Side 5 av 5 Først ... 345
Viser søkeresultater 41 til 46 av 46
    Medlem siden
    Mar 2008
    Sted
    Oslo
    Alder
    61
    Meldinger
    5,134

Standard Sv: Til dr. Hertoghe i Belgien. Er så spændt og lidt oplysning

Jeg forstår ikke hva "det skal blot lige ind under huden så dejlig nemt" - betyr
    kevlin, sannsynligvis subkutant, sprøytes rett under huden, ikke dypt inn i muskler
    Hashimoto's, hypotyreose, Armour 2009
    Å leve med binyrebarksvikt eller binyretretthet
    • Ren T3 og LDN (lav dose Naltrexon) 2012, virket ikke for meg. Bruker thyroid

Medlem siden
    Jun 2011
    Sted
    Danmark, Vestegnen
    Alder
    49
    Meldinger
    222

Standard Sv: hjemme fra belgien med lidt nye oplysninger

Sitat Opprinnelig skrevet av Kevlin Vis post
    Jeg kan ikke klare å kutte ut alt sukker!! Jeg bruker da kanskje hydrokortison til ingen nytte..?
    Er veldig overrasket over at du får Prednisolon av Hertoge - og ikke den mildere (og letttere å dosere): Hydrokortison

Jeg forstår ikke hva "det skal blot lige ind under huden så dejlig nemt" - betyr
    (jeg også har brukt veksthormon tidligere - men er gått tom nå).
    hej Kevlin
    tja det med sukker ved jeg ikke - men de sagde samstemmende at sukker ødelægger det
    jeg tror jeg får prednisolon fordi jeg var så inflameret og stadig er det - så gætter på det er derfor jeg får den stærke type
    det med under huden betyder såmænd bare at jeg skulle lige sprøjte væksthormonet ind under huden og ikke i musklerne og det var jo super dejligt
    du bør nok tjekke din væksthomonstatus så - jeg tror jeg skal vedblive med det længe - og hvad jeg så også kan forstå på anisas svar er at vi taber det yderligere hurtigt end andre " normale " mennesker

Sitat Opprinnelig skrevet av Anisa Vis post
    Carina Gør dig selv en tjeneste, og vent ikke til du er lige ved at gå tom for medicin. Gå i gang med at finde ud af det med "at alle eu borgere kan få deres medicin i deres hjemland", fordi jeg ved at det kan blive op ad bakke alligevel, selv om der er lovgivning på området.

Jeg regner med at du har fået recepterne med, så få dem afleveret med det samme ledsaget af dit brev til apoteket om, at iflg. din belgiske læge, har du både ret til at få lægemidlerne skaffet i dit eget hjemland OG at du har ret til at få tilskud til dem, i overensstemmelse med EU-lovgivningen.

Lad dem og Lægemiddelstyrelsen "rode" med det, i god tid inden du går tom, fordi jeg tror, at du i den sidste ende kan blive tvunget til at få Hertoghe-klinikken til at få "apoteket lige om hjørnet" til at sende medicinen til dig alligevel. Hertoghe er en fantastisk læge, men han tænker (garanteret) ikke politisk og vil end ikke kunne forestille sig, at nogen stater, nogen apoteker og nogen lægestande, kan overhovedet finde på at agere til ulempe for patienten. men det er netop det som sker i DK, hvor både myndigheder og lægestanden vrider sig, alt hvad de kan, for at forpurre forløbet for de patienter, der henter lægehjælp udenfor Danmark.

Der kan være "regionale" forskelle i den sabotage, patienterne der søger lægehjælp i udlandet udsættes for fra lægestanden og de afhængige af den - apoteker, men du har jo allerede været udsat for en afpresning, hvor du blev stillet behandlingsmuligheder i udsigt - mod at opgive din belgiske, ikke? Problemet med denne "handel" var bare, at ved at tage imod den - ville du blive en "evigheds-patient", fordi den behandling du har brug for (alle trætheds-sygdomme-patienter) har vi ikke i Danmark. Basta! Men det er altså ikke så velset, fra den fornærmede lægestand, og du skal ikke regne med, at de helt frivilligt vil hjælpe dig til nye forsyninger af lægemidler på recepter fra udenlandske læger....

Måske ville det være bedst, hvis du har råd - ved første tegn på vanskeligheder (måske bør du bede apoteket om at undersøge det først), at hyre en advokat i EU-ret, til at finde rette lovhjemmel til støtte for din krav, på advokatfirma-brevpapir, som du kan aflevere (kun kopi) sammen med din recept. Eller kan du, i værste fald, risikere at drukne i korrespondance frem og tilbage, til du bliver helt udmattet af den. Det er set før og det er "metoden" man bruger til at trætte patienten til at opgive.

Når det er sagt, da må jeg indrømme, at jeg har dundrende uret, men som vi alle sammen bedst ved - passer guderne altid bedst på dem, der kan passe på dem selv, så tag ingen chancer, fordi man kan ikke tåle, at stå uden lægemidler midt i behandlingen.

