Side 2 av 2 Først 12
Viser søkeresultater 11 til 13 av 13
    Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Danmark
    Alder
    67
    Meldinger
    10,216

Smile Sv: T4 lavt - T3 højt

Sitat Opprinnelig skrevet av mivi71dk Vis post
    Jeg blev i efteråret 2008 konstateret med lavt stofskifte.
    Jeg har været i behandling med Eltroxin (Gammel), skiftede til Eltroxin ny og Skiftede til Euthyrox.
    Intet af ovenstående gjorde mig super frisk.
    I januar i år udskrev min egen læge Thyreoid fra Glostrup Apotek (lavet fra grisens skjoldbruskkirtel).

Jeg skal siger, at jeg har det rigtig godt. Jeg er praktisk talt uden symptomer og føler mig rigtig godt tilpas.

Mine T3 og Frit T3 ligger i den høje ende. Endda lidt over reference værdien.
    Mine T4 og Frit T4 ligger i den lave ende.

Det som undrer mig er, at T3 er høj og T4 er lav. Jeg havde forventet at T4 ville være højere også.

Ellers har jeg faktisk ikke noget at tilføje
    Hej Michael. Tusind tak for opdateringen.

Det lover godt, at du har oplevet fremgang i 4-5 måneder siden overgangen til Thyreoid, uden et bagslag undervejs. Det kunne tyde på, at du enten ikke har haft lavt stofskifte længe nok til at svække dine binyrer, eller at du ikke har en af de autoimmune varianter af lavt stofskifte, eller begge dele.

Gider du skrive hvor gammel du er og hvordan har du doseret Thyreoid fra starten? Til nytte for dem, der kommer til at lære af dit forløb...

Så er det lave T4. Det er typisk for flertallet (faktisk) af patienter i behandling med Thyroid'er, at deres T3/FT3 ligger højere til højt og deres T4/FT4 ligger medium til lavt. Man skal doseres efter symptomer, fordi dosering efter f.eks. det lave T4 kan føre til overdosering. Sådan virker disse oprindelige lægemidler og der er ingen grund til bekymring for det lave T4.

Uanset den aktuelle succes, vær opmærksom på dit D-vitamin niveau, fordi hvis det forbliver (for) lavt, kan det senere svække dit stofskifte. Så selv om du har det fint, skader det ikke at sørge for at dit D-vitamin ikke mangler.

På forhånd tak hvis du gier opdatere fortløbende, til inspiration for andre... Sådanne gode historier kan betyde forskel mellem liv og u-liv, og betyder derfor en hel del for dem der læser med her.
    • Tak for at du læste mit indlæg.
    • Vil du vide lidt om hvad jeg står for, er du velkommen til at læse min signatur her

Medlem siden
    Dec 2011
    Meldinger
    7

Standard Sv: Jeg har for lavt stofskifte

Jeg er 41 år gammel.

Jeg startede i januar. Jeg fik 200 mg Euthyrox om dagen.
    Jeg startede med at halvere den til 100 mg Euthyrox.
    Jeg startede så med en 125 mg Thyreoid.

ca 2 uger med dette. 125 mg Thyreoid og 100 mg Euthyrox.
    Så øgede jeg til 125mg Thyreoid morgen, 62,5 mg Thyreoid middag og 100 mg Euthyrox.
    Det gjorde jeg i ca 2 uger.
    Så skiftet jeg helt til 125 mg Thyreoid morgen, 125 mg thyreoid middag og 62,5 mg Thyreoid aften/eftermiddag.
    Jeg skal ikke spise Thyreoid efter 18.00. Så kan jeg dårligt sove.

Jeg har beskrevet hele mit forløb med skiftet her:
    http://www.mivi.dk/mivi/stofskiftet/...ifte/index.php

Jeg indsamler andres skifte på samme side.

og - tak for info. Jeg havde selv den tanke, at når nu jeg får nok T3, så er der ikke behov for T4 eller at TSH skal være der.
    Jeg tror også, at jeg har været heldig, at have fundet mit stofskifteproblem hurtigt, og at mine binyrer mm. ikke har været så belastet som andres.
    Jeg kan læse, at andre er meget sværere at få i balance.

Mit vitamin niveau var lavt. D og B var lave. Derfor har jeg siden nytår spist ekstra D og ekstra B. Og det har jeg ikke planer om at stoppe med.
    Jeg har derimod planer om at tager dette:

http://www.goldenhealth.eu/Produktsi...0Komplett.html

Det er bestilt og forventes at komme lige om lidt.

PS.
    Tak fordi du flyttede mit indlæg ind på plads

Medlem siden
    Mar 2009
    Sted
    Sverige
    Alder
    74
    Meldinger
    2,322

Smile Sv: Jeg har for lavt stofskifte

Sitat Opprinnelig skrevet av mivi71dk Vis post
    PS.
    Tak fordi du flyttede mit indlæg ind på plads
    Det gjorde jeg. Selv takk
    Til alle norske og danske stoffskifte-pasienter, anbefaler vi boken STOP stofskiftevanviddet, skrevet av verdens ledende pasient-aktivist Janie Bowthorpe, som i 2005 grunnla nettstedet Stop The Thyroid Madness. Boken er utgitt på dansk i 2014. För alla svenska hypotyreos-patienter, rekommenderar vi samma bok, översatt till svenska med titeln Stoppa sköldkörtelskandalen (2012). Til alle gode leger, og pasienter som ønsker å lære mer av "the right stuff", anbefaler vi boken Stop The Thyroid Madness II (2014) med bidrag fra 10 leger MD. I Skandinavia, definitivt de to beste og mest nyttige bøker for hypotyreose-pasienter, for deres familier og venner, og for deres leger.

Side 2 av 2 Først 12

Lignende tråder

1. På arbejde med lavt stofskifte
    Av Anisa i forumet På jobb med lavt / høyt stoffskifte
    Svar: 52
    Siste melding: 09-07-12, 22:27
  2. Lavt stofskifte sandsynligvis efter behandlig af for højt stofskifte
    Av Babe i forumet Lavt Stoffskifte etter Graves
    Svar: 89
    Siste melding: 06-11-11, 23:27
  3. For lavt stofskifte??
    Av søløve i forumet Presentasjoner