Side 4 av 4 Først ... 234
Viser søkeresultater 31 til 35 av 35
    Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Møre og Romsdal
    Alder
    60
    Meldinger
    1,971

Standard Sv: Stoffskifteprøver etter 4 mndr på Thyroid-S

Takk for svar gunnda og takk for lykkeønskning.

Jeg lurte bare på om det var noen andre som har opplevd feber etter at dere ble satt på Levaxin eller Thyroid. Jeg vet ikkke hvor jeg har det ifra, men jeg synes å ha lest at kroppen ikke responderer med feber hos oss med hypothyreose. I så fall var Thyroid-S spesiell. Men det er mulig jeg tar feil.

Har 38,5 i dag, så det går ikke over så fort. 1 uke som du skriver, gunnda, må jeg sikkert regne med.
    Balder-legen hevder at det er ikke hypothyreose med en TSH på 4,82 som øket til 7,56
    Hypothyreose uten antistoff.
    • Levaxin fra oktober 2004. Westhroid fra august 2006. 4 grain ny Armour fra Februar 2010. Levaxin og Liothyronin fra februar 2011. Thyroid-S fra august 2011.
    Stoffskifteprøver etter 4 mndr på Thyroid-S

Medlem siden
    Apr 2009
    Sted
    Vestfold
    Alder
    55
    Meldinger
    911

Jeg har hatt feber flere ganger etter at jeg ble satt på Levaxin.

Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Møre og Romsdal
    Alder
    60
    Meldinger
    1,971

Sitat Opprinnelig skrevet av Yvette Vis post

Da har jeg spist paranøtter, som anbefalt over her, nesten hver dag siden jeg ble tipset om det. Jeg tok nye stoffskifteprøver denne uken, og FT4 har sunket fra 27 til 18,3. FT3 ble også målt og denne er på 5,7. Altså "normale" prøver tilsynelatende.

Om det er paranøttene som er årsaken til at FT4 har sunket til det normale vet jeg ikke, men antar det. Jeg har ikke gjort noen andre forandringer. Så tusen takk for dette rådet! Jeg har i denne perioden tatt 2,75 grain Thyroid-S. Jeg får trykk i brystet av 3 grain, så det er for mye. Finstilt denne doseringen!
    Nå har jeg tatt blodprøver igjen, og disse hopper opp og ned som en jojo.

FT4 = 28,9 (9 - 24)
    FT3 = 13,2 (2,6 - 5,7)

Jeg har ikke vært like "flink" til å spise paranøtter den siste tiden, så kanskje det er derfor FT4 har øket så kraftig igjen. Jeg har stått på samme dose Thyroid i lang tid nå, 2,75 grain. Av og til synes jeg at jeg har trykk i brystet og innbiller meg at jeg bør senke dosen, men er redd for at den skal bli for lav og at jeg skal få problemer. Kanskje jeg skal forsøke å senke til 2,5 grain, men jeg vet ikke. Synes jeg er på en lav dose allerede. Har tidligere i mange år gått på 4 grain. Så dette er ikke lett å forstå.

FT3 kan jo inneholde rT3, som Anisa har skrevet tidligere i denne tråden. Men det er jo håpløst å be om å få sjekket ut. Kanskje jeg bare skal hoppe over medisin noen dager? Legen skrev i brev at jeg måtte redusere 2 dager i uken.

Jeg trener som jeg har gjort i årevis, ganske mye faktisk, og har ingen problemer med det. Kanskje jeg bare skal lytte til kroppen og glemme disse blodprøvene...? Sukk...
    Balder-legen hevder at det er ikke hypothyreose med en TSH på 4,82 som øket til 7,56
    • Levaxin fra oktober 2004. Westhroid fra august 2006. 4 grain ny Armour fra Februar 2010. Levaxin og Liothyronin fra februar 2011. Thyroid-S fra august 2011.

Medlem siden
    Mar 2008
    Sted
    Oslo
    Alder
    61
    Meldinger
    5,134

En mulighet er å bruke kun Liothyronin i tre måneder eller mer for å få bort rT3. Men kanskje taper du mer enn du vinner på akkurat dette? Jeg ville gått ned 0.25 grain og sett om jeg fungerte like bra på den dosen. kanskje fungerer tarmer og omdanning bedre nå enn før? Kan det være grunnen til at du bruker lavere dose?
    Hashimoto's, hypotyreose, Armour 2009
    Å leve med binyrebarksvikt eller binyretretthet
    • Ren T3 og LDN (lav dose Naltrexon) 2012, virket ikke for meg. Bruker thyroid

Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Møre og Romsdal
    Alder
    60
    Meldinger
    1,971

Hei Vigdis og tusen takk for svar!

Jeg vet ikke om jeg tør å eksperimentere med Liothyronin og ren T3 i og med at jeg føler meg så bra. Men jeg skal iallefall i første omgang senke dosen til 2,5 grain og se hva som skjer da.

smgj skrev noe interessant i en annen tråd:

At man "varierer" på samme dose kan komme av f.eks endrede behov (ekstra stressende/aktive/syke/lite søvn perioder eller noe så enkelt som magesjau.. og dermed dårligere opptak eller mindre hjelp til omdanning av t4 via tarmbakteriene. (Husk at tarmbakteriene hjelper oss med å utnytte ca 20% av den t4'en vi får via medisinen.. det er stor forskjell på om at vil får brukt hele 100%-en eller om vi blir avspist med 80%) Disse svingningene tror jeg kanskje er vanskelig å unngå helt.
    Jeg har i noen måneder spist tarmflorabakterie-tabletter pga urolig mage. Kanskje har jeg bedre opptak av thyroider pga dette?

Vigdis - jeg har senket dosen pga trykk i brystet, ikke pga tarmene. Vet ikke om jeg forstod deg rett. Takk for at du bryr deg.

Side 4 av 4 Først ... 234

Lignende tråder

1. Svar: 2
    Siste melding: 01-12-11, 13:46
  2. Mine stoffskifteprøver - er de normale?
    Av MissD i forumet Normalverdiene?
    Svar: 3
    Siste melding: 18-05-11, 18:37
  3. Svar: 3
    Siste melding: 03-04-08, 18:57
  4. Forhøyet anti-TPO, noe som har gjort at jeg har fulgt opp med stoffskifteprøver.
    Av milla i forumet Hashimoto's thyroiditt (anti-TPO)
    Svar: 50
    Siste melding: 16-06-06, 23:36

Søkeord for denne tråden

Bokmerker

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •  

Logg inn

Logg inn