleier på barna. Hun har også uttalt at overvektige er egoistiske, og at hun selv har en av verdens beste kropper. Hun mener også at brunetter er idiotiske. «Jeg blir heller skallet enn mørkhåret», sier Anka." (Wiki)

Det som er forbløffende (mener jeg) er, at der overhovedet er "salg" i omvandrende dumhed, personificeret i fuldstændig middelmodige mennesker, der i medierne får plads til at påvirke andre mennesker, hvis eneste "fejl" er, at de ikke har haft mulighed for at udvikle en kritisk sans over det de hører, læser og ser.

Er her nogen, der har en værre Idiotforklaring på lavkarbo, end den jeg har fundet? Jeg tvivler...
    • Tak for at du læste mit indlæg.
    • Vil du vide lidt om hvad jeg står for, er du velkommen til at læse min signatur her

Medlem siden
    Mar 2008
    Sted
    Oslo
    Alder
    61
    Meldinger
    5,134

Standard Sv: Idiotforklaringer på lavkarbo

Hørte en diskusjon på radioen her om dagen, Fedon Lindberg, Dag Viljen Polyett-eller-annet og en representant for myndighetene. Fedon lindberg refererte til den metaundersøkelsen jeg la ut her om dagen, mens altså myndighetene selvfølgelig har en helt annen oppfattelse av virkeligheten, og henviste til andre undersøkelser som underbygget deres syn. nemlig at masse karbo er sunt, punktum. Masse mettet fett er f-a-r-l-i-g. Både Dag Viljen P og Fedon var gode til å dikutere, men det virket som om det var å snakke til en vegg....
    Hashimoto's, hypotyreose, Armour 2009
    Å leve med binyrebarksvikt eller binyretretthet
    • Ren T3 og LDN (lav dose Naltrexon) 2012, virket ikke for meg. Bruker thyroid

Medlem siden
    Dec 2009
    Sted
    Candyland
    Alder
    49
    Meldinger
    3,070

Thumbs up Sv: Idiotforklaringer på lavkarbo

Sitat Opprinnelig skrevet av Vigdis Vis post
    Hørte en diskusjon på radioen her om dagen, Fedon Lindberg, Dag Viljen Polyett-eller-annet
    ..
    Både Dag Viljen P og Fedon var gode til å dikutere, men det virket som om det var å snakke til en vegg....
    Må nesten være redaktøren av VOF..:
    Sitat Opprinnelig skrevet av Mod Vis post

HELSEMAGASINET VOF – fakta, forskning og ideer om temaer innen helse og samfunn. (Dag Viljen Poleszynski)

"Hva skal til for å oppnå best mulig helse? VOF ønsker å finne ut hva som skal til og formidle det til deg.
    Vi gir deg fakta, logikk og forskning som kan forklare og vise sammenhengene vi trenger å kjenne til.
    Vi er interesserte i både fysisk og mental helse, helse- og utdanningspolitikk,
    og andre personlige og samfunnsmessige aspekter som påvirker vår utvikling og vårt velvære.

VOF har som hensikt å formidle vitenskap og fakta innen helse, ernæring, psykologi, trening, læring, utvikling, politikk og miljø.
    Vi har et evolusjonært perspektiv og er opptatt av å finne ut hva som skal til for at vi skal leve optimalt og med best mulig helse."
    Les mer...
    Jeg har lest tre - fire utgaver av bladet (lånt på biblioteket) og jeg syns det var bra
    Kevlin
    ... bare fordi du er paranoid: så betyr ikke det at de ikke er ute etter deg!!
    Lavt stoffskifte - Erfa Thyroidfra slutten av 2009
    Min første halve pille med Erfa

Medlem siden
    Mar 2011
    Sted
    Aust-Agder
    Alder
    56
    Meldinger
    3,120

Jeg lever lavkarbo, og bruker www.lavkarbo.no både titt og ofte.
    Der har det i det siste vært diskutert om lavkarbo faktisk kan føre til at T4 ikke kan omdannes godt nok til T3. Man får nesten forståelsen av at spiser man lavkarbo, riskierer man stoffskiftetrøbbel, men samtidig sier andre at stoffskiftet deres har blitt bedre på lavkarbo.
    Alltid mange som har meninger om ting og tang.