P.S. vær også opmærksom på, at den interne lovgivning i DK "siger" at såfremt lægemidler udleveres med tilskud - skal der udleveres det billigste (kopi)præparat og det virker ikke altid som det præparat som står på recepten. Jeg tror at EU-lovgivningen har første prioritering, men jeg tror desværre også, at du bliver forsøgt bildt ind, at det ikke passer.
    Hej Anisa
    hvor har du igen ret - det var ren farce igår at gå ned med recepterne - det viser sig at dk ikke endnu har tilsluttet sig eu´s frie bevægelighed så der er ingen tilskud at få - ydermere var problemet at de fleste af de medicin præparater der var skrevet på recepterne ikke var den dosis som dk har så beskeden var at så skulle hertoghe søge sundhedsministeriet - nej det tror jeg så ikke vi bevæger os ud i - dk har fået 2,1/2 års frist til at implementere tilskuddene ( det skal være gældene feb 2012 ) - og efter grundig research idag viser det sig at ingen ved et hak om det - jeg står nu tilbage med en masse recepter og heldigvis for mg er der en her på siden der er så sød at tage medicinen med hjem til mig hvis ikke det lykkes mig at apoteket i belgien gider at sende det . og jeg har akkurat lige nok til at det kan lykkes

jeg har fået 4 ud af de mange præparater og ingen gider ulejlige sig med at finde ud af noget som helst .

dog skal det oplyses at der endnu ikke er afklaring på om den medicin der er købt det sidste år i udlandet er tilskudsberettiget - det er jo ret spændene - men fik dog et lille tip - og selvom jeg er ret ærlig kan jeg nok ikke lade være med at nævne det her - man kan jo som eu borger have det blå sygesikringskort nu og få det dårligt på sin rejse - så er man jo nødt til at have noget medicin , og viser man det blå kort i udlandet i forbindelse med recepter så får man tilskud - men det har jeg aldrig sagt sagde damen jeg talte med . aner ikke om det er korrekt men det må så være op til folk selv hvad de vil prøve - så det var lige status for mig - jeg kan på ingen måde anbefale at tage recepterne med til dk på nuværende tidspunkt .

meget omstændigt og hvor ville jeg dog ønske jeg havde taget alt med hjem i første omgang

kærlig hilsen
    Simba

Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Danmark
    Alder
    67
    Meldinger
    10,228

Smile Sv: hjemme fra belgien med lidt nye oplysninger

Sitat Opprinnelig skrevet av Simba Vis post
    ydermere var problemet at de fleste af de medicin præparater der var skrevet på recepterne ikke var den dosis som dk har så beskeden var at så skulle hertoghe søge sundhedsministeriet...
    "Sundhedsministeriet" ?

Sitat Opprinnelig skrevet av Simba Vis post
    jeg står nu tilbage med en masse recepter og heldigvis for mig er der en her på siden der er så sød at tage medicinen med hjem til mig hvis ikke det lykkes mig at apoteket i belgien gider at sende det .
    Jeg ved ikke hvem du er, du den "søde"! Det er også lige meget, fordi det handler om at gøre det rette og for det - Simba - når du ser vedkommende, må du meget gerne klemme luften ud af vedkommende, med et kæmpe knus fra mig!
    • Tak for at du læste mit indlæg.
    • Vil du vide lidt om hvad jeg står for, er du velkommen til at læse min signatur her

Medlem siden
    Jun 2011
    Sted
    Danmark, Vestegnen
    Alder
    49
    Meldinger
    222

Standard Sv: hjemme fra belgien med lidt nye oplysninger

Sitat Opprinnelig skrevet av Anisa Vis post
    "Sundhedsministeriet" ?

Jeg ved ikke hvem du er, du den "søde"! Det er også lige meget, fordi det handler om at gøre det rette og for det - Carina - når du ser vedkommende, må du meget gerne klemme luften ud af vedkommende, med et kæmpe knus fra mig!
    det skal jeg gøre anisa ja du kan også tro jeg er taknemmlig - det ved hun også godt . vi fik en længere snak i telefonen i går og dejligt der findes så hjælpsomme mennesker . ja man skal bare tage det med derfra - tydeligere kan det vist desværre ikke siges til andre der overvejer at vove .

hav en rigtig dejlig weekend

kærlig hilsen Simba

Medlem siden
    Mar 2008
    Sted
    Oslo
    Alder
    61
    Meldinger
    5,134

Her i Norge virker det som om apotekkjeden Boots, den er vel opprinnelig engelsk den kjeden (?), er den som er mest villig til å ta inn hormoner etc. Om dere har Boots i Danmark, kan det kanskje være verd å snakke med dem?
    Hashimoto's, hypotyreose, Armour 2009
    Å leve med binyrebarksvikt eller binyretretthet
    • Ren T3 og LDN (lav dose Naltrexon) 2012, virket ikke for meg. Bruker thyroid

Rabiosa sin avatar
    Rabiosa er offline Skal kjempe med nebb og klør for å få mest mulig hjelp!
    Medlem siden
    Feb 2012
    Meldinger
    82

Så bra at behandlingen virker å fungere for deg, og gjett om jeg er glad for å ha fått link til denne tråden! Jeg har notert meg navn og sted for denne legen, og skal absolutt vurdere å dra dit for å få hjelp!

STOR klem til deg og håper du en dag snart føler deg frisk og rask!

Side 5 av 5 Først ... 345

Lignende tråder

1. Lidt hjælp til lavcarbo-kosten
    Av Cirkeline i forumet Lavkarbo & LCHF (Low Carbs High Fat)
    Svar: 18
    Siste melding: 01-11-10, 15:29
  2. Svar: 0
    Siste melding: 28-07-09, 18:57
  3. blodprøvesvar og lidt spørgsmål
    Av gitteh i forumet Lavt stoffskifte
    Svar: 5
    Siste melding: 29-05-07, 18:01
  4. Kvalme ved sult og lidt om søvn!
    Av gitteh i forumet Lavt stoffskifte
    Svar: 11
    Siste melding: 27-02-07, 18:42