Viser søkeresultater 1 til 5 av 5
    Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Danmark
    Alder
    70
    Meldinger
    10,241

Lightbulb Aminosyrer mod smerter

Absolut værd at teste er aminosyren DL-Phenylalanine (DLPA), der er et kraftigt virkende, ikke vanedannende og ugiftigt smertestillende middel uden bivirkninger. Det stimulerer centralnervesystemets eget smertekontrolsberedskab . Mere virksomt end traditionelle smertestillende midler i en lang række kroniske sygdomme som gigt og rheumatisme, migræne, muskelkramper, neuralgier eller smerter efter operative indgreb. Det skader heller ikke at DLPA kan hindre depression, hvilket i vores "modløse" situation med hypothyreose altid er en stor gevinst.

Dosering: 800 mg tages 15 minutter før hvert måltid 3 gange dagligt. Den smertestillende virkning skulle begynde efter 4 dage, men begynder undertiden først efter 3 til 4 uger. Hvis ingen bedring er indtruffet i løbet af de første 3 uger, fordobles doseringen de følgende 2 til 3 uger. Hvis der stadig ikke er opnået en virkning, hører patienten til de 5 til 15%, der ikke kan hjælpes ved denne metode. Mange patienter, der ikke reagere nævneværdigt på ortodokse smertestillende midler, reagerer meget positivt på DLPA. Når man har opnået et gunstigt resultat, modererer man dosering til det minimum, der er tilstrækkeligt. Mange patienter klarer sig på denne måde med et individuelt program på en uge eller to ugers behandling inden for hver periode på en eller halvanden måned.

Må ikke bruges under svangerskab, af patienter, der lider af Föllings sygdom (fenylketonuri = PKU), hudcancer eller hypertension.
    (Denne information er samlet af min yndlings "ekspert" i naturmedicin - Erik Kirchheiner.)

Den billigste forsyning af DLPA kan skaffes fra Sverige for ca. 300 dkr for 200 gr som pulver. På apoteket kan man spørge efter tomme kapsler i large størrelse til 800-1000 mg. Eller kan man købe tomme kapsler i Danmark. De er i mellemstørrelse så dem kan man fylde med 3/4 del og tage 2 af. Man kan også få DLPA i kapsler fra Holland (VitaViva.com) for nkr 125,18 for 100 kapsler, men de indeholder "kun" 500 mg DLPA og er nok mere svære at ramme dose med + til 3 gange dagligt kan det løbe op i en højere pris (end det svenske pulver). Man kan også i UK købe DLPA som tabletter, men selv om prisen synes lav - er det kun for 30 tabletter, som slipper op superhurtigt når man skal bruge 1½ tablet 3 gange dagligt, selv om det er i perioder på 7-14 dage hver måned eller halvanden.
    • Tak for at du læste mit indlæg.
    • Vil du vide lidt om hvad jeg står for, er du velkommen til at læse min signatur her

Medlem siden
    Dec 2009
    Sted
    Candyland
    Alder
    52
    Meldinger
    3,083

Standard Sv: Aminosyrer mod smerter

Denne http://www.iherb.com/Vibrant-Health-...2-Tablets/5045
    inneholder bl.a 25 mg Phenylalanine pr kapsel + masse anndet gromt. Se bare her:
    Vitamin C (ascorbic acid) 100 mg 167%
    Calcium (elemental from lactate) 150 mg 15%
    Magnesium (elemental from lactate) 50 mg 12.5%
    Zinc (elemental from citrate) 10 mg 67%
    Manganese (elemental from citrate) 5 mg 250%
    Horsetail silica (elemental from horsetail grass) 3 mg *
    Boron (elemental from glycinate) 1 mg *
    Arthred (patented hydrolyzed bovine collagen) 9,000 mg *
    Providing:
    Alanine
    Cysteine
    Histidine
    Isoleucine
    Methionine
    Serine
    Valine
    Arginine
    Glutamic acid
    Hydroxylysine
    Leucine
    Phenylalanine
    Threonine
    Aspartic acid
    Glycine
    Hydroxyproline
    Lysine
    Proline
    Tyrosine

Glucosamine HCL 1,500 mg *
    MSM (methyl sulfonyl methane, 99.9% pure) 1,000 mg *
    Chondroitin sulfate (bovine CSA) 500 mg *
    Glucoronic acid complex 500 mg *
    Curcuminoid 95+
    (standard ext. of Curcuma longa, 95+% curcuminoids) 200 mg *
    Boswella serrata extract, minimum 65% boswellic acids) 150 mg *
    Yucca powder (yucca glauca and elata) 75 mg *
    Devils claw powder (Harpagophytum procumbens) 50 mg *
    Alfalfa leaf powder (Medicago sativa) 25 mg *
    Standardized grape seed extract
    (Vitis vinifera; 97+% polyphenols; 90+% proanthocyanidins) 25 mg *
    HyaMax hyaluronic acid (sodium hyaluronate) 25 mg *
    Licorice root powder (Glycyrrhiza glabra) 25 mg *

Litt rotete ble vel dette, men hva syns dere, da? Ville dere gått for denne -
    eller, enda bedre: er det noen som har erfaring med dette produktet?

Dyrt, da... det ser jeg jo nå; $36,60 / 21 dagsdoser = $1,74 pr dag (pr tid = ca 10 kroner dagen..)
    men hvem vet når masse penger kommer flytende ens vei
    Sist endret av Kevlin; 18-01-13 kl 13:07 Begrunnelse: Så plutselig dagsprisen ^.^
    Kevlin
    ... bare fordi du er paranoid: så betyr ikke det at de ikke er ute etter deg!!
    Lavt stoffskifte - Erfa Thyroidfra slutten av 2009
    Min første halve pille med Erfa

Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Danmark
    Alder
    70
    Meldinger
    10,241

Sitat Opprinnelig skrevet av Kevlin Vis post
    Denne http://www.iherb.com/Vibrant-Health-...2-Tablets/5045
    inneholder bl.a 25 mg Phenylalanine pr kapsel + masse anndet gromt. Se bare her:
    Kevlin Det er ikke den rette Phenylalanine. Altså mod smerter...

Den som jeg fandt oplysninger om, som havde den smertestillende effekt hedder DL-Phenylalanine (DLPA), beskrevet her, og det eneste skandinaviske sted jeg fandt (dengang), hvor man kan købe DL-versionen af Phenylalanine, var i Sverige.

Den rette aminosyre her er ganske vist Phenylalanine, men blandet af (venstredrejet molekyle) L-Phenylalanine og (højredrejet molekyle) D-Phenylalanine, hvilket resulterer i DL-Phenylalanine.

For at opnå den smertestillende effekt, skal det være en blanding af både venstre- (L) og højrevendt (D) molekylær form af Phenylalanine.

Lidt mere om begge disse "Phenylalanine'r" kan læses her: http://www.sonjas-stoffskifteforum.i...0210#post90210

Sitat Opprinnelig skrevet av Kevlin Vis post
    Ville dere gått for denne -
    eller, enda bedre: er det noen som har erfaring med dette produktet?

Dyrt, da... det ser jeg jo nå; $36,60 / 21 dagsdoser = $1,74 pr dag (pr tid = ca 10 kroner dagen..)
    men hvem vet når masse penger kommer flytende ens vei
    Hmmm... der er kun 12 tabletter, Kevlin. Og Iherb skriver: Suggested Use: As a dietary supplement, take six (6) tablets morning, six (6) tablets evening with your beverage of choice. Tablets may be taken between meals to maximize absorption of nutrients from Joint Vibrance. Så hvorfor de skriver Nutrition's Leading Edge 21 Day Supply er mig en gåde, medmindre man skal tage tabletterne hver 21. dag?

Jeg tror, at det nok mest er tiltænkt bodybuildere eller atleter, der har brug for en hurtig regeneration af væv nedbrudt under intens fysisk udfoldelse?
    • Vil du vide lidt om hvad jeg står for, er du velkommen til at læse min signatur her

Medlem siden
    Dec 2009
    Sted
    Candyland
    Alder
    52
    Meldinger
    3,083

Red face Sv: Aminosyrer mod smerter

Åh - hvor det er mange varianter ute og går av så mange slags,
    glad for at jeg kan få råd og linker her inne.

Sitat Opprinnelig skrevet av Anisa Vis post
    ..
    Hmmm... der er kun 12 tabletter, Kevlin. Og Iherb skriver: Suggested Use: As a dietary supplement, take six (6) tablets morning, six (6) tablets evening with your beverage of choice. Tablets may be taken between meals to maximize absorption of nutrients from Joint Vibrance. Så hvorfor de skriver Nutrition's Leading Edge 21 Day Supply er mig en gåde, medmindre man skal tage tabletterne hver 21. dag?

Jeg tror, at det nok mest er tiltænkt bodybuildere eller atleter, der har brug for en hurtig regeneration af væv nedbrudt under intens fysisk udfoldelse?
    Ha-ha, faller nok ikke innunder den kategorien
    Det er ikke så gåtefullt, det er 252 tabletter som fordeles slik:
    Serving Size: Twelve (12) Tablets
    Servings Per Container: 21
    Kevlin
    ... bare fordi du er paranoid: så betyr ikke det at de ikke er ute etter deg!!
    Lavt stoffskifte - Erfa Thyroidfra slutten av 2009
    Min første halve pille med Erfa

Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Danmark
    Alder
    70
    Meldinger
    10,241

Sitat Opprinnelig skrevet av Anisa Vis post
    Absolut værd at teste er aminosyren DL-Phenylalanine (DLPA), der [I]er et kraftigt virkende, ikke vanedannende og ugiftigt smertestillende middel uden bivirkninger.

Alle sammen fra Iherb, men det virker altså som om det svenske DLPA-pulver både er billigere og måske også mere fleksibel at fin-dosere... end disse "færdig-kapslede".

Lignende tråder

1. Aminosyrer og mangler
    Av Anisa i forumet Aminosyrer
    Svar: 3
    Siste melding: 14-11-14, 14:04
  2. Aminosyrer er mat
    Av Anisa i forumet Helbred og kosthold
    Svar: 38
    Siste melding: 15-07-12, 18:36
  3. Aminosyrer er mat
    Av Anisa i forumet Aminosyrer
    Svar: 35