Side 3 av 5 Først 12345 Siste
Viser søkeresultater 21 til 30 av 46
    Medlem siden
    May 2011
    Sted
    Nord Troms
    Alder
    66
    Meldinger
    1,111

Standard Sv: Har nu været hos hertoghe

Sitat Opprinnelig skrevet av Simba Vis post
    efterfølgende skulle jeg ned til egen læge der gerne ville opdateres efter belgien - jeg fortalte ham alle de ting jeg har nævnt for jer - medfødt, alvorlig imflammation i hele kroppen , væsketab og feber + alt det andet . bemærkningen var hvad er dine symptomer lige nu og hvad har hertoghe kureret - jeg forklarede stadig at jeg havde de samme symptomer + at herhoghe mente jeg har en gærinfektion i hele kroppen .
    " det kan man ikke måle " var bemærkningen skeptisk . hvad får du dernede fra af medicin ? og jeg fortalte så om hele arsenalet - ja det lyder jo mærkeligt det lyder som om han behandler din hypofyse

jeg forklarede ham at jeg havde fået lidt forkerte doser så hvis han ville være behjælpelig så jeg ikke overmedicinerede mig selv , men det ville han ikke stå for - han ville dog gerne henhvise til en reumatolog men han selv tog sig kun af stofskiftesyge og det var jeg jo ikke ( han havde åbenbart forstået det var en immunsygdom ) så jeg kunne vælge om jeg ville have behandling i dk eller belgien - jeg forklarede ham at mit sygehus kun vil give eltroxin for det var jo nemt at behandle hashimotos med eltroxin havde de sagt og så måtte egen læge finde ud af hvilke organer der var ramt - den var han så ikke med på - det måtte sygehuset og iøvrigt fandtes der ingen autoimmune læger i dk sagde han . tja så er valget jo let så kan det jo kun blive belgien . han ville dog gerne udskrive erfa på længere sigt det var jo så altid noget

derefter forklarede jeg ham jeg skulle tilbage til belgien og have bla væksthormon - til det var svaret - det er jo hundedyrt og hvordan kan han i øvrigt udskrive det - det kan ikke engang jeg - her i dk er det kun sygehusene og det skal du i øvrigt have indsprøjetet i længere tid - jeg svarede så ville det da klæde danmark at give mig det og at min læge måtte sprøjte det for mig - det ville han heller ikke

jeg havde fået lov at optage min konsultation med hertoghe og spurgte om det ville hjælpe noget hvis han hørte den - det ønskede han heller ikke men ville meget gerne vide om jeg så også havde optaget ham

kort sagt ingen hjælp herhjemme fra - beklager lidelsesfæller vi er helt opgivet herhjemme og de fatter nada
    Hei Simba

Jeg har forstått at legene her og i Danmark kan utrolig lite om stoffskiftet, men at de virkelig er analfabeter på området er jo en oppvekker !! Gud-hjelpe-meg, og disse skal vi gi all vår lit til ??? Denne danske legen din virker arrogant i tillegg, men det er vel slik han forsøker å tilsløre sin uvitenhet ... forresten; å være uviten er en ærlig sak, men ikke å ville gjøre noe med det, er en forbrytelse mot deres etikk !!

Ganske urettferdig at du ved ikke å få adekvat hjelp i eget land, må bruke en god del mer penger for å få hjelpen i utlandet.

-lig hilsen Elbeth

Medlem siden
    Mar 2011
    Sted
    Danmark, København
    Alder
    43
    Meldinger
    303

Kære Simba

Tak for din opdatering om din tur til Hertoghe. Jeg er glad for, at du - trods al drama- fik en god oplevelse ud af det!

Jeg var til min første konsultation dernede i april og den anden i august. Jeg oplever små bedringer, men oplever stadig at der er lang vej endnu. De allerværste akutte gener - som at jeg fx næsten ikke kunne gå pga. muskelsvaghed/stivhed - blev dog bedre allerede efter 1-2 måneder på den nye behandling.

Jeg tror dog, at det er meget individuelt - alt efter vores mangler og ubalancer -hvor hurtigt vi kan mærke en bedring og på hvilke måder. Anisa har flere gange mindet mig om TTT - at 'Ting tager tid' - og det er virkelig vigtigt at minde sig selv om igen og igen.

Derudover er det også min erfaring, at det er vigtigt at være opmærksom på eventuelle overdoseringssymptomer på de forskellige præparater. Og ellers ikke holde sig tilbage fra at maile eller ringe ned til klinikken, hvis man har spørgsmål eller føler, at man er overdoseret eller får nye mærkelige symptomer. De vil gerne have, at man bliver sin egen læge, men det tager jo noget tid og nogle erfaringer at nå dertil.

Jeg tror, at min grundlæggende bedring nogle gange 'drukner' i eventuelle overdoseringer, madintolerancer osv - men nedenunder alt det, arbejder Erfa'en, DHEA'en, progesteronen, vitaminer, mineraler, enzymer osv - og forbedrer nogle af de ubalancer, som har været der i så mange år.

Jeg genkender fuldt ud din læges reaktion. De danske læger - både praktiserende og endokrinologer -som jeg har fortalt om min behandling i Belgien, vil ikke ha noget at gøre med det - og er faktisk slet ikke interesserede i at høre om det. Utroligt - tænk de ikke engang er nysgerrige! Det siger noget om den danske lægestand! Så vi må bare acceptere, at vælger vi at følge Hertoghes behandling, får vi ikke opbakning fra vores danske læge. Jeg har dog været heldig at finde en endokrinolog, som passivt og stiltiende bakker op (=ikke taler dårligt om det eller går imod det), og som udskriver Erfa - så det er da bedre end ingenting.

Du må endelig skrive til mig, hvis der er noget, du vil spørge om.

Rigtig god bedring!

Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Danmark
    Alder
    67
    Meldinger
    10,228

nå men lige nu synes jeg jeg kan mærke en forskel - jeg har stadig alle de møjsymptomer , men meget er mindsket - blandt andet er mavesmerterne nu reduceret med 75 % huden er blevet pænere , erfaen er allerede begyndt at virke - det der piner mig mest lige nu er kramperne i kroppen og at jeg koger indvendigt . men det skal vel have tid til at virke
    Hvis det er krampe i musklerne udenpå eller inde i kroppen, eller andre "trækninger"... prøv natron og salt. Se hvilken af dem, virker bedst og hurtigst, hvis det vil virke.

Start med at opløse 1 tsk natron og næste gang 1 tsk havsalt i et glas kogt, lunkent vand, og drik ud. Observer. Fortsætter kramperne, eller næste gang, prøv 2 tsk natron opløst i vand. Næste gang igen prøv 2 stk havsalt. Efter de 4 (om)gange burde du være i stand til at bedømme OM det hjælper, og om 1 tsk virker lige så godt som 2, og om det er natron eller salt der virker bedst.

Det er i hvert fald værd at teste. Jeg har mødt forbløffende mange, hvis krampe, spasmer i muskler forsvandt efter denne "behandling", endda nogen gange blev selv ødemer på hænder og fødder mindre.
    • Tak for at du læste mit indlæg.
    • Vil du vide lidt om hvad jeg står for, er du velkommen til at læse min signatur her

Medlem siden
    Jun 2011
    Sted
    Danmark, Vestegnen
    Alder
    49
    Meldinger
    222

Standard masser af spørgsmål og er jeg for krævende ?

kære allesammen
    så står turen snart for døren til belgien igen jeg skal den 29 feb ned og have blandt andet væksthormon og cortisol . men der er jo sket så meget herhjemme siden mit sidste besøg dernede -

1. jeg har været til udredning på rigshospitalet for wegeneres - dette blev afsluttet da anca testen var negativ og selvom der er en stor fejlmargen i denne prøve , så får jeg prednisolon fra hertoghe i belgien - denne sletter alle spor der kunne lede til at man kan opdage wegeners - tilbage står min saddelnæse jeg er ikke selv i tvivl om at jeg har wegeners og jeg blev også sendt tøvende derfra kan man sige for jeg har alle symptomerne på det men i mindre grad selvfølgelig pga prednisolonen .

2. mens jeg var derinde på riget kom en læge hen til mig han havde læst min journal og sagde " har læst din journal carina det forløb du har været igennem havde du da aldrig behøvet - ( underforstået det var gået helt galt ) du behøver ikke rejse til belgien for at få hjælp - du skal selvfølgelig til odense universitetshospital - der kan du få den hjælp der skal til og de kan bestemt også behandle din vasculitis ( betændelse i blodårerne ) der vil jeg selvfølgelig spørge til jeres erfaringer ? nogen af jer må vel have været der forbi ?

