Side 1 av 3 123 Siste
Viser søkeresultater 1 til 10 av 30
    Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Danmark
    Alder
    67
    Meldinger
    10,228

Question Hvem er bange for Thyroid?

BIG BAD ARMOUR!

Hvem er bange for den store stygge Armour?
    Store stygge Westhroid?
    Store stygge Erfa Thyroid?

Hvem er bange for den store stygge Armour?
    Store stygge Nature-Throid?
    Store stygge Thyroid-S?

Mange synes om det,
    mange vil have det,
    men når de får det....

bliver de bange for at bruge det!

Når sandheden skal frem,
    er det svært fatte,
    hvorfor er ingen bange for Levaxin,
    for Eltroxin,
    for Euthyrox
    eller andre syntetiske thyroid-lægemidler,

mens når det er Thyroid USP-lægemidler,
    de ældste,
    og de mest stabile af alt man kan behandle dårligt stofskifte med,
    bliver folk....

BANGE!

Nogle bliver så bange,
    at de aldrig starter med at bruge det.

Andre bliver så bange,
    at der går mange måneder før de tør bruge det.

Hvorfor?
    • Tak for at du læste mit indlæg.
    • Vil du vide lidt om hvad jeg står for, er du velkommen til at læse min signatur her

Medlem siden
    Mar 2005
    Alder
    74
    Meldinger
    490

Standard Sv: Hvem er bange for Armour Thyroid?

Ja - i mitt tilfelle var det jo legene som advarte, ristet på hodet, kaldte det gammeldags og aparte alternativ voodo.
    Jeg kunne ikke vite at de satt fast i 20år (den gang) gamle reklamekampanjer som hadde til hensikt å kuppe markedet.

Må jo også si at jeg hadde en generell tillit til leger, men den er borte nå......
    • Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.

Medlem siden
    Jan 2010
    Sted
    Akershus
    Alder
    29
    Meldinger
    100

Ja, litt redd men jeg er ny i gamet. Leste på et annet forum om noen som var redd for å bruke det fordi det var vankselig å kontollere hva det inneholdt.

Medlem siden
    Feb 2007
    Sted
    Vestfold
    Alder
    67
    Meldinger
    1,063

Når det gjelder thyroider, blir de laga under strenge regler, og med ett bestemt innhold. Være redd dem-NEI.
    Jeg er en 1952-modell som har vært medlem her siden-07. Diagnose Hashimoto's.
    Medisinert NED kun pga SUBRIMERT TSH i 2007 og BLE ORDENTLIG SYK, syk som jeg aldri i livet tidligere har vært.
    Høsten -09 spyttprøver viser "ADRENAL FATTIGUE". Går på binyrestøtte. Tåler IKKE å kutte det ut.

Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Danmark
    Alder
    67
    Meldinger
    10,228

Sitat Opprinnelig skrevet av HildeM Vis post
    Leste på et annet forum om noen som var redd for å bruke det fordi det var vanskelig å kontollere hva det inneholdt...
    Var det så vanskeligt at kontrollere indholdet af.... ville det slet ikke kunne produceres og sælges som receptpligtige lægemidler. Så længe der er udstedt myndíghedernes produktionstilladelser til - som lægemidler vel at mærke - er der ingen tvivl om hvad det indeholder, og da slet ingen tvivl så længe lægemidlerne lever op til det som hedder USP-kvalitet. USP står for U.S. Pharmacopeia og det betyder: "officielle offentlige standardiserings myndighed for receptpligtige og over-the-counter medicin og andre sundhedsydelser, som fremstilles eller sælges i USA."

Så længe lægemidlet er fremstillet i USP-standard er der ingen tvivl om, hvad det indeholder. U.S. Pharmacopeia har eksisteret i 200 år. The British Pharmacopoeia er endnu ældre, men begge er højt respekteret og garanter for, at det som er certificeret som USP eller BP, lever op til standarderne.

