Viser søkeresultater 1 til 2 av 2
    Medlem siden
    Oct 2011
    Sted
    Troms fylke
    Meldinger
    3

Standard Graves sykdom - overmedisinert???

Hei, jeg er en kvinne på 42 år som i 18.04.11 fikk stadfestet Graves sykdom, med FT4 på 48. Startet umiddelbart med Neo-Mercazole 5 mg, 3 tabeletter morgen og kveld, samt 1 tabelett Levaxin 100 mg fra 20.05.11. Har per dato gått på disse 7 tablettene daglig, noe legen på sykehuset i Tromsø bestemte. Min fastlege er ikke tidligere hatt pasienter med denne sykdommen og kan derfor ikke så mye om den. Jeg har nå i lengre tid hatt høy puls (rundt 120 når jeg er oppe og går, men ved fysisk arbeid er den oppe i 160-180). Hjertet mitt er helt friskt. Er sliten, trøtt og tung i brystet. Legger hele tiden på meg og har lenge gått med vann/hoven i kroppen. Mitt spørsmål til dere som kjenner mer til dette, er om jeg kanskje kan være overmedisinert? Takknemlig for svar fra dere.

Medlem siden
    Mar 2008
    Sted
    Oslo
    Alder
    61
    Meldinger
    5,134

Standard Sv: Graves sykdom - overmedisinert???

Jeg har lavt stoffskifte, dette er ukjent stoff for meg. Men jeg vet at en del går på betablokkere innimellom for å få ned pulsen. Men du bør jo kunne få nok oppfølging med blodprøver og hyppige nok besøk hos en lege som kan noe om dette til at du føler at det det fungerer? Uansett bør du be om å få tatt alle nødvendige blodprøver hos fatlegen, såpass bør vedkommende gjøre.
    Hashimoto's, hypotyreose, Armour 2009
    Å leve med binyrebarksvikt eller binyretretthet
    • Ren T3 og LDN (lav dose Naltrexon) 2012, virket ikke for meg. Bruker thyroid

Lignende tråder

1. Graves sykdom. Overgang fra Levaxin til Erfa Thyroid
    Av Vilje i forumet Naturlig Thyroid medisiner
    Svar: 47
    Siste melding: 21-07-10, 21:50
  2. Helt ny med Graves sykdom
    Av Guri i forumet Graves sykdom
    Svar: 6
    Siste melding: 20-01-10, 02:06
  3. Hyperthyreose med misstanke om Graves sykdom.
    Av El-Ella i forumet Graves sykdom
    Svar: 58
    Siste melding: 12-01-08, 20:16
  4. Er jeg overmedisinert?
    Av femalia i forumet Lavt stoffskifte
    Svar: 3
    Siste melding: 04-07-07, 15:54

Bokmerker

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg