Viser søkeresultater 1 til 2 av 2
    Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Danmark
    Alder
    67
    Meldinger
    10,228

Lightbulb Til dig der har eller har haft kræft i skjoldbruskkirtlen

Til dig der har eller har haft kræft i skjoldbruskkirtlen...

Stephanie Buist er kommet sig helt efter kræft i skjoldbruskkirtlen. Hun skriver på sin hjemmeside:

2004 2008

"Man siger, at et billede er værd end tusind ord, og det betyder en hel del når jeg beskriver ændringer i mit helbred ændringer. Det er svært at tro, at det er jeg på begge billeder. Ikke mere det hypothyroide "måneansigt". Tak Armour Thyroid og Jod. Gud har helet min krop med assistance fra gode læger, han har ladet mig møde på min vej. Jeg er evigt taknemmelig for al deres hjælp."

Men det var øjensynligt ikke alle læger, der var Guds frelsende engler.... "Min endokrinolog sagde, at Armour Thyroid ville få min kræft at komme tilbage, og at jeg ville risikere at dø. Se selv - jeg lever endnu!" Hun skriver videre:

Mit navn er Stephanie og jeg er overlevende efter papillær kræft i skjoldbruskkirtlen. Jeg er også en naturopathic Practitioner og Health Coach. Jeg blev diagnosticeret 4 måneder efter ​​mit første barns fødsel, i en alder af 34. Under min årlige kontrol hos gynækologen blev min skjoldbruskkirtel konstateret lidt forstørret. Ellers var der ingen kommentarer til det fund.

Jeg ville ønske, at jeg dengang vidste det jeg ved i dag. Derfor har jeg oprettet denne hjemmeside, fordi jeg ønsker at dele den viden og erfaring jeg måtte skaffe mig på den hårde måde. Jeg har samlet det hele her, i forhåbentlig god ordning så det bliver let at finde. Jeg er mor til to børn. En dreng født i november 1999 og en pige født i juni 2002. Begge mine børn har hypothyreose og er i behandling med daglig thyroid medicin, pga. kræft og hormonmangler under mine graviditeter."

Det skadede nemlig ikke bedringen, at Stephanie Buist selv er naturlæge og har derfor meget viden om lægemidler, naturmedicin og ernæring under sygdommen. Denne viden krydret med personlige erfaringer deler hun rundhåndet med andre via to netsteder: Natural Thyroid Choices og en blog My Journey Through Thyroid Cancer. Anbefales!

Hendes andre blogs er Gluten Free Naturally og Living Holistically.

NB. Læg ellers mærke til beskrivelser af den rolle Jod spiller i bedrings-processen. Vi får ellers altid at vide, at når man er opereret og/eller er i behandling med medicin, behøver man ikke jod, fordi jod bruges kun til stofskiftehormonet. Jodmangel kan være medvirkende til, når behandling ikke virker - uanset hvilken form af sygdom relateret til skjoldbruskkirtlen man er ramt af, inkl. de autoimmune sygdomme.

Der er også 6 bøger skrevet af thyroid cancer patienter her.
    Sist endret av Anisa; 08-06-16 kl 13:33
    • Tak for at du læste mit indlæg.
    • Vil du vide lidt om hvad jeg står for, er du velkommen til at læse min signatur her

Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Danmark
    Alder
    67
    Meldinger
    10,228

Lightbulb Sv: Til dig der har eller har haft kræft i skjoldbruskkirtlen

Sitat Opprinnelig skrevet av Anisa Vis post

Et dejligt menneske, en norsk kvinde har en multiknudestruma, hvor i en af knuderne blev fundet nogle forandrede celler og der er derfor allerede aftalt en "diagnostisk operation". Den halvdel af skjoldbruskkirtlen hvor den "mistænkelig" knude befinder sig, skal fjernes og det stopper ikke her, når man er - som jeg - klar over, hvor primitive vores skandinaviske diagnose- og behandlingsmetoder er. Det kan meget vel blive begyndelsen på en vandring mod lavt stofskifte, og hvad det kan medføre for et modent menneskeliv, kan ændre det for altid, ofte negativt og håbløst, hvis man efterfølgende ikke ved hvordan man kan hjælpe sig selv, tilbage til et godt helbred igen, selv uden en skjoldbruskkirtel. Heldigvis kan man lære af Stephanie Buist, (skjoldbruskkirtel)kræft patient, hvis egen læreprocess over ti år har ført hende tilbage til godt helbred, selv uden sin skjoldbruskkirtel