Uansett hva som menes, tros eller sies; å spise ren og uprossesert mat kan umulig være feil....

Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Danmark
    Alder
    67
    Meldinger
    10,228

Thumbs up Sv: Idiotforklaringer på lavkarbo

Sitat Opprinnelig skrevet av BenteR Vis post
    Jeg lever lavkarbo, og bruker www.lavkarbo.no både titt og ofte. Der har det i det siste vært diskutert om lavkarbo faktisk kan føre til at T4 ikke kan omdannes godt nok til T3. Man får nesten forståelsen av at spiser man lavkarbo, riskierer man stoffskiftetrøbbel, men samtidig sier andre at stoffskiftet deres har blitt bedre på lavkarbo.
    Nogengange kan et fjer blive til fem høns... ikke også BenteR? Jeg tror personligt ikke et sekund på, at nogen ville fastholde lavkarbo, hvis vedkommende havde det bedre på alm.karbo. Problemet med underskud af T3 er, at det bliver man syg af. Symptomer på T3-mangel er så udtalte og så plagsomme, at der ville ikke være noget at diskutere... lavkarbo eller ej. Enhver i den situation ville cutte lavkarbo, hvis man fik bedre af det. Desuden er mange med T-hormonproblemer "autoimmune" og det betyder direkte, at lavkarbo lægger en dæmper på kroppens uønsket autoimmunitet og dette i sig selv er så mærkbart, til den gode side, at det vælger man ikke fra igen (hvis man har eksperimenteret med det før). Det har jeg hørt fra så mange, at det kan ikke være helt forkert.

Sitat Opprinnelig skrevet av Vigdis Vis post
    Hørte en diskusjon på radioen her om dagen, Fedon Lindberg, Dag Viljen Polyett-eller-annet og en representant for myndighetene. Fedon lindberg refererte til den metaundersøkelsen jeg la ut her om dagen, mens altså myndighetene selvfølgelig har en helt annen oppfattelse av virkeligheten, og henviste til andre undersøkelser som underbygget deres syn. nemlig at masse karbo er sunt, punktum. Masse mettet fett er f-a-r-l-i-g. Både Dag Viljen P og Fedon var gode til å dikutere, men det virket som om det var å snakke til en vegg....
    Helgemann har sendt os flere gode links til omtaler af emnet.

Tak Helgemann
    • Tak for at du læste mit indlæg.
    • Vil du vide lidt om hvad jeg står for, er du velkommen til at læse min signatur her

Medlem siden
    Sep 2011
    Sted
    Vest
    Alder
    51
    Meldinger
    420

Jeg har levd lavkarbo i 5 år, og ifølge legen min har det farlige fettet inni meg minsket betraktelig på disse årene
    Høyt Ft4, formen svinger fra bra til dårlig.
    Dagboken til VibekeW

Lignende tråder

1. Idiotforklaringer om lavt stoffskifte
    Av Hansen i forumet Hos legen
    Svar: 78
    Siste melding: 11-03-16, 10:25
  2. 50 år på lavkarbo
    Av Mod i forumet Lavkarbo & LCHF (Low Carbs High Fat)
    Svar: 1
    Siste melding: 19-12-11, 15:47
  3. Lavkarbo og urinsyregikt
    Av helgemann i forumet Lavkarbo & LCHF (Low Carbs High Fat)
    Svar: 23
    Siste melding: 14-09-10, 07:47
  4. Lavkarbo oppskriftsbøker
    Av Carro i forumet Bøker om kosthold
    Svar: 8
    Siste melding: 31-03-10, 07:48
  5. Lavkarbo - Er det dyrt?
    Av Moxa i forumet Lavkarbo & LCHF (Low Carbs High Fat)
    Svar: 27
    Siste melding: 19-01-10, 07:50

Søkeord for denne tråden

Bokmerker

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •  

Logg inn

Logg inn