Viser søkeresultater 1 til 6 av 6
    Medlem siden
    Nov 2011
    Meldinger
    91

Red face Noen som har gått ned i vekt med lavtstoffskifte medisiner? og blitt bedre generelt?

Jeg leser så mye om "alle" som går opp etter oppstart med medisin mot lavtstoffskifte, noen som har gått ned?

Har du blitt bedre av trøtthet, ødem osv?

Skriv gjerne også ned hvilke medisin du går på.

Medlem siden
    Feb 2010
    Sted
    Danmark
    Alder
    53
    Meldinger
    3,355

Standard Sv: Noen som har gått ned i vekt med lavtstoffskifte medisiner? og blitt bedre genere

Jeg gik i begyndelsen ikke ned i vægt. Det skete først (redigert: fem år efter) da en læge - nyuddannet, ambitiøs - som var amanuensis hos min fastlæge havde været på kursus i sammenhængen mellem lavt stofskifte og kolesteroltal. Så ringede han til mig og erklærede, at jeg havde GOD plads til en pænt stor øgning af dosen. Det fik jeg så - og tabte 20 kilo Kolesteroltallet blev halveret i samme omgang. Anbefales!

Nielsigne

Medlem siden
    Nov 2011
    Meldinger
    91

Standard Sv: Noen som har gått ned i vekt med lavtstoffskifte medisiner? og blitt bedre genere

Så bra! (synd at det tok så lang tid).

Også er det jo flott at denne legen ringte tilbake, bare det er jo fantastisk! Ikke dagligdags altså.

Hvilke medisin går du på?

Medlem siden
    Feb 2010
    Sted
    Danmark
    Alder
    53
    Meldinger
    3,355

Jeg får Erfa Thyroid nu. Kunne ikke klare Eltroxin mere, da den blev lavet om, og jeg havde det også meget dårligt med Euthyrox, der var det alternativ, som - efter langs tids vrøvl /tull omsider blev frit på det danske marked. Vi har planøkonomi, nemlig, men det er bare hemmeligt

Redigert: Jeg tror nu kun, lægen ringede, fordi han dels var ung og ambitiøs, dels fordi han lige havde været på kursus. Jeg siger dig, jeg mistede SÅ MANGE vanvittigt ubehagelige symptomer, da jeg bare fik mere medicin. Det tog bare lang tid, før jeg forstod, det var derfor ... I begyndelsen var det nok for mig med skiftevis 100-150 µ dagligt. Men behovet steg jo åbenbart og uden lægen opdagede det - man er jo så s....glad for tsh-målingen, ved du. Så jeg havde smerter her og der og allevegne og måtte droppe et studie og røg ud af alle mulgie sammenhænge og hvad ved jeg. Så det med tsh skal man altså ikke tage som noget som helst endeligt mål for noget, er min entydige erfaring - og mange andres.

Medlem siden
    Nov 2011
    Meldinger
    91

Har veldig lyst til å prøve naturlig medisin jeg også, men har fostått at det ikke er så lett å få igjennom.

Jeg vil jo tro at det som er natulig laget og av naturlig opphav er bedre for kroppen og få i seg. Har veldig liten lyst til å starte på feks. levaxin ( Det var den medisinen legen nevnte for meg)

Medlem siden
    Feb 2010
    Sted
    Danmark
    Alder
    53
    Meldinger
    3,355

Ja, du har ret i, at det er svært at få recept på thyroid hos de fleste læger. Efter min mening uambitiøse læger, der ikke gider noget. De er tilfredse med at måle tsh og dermed overlade os til medicinalindustrien og deres måleinstrumenter

Der er flere forskellige former for naturligt stofskiftehormon. De fleste indeholder gris ... men derudover er de ret forskellige, når det kommer til de såkaldte hjælpestoffer, og det forskelligt, hvilket mærke, der virker bedst på hvem.

Lignende tråder

1. nå har jeg gått opp snart 7 kg siden oppstart med levaxin
    Av tcelinet i forumet Lavt stoffskifte, (over)vekt, mat og trening
    Svar: 4
    Siste melding: 01-08-11, 10:38
  2. Er det noen som IKKE har gått opp i vekt av å begynne på levaxin? :)
    Av tcelinet i forumet Vektøkning / vekttap med Levaxin?
    Svar: 17
    Siste melding: 16-07-11, 18:25
  3. Går en ned i vekt ved oppstart med Levaxin?
    Av Sunshine i forumet Levaxin, Eltroxin, Euthyrox etc.
    Svar: 8
    Siste melding: 05-04-11, 12:08
  4. noen som har gått MYE ned i vekt??
    Av mokki i forumet Lavt stoffskifte, (over)vekt, mat og trening
    Svar: 10
    Siste melding: 01-10-08, 20:54
  5. Jeg har gått ned i vekt!
    Av Ida i forumet Lavt stoffskifte, (over)vekt, mat og trening
    Svar: 23
    Siste melding: 24-05-06, 17:12

Bokmerker

Regler for innlegg