Jeg har derfor besluttet at gøre noget mere ud af information om Stephanie Buits's gammel blog, hvor hun skrev om sin vej fra behandlings-induceret hypo-helvedet i kølvandet på diagnosen multiknude-kræft med spredning til lymfeknuder, to operationer og flere omgange af behandling med radiojod - til alligevel et perfekt helbred. Som hun selv skriver, hun kan takke Armour Thyroid og jod for alt, men hendes vej tilbage til livet var ikke ukompliceret siden hun blev diagnostiseret i marts 1999. Det skrev hun om på sin blog i perioden mellem d. 1. marts 2007 og d. 4. juni 2010.

Det er ikke særlig nemt at følge et forløb fra start til slut på en blog. Blog-systemmer fungerer omvendt - de starter med det sidste og man skal finde tilbage til begyndelsen og efterfølgende bladre frem i lige så en "ulogisk" retning (nedefra og opefter) for at kunne følge en blog-fortælling fra starten. For at det skal være lettere for andre at finde rundt i Stephanies fortælling, vil jeg simpelthen oprette en kronologisk liste med direkte links til hendes mange indlæg, startende med begyndelsen. Håber, det kan hjælpe.

My Journey Through Thyroid Cancer

Thyroid Cancer - The Diagnosis Process - The Ultrasound

"My intention with this blog and the ones to follow over the next few months is to document my medical history of my journey through thryoid cancer. My hopes are that it will help someone else who is either newly diagnosed, in the middle of their journey or has gone through the same thing. I am finding that this process has created a sense of healing and strength as I remember what I have been through and realize that I have in deed made it through. I will be adding a bit of my story continually so check back for the new installments."

The Nuclear Med Scan, Fine Needle Biopsy & Partial Thryoidectomy

The Official Diagnosis - The Big "C"

Waiting for Radioactive Iodine (RAI)

RAI and Hypo Hell

You are done! Cured - NOT - Time for a 2nd opinion

The Long Road to Recovery & then I got an Amalgam (Mercury) Filling

My Introduction to an Endocrinologist

It's Back Again. Preparing for RAI #2

RAI #2 and a Trip to ER

Fired an Endo & Got Endo #2

I'm Pregnant & It's a Girl!

My Hormones Are Out of Balance

Working with a Naturopath to Detox

A Job Loss

Here We Go Again Preparing for RAI

Stretching My Faith on the Long Journey

The Whole Body Scan 3 Days Before Ablation

RAI #3 and a New Job

The Days Following RAI

3 1/2 mo Post RAI Follow Up - Looking for a New Doc Again!

Consult with the Endocrinologist at Univ of Michigan

Getting uneasy so I am researching

The Big Synthroid Lie

* Bemærk, at der er noget teknisk galt her, noget af teksten er så lyst at man kun kan læse det ved at markere teksten med højremuseknap. Forresten Synthroid er syntetisk T4-analog, svarende til norsk Levaxin eller dansk Eltroxin/Euthyrox.

Thyroid Cancer - The Final Visit to the Endocrinologist

* Bemærk samme teknisk problem her, noget af teksten er så lyst at man kun kan læse det ved at markere teksten med højremuseknap.

Synthetic Hormones Don't Work!

I have a new doctor!!!

* Bemærk samme teknisk problem her, noget af teksten er så lyst at man kun kan læse det ved at markere teksten med højremuseknap.

My Appointment with Dr. B

Another ND Appointment

My phone consultation with Dr. B

Feeling tired & weird already

My Second Appt with Dr. B

More Labs!

Removing My Mercury Amalgams and Root Canal

Beginning Chelation, 3rd Appt w/ Dr. B & DMPS Challenge

My (treatment) protocol

Mercury Again X2

Gut Pain So Off For an Ultrasound

Mercury Vapor & Zeolite

My Second Hair Test from Genova

Day 2 on ALA Chelation

Day 3 on Alpha Lipoic Acid

Issues with 100 mgs Iodoral

Update on me - Progress August 2008

Increasing Iodoral Dosage Again to 125 mgs

Day 6 on 125 mgs Iodoral

Detoxing, Detoxing........

