Viser søkeresultater 1 til 6 av 6
    Medlem siden
    Feb 2011
    Meldinger
    20

Standard Gruer meg til mitt første møte hos Nav, etter å ha vært sykemeldt i 50 uker!

Gruer meg så forferdelig til mitt første møte på NAV etter å ha vært sykemeldt nesten 1 år,
    er rett å slett livredd for ikke å bli tatt alvorlig!

Jeg har lavt stoffskifte og binyrene jobber ikke optimalt
    ( påvist av Dr Oftebro), spiser 75 mg Levaxin, 30 mg Liothyrinin og 100 mg DHEA daglig!
    samtidig har jeg fått beskjed om å følge et rigid kostholdsopplegg som jeg kjenner funker ( 8 bitte små måltider pr dag med 50% salat/grønnsaker, 25% bønner, linser o.lign. og 25% Fisk el kjøtt og vann som drikke)

Arbeidssituasjon: Arbeider i Bokkafe som ansvarig for serveringsbiten, selger å veileder kunder ved boksalg med et relativt høyt arbeidstempo!!
    Egentlig drømmejobben, elsker å jobbe som Barista og lidenskapelig opptatt av literatur!

Arbeidsmiljøet er også eksepsjonelt godt : )

Arbeidstiden er kl 8-16, altså helt perfekt for å jobbe på senter! Kl 8 - kl 11 jobber jeg alene, kl 11-16 2 stk på jobb, 16-20 1 stk på jobb.
    Problemet er bare det at jeg blir så sinnsykt stresset,
    når jeg åpner kl 9 må jeg ha en haug med ferdig produsert mat som skal rekke ut dagen samt at jeg skal hente bakevarer og aviser!
    Den siste tiden før jeg gikk på den siste sykemeldingen "jukset" jeg, i steden for å begynne runden med Baker`n og aviser kl 8 så startet jeg 7.15 for å "kjøpe" meg litt ekstra tid! Når jeg ble sykemeldt var jeg så "hugger`n" at jeg ikke klarte å huske hvordan jeg skulle smøre et rundstykke med ost. Sovnet på sofaen når jeg kom hjem, mannen min laget middag som jeg spiste og rett tilbake på sofaen ( det sosiale livet mitt var å sove på sofaen mens familien så på TV gjorde lekser osv)også i seng for å sove vidre der til det var på tide å dra på jobb igjen!

Fastlegen har overhodet ikke greie på "hva som feiler meg", føler at siden jeg har funnet Dr Oftebro og går der jevnlig - så har det gått greit å sykemelde meg. Det eneste han har " sort på hvitt" fra sine undersøkelser er at det ståt dårlig til med jern, han har imidlertid sendt meg på alt av nevrologiske tester og de var fine så ut fra sine forutsetninger har sikkert gjort det han kan! ( "Heldigvis" har jeg fått svar på en av Dr Oftebro prøver på av jeg har for lave verdier på binyrene, det er det eneste som står sort på hvitt at her er det noe som ikke rimer - ellers tolker jo Dr Oftebro på et vis som ikke er akseptert av Legestanden i forhold til stoffskiftet)
    Dr Oftebro har fantastisk mye kunnskap og har som sagt hjulpet meg veldig er det noen som har erfaring med ham som resurrsperson i forhold til Nav?

Jeg har vært på 2 samtaler hos arbeidsgiver i denne perioden der målet har vært å tilrettelegge arbeidet for så å returnere svarene til Nav.
    Utover dette har det det vært helt stille fra Nav, helt til jeg fikk en inkallese til et møte hos Nav som var for de som har vært sykemeldt i 8 ??? uker ( jeg har jo vært hjemme snart 1 år) Gikk på møtet og spurte så om jeg var på rett sted siden det var såpass lenge siden jeg har vært på jobb, skal si det ble liv i NAV`s representant : ) Skal nå på møte førstkommende torsdag og gruer meg så hjertet holder på hoppe ut!

Jeg har tydligvis fallt utenfor systemet på et eller annet vis, i løpet av 1 år skal det visst være masse oppfølgingssamtaler med NAV, med Lege og arbeidsgiver osv.
    Jeg vet at jeg blir kjempedårlig igjen om jeg blir presset tilbake i jobb pga tempoet som gjør at stresshormonene mine blir helt rabiate og jeg har ikke tjangs til å føle dietten som hjelper meg til å holde blodsukkeret stabilt!

Det jeg håper aller mest er selvfølgelig å fungere 100% i arbeidslivet og ha et normalt aktivitetsnivå etter arbeidstid, slik er det ikke pr dags dato og jeg håper Nav kan hjelpe med en arbeidsavklaring for å finne ut hva jeg kan drive med uten at at jeg kollapser etter 3 uker samt at denne dietten faktisk er viktig for meg, for at jeg skal kunne fungere så den må også flettes inn i det hele

Er det noen der ute som har erfaringer med Nav på denne måten, særlig etter 1 juni i år da det kom et nytt regelsett - plase fortell meg
    HVA SKJER NÅ ?

( er det en saksbehandler som har rotet meg bort å nå skal redde sitt eget skinn?
    Har lest så mye snodig om NAV oppfølginger at jeg begynner å bli mistroisk)

Medlem siden
    Feb 2010
    Sted
    Danmark
    Alder
    53
    Meldinger
    3,360

Standard Sv: Gruer meg til mitt første møte hos Nav, etter å ha vært sykemeldt i 50 uker!

Jeg forstår godt, du føler dig utryg ved situationen. Kan du ikke tage en med dig? Helst en, der kender dig og kan hjælpe dig med at holde rede på det, du skal ha sagt. Og som kan hjælpe dig med at holde styr på det, der bliver sagt til mødet. Jeg tror, det kunne hjælpe lidt, så du ikke skulle føle dig helt så stresset.

Nielsigne
    Ps. En stor portion DHEA, du får ... Får du ikke andet til at hjælpe dig af med stress?

Medlem siden
    Feb 2011
    Meldinger
    20

Standard Sv: Gruer meg til mitt første møte hos Nav, etter å ha vært sykemeldt i 50 uker!

Jeg har vel egentlig ingen å ha med meg til Nav, får skrive skikkelig huskelapp å ha med!
    Kan jeg be om et referat av samtalen?
    Er noe annet som anbefales for å minskesress følelsen?

Medlem siden
    May 2011
    Sted
    Nord Troms
    Alder
    66
    Meldinger
    1,111

Sitat Opprinnelig skrevet av Bentececilie Vis post
    Jeg har vel egentlig ingen å ha med meg til Nav, får skrive skikkelig huskelapp å ha med!
    Kan jeg be om et referat av samtalen?
    Er noe annet som anbefales for å minskesress følelsen?
    Hei Bentececilie

Arbeidsplassen skulle ha tilrettelagt ditt arbeid spesielt når du strever utifra arbeidstid. Stress er nemlig noe av det verste for folk kan oppleve, og særlig ugunstig spesielt for folk med en kronisk sykdom. Jeg har også lest at binyretretthet forverres bl.a av stress.

Når det gjelder møter med NAV:

Du har rett til å ha noen med deg i møte med NAV. Har du snakket med tillitsvalgte? Dette er også en personen som kan støtte deg. Du kan også ha med din lege hvis du ønsker - kanskje ikke noe du kan få til på kort varsel.

Det er tydelig at NAV har sviktet deg. Da jeg var sykemeldt i lange perioder, ble jeg innkalt til møte etter 8 uker og 12 uker. Før disse møtene ble jeg innkalt til Dialogmøte og Oppfølgingsmøte med arbeidsgiver, Basisgruppemøte med NAV hvor også arbeidsgiver ble innkalt.

På Oppfølgingsmøtet tok jeg med tillitsvalgte og på Basisgruppemøte tok jeg etter eget ønske med min fastslegen, tillitsvalgte og min mann.

