Side 1 av 5 123 ... Siste
Viser søkeresultater 1 til 10 av 46
    Medlem siden
    Jun 2011
    Sted
    Danmark, Vestegnen
    Alder
    49
    Meldinger
    222

Standard Til dr. Hertoghe i Belgien. Er så spændt og lidt oplysning

på torsdag morgen den 24 november - sidder jeg hos herthoghe i belgien - det har været lidt en rejse allerede at finde ud af hvordan det hele lod sig gøre , men er bare blevet så meget klogere undervejs og derfor vil jeg rigtig gerne dele lidt af mine erfaringer med jer derude , hvis bare en har gavn af dette - er det jo helt sikkert ikke forgæves

efter kontakt med hertoghes kontor fik jeg tilsendt en masse pr mail bla et spørgeskema ( meget stort ) samt en henvisning til et belgisk laboratorie som derefter sendte mig et "kit" via fedex til egen læge med 15 store blodprøveglas som vi derefter puttede i den tilsendte lille taske - samme døgn skulle man opsamle urin og det skulle derefter med ( et prøveglas ) til laboratoriet . derefter bestilte jeg tiden hos herthoghe 2 sammenhængende konsultationer så man ikke skal derned så hurtigt igen . blodprøvesvarende kom retur og jeg var målløs over udfaldet . det skal lige nævnes at min egen læge kontaktede hertoghes kontor for at høre om vi ikke bare kunne tolke testene men han ville simpelthen ikke have danske blodprøver samtiddigt med så er der flere af disse tests man slet ikke laver i danmark - f.eks måler man ikke ths i urin som man gør i belgien . og hertoghe mener åbenbart at vores test er unøjagtige - nu forstår jeg hvorfor!

hvis jeg vidste jeg måtte ville jeg lægge sedlen ind fra hertoghe så i alle kunne se hvilke test der skulle udføres for at give et samlet billede af din tilstand men i kan få den hvis i skriver til mig .

personligt kan jeg se nu at alle hormoner er i bund at mine antitest er på hhv 290 ( tpo ) og 5000 (anti tg ) samt at mine cea indikator for tumorer er forhøjet - det viser sig samtiddigt med at tsh i urin er meget højere end i blodprøverne - så det har været alle pengene værd - om lidt skal jeg ned til endokrinologisk afdeling på sygehuset og jeg agter at tage min blodprøveseddel med for at fortælle dem hvor useriøse de er og forlange at de udreder mig for cancer en gang for alle. jeg vil bønfalde dem om at alle patienter får udført disse tests så der der en chance for at nogen fanges i tide og får den hjælp der skal til - personligt ville jeg jo ikke ønske dette for min værste fjende . - håber bare en enkelt derude kunne bruge dette til noget
    mange hilsner fra carina
    ( tidligere kendt som hypokonder i det danske sygehusvæsen )

Medlem siden
    Jun 2011
    Sted
    Danmark, Vestegnen
    Alder
    49
    Meldinger
    222

Standard Sv: er så spændt og lidt oplysning + opdatering

kære alle
    så har jeg været på sygehuset med alle mine prøver fra belgien ... først og fremmest har jeg nu fået diagnosen hashimotos fra sygehuset - dette fik jeg ikke fordi jeg havde blodprøverne- for dem gad de slet ikke se på selvom jeg bad om det
    jeg fik forklaringen at vi så bare afventede at skoldbruskkirtlen brændte ud og at jeg nu var på livslang eltroxin - jeg forklarede dem at dette var hertoghe ikke enig i han mener melatonin hjælper med at bremse angrebet men jeg kunne aldrig opnå andet end eltroxin fra dem uanset hvor dygtig en endokrinolog han er. jeg bad dem om at bruge de samme blodprøver på de næste patienter der kom frustrerede ind på afdelingen , men det agter de ikke at ændre og slet ikke begynde at bruge urin prøver
    man må nok erkende at hvis man har brug for hjælp er det nok ikke her i danmark man får det .

da jeg nævnte alle mine muskelkramper fik jeg blot besked om at øge dosen " og skal jeg udskrive noget mere til dig ? "

derfor vil jeg gerne høre hvad i andre får :
    mod hjernetåge
    let depression ,
    voldsom hudkløe,
    migræne,
    ødemer
    øjensmerter
    rystelser i kroppen samt muskekramper - kan ikke være rigtigt at jeg ifølge det danske sundhedsvæsen skal nøjes med 200 mg eltroxin

blodprøver fra belgien viste ( fastende) .

