Viser søkeresultater 1 til 3 av 3
    Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Danmark
    Alder
    70
    Meldinger
    10,241

Standard Behandles insulinresistens best ved å få musklene til å forbrenne sukkeret?

Spørgsmål: "Hei jeg har fått påvist insulin resistens. Er da da lurt å gå på lavcarbo ? mvh Randi "

Svar fra læge Kjetil Retterstøl, "førsteamanuensis i molekylær ernæring ved helse og sykdom ved Universitetet i Oslo": "nei, inulinresistens behandles best ved å fjerne sukkeret i blodet på den naturlige måten, nemlig ved å få musklene til å forbrenne sukkeret (les fysisk aktivitet). Gi kroppen din tid til pleie i hverdagen, tenk over om det er en aktivitet du liker, kroppen din vil takke deg med lavere blodsukkerverdier. Jeg vet det er vanskelig i en travel hverdag, men det er den beste medisinen vi har. Styr unna sukkerbrus, juice, potetgull og andre salte saker. Drikk vann, farris, evt lettbrus " Kilde: VG

I rest my case...
    • Tak for at du læste mit indlæg.
    • Vil du vide lidt om hvad jeg står for, er du velkommen til at læse min signatur her

Medlem siden
    Mar 2008
    Sted
    Oslo
    Alder
    63
    Meldinger
    5,134

Standard Sv: Insulinresistens behandles best ved å få musklene til å forbrenne sukkeret

Ja, ja, mot uvitenheten kjemper selv gudene forgjeves....

Jeg fant en blogg i går, en lege som heter Thomas Geisner som spiser lavkarbo.

Han har fire innlegg om hva som skjer i kroppen når du spiser:

Matens vei gjennom kroppen: 0. Menneskets evolusjon – Hva er vi designet for å spise?

1. Makronæringsstoffene.

2. Fra munn til tynntarm

3. Leveren – et multigeni!

Han sier selv i en kommentar til en innsender at han ikke vet noe om hypotyreose, så jeg antar at man slipper sleivete og dumme innlegg som kostdoktorn.se har hatt.

I allefall synes jeg han forklarer bra hvorfor det er best for kroppen å bytte ut brød med grønnsaker.
    Hashimoto's, hypotyreose, Armour 2009
    Å leve med binyrebarksvikt eller binyretretthet
    • Ren T3 og LDN (lav dose Naltrexon) 2012, virket ikke for meg. Bruker thyroid

Medlem siden
    Mar 2008
    Sted
    Oslo
    Alder
    63
    Meldinger
    5,134

Standard Sv: Lege Thomas Geisner som spiser lavkarbo

I et annet innlegg på bloggen til Thomas Geisner snakker han om "Diabetes type 2 – hvordan best trene og spise?" Dette innelgget ser saklig ut, med en artikkel av fysioterapeut Eivind Eliasson og ernæringsfysiologi-student Vegard Lysne som gir råd til diabetikere basert på nyere forskning. Og det er linker til forskningen, og mye av det som beskrives om kosthold ser godt og faglig fundert ut.

Når det gjelder kosthold, kommer norske anbefalinger dårligere ut enn lavkarbodietter (6) og betydelig dårligere ut enn middelhavsdietten (6). Det forskningsmessige grunnlaget for de norske anbefalingene er dårlig belagt (6,7). Nå er det ikke opp til oss å anbefale endring i dietter som står i strid med anbefalinger fra din fastlege eller ernæringsfysiolog, men diabetesforbundet har nylig foreslått både lavkarbo og middelhavsdietten som alternativer til norske anbefalinger og dette bør nevnes for de med sukkersyke. På oppfordring kan de selv gå inn på diabetesforbundets eller andre nettsider (f.eks www.kostreform.no) for å finne ut mer selv. Diabetesforbundet har i tillegg begynt å gi råd om styrketrening, selv om de ikke sier noe om at verken styrketrening eller de alternative diettene er langt bedre enn dagens anbefalinger. Målet bør være å bli kvitt diabetes, ikke å leve med diabetes og når norske råd for trening og kosthold verken kommer godt ut med tanke på forebygging eller behandling, bør det en endring til.
    Hashimoto's, hypotyreose, Armour 2009
    Å leve med binyrebarksvikt eller binyretretthet
    • Ren T3 og LDN (lav dose Naltrexon) 2012, virket ikke for meg. Bruker thyroid

Lignende tråder

1. Svar: 0
    Siste melding: 31-03-11, 21:30
  2. Når hypothyreose behandles som en funktionel sygdom (hypokondri)
    Av Anisa i forumet Lavt stoffskifte og funksjonelle lidelser
    Svar: 6
    Siste melding: 20-02-10, 22:46
  3. Når hypothyreose behandles som en funktionel sygdom (hypokondri)
    Av Anisa i forumet Emner startet av Anisa
    Svar: 6
    Siste melding: 20-02-10, 22:46
  4. Musklene (mine) - og slimhinner
    Av Stina i forumet Diverse relatert til helse og sykdom
    Svar: 31
    Siste melding: 06-04-08, 22:28

Søkeord for denne tråden

Bokmerker

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder