Viser søkeresultater 1 til 5 av 5
    Medlem siden
    Mar 2011
    Sted
    Danmark, København
    Alder
    44
    Meldinger
    303

Standard Frekvensbehandling - nogle erfaringer?

Jeg har fået anbefalet at prøve 'frekvensbehandling' - som nogle vist også kalder 'bio-feedback'. Jeg har svært ved at finde nogle ordentlige beskrivelser af det - og er bange for at 'kaste flere penge ud af vinduet' uden effekt... Derfor vil jeg høre, om der er nogle herinde, der har erfaring med det? Det kan vist både bruges som en form for diagnostisk redskab til at pege på, hvor i kroppen der er ubalancer - men også til at genoprette disse...

På forhånd tak

Medlem siden
    Dec 2009
    Sted
    Candyland
    Alder
    49
    Meldinger
    3,072

Post Sv: Frekvensbehandling - nogle erfaringer?

Hei

Det står litt om kvantemedisin (frekvensbehandling) her - med link videre til scio:
    Sitat Opprinnelig skrevet av Nala Vis post
    Hei, hei.

Jeg lurer på om det er noen som har prøvd dette?
    Min bror og mor har nettopp vært hos en terapaut som drev med dette,
    og min mor fortalte om meg og hun mente at jeg absolutt kunne bli hjulpet ved hjelp av denne metoden.
    Jeg har jo ingen diagnose, eller legen mener jeg er utbrent og jeg klarer ikke å slå meg til ro med dette
    og er selvsagt på leting etter en "redning".

Legger ved linken, synes det virker veldig seriøst.

http://scio.as/

Må bare fortelle at mamma har lavt stoffskifte og tar thyroksin, mens min bror har "sovet" i 5-6 år,
    her mente terapauten at det var problemer med binyrene.
    Kevlin
    ... bare fordi du er paranoid: så betyr ikke det at de ikke er ute etter deg!!
    Lavt stoffskifte - Erfa Thyroidfra slutten av 2009
    Min første halve pille med Erfa

Medlem siden
    Mar 2011
    Sted
    Danmark, København
    Alder
    44
    Meldinger
    303

Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Danmark
    Alder
    67
    Meldinger
    10,231

Smile Sv: Frekvensbehandling - nogle erfaringer?

Hej Sharon
    Sitat Opprinnelig skrevet av Sharon Vis post
    Jeg har fået anbefalet at prøve 'frekvensbehandling' - som nogle vist også kalder 'bio-feedback'. Jeg har svært ved at finde nogle ordentlige beskrivelser af det - og er bange for at 'kaste flere penge ud af vinduet' uden effekt... Derfor vil jeg høre, om der er nogle herinde, der har erfaring med det? Det kan vist både bruges som en form for diagnostisk redskab til at pege på, hvor i kroppen der er ubalancer - men også til at genoprette disse...

På forhånd tak
    Jeg kender ikke meget til udtrykket "frekvensbehandling", men biofeedback derimod har jeg selv brugt igennem ca. 30 år, først med et lejet, "primitivt" "biofeedback-apparat" med følere til måling af hjernebølger og andre følere til måling af kroppens andre "elektrisk-impuls-feedbacks" på (kroppens) reaktioner i forhold til udløsende "stimuli". Det kunne f.eks. være "sug i maven" ved ubehagelige minder, eller hjertebank ved forskrækkelse, eller koldsved på panden ved fald af blodsukker, eller "sur mave", eller selv ved overgangsalderens hedeture osv. osv. For mit vedkommende var det plagsom og almost invaliderende "nervøst hjerte" der fik mig til at lede efter "egenbehandling" for, men senere brugte jeg teknikken til hvad som helst (kropsligt/mentalt), der har generet mig i hverdagen. Efter nogen år kunne jeg klare mig uden apparater... fordi (selv)træningen blev "autogen" og udviklende "tankens kraft" selv om det ellers lyder som hokus pokus.

Jeg har dog aldrig været til en behandler i biofeedback, da jeg helst selv vil beholde kontrollen over, hvad jeg vil opnå med behandlingen. Jeg vægrer mig mod at lade andre skønne/vurdere hvad de mener at jeg har brug for. Metoden er nemlig god og effektiv, men - min personlig mening - bedst egnet til mennesker, der i forvejen er selvmotiverende og har et højt selverkendelsestærskel. Det betyder ikke, at andre, mindre determinerede ikke kan have god effekt af biofeedback, men igen - min personlig mening - deres resultater er ikke stabile, men skal friskes op med jævne mellemrum ved en behandler, hvorimod "typer" som jeg kan feedback-klinikker ikke tjene penge på.

Min personlig "fordom" er, at det er livsnødvendigt for en behandler-branche, altid at sørge for at deres behandling efterlader en lille, "ufærdig" indgang til næste behandlings-serie. I sig selv har ikke noget imod, at behandlere forsøger at overleve så godt de kan, trods ellers forventet smuk standard for deres faglige etik, men når denne overlevelse indebærer at klienternes selvbillede og erkendelsen af eget potentiale bliver forringet af den udeblivende "endelige" god effekt - siger jeg fra. Der kan dog være en god pointe i at starte en feedback-træning hos en terapeut med sigte på at lære principperne bag teknikken, og så fortsætte selv derfra, men uden at indvie terapeuten i sine hensigter. Det lyder ikke særlig pænt og jeg har aldrig selv gjort det på den måde, så det må hver enkel selv vurdere i overensstemmelse med sin personlig etisk standard.

Personligt kan jeg varmt anbefale biofeedback til selvtræning - efter at man har læst sig op i teknikken og selv har lejet eller købt det elektroniske udstyr/digitalt program til formålet. Det betyder dog ikke at jeg fraråder teknikken for alle andre end "autodidakter" - for det må være den enkeltes personlige valg at træffe. Men er man selvmotiverende, løsningsøgende og ikke bange for mindre flatterende selverkendelser (på visse punkter, man selv ikke er stolt af, som f.eks. "hvorfor er jeg så svag" og lignende selvkritisk), kan man komme virkelig langt med biofeedback. For mit vedkommende, mener jeg at teknikken har ændret mit liv, fordi den gav mig kontrollen over det, der ellers plejer rangere under begrebet "force majeure", og man ikke mere føler sig, som en hund i et spil kegler, i sit eget liv, i samme grad som før.

Og hvad mere er - kan man, af at praktisere biofeedback blive veludrustet til at møde fremtidens, endnu ukendte "fænomener" med udspring i det autonome nervesystem, fordi den konstruktive betingning af ens tankemønsteret, man opnår på det overordnede plan via biofeedback, vil træde til og nytte stort ved fremtidige "begivenheder" af den slags, der ellers plejer at fremkalde uønskede og helseødelæggende reaktioner fra kroppen. Udgangspunktet er dog nødt til at være den indstilling, at det er ikke andre (terapeut?) der skal "redde" een, men at det er een selv, der skal og vil.

Ud fra det du har skrevet her på forummet, føler jeg at du er den rette persontype til at kunne få meget ud af biofeedback-teknikker, såfremt du tager chancen inden denne satans sygdom har sendt din selvtillid helt på afveje. For at få det bedste og det meste ud af biofeedback på egen hånd, må man formå at holde på sit selvværd og sin selvtillid. Det er meget muligt, at du selv er begyndt at tvivle på disse to egenskaber hos dig selv, men betragtet udefra, hvor jeg er - har du dem begge, i den grad fortsat i behold! And don't you ever forget it!

Biofeedback
    Biofeedback
    Eksempler på div. elektronisk feedback-udstyr til træning af fysiske enkeltfunktioner.
    Hjernetræning – del 4: Hjernetræning med neurofeedback
    Hjernetræning – del 5: Neurofeedback med egen computer
    Autogen træning
    What is Biofeedback?
    Eksempler på Biofeedback Equipment
    Biofeedback/Neurofeedback Equipment
    • Tak for at du læste mit indlæg.
    • Vil du vide lidt om hvad jeg står for, er du velkommen til at læse min signatur her

Medlem siden
    Mar 2011
    Sted
    Danmark, København
    Alder
    44
    Meldinger
    303

Standard Sv: Frekvensbehandling - nogle erfaringer?

Kære Anisa

Tusind tak for dit lange svar! Jeg er lidt for skidt disse dage til at komme med et længere svar, men jeg blev utrolig rørt af dit engagement og din tro på mig! Bliver nogle gange overrasket over, hvor meget det betyder bare at få lidt opmuntrende og støttende ord med på vejen i denne til tider meget ensomme kamp.

Jeg vil jo så gerne beholde min selvtillid og troen på, at jeg stadig kan noget og er noget værd, selvom det indimellem virker som en håbløs stræben med denne sygdom. Men jeg bliver ved med at kæmpe- og deri ligger også at blive ved med at afprøve nyt for at se, om det kan hjælpe på min tilstand.

Jeg synes umiddelbart, at biofeedback lyder som en rigtig spændende og relevant måde at arbejde med sig selv på, og så snart jeg får lidt mere overskud, vil jeg prøve at sætte mig mere ind i det - hvilket jo allerede er lidt nemmere nu via dine links.

Mht 'Frekvensbehandling', så tror jeg, det er en underkategori under biofeedback, men jeg er ikke sikker. Prøv f.eks. at se dette link: http://www.scio.dk/om-scio/

Lignende tråder

1. Nogle der har erfaringer med FOS inulin?
    Av Prinsessen i forumet Kosttilskudd og naturlegemidler
    Svar: 8
    Siste melding: 01-08-11, 19:23
  2. Hydrocortison på 35mg - nogle erfaringer?
    Av sofia i forumet Hydrocortison
    Svar: 6
    Siste melding: 21-11-10, 16:01
  3. Euthyrox mindsker t3 hos nogle
    Av Nielsigne i forumet Blodprøver
    Svar: 11
    Siste melding: 23-10-10, 11:25
  4. kan nogle tyde mine blodprøver???
    Av solskin i forumet Blodprøver
    Svar: 6
    Siste melding: 04-08-08, 22:10

Søkeord for denne tråden