NAV skal jo hjelpe deg å forsøke å finne løsninger som er til beste for deg for at du skal kunne jobbe. Når en person har vært sykemeldt ett år, har du mistet dine sykepengerettigheter for 6 måneder, og derfor er det viktig at de tilrettelegger for at du skal kunne stå i jobben.

Det er veldig lurt av deg å notere ting du vil snakke om. Du har også rett på å få referatet fra møtet. Denne blir sendt til de som deltok på møtet og du kan attpåtil kommentere referatet og komme med tillegg hvis ikke alt dere har snakket om kom med.

Lykke til på møte med NAV i morgen!

Medlem siden
    Mar 2011
    Sted
    Aust-Agder
    Alder
    56
    Meldinger
    3,120

Hei
    Når jeg har vært på slike NAV-møter har jeg hatt med lege, arbeidgiver og NAV-representanten.
    Legen kan hjelpe til med og støtte opp i hva som kan være rette veien og gå for deg. Om du ikke kan ha med legen, kan du spør om han vil skrive hans anbefaling i forhold til aktivitet, evt. om NAV kan få lov til å ringe ham om de trenger mer info.
    For meg hjalp det utrolig at jeg satte meg ned på forhånd og skrev ned hvordan hverdagen min er. Når man f.eks. sier at man har problem med enregien, så tenker friske golk at det bare er å ta seg sammen, enten det er leger eller NAV. Ved og skrive hvordan dagen min er, og også konsekvensen av å f.eks gjøre litt husarbeid, så ble det mer forståelig for dem. Det sammen med influensafølelse, nattesøvn, kløe og ubehag i hud, trøbbel med mage, etc.
    NAV var veldig behjelpelige med meg i starten og ville tilrettelegge mye for meg. Mine problemer gjorde dessverre at jeg ikke var frisk nok til å klare jobben selv etter og ha prøvd med tilrettelegging.
    Krysser fingre for at ting går seg til for deg!
    Lykke til på møtet.

Medlem siden
    Feb 2010
    Sted
    Danmark
    Alder
    53
    Meldinger
    3,360

Sitat Opprinnelig skrevet av BenteR Vis post
    For meg hjalp det utrolig at jeg satte meg ned på forhånd og skrev ned hvordan hverdagen min er. Når man f.eks. sier at man har problem med enregien, så tenker friske golk at det bare er å ta seg sammen, enten det er leger eller NAV. Ved og skrive hvordan dagen min er, og også konsekvensen av å f.eks gjøre litt husarbeid, så ble det mer forståelig for dem. Det sammen med influensafølelse, nattesøvn, kløe og ubehag i hud, trøbbel med mage, etc.
    Det er en rigtig god idé at skrive det ned på den måde, så det bliver konkret, hvad man kan og ikke kan. Folk forstår jo ingenting, og det gjorde man vel heller ikke selv, før man blev syg?

Nielsigne

Lignende tråder

1. Første møte med nav - trenger hjelp!
    Av jeanettelisa i forumet Sykdomsutgifter, arbeid, trygd, NAV, sosialhjelp etc.
    Svar: 23
    Siste melding: 09-12-13, 15:37
  2. Da har jeg vært hos endokrinolog for første gang..
    Av witchfrk i forumet Endokrinologer
    Svar: 14
    Siste melding: 30-05-08, 06:20
  3. Jeg fikk påvist lavt stoffskifte etter at jeg fikk mitt første barn
    Av Line i forumet Hashimoto's thyroiditt (anti-TPO)
    Svar: 38
    Siste melding: 09-04-07, 22:40
  4. Første møte med enokrinologen...
    Av Line i forumet Hos legen
    Svar: 7
    Siste melding: 03-11-06, 19:27
  5. Mitt første møte med en PC
    Av Stina i forumet Forum: Kos, kaos og humor
    Svar: 0
    Siste melding: 06-07-06, 21:48

Bokmerker

Regler for innlegg