3. jeg tegnede sidste år en sundhedsforsikring de vil selvom de mener jeg har karantæne i 2 år da jeg havde symptomer gerne assistere mig og vil derfor indhente min journal fra lægen - han vil dog ikke sende journalen til dem siger de og de vil derfor sende mig ind til hans perrild - grunden til at jeg blandt andet opsøger disse er fordi jeg kan forstå at jeg skal stikke mig med væksthormon gennem rigtig lang tid i musklerne og jeg er altså en tøsetøs på det punkt og det rider mig som en mare - dels at få det over grænsen fra hertoghe og dels fordi jeg nu skal igang med at stikke mig - egen læge ønsker nemlig ikke at hjælpe mig i den henseende - min sundhedsforsikring siger naturligvis at jeg bør skifte læge, men der er i vores lille udkantsområde lukket for tilgang hos alle læger så det er ikke et valg .

egen læge siger at det kun er sygehuse der har ekspertisen , men kan ikke henvises åbenbart

jeg skal til læge her klokken 13 og det er en læge i lægehuset jeg ikke tidligere har mødt og jeg vil ærlig talt rigtig gerne have det rette skyts med så jeg kommer videre i systemet - jeg må indrømme jeg føler mig lidt alene i denne kamp hvor alle vasker deres hænder og overlader det til mig selv igen .

drømmen ville jo nok være at få den fornødne hjælp herhjemme - jeg synes det er forvirrende og stressende at det hele foregår i belgien og svært at tilpasse medicinen når de nærmest aldrig er til at få fat på i belgien .

har nogen en ide til hvordan jeg bedst muligt slipper gennem nåleøjet og får den rigtige hjælp .

selv blodprøver nægtede egen læge at lave - der gik patientvejledningen ind i sagen at det skulle han - de skal hjælpe med det de kan herfra ( blot lige en oplysning )

glæder mig rigtig meget til at høre fra jer

i øvrigt er jeg simpelthen nødt til at komme med denne oplysning for jeg synes den er vigtig - i belgien da hertoghe sagde at næste gang jeg kom skulle jeg have væksthormon undrede det mig meget for de han sagde var at min højde ville øges , barm forstørrs, og jeg ville blive mere intilligent - da jeg tog hjem forstod jeg det ærlig talt ikke - men det gør jeg så nu og jeg føler det er ret vigtigt at viderebringe

Væksthormon regulerer stofskiftet , fjerner hjernetågen, øger muskelmassen , fjerner ledsmerter, giver vægttab, kan afhjælpe øjenproblemer samt en masse andre ting - det er altså ikke blot et væksthormon - det er rigtig vigtigt for stofskiftepatienter at der holdes øje med dit niveau .

nu er det givet videre og jeg håber nogen kan bruge denne oplysning

kærlig hilsen
    Simba

Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Danmark
    Alder
    67
    Meldinger
    10,228

Question Sv: masser af spørgsmål og er jeg for krævende ?

så står turen snart for døren til belgien igen jeg skal den 29 feb ned og have blandt andet væksthormon og cortisol . men der er jo sket så meget herhjemme siden mit sidste besøg dernede -
    Hej Simba

Helvedet fryser til is, før du bliver behandlet med væksthormon her i Danmark, på "dansk" initiativ. Du bliver nødt til at overvinde skrækken mod selv-injektion, der forøvrigt er meget enkel og "overfladisk", stort set ikke værre end når diabetikere skal have deres insilun. Du bliver nødt til at overvinde den skræk, idet det kan meget nemt ende med u-valget mellem behandling med væksthormon, og ingen behandling.

Det sidste gælder også forslaget om at blive behandlet på OUH i Odense. det handler slet ikke om, hvilket hospital man havner på, men mere om hvilke læger man bliver udsat for. På OUH, lige som på andre hospitaler, findes der altså rådne læger, der negligerer deres patienter, og som måske endda har ikke de kompetencer de i virkeligheden for løn for. Jeg kender til flere OUH-cases, hvor deres speciallæger har begået graverende lægefejl og ellers udviste - uden skam - manglende ansvarsfølelse for patientens bedste, samt en pinlig mangel på kompetence til at løse sine speciallægeopgaver.

