Side 3 av 3 Først 123
Viser søkeresultater 21 til 24 av 24
    Medlem siden
    Jun 2010
    Sted
    Akershus
    Alder
    57
    Meldinger
    554

Standard Sv: Helseskadelige planteolier?

- og takk til Anisa for omfattende lesestoff om planteoljer, som godt tålte å leses en gang til

Medlem siden
    May 2011
    Sted
    Østlandet, Norge
    Alder
    52
    Meldinger
    262

Standard Sv: Helseskadelige planteolier? Linfrøolje?

Hei, jeg håper på noen innspill angående linfrøolje. For tiden bruker jeg kun kokosolje (steking og tilskudd), samt noe olivenolje. For en stund tilbake kuttet jeg alle andre oljer. Imidlertid har jeg nå fått anbefalt av legen min, en helhetslege, som jeg har stor tiltro til, å ta tilskudd med 4 ss linfrøolje daglig, mot tørr hud. Hva tenker dere om bruk av linfrøolje som kosttilskudd?? Jeg ble veldig usikker. Forøvrig ønsker jeg dere alle en fantastisk fredags kveld

Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Danmark
    Alder
    67
    Meldinger
    10,228

Smile Sv: Helseskadelige planteolier? Linfrøolje?

Sitat Opprinnelig skrevet av Karatekid Vis post
    Hei, jeg håper på noen innspill angående linfrøolje. For tiden bruker jeg kun kokosolje (steking og tilskudd), samt noe olivenolje. For en stund tilbake kuttet jeg alle andre oljer. Imidlertid har jeg nå fått anbefalt av legen min, en helhetslege, som jeg har stor tiltro til, å ta tilskudd med 4 ss linfrøolje daglig, mot tørr hud. Hva tenker dere om bruk av linfrøolje som kosttilskudd?? Jeg ble veldig usikker.
    Hej Karate-pige Jeg kan ikke se, hvorfor du ikke skulle lytte til denne læge... Jeg har også læst at tilskud af hørfrøolie skulle angiveligt også gavner folk med tørre øjne, men om det gælder dem der har udviklet tørre øjne/hud pga. hypothyreose... er jeg ikke så sikker på. Det har aldrig hjulpet på min tør hud og øjne, jeg var plaget af i årevis dengang jeg var i behandling med Eltroxin.

Det har taget omtrent 4-5 år behandling med Thyroid, før mine tørre øjne blev "fugtige" igen. Det samme (sådan set) gælder den tørre hud som også har plaget mig dengang. Den er også væk nu, lige med undtagelse af fingre så tørre, at jeg end ikke kan afsætte fingeraftryk på det jeg rører ved... Men der er ikke noget mere som bare ligner tør hud som skaller nogen steder på min krop, som tilfældet ellers så ekstremt var i de gamle Eltroxin-dage. Desuden har hud- og negleforbedringer yderligere taget fart efter at jeg er startet på et dagligt tilskud af jod for ca. et år siden. Jeg kan se nu - i tidens perspektiv - at selv de små rester af problemer med negle og hud som blev tilbage efter overgangen til Thyroid-meds - er i en klar og tydelig bedring nu, efter opstarten af jod-tilskud...

Kan ikke lige huske hvor længe du har været i behandling med Thyroid-meds, men måske skulle du lade tiden arbejde lidt mere på det, før du mister håbet om en hud der ikke er tør?

Hvad angår hørfrøolie - kan du se på fordelingen af det goitrogene Omega-6 og ALA (det biologisk ikke-aktive vegetabilsk Omega-3), at de - i mg pr 100 gr er henholdsvis på 12701 Omega-6 og hele 53304 Omega-3 , så den omega-6-goitrogene effekt af den flerumættede hørfrøolie er ganske minimal, om nogen overhovedet. Men du skal ikke lade dig skuffe, hvis det ikke hjælper på de tørre øjne eller ikke hjælper nok fordi det er den underliggende årsag som først skal bedres, før effekten når helt op til kroppens overflade - som hud og øjene. Det er i hvert fald min erfaring.
    • Tak for at du læste mit indlæg.
    • Vil du vide lidt om hvad jeg står for, er du velkommen til at læse min signatur her

Medlem siden
    May 2010
    Sted
    Østfold
    Alder
    38
    Meldinger
    2,757

Standard Sv: Helseskadelige planteolier?

Jeg brukte i en flaske eller 2 Udo's oljen som daglig tilskudd. Jeg har lyst til å si at jeg fikk veldig fin hud (som ikke har gått tilbake i særlig grad etter jeg kuttet oljen) i den perioden. Udo's inneholder mye forskjellig siden den er sammensatt, men også linfrøolje såvidt jeg husker.
    Diagnostisert etter "depresjonsymptomer" - mai 2010 & smgjs private side ...
    -- og det som er deilig er at NÅ er avataren min ironisk

Side 3 av 3 Først 123

Søkeord for denne tråden

Bokmerker

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •  

Logg inn

Logg inn