ferritin - 26 ( ref 50-170)
    d- vitamin - 14,7 (ref 50-170 :opt)

total kolesterol + 251 ( ref 140 - 200)
    hdl kolesterol - 38 ( ref 40 - 109)
    Ldl kolesterol + 183 ( ref. 0-114 )
    kolesterol /hdl -c + 6,61

vitamin e /chol - 5,14 ( ref 5,4 - 9,2)
    vitamin A 42 ( ref 43- 111)
    selenium -58 ( ref 90-143)

antistoffer
    ab to thyreoglobilin ++ 5000 ( ref < 100 negativ )
    anti tpo ++ 287 ( ref <16 negativ )
    somatomedin -c (igf -1 ) -133
    igfbp-3/igf1 5,45 ( ref 0-4,5 )

målt i urin - det skal det .
    iodine ( jod ) -- 31 ( ref 100-199 )
    iodine ( jod igen ) - 87 ( ref 170 - 280)
    sodium -89,6 ( ref 100-220)
    potassium ( ) -33,6 ( ref 35-128 )
    magnesium -58,8 ( ref 60-120)
    phosphus ( ) + 1 ( ref 0,4-0,8)
    urin endokrinologi
    t3 -430 ( ref 800 - 2500)

11-keto-etiocholanolone + 1,43 ( ref 0,05-1,25)
    11-OH-etiocholanolone + 1,20 ( ref 0,24 -0,90)

steroider :
    tetrahydrodeoxycortisol + 2,16 ( ref 0,86 - 2,06)
    aldosterone -4,2 ( ref 5,0 -20)
    6-sulfatoxy -melatonin - 4,8 ( 9,9- 52,9)

cea + andre forhøjet - markør for cancer

trods 100 mg eltroxin dgl ths er på 3,80

ved godt at jeg får det hele forklaret på torsdag men kunne være spændende at høre jeres mening

mange hilsner fra Simba

Medlem siden
    Feb 2010
    Sted
    Danmark
    Alder
    53
    Meldinger
    3,360

Standard Sv: er så spændt og lidt oplysning

Hej og velkommen
    Min hurtigudgave: Erfa Thyroid fra Montreal, 125 mg og skal sættes lidt op nu.

Men spiser også nogle vitaminpiller Og bruger progesteroncreme, pt. fra http://biovea-europe.com/

Melatonin er vist ikke godt til alle - jeg husker en herinde der skrev, at hun fordobler sit antistof ved brug af melatonin. Der er mange tricky ting mht. de antistoffer ... her et par fine tråde om immunforsvaret med mere:
    http://www.sonjas-stoffskifteforum.i...play.php?f=187

Nielsigne

Medlem siden
    Jul 2010
    Sted
    Danmark
    Alder
    44
    Meldinger
    305

Hej Simba og velkommen

Tak for at du deler din "rejse" til Herthoghe - jeg glæder mig meget til at læse dine indlæg

Jeg er desværre ikke dygtig nok til at gennemskue testresultaterne men jeg ved at der er mange kloge hoveder herinde som kan rådgive dig.

Hvor meget forventer du at rejsen og konsultationen til Herthoghe kommer til at koste? Jeg har bestemt ikke økonomi til det nu men drømmer om at jeg en dag kan få råd

Kærlig hilsen
    Cirkeline
    Jeg fik i september 2009 konstateret for lavt stofskife
    Begyndende knogleskørhed?
    Lad aldrig noget forhindre dig i at være et godt menneske

Medlem siden
    Jun 2011
    Sted
    Danmark, Vestegnen
    Alder
    49
    Meldinger
    222

hej cirkeline
    du skal regne med når du når så langt at selve rejsen koster ca 2000 kr med en overnatning - har valgt exspedias tilbud med en 3 stjernet hotel i nærheden af hertoghe - blodprøverne inkl fed-ex kostede 2850 kr og så vælger man om man vil ind til hertoghe selv eller hans assistenter - jeg har valgt hertoghe til begge tider de koster hver 320 euro altså alt 640 euro - det giver så cirka 9700 kr + medicin man skal have dernede. tja lidt dyrt men ikke i forhold til at gå og have det skidt har jeg besluttet mig til . jeg synes det er den bedste julegave jeg kan give mig selv . håber du selv gør det hvis du stadig ike har opnået den rette behandling :0))

vender tilbage når jeg ved noget mere - men lover for der er kommet nedtælling på nu

mange hilsner fra
    Simba

Medlem siden
    Jun 2011
    Sted
    Danmark, Vestegnen
    Alder
    49
    Meldinger
    222

Sitat Opprinnelig skrevet av Nielsigne Vis post
    Hej og velkommen
    Min hurtigudgave: Erfa Thyroid fra Montreal, 125 mg og skal sættes lidt op nu.

Men spiser også nogle vitaminpiller Og bruger progesteroncreme, pt. fra http://biovea-europe.com/

Melatonin er vist ikke godt til alle - jeg husker en herinde der skrev, at hun fordobler sit antistof ved brug af melatonin. Der er mange tricky ting mht. de antistoffer ... her et par fine tråde om immunforsvaret med mere:
    http://www.sonjas-stoffskifteforum.i...play.php?f=187

Nielsigne
    hej nielssigne
    godt med info omkring melatoninen var næsten sikker på det gjaldt alle så supergodt du oplyser det.
    jeg kan se på mine hormoner at jeg mangler melatonin men det er jo så individuelt med stofskiftet
    er det din egen læge der har udskrevet erfa ? og hvordan fik du klaret det ?

mange hilsner fra Simba

Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Danmark
    Alder
    67
    Meldinger
    10,228

Smile Melatonin

Sitat Opprinnelig skrevet av Simba Vis post
    godt med info omkring melatoninen var næsten sikker på det gjaldt alle så supergodt du oplyser det.
    jeg kan se på mine hormoner at jeg mangler melatonin men det er jo så individuelt med stofskiftet
    Det er ikke så individuelt, Simba Melatonin falder hos ALLE med alderen. Mere om det herunder..

jeg fik forklaringen at vi så bare afventede at skoldbruskkirtlen brændte ud og at jeg nu var på livslang eltroxin - jeg forklarede dem at dette var hertoghe ikke enig i han mener melatonin hjælper med at bremse angrebet men jeg kunne aldrig opnå andet end eltroxin fra dem uanset hvor dygtig en endokrinolog han er.
    Sitat Opprinnelig skrevet av Nielsigne Vis post
    Melatonin er vist ikke godt til alle - jeg husker en herinde der skrev, at hun fordobler sit antistof ved brug af melatonin. Der er mange tricky ting mht. de antistoffer ... her et par fine tråde om immunforsvaret med mere: http://www.sonjas-stoffskifteforum.i...play.php?f=187
    Det var vist rexxy69 der skrev om det i tråden Melatonin, autoimmune sygdomme, fluor, cancer, cortisol-kontrol, jod, men som skrevet i tråden, er jeg selv indstillet noget mere skeptisk til advarsler mod melatonin ved autoimmune sygdomme.

De "moderne" evidensbaserede medicinvidenskaber, har ganske enkelt ikke fundet det interessant nok bredt at forske i melatonin, mens den kliniske, empiribaseret medicinsk forskning gør netop det, og derfra kommer der ikke disse generelle advarsler mod melatonin til patienter med autoimmune sygdomme. Nærmest tværtimod, som også Hertoghe anbefaler. Vores problem er, at vi klemmes mellem to grupperinger indenfor medicin: teoretikere (subjektiv evidens-jægere) og praktikere (klinik og medicinsk erfaring - empiri). De første eksisterer under egen begrænsning af præmisserne for deres forskning, mens de andre - anvender, iagttager, drager konklusioner og lærer af dem. Jeg stoler afgjort mest på de sidste... herunder lægen Walter Pierpaoli, verdens måske bedste ekspert på netop melatonin, han har skrevet en klassiker af en bog om.

Hvis melatonin virkelig så ubetinget var medvirkende til opblussen af autoimmunitet/autoimmune sygdomme, burde alle ældre være sikret mod netop det, idet alle i alderen fra f.eks. 40 år og opefter danner selv langt under 1/6 del af den melatonon de har dannet som børn og unge. Det betyder at jo ældre man bliver, jo mindre melatonin har man til rådighed for vedligeholdelse af kroppens funktioner og set i dette lys - er det måske lige omvendt? I og med antallet af autoimmune sygdomme vokser med alderen - kunne det sagtens (bl.a.) hænge sammen med netop for lidt melatonin til rådighed for den effektive, biologiske kontrol af immunsystemet, efterhånden som melatonin netop falder med alderen?

Inden den gamle lægekunst blev afløst af den evidensbaserede i midten af forrige århundrede, var det en ganske almindelig opfattelse, tilbage fra Hippokrates, at det netop var tegn på behandlingseffekten, når symptomerne på den behandlede sygdom først forstærkedes og blussede op mere end før, for igen at falde, efterfulgt af en helbredelse eller en varig bedring. Så måske gælder det om ikke at lade sig afskrække for tidligt, stå på og give tid til lade behandlingen og den syge krop - finde hinanden?