Du ved - OUH er ikke anderledes end andre hospitaler/medicinske specialer i Danmark, og du kommer til at skulle vælge mellem at skulle opgive din belgisk diagnose/behandling, før du erhverver retten til at blive svigtet på OUH såvel som på andre medicinske centre i Danmark. Du skal også være opmærksom på, at folk med sjældne sygdomme, i Danmark, risikerer at bliver fastholdt i deres elendighed, i forsknings øjemed. Lad dig ikke lokke til det. Du har allerede lidt langt mere, end "almindelige" mennesker ellers kan udholde.

Hans Perild er ok, men hvad søren kan han gøre, når han pure afviser alternativer til syntetiske lægemidler? Hvordan får du ham overbevist om, at træthedssygdommene kan behandles med f.eks. Thyroid i tillæg til yderligere replacement-terapi med andre hormoner? Det er ikke noget man gør i Danmark overhovedet.

Eller har du, måske, et eller andet sted, fået det alligevel lidt bedre i mellemtiden, siden du startede en behandling i Belgien, så det føles nu, som om det nok skal gå, også i Danmark? Du bliver nødt til at tænke dig grundigt om, og rulle filmen tilbage for at få overblik over din situation i dag, i forhold til da hele elendigheden startede, og da du blev massivt svigtet af den danske lægestand, uanset på lægeklinikkerne eller på hospitaler. Vil du tilbage til det igen? Det er netop det, der vil ske hvis du "bytter" hertoghe-behandlingen med en "dansk", fordi du får ikke lov til begge dele, og de danske læger skal nok afpresse dig til at opgive Hertoghe-klinikken, før de vil "røre" ved dig.

De har sørme "rørt" ved dig nok, i fortiden, og se hvad det har givet dig, andet end håbløshed. Hvad får dig til at tro, at det bliver anderledes denne gang? Ingen steder i dette land, vil du blive behandlet for "helheden" af din tilstand. Du kommer til at blive "delt" i afgrænsede "tilstands-moduler", der hvert får sin egen "ekspert", der til og med ikke kan finde ud af at samarbejde med andre "eksperter", og de kommer således at trække i hver sin retning, med dig i midten, i klemme.

Ikke mange kan holde til det, du har været igennem af læge-svigt, manglende hjælp og alt det sygdommen har ødelagt i dit liv. Alligevel har du bevaret - mirakuløst - både håbet og initiativ! Du bliver nødt til, strengt at vurdere nu, om du kan komme igennem endnu et svigt, eller i bedste fald - endnu en række af fejlbehandlinger, du nærmest ikke kan undgå at blive udsat for af danske læger, der tænker kun i forhold til de selv har lært, er virkelig dårlige til at udvide egne fagmedicinske horisonter, og som slet ikke kan behandle patienter med "multi-endokrine" sygdomme eller tilstande! Det kan de ikke! Det kan man lige så godt erkende på stående fod, og tage sine forholdsregler, hvis man har råd til det. Du fandt pengene og modet. Se så om alt dette skal blive spildt nu, eller om du vil satse på at tage chancen, for at for at få det bedre. Det får du ikke her! Det er sikkert og vist!

Havde jeg været tvunget til at foretage denne vurdering, ville jeg holde mig til den behandling hos den læge/de læger, der tænker i helheder, og som ikke er bange for at tænke medicinsk u-konventionelt. Det kan danske læger ikke, og selv Hans Perild, der ellers er en fantastisk ekspert på thyreoidea - er lammet af indre begrænsninger, når det kommer til behandling. Hele hans, ellers så fornemme ekspertise, hindrer ham ikke i at afvise andre behandlingsmuligheder, end de "stuerene" i Danmark. En patient bliver ikke bedre af, at lægen forstår patientens sygdom og mekanismerne bag, hvis lægen ikke kan omsætte sin indsigt til en effektiv behandling.

Håber, du vælger det bedste for dig selv, og hvis det kræver flere selvovervindelser, gør det, fordi her er der kun to valgmuligheder - liv eller u-liv.

i øvrigt er jeg simpelthen nødt til at komme med denne oplysning for jeg synes den er vigtig - i belgien da hertoghe sagde at næste gang jeg kom skulle jeg have væksthormon undrede det mig meget for de han sagde var at min højde ville øges , barm forstørrs, og jeg ville blive mere intilligent - da jeg tog hjem forstod jeg det ærlig talt ikke - men det gør jeg så nu og jeg føler det er ret vigtigt at viderebringe.

Væksthormon regulerer stofskiftet , fjerner hjernetågen, øger muskelmassen ,fjerner ledsmerter, giver vægttab, kan afhjælpe øjenproblemer samt en masse andre ting - det er altså ikke blot et væksthormon - det er rigtig vigtigt for stofskiftepatienter at der holdes øje med dit niveau .
    Selv hos fuldstændig friske individer, falder væksthormon-niveau drastisk, ganske "naturligt" med alderen.

Hos os med hypothyreose, falder væksthormon generelt langt hurtigere end vores alder berettiger til. Der er hundreder af symptomer/sekundære lidelser ved hypothyreose, der stammer fra mangel på væksthormon.
    • Tak for at du læste mit indlæg.
    • Vil du vide lidt om hvad jeg står for, er du velkommen til at læse min signatur her

Medlem siden
    Jun 2011
    Sted
    Danmark, Vestegnen
    Alder
    49
    Meldinger
    222

Standard Sv: masser af spørgsmål og er jeg for krævende ?

ihh anisa
    hvor var det dejligt at lige netop du kom med dit indspark og fik mig på rette kurs igen .... jo jeg har fået det ret meget bedre og ret flere kg på ( prednisolonen ) og måske var det derfor jeg nok prøvede igen at se det i ny vinkel -men du har jo ret . og nej kan ikke tåle flere nederlag eller fejlbehandlinger fra det danske samfund - det har du ret i - der ligger efterhånden en del ar på sjælen der . men måske jeg har misforstået noget troede væksthormon skulle indsprøjtes i musklerne og i flere år ? det er det jeg frygter - jeg har ikke lige nogen der har lyst til at stikke i mig nemlig - min storesøster er nu nemlig helt røget på min sygdomskonto for at gøre det kort

jeg ved ikke hvordan i andre klarer det men føler man er helt alene i verden for ingen kan forstå det her og ingen prøver . det er åbenbart for omfattende .

du fik lige sat det på plads for mig - så jeg tror istedet jeg bruger tiden på at kræve min ene søn udredes for samme sygdom er faktisk næsten sikker på han er mig om igen .

tusind tak igen Anisa.

kærlig hilsen

Simba

Medlem siden
    Jun 2011
    Sted
    Danmark, Vestegnen
    Alder
    49
    Meldinger
    222

hej jamen det gik jo som forudsagt - ingen vil røre mig med en ildtang - jeg drøftede ikke noget ret længe - bad om at få rettet min næse op - = bevilget og min søn bliver udredt .

jeg bad kun om at de ville stikke mig hvis jeg ikke selv var i stand til det - det blev ikke bevilget . kort efter lægen mødte jeg dog en gammel veninde - sosu assistent der læser videre til sygeplejerske - hun ville med glæde hvis jeg ikke selv var i stand til det . så lidt lykkedes da igår men for søren et system vi har i lille dk - det er nærmest et u-land efterhånden

fik en delvis udskrift af mine blodprøvesvar i går - ikke alle prøver var nemlig færdige

prøvet blev taget klokken 1 om eftermiddagen fordi ingen kunne finde ud af hvem der skulle tage dem og hvorfor

frit t4 index 84 ( 70-130)
    thyr.stim hormon < 0,01 ( 0.35 -4.00)
    albumin 44 ( 36-45)
    nyre-glometion >90 ( 60 )
    p-gammaGT 22 ( 10 - 75 )
    thyroxin 87 ( 70-140 )
    t3 frit 1,2 ( 1,5-2,8)
    Ferritin 35 ( 12-300 )
    t3 reaktion 0,96 ( 0,85-1,15)
    triiodthyronin 1,3 ( 1,4 -2,8 )
    kreatinin 53 ( 50-90)
    P-carc.embryo Ag 5 ( 5 )
    thyroidea peroxidase 1540 ( 60 )
    thyroidea antistof > 3000 (0-40)
    plasma -glucose 5 (6,1)
    total kolesterol 5,7 ( 5,0)
    HDL 1,20 ( 1,00)
    triglycerider 1,68 ( 2,00)

kan se det er ca halvdelen af de prøver der er taget der er kommet svar på og det eneste jeg selv hæfter mig ved er anti tpo sidst var på ca 300 for ca 3 mdr siden - hvad betyder det . og kan anti tg falde ? sidst var den på 5000 ?