Weight Loss / Colon Cleansing and Feeling Great!

Eye Appointment Improvements

Let's Try Juicing

A little over 9 years later.....

Green Smoothie Challenge

Approaching the 10 year mark...

Doing Better

Friday, June 04, 2010 - My Final Post. The Ending of a Journey

"It is a very strange feeling to be writing this post. It will be the last update that I post to this blog. The blog itself will remain up for those who want to read it and find encouragement. I have reached the 10 year post diagnosis and 5 years past my last treatment and I am doing very well. My labs are completely balanced and cancer markers normal. Best of all I feel well.

It's time for me to begin the new chapter in my life. I have started a new blog that will align itself with my future career. In the next 1-2 years I will be graduating with my Naturopathic Doctorate. This is my passion. How do I teach others to heal and avoid the poor health I had to dig myself out of. There are so many ideas that swirl around in my head as I read and read and read. I needed a place to share them and this blog wasn't the place. So if you want to come and visit me at my new *home*. You can find me blogging at Living Holistically.

To your health and may God bless you on your journey as much as He has mine.

Stephanie"

Efter at Stephanie afsluttede denne blog, oprettede hun endnu en ny hjemmeside, hvor summen af hendes erfaringer er stillet til rådighed for andre - Natural Thyroid Choices. Der er ikke oceaner af tekster på hjemmesiden, men det der er - er en slags vejviser, og et vældig nyttigt sted at starte, hvis man har brug for at finde ud af, hvad man ellers kan søge efter af læring, på Internettet.

Om hensigten med hjemmesiden skriver hun:

Welcome!

This site is dedicated to providing information about thyroid conditions and the natural alternatives available for improving them. The main focus is on thyroid cancer and hypothyroidism because this is what has effected my family. I was diagnosed with papillary thyroid cancer in 2000 and both my children are hypothyroid.

I have gathered information that was not shared with me by my family doctor or endocrinologist. It took me years of searching to find it. Most thyroid patients discover it after it is too late and permanent damage has been done.

Hypothyroidism and thyroid cancer are increasing at an alarming rate. Even though thyroid cancer comprises 1.5% of all cancers being diagnosed the rate has doubled over the last 30 years. There are many reasons for this from genetics to toxins to diet. Each plays a critical role. Yet little is being done to educate patients of holistic non-invasive alternatives for healing. Many are suffering as a result.

It is criminal and in the age of information this should not be happening. You do have choices! Your only option is not cut, poison and burn.

If you have already removed your thyroid and even gone through radioactive iodine. Never fear. There is help for you as well. That is my story. I learned too late that there were other options. My goal is to share what I have learned to stop the suffering.

There is a better way. Naturally..... I am now 6 years past the day when I walked away from the endocrinologist who told me I would die withouth having external beam radiation (strålebehandling/red.). I am thriving and cancer free. Without radiation. I used the natural health methods listed here. I am glad I did!

Stephanies YAHOO-Iodine Group er nedlagt, og de alle (?) er flyttet til Facebook, men hvor og hvordan ved Sylvia mere om, tror jeg. Jeg selv er ikke på Facebook.
    • Tak for at du læste mit indlæg.
    • Vil du vide lidt om hvad jeg står for, er du velkommen til at læse min signatur her

Lignende tråder

1. Svar: 1
    Siste melding: 24-10-10, 12:20
  2. Jeg har igennem mange år haft et TSH-tal på 4-5. Lægerne har ikke villet behandle mig
    Av gitteh i forumet Mange symptomer, men flotte blodprøver
    Svar: 248
    Siste melding: 07-09-10, 18:32
  3. Jeg har haft struma siden jeg var omkring 18 år
    Av Christina40 i forumet Hashimoto's thyroiditt (anti-TPO)
    Svar: 13
    Siste melding: 01-10-09, 12:18
  4. Kræft i skjoldbruskkirtel i 2005, total thyreiodektomi
    Av Lene i forumet Kreft i skjoldbruskkjertelen
    Svar: 19
    Siste melding: 21-08-09, 18:20

Søkeord for denne tråden

Bokmerker

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg