Viser søkeresultater 1 til 2 av 2
    Medlem siden
    Jun 2011
    Sted
    norge, lillehammer
    Meldinger
    62

Standard Min time på Heggeli Helhetsmedisin

burde vel fortelle min opplevelse hos Dag Schjøidt.

kan like gjerne først som sist si at det ble ikke helt som ønsket eller forventet i første omgang... jeg dro til denne legen på grunnlag av diverse hormonubalanser ,men endte opp med noe helt annet...
    jeg har ifølge referansene fra analysene for høyt testosteron, lavt østrogen , lav fsh, for høy acth, og jeg synes selv at kortisolen er lav, og selvsagt lavt stoffskifte på uvisst grunnlag.....

jeg hadde jo håpet på en litt rask avgjørelse på å innføre hydrokortison og evt østrogen , men nei.... derimot ville han ta litt mer prøver av forskjellig sort, stort sett vitaminer ,mineraler og hjerte,nyre ,kreft og lever prøver(husker ikke hvilke akkurat nå) og selfølgelig ths og ft4, han sjekker også testosteronen min.. tar døgnurinprøve på jod,aldosteron og kortisol, og det er greit det altså at han sjekker nøye, muligens får jeg litt der etterhvert...

han syntes jeg hadde dårlig leverfunksjon så jeg fikk leverstøtte pluss endel kostilskudd for magen, problemet er jo det at jeg visste ikke at jeg lenger hadde magetrøbbel så er lettere forbauset over dette, teorien hans gikk ut på at det var bokstavelig talt forsteinet møkk ,parasitter,sopper og dette ligger da innenfor en hinne av sopp som forgifter kroppen min og levra klarer da ikke ta unna det....... men greia er at jeg mener bestemt at magen min i det minste er under kontroll etter balder klinikken fokuserte på magen min ett år... heggeli legen anbefalte da tarmskylling som en viktig del av dette opplegget for å fjerne all giften, noe jeg er for å si det mildt skeptisk til

likevel så opplevde jeg en lege som spurte og gravde og undersøkte meg mer enn noen andre har gjort.....han svarte også bedre enn mange leger på mine spørsmål, jeg fikk prøve erfa uten problemer , men han trodde jeg var overdosert på armour, noe jeg ikke føler jeg er selv siden jeg alrdi har vært bedre form.... han ville også at jeg skulle ta en avføringsprøve til nærmere 2000 kr, noe jeg velger å vente med foreløpig til jeg har fått svar på de andre prøvene, da dette er masse penger for meg...og jeg er skeptisk:roll

så vi får se hva tiden bringer......
    Jeg er en 83 modell , jente fra gudbransdalen som sliter litt med hypotyreose problematikk og har vel gjort dette nesten hele livet.
    Har hatt diagnosen lavt stoffskifte i fem år men symptomene løper nærmere 15 år tilbake i tid og det ble ikke tatt NOEN stoffskifte prøver før for 5 år siden.

Medlem siden
    May 2011
    Sted
    Østlandet, Norge
    Alder
    52
    Meldinger
    262

Standard Sv: Min time på Heggeli Helhetsmedisin

Hei, jeg har også vært hos Heggeli (DS) denne uken

Det er min andre tur hit. Jeg blir også litt overveldet av alt man skal følge opp og litt skeptisk, spesielt dette med tarmskyllinger og diverse midler mot uhumskheter i tarmen. Det er dyrt og mye styr.

Men, jeg tenker at jeg har tiltro til DS. Han tolker blodprøver og andre signaler på en annen måte en fastlegen og kommer med svar som er logiske. Han kommer også med forslag til behandlinger for å redusere/fjerne autoimmun reaksjon i kroppen og forhåpentligvis redde skjoldbruskkjertelen. Jeg tenker følgelig at jeg får legge min skepsis på hylla og prøve det foreskrevne og håpe dette virker. Jeg tenker at man både objektivt og subjektivt kan sjekke om behandlingen har effekt. Føler man seg mer opplagt og fungerer bedre på jobb, så ville jo det være supert. I tillegg vil blodprøver kunne si noe om endringer ( i mitt tilfelle f.eks anti TPO og mikro CRP (betennelse i kroppen)). Jeg vil også kunne sjekke om morgentemperaturen min går opp og om vekta går ned. Jeg vil gjerne ha noen tall/måleverdier å forholde meg til som bekrefter en bedring.

Jeg håper at du får dine forventninger innfridd, men det er mulig at det kommer til å ta litt tid da. Lykke til videre

Lignende tråder

1. Foreløpig hurra for Heggeli
    Av Delisa i forumet Heggeli Helhetsmedisin
    Svar: 5
    Siste melding: 14-03-10, 18:40
  2. Lis-Merete Barlag ved Heggeli
    Av Admin i forumet Advarsler
    Svar: 0
    Siste melding: 13-02-10, 18:37

Bokmerker

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder