Side 3 av 3 Først 123
Viser søkeresultater 21 til 25 av 25
    Medlem siden
    Jun 2010
    Sted
    Indre Troms
    Alder
    48
    Meldinger
    2,404

Standard Sv: Hypothyreose i billeder "før og efter"

Sitat Opprinnelig skrevet av smgj Vis post
    Hehe - mine håp er:
    En "normalt frisk" hverdag.
    En normal BMI, aller helst uten ødemer.
    At buen over øynene mine (globelinjen) kryper fram fra foldene igjen. Har snart ingen steder å legge øyenskygge, jo!
    Henger meg på denne, selv om dette sikkert er det siste som faller på plass. Og det skal man jo være glad for, helsa er jo viktigere enn utseende.

Sitat Opprinnelig skrevet av Jerene Vis post
    Den siste syns jeg kanskje var litt på begge sider av normalen. Ganske under/hypro før, og i overkant tynn etterpå.
    Helt uenig med deg, Jerene. Har du klikket på linken og lest bloggen? På helfigurbildene ser hun normalt slank ut, ikke tynn. Dette er ei jente som har vært langt nede og har kjempet seg opp igjen. Som du kan se av årstallene på bildene har ikke dette vært en rask prosess. Bloggen hennes er vel verdt å titte på

Medlem siden
    Apr 2010
    Sted
    østlandet
    Alder
    44
    Meldinger
    798

Hun på siste bilde har jo vært veldig heldig, da. Iflg hva hun skriver responderte hun umiddelbart på kortison. Jeg har mailet med henne en gang, bare for å høre hva slags form hun var i nå. Hun kan hardtrene flere ganger i uka og er i toppform. En sånn historie skal kanskje til for å ha motivasjonen til å lage en egen nettside/blogg om dette, dvs at man går fra null til hundre.

Mens mange av oss har en litt langsommere variant.....

Medlem siden
    Dec 2009
    Sted
    Ålesund
    Alder
    44
    Meldinger
    418

Den siste syns jeg kanskje var litt på begge sider av normalen. Ganske under/hypro før, og i overkant tynn etterpå.
    Jeg synes ikke hun ser i overkant tynn ut. Helt normal spør du meg... Og helt utrolig mye friskere enn på de første bildene.

Jeg lurer litt på hvilke forventninger vi har. Skal man liksom ende opp som hyperrrenergiske og halvavmagrete før man sier seg fornøyd?
    Øhh, nå ble jeg nesten litt provosert, viss jeg forstår deg riktig...
    Har ikke akkurat fått inntrykk av at det er "målet" for de fleste på forumet her.... Jeg personlig ønsker bare å "ende opp" med å fungere normalt i hverdagen.

Av og til er jeg ikke helt helt sikker på at gamle dager og gamle dagers forventninger var verre enn dagens.
    Skjønner ikke helt hva du mener?

Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Danmark
    Alder
    67
    Meldinger
    10,228

Sitat Opprinnelig skrevet av knokkel Vis post
    Jeg lurer litt på hvilke forventninger vi har. Skal man liksom ende opp som hyperrrenergiske og halvavmagrete før man sier seg fornøyd?
    Øhh, nå ble jeg nesten litt provosert, viss jeg forstår deg riktig... Har ikke akkurat fått inntrykk av at det er "målet" for de fleste på forumet her.... Jeg personlig ønsker bare å "ende opp" med å fungere normalt i hverdagen.
    Ikke lad dig gå på af det, Knokkel Ikke alle har vist indset at her er ikke det grimme udseende som er pointen. Det er udseendet de fleste fokuserer på, på samme måde som andre gør når de læser trivielle dameblade med siderne fulde af modebilleder og billedskønne ansigter reklamerende for bullshit-kosmetik.

Pointen med denne tråd er helt anden (). Pointen er, at sådan kommer også du til at se ud i fremtiden, hvis du ikke bliver behandlet for hypothyreose på den rigtige måde og den "rigtige" måde er langt fra altid lægernes måde. Alle - uden undtagelser - ubehandlede, groft underbehandlede og TSH-behandlede - alle vil de, før eller senere komme til at se omtrent ud som på billederne. Det kommer bare til at blive forstået som og kaldt for alderdomsforfald.

