Viser søkeresultater 1 til 3 av 3
    Medlem siden
    Mar 2008
    Sted
    Oslo
    Alder
    60
    Meldinger
    5,134

Standard Usynlig syke = useriøse

Diagnostisert ligger det et sterkt innlegg om hvordan de sykeste blir mottatt av politikerne når de aksjonerer på den måten de orker, gjennom sosiale medier, og ikke ved å gå fakkeltog, som de friske orker.

“Hjelp oss” aksjonen idag fra Fibromyalgipasienter og ME syke på Arbeiderpartiets Facebook vegg ble raskt stemplet som spam, og pasientenes rop om hjelp ble filtrert bort. På twitter skriver arbeiderpartipolitiker Bjørn Jarle Røberg-Larsen at han skal slutte å gjøre noe som helst for å hjelpe de ME syke, i usedvanlig opprørte ordelag kaller han aksjonen for “useriøs sjikane” – og de som støtter aksjonen kaller han “dumme” og “patetiske”.
    Hashimoto's, hypotyreose, Armour 2009
    Å leve med binyrebarksvikt eller binyretretthet
    • Ren T3 og LDN (lav dose Naltrexon) 2012, virket ikke for meg. Bruker thyroid

Medlem siden
    Dec 2009
    Sted
    Candyland
    Alder
    49
    Meldinger
    3,053

Exclamation Sv: Usynlig syke = useriøse

Ahhh - enda en grunn til å være glad for å aldri ha stemt på AP (uttales; ape).

pssst: tips til dere som klikker dere videre på Vigdis' link og leser innleggene:
    Røgeberg påberoper at han er for dialog - men hvorfor så selektiv i hvem og hva han vil besvare, da...poooolitiker

Her er hans egen presentasjon av seg selv:
    Sosialdemokraten.no drives av Bjørn Jarle Røberg-Larsen (f. 17.05.1973).
    Han er født og oppvokst i Oslo, og bor nå i Elverum sammen med samboer og tre barn.
    Røberg-Larsen meldte seg inn i AUF i 1987 og i Ap noen år senere.
    Han er fylkespolitiker for Hedmark Ap og har flere verv lokalt i Elverum Ap.
    Ta kontakt med ham på mail eller på telefon 40466384 ved spørsmål.
    Kevlin
    ... bare fordi du er paranoid: så betyr ikke det at de ikke er ute etter deg!!
    Lavt stoffskifte - Erfa Thyroidfra slutten av 2009
    Min første halve pille med Erfa

Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Danmark
    Alder
    67
    Meldinger
    10,228

Angry Sv: Usynlig syke = useriøse

Sitat Opprinnelig skrevet av Vigdis Vis post
    Diagnostisert ligger det et sterkt innlegg om hvordan de sykeste blir mottatt av politikerne når de aksjonerer på den måten de orker, gjennom sosiale medier, og ikke ved å gå fakkeltog, som de friske orker.
    Kommentar d. 21/11/2011 kl. 18:14
    Sitat Opprinnelig skrevet av Bjørn Jarle Røberg-Larsen
    Hei Linn! Ja, jeg forstår godt det du peker på her. Og har forstått det lenge. Den totale hjelpesløsheten mange ME-syke har opplevd i årevis – dels på grunn av manglende behandling, dels på grunn av “hypokondiseringen” mange har opplevd, dels på grunn av velmente råd fra omgivelsene om at man kan “gå på et sånt lynkurs jeg har sett i avisen så du blir helt frisk veldig fort”, dels på grunn av at man stanger hodet mot en byråkratisk mur hos NAV og dels på grunn av en masse andre forhold – det skulle bare mangle om dette ikke fører til fortvilelse og desperasjon.

Men likevel hjelper ikke aksjoner av denne typen.

Jeg har tro på dialog i stedet for konfrontasjon. Det er en oppriktig vilje fra et bredt politisk miljø til å hjelpe de som er ME-syke. Også blant de som vet lite om sykdommen. Da er det en lite gjennomtenkt strategi å gå til konfrontasjon i stedet for å fortsette dialogen.

Det er først og fremst dette jeg reagerer på. Og jeg ser at denne aksjonen nok kan være nyttig for å “få ut litt damp” hos noen av dem som er fortvilte og oppgitte. Men det tjener altså ikke saken i noe lengre perspektiv, snarere tvert om.

Du er en ung mand, knægt! Du har hverken indsigt i, eller overblik over de årelange forgæves forsøg på at blive hørt. Du tror at det handler om din tidsperspektiv, mens det i virkeligheden handler om millioner af døve ører tilbage fra den tid, da dine forældre var børn endnu og ingen vidste at du overhovedet bliver født en gang i fremtiden. Så tag og stig ned fra din høje hest, dreng! Det handler ikke om dig! Det handler ikke om din tro på dialog! Det handler ej heller om hvad du synes eller ikke synes!

Det handler om, at dit forslag om dialog som virkemiddel er dømt til at dø, hver gang en generation af politikere trækker sig tilbage, og så begynder en ny generation syge deres ensomme kamp forfra igen og igen! Det vil også ske når du selv er færdig som politiker, og du vil ikke lykkes bedre end dine forgængere med de mange tomme, meningsløse ord, der allerede er sagt i denne sag.

Du kan ikke lykkes bedre fordi du hellere skændes om semantik og formen, end du lader dig bevæge dybere end til det øverste lag af fornuften! Du trækker ikke i arbejdstøjet, for at gøre en forskel!

Allerede Platon har forudset, at så længe prestige, levebrød og familielivet følger en politiker - vil denne politiker være stort set uduelig til sit hverv! Dette er vores beton-demokrati et levende bevis på! Derfor er det ikke politikere men vælgere vi skal bevæge, fordi det kun er vælgere en politiker frygter på valgdagen, nok til at politikerfingeren farer ud af røven af sin egen "fri" vilje!
    • Tak for at du læste mit indlæg.
    • Vil du vide lidt om hvad jeg står for, er du velkommen til at læse min signatur her

Lignende tråder

1. Underskriftskampanje - skal vi syke ta regningen?
    Av Sonja Midtlien i forumet Internett / underskriftskampanjer / aksjoner
    Svar: 5
    Siste melding: 09-07-10, 14:03
  2. Nyttige hansker til syke hender??
    Av lady90 i forumet Diverse relatert til helse og sykdom
    Svar: 4
    Siste melding: 24-05-10, 17:06
  3. Genmodifisert mat - årsak til at vi er syke?
    Av Måken i forumet Genmodifisert mat (GMO)
    Svar: 3
    Siste melding: 28-04-10, 13:30
  4. Når dere er syke utenom "bare" stoffskiftet...
    Av i forumet Sykdommer og tilstander som utvikles PÅ GRUNN AV lavt stoffskifte
    Svar: 14
    Siste melding: 12-03-08, 13:26

Søkeord for denne tråden

Bokmerker

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •  

Logg inn

Logg inn