Viser søkeresultater 1 til 2 av 2
    Medlem siden
    Sep 2011
    Sted
    Midt Norge
    Alder
    41
    Meldinger
    72

Standard Væskefyllte, smertefulle kuler oppover hånden. Myksødem?

Jeg lurer egentlig på hva myksødem er? For 4 år siden fikk jeg noen væskefyllte meget smertefulle kuler oppover ene hånden min, de var blå lilla i farge og ble mye verre under fuktig og kaldt vær. Det kjentes ut som brannsår. Var til mange undersøkelser, ingen fant ut noe, til slutt sa en lege det var Nekrobiosis lipoidica som de med diabetes kunne få, jeg har ikke diabetes. Ser på bilde av dette men det ligner ikke, en annen lege sa det var psoriasis.
    Jeg har fortsatt ene kulen på fingeren, men jeg ser etterhvert som jeg øker dosen med levaxin så blir det faktisk bedre. Kan dette være myksødem? Jeg kjenner jeg blir så sint på legene,i 8 år har jeg hatt symptom på lavt stoffskifte, i 5 år har jeg vært sykemeldt og blodprøvene har hele tiden vist lavt stoffskifte men jeg har ikke fått behandling, de sa det ikke til meg før i år at prøvene var feil hele veien. Jeg sitter igjen med en meget bitter følelse idag og vurderer å ta det opp med legen.

Medlem siden
    Nov 2011
    Meldinger
    91

Standard Sv: Myksødem

Så leit at du har gått sånn så lenge uten å få hjelp! Om du tenker mye på dette så ville jeg tatt opp dette med legen. Det ville kanskje vært bra for deg å snakket med legen om det og legen har godt av å få en tilbakemelding. Ta det opp på en saklig måte så bør det bli tatt godt i mot :klem:

Fint at det hjelper litt når du tar levaxin da.

Lignende tråder

1. Svar: 4
    Siste melding: 10-05-11, 12:25
  2. kuler,svulster
    Av skaye i forumet Lavt stoffskifte
    Svar: 79
    Siste melding: 10-11-09, 12:44
  3. Svar: 4
    Siste melding: 03-07-07, 12:30
  4. brystkreft og kuler i kjertelen
    Av skaye i forumet Lavt stoffskifte
    Svar: 6