Pointen er at illustrere de synlige senfølger og konsekvenser af manglende eller underlødig behandling. Til helvede med useendet, siger jeg bare! Her kommer det kun an på livskvalitet udspringende af energi og foretagsomhed nok til at kunne leve sit liv - i stedet for at vegetere det væk i skyggen, og krepere i utide af sengølgesygdomme af hypothyreose.

Sitat Opprinnelig skrevet av knokkel Vis post
    Av og til er jeg ikke helt helt sikker på at gamle dager og gamle dagers forventninger var verre enn dagens.
    Skjønner ikke helt hva du mener?
    De eneste "forventninger" jeg havde var en ordentlig behandling for hypothyreose. Den behandling har jeg ikke fået og var i fuld gang med at forvandle mig til en trold. Væk var intelligensen, væk var ansigtstrækkene, væk var håret og væk var glansen i øjnene. Det er fire år siden at jeg smed lægerne på porten og påbegyndte selvbehandling. For hvert år i selvbehandling faldt 3-4 år bort. Jo, udseendet vandt også, men som sagt: til helvede med det! Det som tæller her er, at aldrig har jeg været så rask og rørig, så kvik i tanken som jeg er nu og her er udseendet kun en biting: et tegn (et symptom) på at behandlingen virker og jeg ikke behøver længere at frygte en hel bølge af sygdomme og kognitivt forfald, jeg ellers skulle døje med uden den rette behandling, forever and ever.

De gamle bildene er det derimot ikke mye tvil om. De menneskene har vært veldig langt nede. Skremmende langt nede.
    Det står såmænd kun skrevet i deres ansigter, at de er syge af hypothyreose og senere billeder viser effekten af behandling - med thyroid. Der fandtes ikke andre lægemidler og skrivebords-diagnosen "subklinisk hypothyreose" fandtes heller ikke. De var heldige! Det er ikke sikkert at de i dag ville komme i behandling overhovedet.... hvis deres TSH befandt sig indenfor, hvad lægerne mener er OK.
    • Tak for at du læste mit indlæg.
    • Vil du vide lidt om hvad jeg står for, er du velkommen til at læse min signatur her

Medlem siden
    Sep 2010
    Sted
    Oslo
    Alder
    61
    Meldinger
    372

Ble visst en hel liten provokasjon, dette. Jeg mente absolutt ikke å kritisere jenta på bildene, la det være sagt. Hun har gjort en kjempejobb for å komme seg opp.

Forøvrig har har jeg sett på bilder av meg selv fra de siste par årene, fra før jeg begynte med medisin, og jeg grøsser. Det er som Anisa sier, at tydelige endringer i ansiktet gjerne blir bortforklart med alder, og så går man der like ubehandlet -

Side 3 av 3 Først 123

Lignende tråder

1. Jeg fik diagnosen "myksødem" 2 måneder efter min fødsel
    Av FruStration i forumet Lavt stoffskifte
    Svar: 64
    Siste melding: 13-08-17, 21:56
  2. Hypothyreose i billeder "før og efter"
    Av Anisa i forumet Stoffskifte-relaterte artikler og videoer
    Svar: 25
    Siste melding: 22-04-14, 13:46
  3. Hvad er "fagmand", "fagfolk" eller "faglig ballast"?
    Av Anisa i forumet Diverse relatert til helse og sykdom
    Svar: 1
    Siste melding: 22-09-10, 15:29
  4. "konen", "damen", "madamen" mm. er prol.
    Av Anisa i forumet Forum: Andre emner (enn stoffskifte)
    Svar: 2
    Siste melding: 02-03-09, 17:11
  5. Mangel på "forståelse" for hvordan man har det i dårlige perioder med hypothyreose
    Av isa1 i forumet Sosiale konsekvensene av stoffskiftesykdom
    Svar: 11
    Siste melding: 30-04-08, 15:05

Søkeord for denne tråden

Bokmerker

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •  

Logg inn