Det er bare trist (og flovt), at højt uddannede akademikere i de medicinske fag ikke er vidende om deres eget fags historie og kan ikke skelne hjernevask fra objektivitet. Som patienterne tager vi skade af det.

Der findes ikke de tabletter i denne verden, der er mere livsfarlige end uvidende læger.
    • Tak for at du læste mit indlæg.
    • Vil du vide lidt om hvad jeg står for, er du velkommen til at læse min signatur her

Medlem siden
    Jan 2010
    Sted
    Akershus
    Alder
    29
    Meldinger
    100

Det er jo skummelt å putte ting i kroppen, men det må man jo uansett. MEn jeg ble skremt når jeg hører ting som "hvorrfor skal jeg tro at dosen er lik dag etter dag, uke etter uke" og noe om "prion decease" some jeg ikke vet hva er. Men slkie utsagn er jo antagelser og ikke fakta, men det hjelper ikke at legene får det til å høres så skummelt ut, da kan man jo bli litt nærvøs.

Har også i bakhodet lommelegens svar om at hvis ikke levaxin funker er det ingen grunn til å tro at kombinasjonsbehandling gjør det.

Medlem siden
    Mar 2005
    Alder
    74
    Meldinger
    490

Prion decease :
    Prioner er smittestoffet i kugalskap.
    Griser kan ikke få det, og det er en av grunnene til at akkurat grisen er valgt.
    Den har ingen kjente zoonoser, altså sykdommer som smitter mnnesket.

Du får komme, se og gå seirende ut av slikt da vettu

Så er jeg jo mye enig med deg, man vil helst ikke tro at legen sin er offer for syntetindustriens salgspropaganda, og kaster dette over deg.
    • Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.

Medlem siden
    Jan 2010
    Sted
    Akershus
    Alder
    29
    Meldinger
    100

Spørsmålet var hvem er redde for armour og hvorfor, og jeg svarte utifra "skremmeri" jeg har hørt rundt om kring.

Jeg er egentlig ikke veldig redd for det, men jeg blir jo litt var når legen ikke anbefaler det, men det kan jo være andre grunner til det.

Medlem siden
    Mar 2005
    Alder
    74
    Meldinger
    490

Standard Sv: Nylig diagnostisert lavt stoffskifte

Du kan kanskje få skremmende rett i det HildeM, og det er jo litt av et tankekors.
    Ny dose og mer venting var jo oppskriften de fulgte på meg - og det tok jo ingen ende.
    Det begynner jo å bli en stund siden nå.........
    Jeg forstår at det er vanskelig å lære av andres feil, men sine egne bør de jo ta opp til vurdering en gang i blant ?

Så hvem er redd ?
    Er svaret alle som innordner seg det legen forteller en ? Altså de som faktisk hører etter hva den medisinske ekspertises forlengede arm råder en til ?
    Det gjaldt iallfall meg.

Men det er forskjell på før og etter.
    Feks før og etter syntetindustriens markedskortog mot Tyroidene.
    For før den kampanjen - pluss minus 1980 - var det jo ikke snakk om å fraråde bruk av Tyroid. Den hadde vært på markedet i flere generasjoner og var godt innarbeidet.
    I et kritisk lys i etterpåklokskapens skygge, er det mulig å se at Tyroidene den gang ikke var perfekte. Man kan også forstå at det sikkert ikke virket like godt på alle - diffrensialdiagnosene var flere (uten at de hadde noe navn) og sikkert også flere som fikk Tyroid bahandling som ikke skulel hatt det. Dermed er det også mulig at man la skylden på Tyroidet.
    Når ikke legene kan begrave sine feil, må de ha noe å skylde på.

Og rykter om det ene og det andre kan lett oppstå når man kun har en eneste type medisin man ikke kan velge bort.
    Derfor forekommer det meg utrolig at bestemmende myndigheter vil fortsette å ha det slik - fortsatt vil hensette en stor gruppe syke mennesker i en medikamentsituasjon der de ikke har noen valgmuligheter.
    Man vil rett og slett ikke at vår sykdomsgruppe skal få tilnærmet lik mulighet alle andre har - til en individuellt tilpasset behandling.

Så mener jeg jo at jeg ikke har vært så langt utenfor tema - jeg mener at alt dette, og mer til, legger grunnlaget for at en fagperson lett har muligheten til å påvirke andre personer.
    Vi er jo i en meeeget mottakelig situasjon når vi sitter der.

Så vil jeg jo si at den industrielle fremgang har jo forbedret Tyroidene. Man har helt andre muligheter til å kontrollere at produktet holder mål idag.
    Den gangen hadde man ikke måleinstrumenter til å sjekke hormoninnholder hverken i blod eller i tabletter.
    Så at legene fremdeles bruker argumenter fra den store krigen beviser jo bare hvor de står .......

Medlem siden
    Mar 2005
    Sted
    Akershus
    Meldinger
    5,332

i USA har en Sidney Wolfe hatt årelange kampanjer mot Armour og begrunent det emd at det er helsekost som kjøpes over disk og at innholdet ikke kan kontrolelres og slikt vås.
    Forresten så vil han ha ALLE naturlige milder vekk, alt som er laget biologisk, alt av planter og urter.
    Han har nylig kommet inn i komiteen hos FDA, og ikke så lenge etter ble dt plutselig mangel på armour, Nature-throid og Westhroid og distributørene sendte ut beskjed til leger om at det var tomt og slutt.
    Mary Shomon fikk vite det, og skrev straks en artikkel og hevdet det var de vanlige løgnene.
    men Armour uteble.
    Så fikk de tak i brev som ble sendt til major og til Time Caps, om at de måtte slutte å produsere etter FDA-ordre.
    mange paisenter ringte til FDA og beklaget sin nød, og at de ikke tålte thyroxin. en forsker jeg vet om, ringte også og fortalte at forskningsprosjektet til undiversitetet hennes tod på spill pga FDA sine grep for å stoppe Thyroid. Mange kontaktet FDA.

Så ble tonen en annen fra FDA, de modererte seg. (de hadde skrevet i mailer osv at Thyroid var forbudt ob ulovlig)
    Har ikke hørt om at noen har fått Nature-troid ennå, og en farmaseut sa til en paisnet at apoteken hadde det, men at det ikke var lov å selge det....

Får se hva som skjer.

de ble ihertfall grandfathered in lenge siden, og er selve standarden for stofskiftemedisin, som Synthroid hevdet at de var identiske med, og de søkte aldri en NDA, ikke før i 2002.

Synthroid er dritdyr i USA, en måndes forbruk koster http://thyroid.about.com/library/news/bldrugcost203.htm her 44 dollar for 100, jeg ser 55 dollar for 100 andre steder.
    Armour er billigere enn Synthroid.

Side 1 av 3 123 Siste

Lignende tråder

1. Erfa vs Thyroid-S vs (ny) Armour - hvem er best.. egentlig?!
    Av Kevlin i forumet Naturlig Thyroid medisiner
    Svar: 6
    Siste melding: 27-02-12, 19:07
  2. Jeg er ikke bange for at tage thyroid.
    Av Nielsigne i forumet Naturlig Thyroid medisiner
    Svar: 17
    Siste melding: 13-05-10, 14:16
  3. Hvem er bange for Thyroid?
    Av Anisa i forumet Naturlig Thyroid medisiner
    Svar: 29
    Siste melding: 31-03-10, 17:22
  4. Hvem av oss har antistoffer - Anti-TPO?
    Av Stina i forumet Hashimoto's thyroiditt (anti-TPO)
    Svar: 63
    Siste melding: 24-08-07, 01:40
  5. Hvem hva hvor ???
    Av Tussa i forumet Hos legen
    Svar: 5
    Siste melding: 23-03-07, 17:46

Søkeord for denne tråden

Bokmerker

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg