Side 2 av 2 Først 12
Viser søkeresultater 11 til 16 av 16
    Medlem siden
    Jun 2010
    Sted
    Akershus
    Alder
    57
    Meldinger
    554

Standard Sv: Noen som har erfaring med å plutselig bli mye dårligere, uten endring i verdier?

Sitat Opprinnelig skrevet av Nielsigne Vis post
    Der er også noget med, at man kan få større behov for medicin, når det bliver vinter. Med vinteren kommer også et større behov for d-vitamin. Jeg tager selv 80µ daglig. Får du nok af det?
    Nielsigne
    Som Nielsigne sier, kan det være grunn til å sjekke d-vitaminverdiene dine. Jeg har nettopp hatt en aha-opplevelse med dem: Etter at jeg begynte med d-vitamintilskudd nå i høst, måtte jeg plutselig sette ned dosen med thyroksin omtrent til det halve. Jeg fikk symptomer på overdosering, og det samme skjedde meg i fjor høst, da jeg bare gikk på Levaxin. n'Finn beskriver også det samme i en tråd under temaet d-vitamin. Det ser ut til at det gjør noe med opptak av stoffskiftemedisinen, slik at kroppen bedre kan gjøre seg nytte av det den får tilført.

Det er jo vanlig for mange av oss med stoffskiftesykdom å ha det dårlig om vinteren, og det er ikke usannsynlig at det kan henge sammen med at vi da får mindre sol, og ikke nok d-vitamin gjennom kostholdet. Jeg krysser fingre, og håper det kan hjelpe deg?

Medlem siden
    Apr 2009
    Sted
    Vestfold
    Alder
    55
    Meldinger
    911

Standard Sv: Noen som har erfaring med å plutselig bli mye dårligere, uten endring i verdier?

Når er blodprøvene dine i fra i forhold til når du økte? Du skriver at du økte på sensommeren og det tar som kjent noen måneder før dette gir full effekt. Mulig du har nytt godt av dette underveis ved økt energi og velvære, men at kroppen nå sier i fra at den ligger litt for høyt. Symptomene du beskriver synes jeg mer tilsier "høyt" enn "lavt" og blodprøvene underbygger dette om de er tatt i senere tid.

Selv ville jeg dosert meg ned (feks halv dose) i noen dager og kjent etter hva som skjedde. Deretter lagt meg på en noe lavere dose enn du nå tar (noe mellom tidligere dose, før økning,og det du nå tar). Men det er hva jeg ville gjort, om jeg hadde dine prøveresultat og dine symptomer Du kan evnt også måle temperatur og puls. Målinger av disse kan hjelpe deg om du vet hva pulsen og temperatur vanligvis er.

Medlem siden
    Apr 2007
    Sted
    Norge
    Meldinger
    360

Jeg har maks ligget på overkant av 14 på FT4 tidligere, så først når jeg kom opp på 18 følte jeg meg bedre. Verdiene er ikke gått ned, derfor er det ulogisk at det skal være det. Ellers har formen min fulgt verdien. jeg har aldri følt meg bra bra, men har vært bedre på høyere verdier og når jeg har følt meg dårligere har verdiene gått noe ned. Dette er ikke tilfelle denne gangen.

Det kan være vitaminene, for jeg har alltid tatt trankapsler som jo har D-vitaminer og B-vitaminer før. Så kanskje selv om jeg lenge har vært ok på dem, så er jeg nå kommet under en grense som gjør at slike ting har en effekt? Skader ikke å prøve i hvertfall. Skal begynne på Q10 også tror jeg. Det hadde jeg god effekt av i fjor, men jeg stoppet for å se om det var dem eller endring av medisin eller hva det var. Er vanskelig å finne ut hva som virker når man gjør alt på en gang. Og så lenge man blir bedre så "glemmer" man fort hvor dårlig man har vært, men det har jeg blitt mint på nå.

Medlem siden
    Apr 2007
    Sted
    Østlandet
    Alder
    56
    Meldinger
    735

Sitat Opprinnelig skrevet av Eirin Vis post
    Symptomene du beskriver synes jeg mer tilsier "høyt" enn "lavt" og blodprøvene underbygger dette om de er tatt i senere tid.
    Synes du det ?

".. mistet igjen håret og begynte å verke litt i ledd igjen. ..... tørrere hud i ansiktet, jeg verker i hele kroppen. ..... aldri verket så fast over så store deler av kroppen tidligere. .... enormt sliten. Musklene kjennes ut som om jeg har vært igjennom skikkelig hardt arbeid. Fysisk føles kroppen min nå like tom som før jeg begynte på medisiner! .... frosset mye, sovnet på sofaen ....."

Er ikke dette typisk lav ?

Jeg skal ikke gi råd om medisiner, for dit har ikke jeg kommet enda. Men bedre periode på sensommer/høst har jeg hatt, og nå er jeg like ille, om ikke verre enn før. Jeg ligger ihvertfall ikke høyt på prøver. Jeg tror nok også D-vitaminer har noe med saken å gjøre. ..

Medlem siden
    Apr 2007
    Sted
    Norge
    Meldinger
    360

Sitat Opprinnelig skrevet av Tily Vis post
    Jeg skal ikke gi råd om medisiner, for dit har ikke jeg kommet enda. Men bedre periode på sensommer/høst har jeg hatt, og nå er jeg like ille, om ikke verre enn før. Jeg ligger ihvertfall ikke høyt på prøver. Jeg tror nok også D-vitaminer har noe med saken å gjøre. ..
    Det er intressant at du opplevde deg bedre samme periode som jeg opplevde dette.

Medlem siden
    Apr 2007
    Sted
    Østlandet
    Alder
    56
    Meldinger
    735

Sitat Opprinnelig skrevet av Qa Vis post
    Det er intressant at du opplevde deg bedre samme periode som jeg opplevde dette.
    Takk i like måte.

Side 2 av 2 Først 12

Lignende tråder

1. Hypnose? Noen med erfaring?
    Av marge i forumet Alternativ behandling
    Svar: 6
    Siste melding: 30-03-11, 13:44
  2. Noen med erfaring av behandling av T3?
    Av facefakts i forumet Kombinasjonsbehandling (synt. T4+T3)
    Svar: 3
    Siste melding: 23-10-09, 19:57
  3. Dårligere verdier tross økning av Levaksin
    Av Gitte i forumet Lavt stoffskifte
    Siste melding: 29-08-07, 21:01
  4. Er det noen her som har erfaring med homeopati?
    Av Thyr i forumet Alternativ behandling
    Siste melding: 01-09-06, 12:34
  5. Noen som har erfaring med akupunktur?
    Av Ida i forumet Alternativ behandling
    Svar: 18
    Siste melding: 21-04-06, 20:24

Bokmerker

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •  

Logg inn

Logg inn