på forhånd tak for hjælpen

kærlig hilsen

Simba

Medlem siden
    Mar 2011
    Sted
    Danmark, København
    Alder
    43
    Meldinger
    303

jeg ved ikke hvordan i andre klarer det men føler man er helt alene i verden for ingen kan forstå det her og ingen prøver . det er åbenbart for omfattende
    Kære Simba

Jeg vil bare sende dig et stort ! Det er rigtig hårdt at tage ansvar for sit helbred og gå imod lægestanden herhjemme - og det føles til tider utrolig ensomt.
    Stort set ingen forstår det - og ingen kan finde ro til at lytte nok til at begynde at forstå det. Og det var jo egentlig også lægerne, der burde forstå og hjælpe - men som Anisa skriver - så svigter de bare.

Som dig - holder jeg også fast i min behandling i Hertoghes klinik noget tid endnu - og vælger at tro på, at det er det rigtige. Vi har jo også begge fået det bedre, siden vi startede dernede - og det skete jo ikke, da vi lagde vores helbred i det danske sundhedsvæsens hænder.

Jeg håber, du får en rigtig god tur til Bruxelles - forhåbentlig lidt mindre dramatisk denne gang!!

Al magt til dig

Medlem siden
    Jun 2011
    Sted
    Danmark, Vestegnen
    Alder
    49
    Meldinger
    222

hej sharon
    -lig tak for krammet .... ja vi kan lige så godt erkende at det ikke bliver anderledes herhjemme . og dejligt jeg lige fik en reminder så jeg kunne skrue tiden tilbage til da det var allerværst .... puha tænk man kom igennem det

jeg er på banen igen og klar til et gensyn i belgien men hvor er jeg dog trist og ked af vi ikke har en sådan læge herhjemme der kan hjælpe alle øvrige der må slås med det samme som os .

det er drøn uretfærdigt men er lykkelig over vi har muligheden for at tage afsted og få hjælpen .

denne gang tager jeg ikke noget med griner - det er frem og tilbage inden for få timer så det er vel lidt begrænset hvor galt det kan gå
    afgangene passede lige præcis denne gang - det var jo lidt dejligt

hvor mange gange har du været der og hvor ofte er dine intervaller dernede ? må indrømme jeg glæder mig til alligevel at få det væksthormon så jeg kan se hvor meget bedre det kan blive.

hav en dejlig weekend og håber i alle må få så lidt gener som muligt

kærlig hilsen
    Simba

Medlem siden
    Mar 2011
    Sted
    Danmark, København
    Alder
    43
    Meldinger
    303

hvor mange gange har du været der og hvor ofte er dine intervaller dernede ?
    Jeg har været dernede to gange, hvor der gik 3,5 måned imellem. Nu skal jeg derned igen i slutningen af marts, hvor der så er gået 6 måneder siden sidst. Herefter mener jeg, at de gerne vil se en min. en gang pr. år, hvis man skal fortsætte hos dem.

Min økonomi kan nok desværre ikke klare, at jeg fortsætter dernede på sigt, så måske bliver det sidste gang her til marts.

Lyder godt med en effektiv tur - håber det bliver en rigtig god oplevelse for dig!

Side 3 av 5 Først 12345 Siste

Lignende tråder

1. Lidt hjælp til lavcarbo-kosten
    Av Cirkeline i forumet Lavkarbo & LCHF (Low Carbs High Fat)
    Svar: 18
    Siste melding: 01-11-10, 15:29
  2. Svar: 0
    Siste melding: 28-07-09, 18:57
  3. blodprøvesvar og lidt spørgsmål
    Av gitteh i forumet Lavt stoffskifte
    Svar: 5
    Siste melding: 29-05-07, 18:01
  4. Kvalme ved sult og lidt om søvn!
    Av gitteh i forumet Lavt stoffskifte
    Svar: 11
    Siste melding: 27-02-07, 18:42