Viser søkeresultater 1 til 2 av 2
    Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Danmark
    Alder
    67
    Meldinger
    10,228

Angry Endogen depression afskaffet i 1995

Lykkepiller er blevet udviklet og oprindeligt markedsført til behandling af endogene depressioner, dvs. indefra kommende, opstået som følge af fejl i hjernens kemi. "Endogen" betegner sygdomme opstået uden ydre årsag, f.eks. på arvelig basis som psykosis manio-depressiva og skizofreni, endogen depression m.v. Min egen mor (og hendes mor og mormor) har haft en endogen depression hele sit liv, også længe før hun blev voksen og lige så længe før hun blev gift, fik børn osv. Så det kender jeg på nært hold og ved derfor hvor heldig jeg selv er, da jeg ikke selv er blevet ramt af denne sygdom.

At "man" lægeadministrativt har afskaffet begrebet "endogen depression" i 1995 med diagnosesystemet ICD-10 - har ikke gjort "endogen depression" mindre "endogen" af den grund. Alligevel er denne diagnose nu tryllet væk og i diagnose-systemet ICD-10 er der ikke længere diagnoser som beskriver en årsagssammenhæng, og derfor kan en depression nu ikke længere betragtes som kommende indefra pga. f.eks. hjernens medfødte kemi....

Dette har lukket op for sluserne og efter 1995 er det konsekvensfrit at behandle hvad som helst med psykofarmaka. Meget lukrativt for medicinalindustrien, indsatsbesparende for psykiatrien og huslægeordningen og til enhver ulempe for almindelige mennesker af den gruppe, som ellers kun lider af forbigående, akut og reaktiv form for livskrise.

Her har vi et kvalificeret bud på, hvorfor "psykiske sygdomme er eksploderet" i Norden og hvorfor dem, som før blot skulle hjælpes til at komme igennem krisen og sorgen - styrkede af denne erfaring - i dag blot fortsætter i årevis som dopede zombier, uden de mentale færdigheder som gør mennesket selvhjulpen og magtende at støtte andre, som senere måtte komme ud for lignende, da vi hindres i at erhverve os de rette erfaringer, nu vi ikke længere kan få lov til at gennemleve vores kriser.

Bemærk blot, at jeg ikke her taler om reelt psykisk syge mennesker, men kun om os almindelige, det store flertal, som af og til kommer ud for livskriser af forskellig art... eller lider af... hypothyreose!
    • Tak for at du læste mit indlæg.
    • Vil du vide lidt om hvad jeg står for, er du velkommen til at læse min signatur her

Medlem siden
    Feb 2010
    Sted
    Danmark
    Alder
    53
    Meldinger
    3,360

Standard Sv: Endogen depression afskaffet i 1995

Sikke et tryllenummer ... de er dygtige, de der ...

Horribelt.

Der burde være nogle læger, der opponerede mod dette? Og hvis nogle af dem gør, så gerne mere højlydt!

Lignende tråder

1. 5-HTP - 5-hydroxytryptofan (depression)
    Av Anisa i forumet Depresjon
    Svar: 30
    Siste melding: 24-08-12, 22:22
  2. Når medicin mod depression ikke virker
    Svar: 8
    Siste melding: 24-09-11, 17:12
  3. Svar: 0
    Siste melding: 27-01-11, 14:17
  4. For lavt stofskifte? Sygemeldt med depression
    Av stress i forumet Hashimoto's thyroiditt (anti-TPO)
    Svar: 18
    Siste melding: 04-11-10, 16:36
  5. Endogen depression afskaffet i 1995
    Svar: 1
    Siste melding: 11-05-10, 14:12

Søkeord for denne tråden

Bokmerker

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg