Side 2 av 3 Først 123 Siste
Viser søkeresultater 11 til 20 av 26
    Medlem siden
    May 2011
    Meldinger
    44

Standard Sv: Forslag til (jule)gaver til syge af hypothyreose

Hehe, herlig! Masse godis der ja.

I tillegg ønsker jeg meg (ikke til jul for det er litt dyrt, men sånn generelt) massasjeinnlegg til stol. Eller gjerne en hel massasjestol!

Medlem siden
    May 2011
    Sted
    Nord Troms
    Alder
    69
    Meldinger
    1,111

Sitat Opprinnelig skrevet av Anisa Vis post

Infrarød sauna (jeg aldrig får råd til ). F.eks. i soveværelse. Allertiders for smerte-, krampe- og andre muskel- eller vævsplager ved hypothyreose. Mere info her, eller søg på infrarød kabine eller bare infrarød.

Andre forslag?
    Jeg har lest at infrarød lysbehandling er bra for stoffskiftet, så en slik må være ypperlig for oss Jeg jakter på en flyttbar, infrarød lampe på stativ til å ligge under for å varme kroppen. En slik bruker jeg å ligge under hos fysio- /manuellterapeuten, og det er deilig å kjenne varmen helt inn i skjelletet.

Jeg har vært inne i infrarød badstue i Fontana Nieuweschans, Nederland, rett ved den tyske grensen ca en time fra Groningen.

Om du virkelig vil slappe av, kan du bo noen dager eller lengre på Fontana Resort Bad Nieuweschans. Hotellet er en del av Fontana Bad Nieuweschans, et luksuriøst helsesenter med alle fasiliteter for ren underholdning og helse. Her kan du nyte et mineralfylt varmebad (36 grader), flerfoldige badstuefasiliteter, hvile- og termerplasser og avslappende kurbehandlinger. Om du kommer for å overnatte, er badekåpen allerede på ditt hotellkammer. Fra rommet ditt kan du spasere i badekåpen din rett til helsesenteret.

Medlem siden
    Feb 2010
    Sted
    Danmark
    Alder
    56
    Meldinger
    3,369

Jeg søgte på ordene Infrarød-Varmekabine og fandt ud af, at der er enormt stor prisforskel, så hvis man skal ud og købe sådan en, er det smart at tjekke ... Fra ca. 36.000 DKR til 46.000, det første med fragt, det andet uden

Men det lyder også godt med "griselampen", Elbeth

Nielsigne

Medlem siden
    May 2011
    Sted
    Nord Troms
    Alder
    69
    Meldinger
    1,111

Sitat Opprinnelig skrevet av Nielsigne Vis post
    Jeg søgte på ordene Infrarød-Varmekabine og fandt ud af, at der er enormt stor prisforskel, så hvis man skal ud og købe sådan en, er det smart at tjekke ... Fra ca. 36.000 DKR til 46.000, det første med fragt, det andet uden

Nielsigne
    Sist jeg lette etter infrarød lampe i større format, var den beregnet for å henge i stallen, så også hester trenger varmen tvers gjennom kroppen

denne siden fant jeg en norsk leverandør av infrarød sauna.............. beregnet på folk:

Sauna Import

En Infrarød Sauna er perfekt for deg som vil ha:

Ingen "kvelende" varme

En badstu som ikke damper og tar liten plass

Glem problemer med fuktighet og vannsøl.

Badstuen monteres frittstående, hvor som helst!

Infrarød badstue øker blodsirkulasjonen og løser opp stive ledd og muskler.

Den er smertelindrende og reduserer stress/trøtthet, samt styrker immunforsvar.

En Infrarød Badstu fjerner cellulitt hud og toksiner/slaggstoffer i huden opptil 20 % mer enn en tradisjonell badstue og man forbrenner opptil 1000 kalorier.

infrarød oppvarming blir brukt blandt annet i kuvøser på sykehus, dette er helt trygt, og garantert sunt!
    med infrarød sauna slipper man å "bli kvalt" av den sterke varmen. infraød sauna har lufttemperatur på opptil 60grader, der luften blir frisk, og kroppen blir varmet opp. Genialt!
    hvorfor bruke en formue på vanlig tradisjonell sauna? når vi tilbyr infrarød sauna, som alle har råd til! (+ med masse fordeler i forhold til tradisjonell)

- Rask montering, kan demonteres og monteres på få minutter
    - rask oppvarming
    - kan plasseres i alle rom!
    - ingen vann og ventilasjonskoblinger, kun strøm. bruker 2000W
    Prisene er overkommelige, den billigste for to personer til kr 10200 (nedsatt fra 17000)

Hvorfor infrarød?

Hvordan Infrarød Energi Arbeider

Noen mennesker søker å finne solkrem med solfaktor som beskytter mot solens ultrafiolett stråling, mens flere og flere personer søker å bruke moderne teknologi for å nyte godt av energien de kan få av lang infrarød stråling og termisk lys innendørs på deres egen fritid. De ledende produktene er infrarød sauna og varmeterapirom.

En nøkkelkaraktristikk av lang infrarødt lys er at det varmer et objekt uten å varme luften rundt objektet. Dermed blir det behagelig å puste. I tekniske normer kalles dette direkte lys konversjon. Dette demonstreres best med at når en sky kommer framfor solen føles det kaldere, uten at luften er kaldere. Skyen kar blokkert solens lang infrarød stråling fra å nå deg. Derfor føles det kaldere selv om lufttemperaturen er konstant.

Verdien av langt infrarødt lys på din helse og velvære må ikke undervurderes. Det trenger inn 4- 5 cm under huden, lang infrarød stråling øker blodsirkulasjon, stimulerer immunforsvaret, lavere melkesyre, dreper bakterier og parasitter, og forbrenner kalorier. Temperatur terapi, som er en slik inntrenging av lang infrarød energi, hjelper kroppen til å bekjempe infeksjoner. Hjelper også til å reparere skadet vev.

Sammenligning Tradisjonell og FAR Infrarød Sauna

Sauna har alltid blitt prøvd, som en sann kilde til helsefordeler. I årevis har tradisjonell sauna styrket hjertefunksjoner, fremmet kroppens immunforsvar, reparert generell helse og gitt mye avslapping for saunabrukere rundt hele verden. For mange, har den tradisjonelle sauna – den Finske sauna- vært et symbol på den prioriterte veien til fornyet helse og liv. Lang Infrarøde sauna eller varmeterapi rom gir mye av de samme fordelene som tradisjonell sauna, men gjør det med lavere og til en mer tolerant temperatur Mens den tradisjonelle Finske sauna har en temperatur opp mot 100 o C har en Lang Infrarød sauna en temperatur på maksimum 70 grader C. Dette gir bedre effekt fordi strålene trenger inn i kroppen. Strålene trenger inn og renser huden for slaggstoffer og død hud. I Infrarød sauna produser du opp til 3 ganger mer svette enn vanlige saunaer, som underbygger at huden blir renere ved Infrarøde saunaer.

Fordeler med FAR Infrarød Sauna

Det er mange fordeler ved regulær bruk av lang infrarød sauna.
    * FAR infrarød sauna øker blodsirkulasjonen;
    * FAR infrarød sauna reduser stress og tretthet;
    * FAR infrarød sauna styrker immunforsvaret;
    * FAR infrarød sauna gjenoppbygger celler;
    * FAR infrarød sauna reduserer fett og cellulitt;
    * FAR infrarød sauna forebygger muskelkrampe og strekk;
    * FAR infrarød sauna forebygger, leddsmerter;
    * FAR infrarød sauna forbedrer hjertefunksjon;
    * FAR infrarød sauna forbedrer åndedrett og bihule funksjoner;
    * FAR infrarød sauna forbedrer enzym aktivitet;
    * FAR infrarød sauna forbedrer ernæring og hjerne kjemikaler
    * FAR infrarød sauna forbedrer det autonome nervesystem.

Andre Applikasjoner av FAR Infrarød Energi

Lang infrarød sauna og varmeterapi rom er bare ett eksempel på applikasjoner av infrarød energi i det moderne samfunnet. Andre brukere av infrarød energi har resultert i infrarød hårtørker, infrarød fotmassasje, infrarød undertøy, infrarøde puter, og også fottøy for hester. Infrarød energi brukes til kuvøse varme på sykehus. Det utvikles stadig vekk nye produkter basert på infrarød energi.

FAR Infrarød Er En Del Av Vårt Daglige Liv

Far infrarød stråler er fundamentalt, uvurderlig del av vårt liv på Jorden. Alle skapninger i vårt miljø – folk, dyr, planter- mottar og stråler dem. Nå er lang Infrarød sauna og andre applikasjoner helt naturlig i vår hverdag. Oss mennesker har klokelig tatt steg til å bruke fordelene til disse strålene, for å bruke dem til å øke livskvaliteten.

Kvinners helse og infrarød sauna

Infrarød sauna kan ha store helsefordeler for kvinner. Kvinner kan bruke lang infrarød sauna komfortabelt og sikkert gjennom hele livet, fra ungdomstiden og gjennom hele overgangsalderen. Infrarød sauna kan redusere ubehag og lindre smerte for kvinner som er plaget av kramper under eggløsning og menstruasjon. Noen kvinner lurer på om det er trygt å bruke sauna under menstruasjon. Studier har vist at det helt trygt for kvinner å bruke, og bli utsatt for infrarød varme under menstruasjon. De fleste kvinner har funnet ut at varming av korsryggen under menstruasjon midlertidig minsker blødningene, og vesentlig minsker krampene.

Advarsel: gravide kvinner.

Leger anbefaler å ikke bruke Infrarød sauna under svangerskapet, da det kan ha negativ effekt på fostret. Men etter nedkomst vil regulær bruk av Infrarød sauna bidra til raskere prosess tilbake til normal. Hvis du vil finne ut mer ut om dette, kontakt din fastlege.

Infrarød Sauna for Menns Helse

Infrarød sauna er ikke bare for kvinner. Menn har også fordeler av dem! Aktive menn som trener regelmessig vet at de har verk og smerter å takle. I løpet av et anstrengende arbeid får kroppen hard nedfart. Hvis du bruker et treningsstudio etc. fins det trolig en infrarød sauna der. Den terapitiske fordelen av infrarød sauna er vel kjent. Hvorfor ikke ha en slik hjemme?For de menn som liker en morgentrim, eller bruker en treningsmaskin hjemme etter arbeid, vil en infrarød sauna hjemme gi en mer avstressende hverdag.

Vekttap

For de som ønsker noe vekttap, kan infrarøde sauna hjelpe. Kombinasjon med daglig svetting i din infrarøde sauna, og et regulert vekttapprogram, kan øke effekten. Dette på grunn av økt blodsirkulasjon, økt stoffskifte og bedre hjertefunksjon.

Infrarød Sauna for eldre Kvinner og Menn

Det er ingen aldersgrense for bruk av infrarød sauna. Siden infrarød sauna hjelper på blodsirkulasjon og ledd smerter, vil det være en stor fordel for eldre å bruke infrarød sauna. Spenner gjør det lett å sette sammen. Alle saunaer kan settes sammen på 15- 20 min. Lett å demontere hvis den skal flyttes.
    Sist endret av Elbeth; 13-12-11 kl 10:09

Medlem siden
    Oct 2011
    Sted
    Region Midt
    Alder
    56
    Meldinger
    525

Sitat Opprinnelig skrevet av Nielsigne Vis post

Nielsigne
    Øv. Jeg er noget kvæstet men iler lige her med en kommentar vedr. infrarød sauna m.m.

De eksempler, Nielsigne nævner her, er nok først og fremmest ment til at stille op i svømmehaller, fitnesscentre osv.
    I Danmark fås de noget billigere til privat brug. F.eks.:

http://www.saunaovn.dk/group.asp?group=88

Hvis det er til behandling og ikke "bare" velvære, anbefaler jeg en kabine, der også har varmelegemer på siden.
    Jeg tror, det er rigtigt, at infrarød varme stimulerer stofskiftet (og kirtlerne i det hele taget?). I hvert fald tilskriver jeg dette, at jeg fik en bedring af at bruge en et par gange om ugen sidste efterår.

Omvendt har jeg også den ubekræftede hypotese, at stofskiftet simpelthen kan være så lavt, at "kroppen" ikke har kapacitet til at "trække" f.eks. øget udskilning af diverse affaldsstoffer - og at det er en af grundende til, at jeg ikke kan tåle at bruge min (endnu).
    Man skal desuden være opmærksom på, at der kan komme en "herxheimers reaktion" - og som med alt andet skal man derfor dosere lavt i starten, når/hvis man er sensitiv!
    Min erfaring er, at forhandlerne oftest ikke ved noget om dette - i DK sælges infrarøde sauner stadig ført og fremmest til "wellness -brug".

Midtjyder kan bruge den infrarøde sauna i svømmehallen i Skanderborg, og vestjyder kan finde en i Sydthy Kurbad. Den i Skanderborg koster 20 kr.

Mht. "griselamper" så havde jeg sidste vinter en over min PC, som jeg havde købt på nettet her:
    http://www.nordicagro.com/fjerkrae-103/varmelamper-179/
    Det er en billig løsning. Man skal så bare være opmærksom på, at det ikke er FIR/lang infrarød, der giver den bedste terapeutiske effekt, og det var ikke nogen ubetinget succes, fordi det meste af varmen landede på mit hoved

Men hvis nogen har en ide til standerlampe, der kan tåle varmen fra pæren, vil det være super-duper-tip-top

Philips har en infrarød lampe, der kan dække halvdelen af kroppen. Jeg har ikke kræfter til at finde links nu, og jeg kunne ikke finde ud af, om den har FIR-stråler.

Alternativt kan man få f.eks. en helt vidunderlig infrarød "varmemåtte" fra Nuga Best, som kan bruges i sofaen osv. Den sætter virkelig gang i cirkulationen, men den er er temmelig dyr:
    http://www.studiobalance.dk/index.ph...-dk/nm-80.html

Der findes billigere "kopi-produkter" her. Scroll ned til nr. 12:
    http://www.sundcentret.dk/massage-apparater-menu.htm

Endelig kan man forsøge sig med en infrarød terrassevarmer, der kan bruges indendøre - så kan flere få glæde af den på samme tid
    Jeg har en til min altan, som varmer helt fantastisk igennem, selvom den ikke er FIR. Den er desværre lidt for kraftig til sådan bare at stille op ved sofa eller PC, men jeg kan godt finde på at ligge mig under den. Jeg vurderer, at 500 - 1000 Watt er nok til indendørs brug. Det er også billigere...

Nok for nu. Jeg er BOMBET men forsøger meget, meget forsigtigt at øge dosis på min Thyroid, og det skal nok gå godt
    Lune luuna vinterhilsner
    Sist endret av Luuna; 13-12-11 kl 16:48

Medlem siden
    Oct 2011
    Sted
    Region Midt
    Alder
    56
    Meldinger
    525

Rettelse - ovenstående er ændret:

Midtjyder kan bruge den infrarøde sauna i svømmehallen i Skanderborg, og vestjyder kan finde en i Sydthy Kurbad. Den i Skanderborg koster 20 kr.
    Det er svømmehallen i Skanderborg, der har en infrarød sauna (kom til at skrive Kolding)!

Medlem siden
    Mar 2011
    Sted
    Aust-Agder
    Alder
    59
    Meldinger
    3,120

En flott julegave, enten man er stoffsyk eller ikke, er denne
    http://www.barnemisjonen.no/?account_id=33&page_id=482
    En av mine sønner får en slik til jul, han er anti-materialist og har sansen for geit, så hvorfor ikke? Vi gir ikke julegaver av betydning til hverandre, men pleier og gi hverandre regnskog, vann i serengeti eller lignende.

Jeg gikk min julegave av han på forhånd dette året; han betalte noen medisiner jeg gjerne ville ha. Snille gutten min

Medlem siden
    Feb 2010
    Sted
    Danmark
    Alder
    56
    Meldinger
    3,369

Luuna, du glemte at fortælle, at man også kan sidde i en pose ..... http://www.saunaovn.dk/product.asp?product=841

Medlem siden
    Oct 2011
    Sted
    Region Midt
    Alder
    56
    Meldinger
    525

Flotte julegaver BenteR

Nielsigne jeg har skam skrevet om den i kommentar #10 - Jeg kalder den bare et telt.
    - jeg synes, den ser vildt sjov ud

Medlem siden
    Feb 2010
    Sted
    Danmark
    Alder
    56
    Meldinger
    3,369

Hehe, telt, ja, men det lyder lidt for pænt ... det er da en pose
    Og den ser vildt sjov ud

Side 2 av 3 Først 123 Siste

Lignende tråder

1. World Thyroid Register. Opprop / opråb for syge i thyreoidea!
    Av Admin i forumet Internett / underskriftskampanjer / aksjoner
    Svar: 15
    Siste melding: 01-12-13, 07:46
  2. Helbredende suppe til syge tarme og raske
    Av Anisa i forumet Helbred og kosthold
    Svar: 0
    Siste melding: 30-04-09, 12:05
  3. forslag til småretter?
    Av Grace i forumet Helbred og kosthold
    Svar: 2
    Siste melding: 21-11-08, 02:04
  4. Kalsium i mat. Forslag??
    Av DALIA i forumet Calcium (Ca) & Magnesium (Mg)
    Svar: 8
    Siste melding: 17-04-08, 22:27
  5. Forslag til prøver?
    Av Hsn i forumet Lavt stoffskifte
    Svar: 1
    Siste melding: 06-02-07, 20:55

Bokmerker

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine