Viser søkeresultater 1 til 7 av 7
    Medlem siden
    Jun 2011
    Sted
    norge, lillehammer
    Meldinger
    62

Standard Diskutabel gräns för TSH-värdet vid hypotyeros

Jeg er en 83 modell , jente fra gudbransdalen som sliter litt med hypotyreose problematikk og har vel gjort dette nesten hele livet.
    Har hatt diagnosen lavt stoffskifte i fem år men symptomene løper nærmere 15 år tilbake i tid og det ble ikke tatt NOEN stoffskifte prøver før for 5 år siden.

Medlem siden
    Dec 2009
    Sted
    Candyland
    Alder
    49
    Meldinger
    3,070

Post Sv: ikke noe nytt men:)

Nnnnjaaaa - så där
    "..Gravida kvinnor får inte ha ett TSH-värde högre än 2,5 mlE/L,
    då ska de behandlas med tyroxin. .."

Jeg antar at det er pga slike setninger at du har valgt akkurat dette underforumet: Troen på TSH sin ufeilbarlighet

Selv om artikkelen ikke er så aller verst -
    så gidder ikke jeg annet enn å skumme PRIMÄRVÅRDENSNYHETER -
    den dagen de også skriver om naturlig thyroid - så skal jeg lese alt

pssssst - ved redigering #5:
    jeg er helt håpløs petimeter og retter, rydder - legger til og redigerer til det sykelige i mine innlegg - - Sorry; can't help it ..
    Kevlin
    ... bare fordi du er paranoid: så betyr ikke det at de ikke er ute etter deg!!
    Lavt stoffskifte - Erfa Thyroidfra slutten av 2009
    Min første halve pille med Erfa

Medlem siden
    Jun 2011
    Sted
    norge, lillehammer
    Meldinger
    62

Standard Sv: ikke noe nytt men:)

er meget enig at ndt er best men mange som ikke får diagnose kan hjelpes av slike er min tanke, etter det går videre til noen som vil gi deg ndt
    Jeg er en 83 modell , jente fra gudbransdalen som sliter litt med hypotyreose problematikk og har vel gjort dette nesten hele livet.
    Har hatt diagnosen lavt stoffskifte i fem år men symptomene løper nærmere 15 år tilbake i tid og det ble ikke tatt NOEN stoffskifte prøver før for 5 år siden.

Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Danmark
    Alder
    67
    Meldinger
    10,228

Angry Sv: ikke noe nytt men:)

Sitat Opprinnelig skrevet av Kevlin Vis post
    "..Gravida kvinnor får inte ha ett TSH-värde högre än 2,5 mlE/L,
    då ska de behandlas med tyroxin. .."
    Medmindre den gravide kvinde er en teenager, helst mandlig... eller en voksen mand, er TSH på 2,5 for højt. TSH på 2,5 betyder ganske enkelt at T4/T3 i den gravide krop er lavt nok, til at hypofysen reagerer med et signal i styrken 2,5 = for lidt hormon til den vordende mor og til fosteret. For min skyld kan TSH hos en gravid være på 100, hvis bare hendes FT4 er på f.eks. 23 og hendes FT3 er på f.eks. 5-6.

At bedømme den gravides hormonbehov ved lavt stofskifte eller den "subkliniske opfindelse", ud fra TSH er hul i hovedet og jeg fatter ikke, at lægerne overhovedet kan finde på at bruge TSH til formålet. Dette vidner ikke alene om mangel på selvstændig ræsonnement, men også vidner det om mangel på kvalifikationer! Enhver gravid under mistanke for underfunktion af skjoldbruskkirtlen, uanset årsag - burde i en allerhelvedes fart flygte fra en læge, der bedømmer hendes behov for hormon ud fra TSH, fordi selv et lavt TSH, f.eks. under 1 - er også misvisende, hvis den gravides hormonspejl for FT4 og FT3 ligger nederst i normalområdet.... Det kan der være mange grunde til, at det gør, og hvis man ikke behandler eller øger medicinen bare fordi TSH er lavt - vil der ikke være tilstrækkeligt med hormoner til at undgå hormonmangelskader på kort, eller på langt sigt.

Jeg holder aldrig op med at undres over lægernes mangel på selvstændig tænkning. Hvordan kan de leve med dem selv, efter at have dømt det kommende barn til et lavere IQ, eller Asperger syndrom tidligt i barndommen, eller til hypothyreose senere i livet? Hvordan i alverden tør de tage den risiko, som om hormontilskud var livsfarlig og skadelig... dømmer de den vordende mor og hendes kommende barn til effekten af hormonmangel!

Et af symptomer på hormonmangel i det hele taget, herunder under graviditeten er.... depression! Hvorfor så skriver læger - med let hånd - en recept på antidepressiva til de gravide, selv om det kan føre til fosterdød, til fosterskader eller andre deformiteter inkl. manglende hjerne i kraniet... men at øge hormontilskud under graviditeten - nej for fanden! Det jo forfærdeligt og det gør man bare ikke, vel?
    • Tak for at du læste mit indlæg.
    • Vil du vide lidt om hvad jeg står for, er du velkommen til at læse min signatur her

Medlem siden
    Jun 2011
    Sted
    norge, lillehammer
    Meldinger
    62

Standard Sv: Diskutabel gräns för TSH-värdet vid hypotyeros

jeg er enig med det du sier, men ønsket å få ut at dem i det minste har snevret inn referansene både på gravide og vanlige folk... mannen min er i en av disse som trenger hjelp. og hva som helst hjelper

Medlem siden
    Apr 2007
    Sted
    Østlandet
    Alder
    56
    Meldinger
    735

Jeg synes det er fint med slike artikler; det er forhåpentligvis med på å endre legers holdning til blodprøvesvar og prøvebehandling.

Medlem siden
    Mar 2008
    Sted
    Oslo
    Alder
    61
    Meldinger
    5,134

Denne er sikkert lagt inn av noen allerede, men den bør kunne brukes i en diskusjon hos legen om TSH for å få medisiner http://jcem.endojournals.org/content/90/9/5483.long
    Hashimoto's, hypotyreose, Armour 2009
    Å leve med binyrebarksvikt eller binyretretthet
    • Ren T3 og LDN (lav dose Naltrexon) 2012, virket ikke for meg. Bruker thyroid

Søkeord for denne tråden

Bokmerker

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •  

Logg inn

Logg inn