Side 1 av 7 123 ... Siste
Viser søkeresultater 1 til 10 av 62
    Medlem siden
    Apr 2010
    Sted
    Asker
    Alder
    47
    Meldinger
    194

Standard Binyrene. Forhøyete kryptopyrroler, og "under- og overmethylation"

Det går nå fremover med meg sakte men sikkert. Har både kunne økt Erfaen og redusert Cortefen uten problemer. Formen er generelt bedre men syntes spesielt hodet fungerer bedre. Føler meg mer som meg selv:-) Anbefaler alle som sliter med binyrene å Google stikkordene "forhøyete kryptopyrroler" og "under- og overmethylation". Dette er biokjemiske tilstander som kan gi ubalanser i signalstoffene i hjernen som igjen kan overbelaste binyrene. Det er D.S. og Skogli ved Heggeli som er eksperter på dette. Viktig å presisere at det er forskjellige grader av disse tilstandene og man trenger ikke å være psykisk syk for å ha disse tilstandene.

Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Danmark
    Alder
    67
    Meldinger
    10,228

Standard Sv: Binyrene. Forhøyete kryptopyrroler, og "under- og overmethylation"

Tak Dennis, for vigtig info.

Sitat Opprinnelig skrevet av dennis Vis post
    Anbefaler alle som sliter med binyrene å Google stikkordene "forhøyete kryptopyrroler" og "under- og overmethylation". Dette er biokjemiske tilstander som kan gi ubalanser i signalstoffene i hjernen som igjen kan overbelaste binyrene. Det er D.S. og Skogli ved Heggeli som er eksperter på dette.
    Ikke kun binyrene. Alle hormonkirtler... "Brain Breakthroughs. Below are possible solutions that support the normal function of the brain and glands for proper hormone balance and brain health. Your brain and hormones work together, forming a vital support system for proper health and function." (Kilde)

• Tak for at du læste mit indlæg.
    • Vil du vide lidt om hvad jeg står for, er du velkommen til at læse min signatur her

Medlem siden
    Mar 2008
    Sted
    Oslo
    Alder
    60
    Meldinger
    5,134

Dennis: Kan du forklare litt om hva slags behandling du får for metylering og forhøyete kryptopyrroler? Dette er ukjent mark for de fleste av oss og det hadde vært interessant å forstå litt mer av hva du gjør for å få det til å bli mer normalt
    Hashimoto's, hypotyreose, Armour 2009
    Å leve med binyrebarksvikt eller binyretretthet
    • Ren T3 og LDN (lav dose Naltrexon) 2012, virket ikke for meg. Bruker thyroid

Medlem siden
    Apr 2010
    Sted
    Asker
    Alder
    47
    Meldinger
    194

Disse biokjemiske tilstandene behandles med vitaminer og mineraler av riktig type og dosering. Kryptopyrroler er et biprodukt kroppen lager når det lages hemoglobin. Kryptopyrrolene binder seg til B6 og Zink og frakter det ut av kroppen med urin. Forhøyete kryptopyrroler "stjeler" dermed store mengder B6 og Zink fra kroppen. Og uten nok B6 og Zink har kroppen problemer med å lage blant annet serotonin. Behandlingen blir da og innta nok og i riktig form av B6 og Zink. Denne tilstanden er genetisk og arvelig og kalles ofte pyroluria.

Litt vanskeligere å forklare under- og overmethylation men problemet er det samme. Kroppen mangler viktige byggesteiner i form av vitaminer og mineraler til å lage blant dopamin og serotonin.
    Søk på Dr Bill Walsh på uTube så får dere en riktig forklaring. Disse tilstandene er også genetiske og arvelige.

Slik jeg har forstått dette er det noen signalstoffer som skal aktivisere oss og noen som skal roe ned. Her skal det være en balanse. Hvis man har for lite av de som roer ned går hodet på en måte på høygir og sliter ut kroppen. Binyrene blir da overbelastet. Dette er forklaring fra D.S.

Vil bare presisere at dette er slik jeg har oppfattet dette utfra det jeg har lest og fått forklart av D.S.

Håper dette kan være til hjelp for noen:-) For meg føler jeg at brikkene begynner å falle på plass:-)
    Er svært fornøyd med måten jeg har blitt møtt på Heggeli. Her er det en åpen dialog. Det er rom for kritiske spm. Og jeg har ikke følt noe press på å gjøre noe som jeg ikke selv er fortrolig med.

Medlem siden
    Mar 2008
    Sted
    Oslo
    Alder
    60
    Meldinger
    5,134

Takk for fin forklaring, Dennis!