Det er meget spændende, Nielsigne. Tak for du bragte det frem fordi det mindede mig om alle mine kilder, jeg længe har samlet om netop melatonin. Måske er det snart tid at få gjort noget ved det og få skrevet om netop den vinkel du minder om? Og undskyld mange gange til Simba, for denne frække off topic.
    • Tak for at du læste mit indlæg.
    • Vil du vide lidt om hvad jeg står for, er du velkommen til at læse min signatur her

Medlem siden
    Jun 2011
    Sted
    Danmark, Vestegnen
    Alder
    49
    Meldinger
    222

Standard Sv: Melatonin

Hej Anisa
    gør bestemt ikke noget superspændene emne så det er rigtig godt at få det belyst - alt hvad der kan gavne os er jo super viden jeg er ihverfald startet på melatonin og glæder mig endnu mere til hvad hertoghe kan fortælle om dette :0))
    mange hilsner fra Simba

Medlem siden
    Feb 2010
    Sted
    Danmark
    Alder
    53
    Meldinger
    3,360

Standard Sv: Melatonin

Sitat Opprinnelig skrevet av Anisa Vis post

Det var vist rexxy69 der skrev om det i tråden Melatonin, autoimmune sygdomme, fluor, cancer, cortisol-kontrol, jod, men som skrevet i tråden, er jeg selv indstillet noget mere skeptisk til advarsler mod melatonin ved autoimmune sygdomme.
    Hej Anisa
    Jeg synes også, det lyder fuldstændig mærkværdigt, at ikke alle skulle kunne tåle melatonin, eftersom vi producerer det - eller i hvert fald er lavet til at producere det - selv.
    Men eftersom der så er et af forummets udmærkede medlemmer der deler denne erfaring, at hun får mere antistof af melatonin, så kan jeg ikke andet end tage det meget alvorligt som mulighed . Og det ville da godt nok være træls at gå igennem alverden for så bare at opleve, at man stadig har antistoffer, eller måske endda flere, end da man lagde ud.... hvis det nu bare er fordi, man tager et tilskud, man ikke kan tåle.
    Jeg er selv pt i gang med noget melatonin. Blir fuldstændig groggy, hvis jeg ikke går i seng om et par minutter ... men det blir jeg godt nok også af ikke at sove ordentligt.

Masser af ting at ta stilling til - det her er jo bare én af dem

Nielsigne

Medlem siden
    Jul 2010
    Sted
    Danmark
    Alder
    44
    Meldinger
    305

hej cirkeline
    du skal regne med når du når så langt at selve rejsen koster ca 2000 kr med en overnatning - har valgt exspedias tilbud med en 3 stjernet hotel i nærheden af hertoghe - blodprøverne inkl fed-ex kostede 2850 kr og så vælger man om man vil ind til hertoghe selv eller hans assistenter - jeg har valgt hertoghe til begge tider de koster hver 320 euro altså alt 640 euro - det giver så cirka 9700 kr + medicin man skal have dernede. tja lidt dyrt men ikke i forhold til at gå og have det skidt har jeg besluttet mig til . jeg synes det er den bedste julegave jeg kan give mig selv . håber du selv gør det hvis du stadig ike har opnået den rette behandling :0))

vender tilbage når jeg ved noget mere - men lover for der er kommet nedtælling på nu

mange hilsner fra
    carina
    TAK for oplysningerne Jeg kan se at det ikke bliver lige nu at jeg kan foretage rejsen til Herthoghe, men det skal nok komme en dag Men indtil videre vil jeg glæde mig til at læse om dine oplevelser

Kærlig hilsen
    Cirkeline
    Jeg fik i september 2009 konstateret for lavt stofskife
    Begyndende knogleskørhed?
    Lad aldrig noget forhindre dig i at være et godt menneske

Side 1 av 5 123 ... Siste

Lignende tråder

1. Lidt hjælp til lavcarbo-kosten
    Av Cirkeline i forumet Lavkarbo & LCHF (Low Carbs High Fat)
    Svar: 18
    Siste melding: 01-11-10, 15:29
  2. Svar: 0
    Siste melding: 28-07-09, 18:57
  3. blodprøvesvar og lidt spørgsmål
    Av gitteh i forumet Lavt stoffskifte
    Svar: 5
    Siste melding: 29-05-07, 18:01
  4. Kvalme ved sult og lidt om søvn!
    Av gitteh i forumet Lavt stoffskifte
    Svar: 11
    Siste melding: 27-02-07, 18:42