Tar legen din spesielle blodprøver som sendes ut av landet (de dyre), eller kan dette med metylering og forhøyete kryptopyrroler sjekkes via vanlige blodprøver? Obs, jeg søkte først kun på navnet og ikke Dr foran, var visst en avdanket sportsstjerne med samme navn.... Skal sjekke ut disse videoene
    Hashimoto's, hypotyreose, Armour 2009
    Å leve med binyrebarksvikt eller binyretretthet
    • Ren T3 og LDN (lav dose Naltrexon) 2012, virket ikke for meg. Bruker thyroid

Medlem siden
    Apr 2010
    Sted
    Asker
    Alder
    47
    Meldinger
    194

Blod- og urinprøver som jeg tok hos BM lab i Sandvika som jeg tror ble sendt til USA. Var dyrt (tror det var 3700,-) men vet ikke om det er like prøver for alle. Det er dog svært viktig å ta prøver for å få påvist dette da behandlingen innebærer store doser som både kan være farlig og virke mot sin hensikt hvis man ikke trenger det. Vil heller ikke ha prøvd meg frem på dette uten i samråd med behandler. Vet ikke om det er flere behandlere i Norge i Norge men det vet kanskje BM lab.

Dette innlegget burde vel egentlig også ligget under tema binyrer, men vet ikke hvordan dette gjøres. Noen som kan være behjelpelig?

Medlem siden
    Dec 2008
    Sted
    alle lande
    Meldinger
    1,357

Exclamation Sv: Binyrene. Forhøyete kryptopyrroler, og "under- og overmethylation"

Sitat Opprinnelig skrevet av dennis Vis post
    Dette innlegget burde vel egentlig også ligget under tema binyrer, men vet ikke hvordan dette gjøres. Noen som kan være behjelpelig?
    "Binyre-vinklen" fra tråden Lavt stoffskifte uten antistoffer er hermed kopieret til denne, sin egen tråd.
    Hvis du har noen spørsmål knyttet til bruk av vårt forum - les OSS/FAQ.

Medlem siden
    Apr 2010
    Sted
    Asker
    Alder
    47
    Meldinger
    194

Etter 9 mnd på Cortef og lengre tids nedtrapping kutter jeg idag ut Cortef. Fortsetter med binyrestøtte iform av Florinef, 7-keto og pregnenlone. Blir "spennende" og se hvordan det går:-)

Medlem siden
    Apr 2010
    Sted
    Asker
    Alder
    47
    Meldinger
    194

Selv om det kanskje er litt tidlig å si så virker det som det går fint å kutte ut Cortef:-) hodet fungerer fortsatt bedre selv når jeg blir sliten. Syntes den største forskjellen som jeg tror skyldes bedring av binyrene, i tillegg til klarere hodet, er mer normal restitusjonstid etter aktivitet. Tidligere kunne bevisst eller ubevisst for mye aktivitet føre til dager/uker med hvile for å komme seg. Nå kan jeg hvile litt så er formen bra igjen. Utrolig deilig:-)

Medlem siden
    Apr 2010
    Sted
    Asker
    Alder
    47
    Meldinger
    194

Det har gått fint å kutte ut Cortef og formen går stadig fremover. En av de værste tingene jeg har kunnet gjøre tidligere er å gå å handle i butikker. Etter kort tid, 5-30 min, er jeg vanligvis helt utslitt og hodet en eneste stor tåkedott. Det eneste jeg ønsker er å få komme meg hjem og lagt meg ned et stille sted. Denne uken har jeg vært ute å handlet julegaver flere ganger i et par timer og vært et helt oppreist og ikke tåkete i hodet etterpå. Litt sliten, men helt anerledes enn tidligere. Det er helt herlig:-) Merker også at jeg har mye større tålmodighet med min små barn og det det medfører av lyd etc.:-)

Så har du problemer med binyrene eller symptomer som tilsier dette så kan det være lurt å sjekke opp de tilstandene jeg har skrevet om i denne tråden.

Side 1 av 7 123 ... Siste

Lignende tråder

1. Forelesning om binyrene (Youtube)
    Av Mod i forumet Adrenal Fatique - tilstanden sekundær til lavt stoffskifte
    Svar: 1
    Siste melding: 27-02-11, 18:44
  2. Julestresset og binyrene
    Av Rufus i forumet Adrenal Fatique - tilstanden sekundær til lavt stoffskifte
    Svar: 1
    Siste melding: 22-12-10, 17:07
  3. Wilsons kostsirkel (binyrene)
    Av Anisa i forumet Helbred og kosthold
    Svar: 8
    Siste melding: 03-01-10, 12:15
  4. Hypothyreose eller binyrene?
    Av Anisa i forumet Adrenal Fatique - tilstanden sekundær til lavt stoffskifte
    Svar: 3
    Siste melding: 14-11-09, 14:13

Søkeord for denne tråden

Bokmerker

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •  

Logg inn

Logg inn