Side 3 av 11 Først 12345 ... Siste
Viser søkeresultater 21 til 30 av 108
    Medlem siden
    Jun 2010
    Sted
    Indre Troms
    Alder
    48
    Meldinger
    2,404

Standard Sv: Ungt sinn med hypotoreose

Sitat Opprinnelig skrevet av flaggstang Vis post
    Jeg er litt bekymret for husken min.
    Roter med datoer til lege og klokkeslett.
    Jeg hadde time Idag, og har skrevet imorgen i boken min. Er det mulig?
    Det har også hendt at jeg har dukket opp en dag eller to også viserndet seg at jeg ikke har timen før noen dager. Er det flere som roter sånn?
    Jeg er så redd for og bli mistrodd av lege.
    Sykmeldinga har gått ut og har ikke time før om noen dager.
    Blodprøvene av tsh3 er fine, og jeg er redd for om jeg ikke blir trodd og hivd uti arbeid.
    Er overhode ikke klar i hodet :s
    Ja, det er svært vanlig å ha hukommelsesproblemer når man har lavt stoffskifte. Det virker ut fra det du skriver som at du stresser deg selv veldig mye og det er ikke så rart når du er inne i en vanskelig livssituasjon. Likevel vil jeg anbefale deg å bruke all din energi på å roe deg selv ned. Å stresse slik u gjør nå, kan bare gjøre situasjonen din værre. Skriv ned ting med en gang du avtaler noe, så kanskje du skaper mer oversikt i ditt eget hode. Et annet triks er å gjenta høyt det du har avtalt, slik at du er sikker på at du har forstått dato og klokkeslett rett. Lykke til.

Medlem siden
    Mar 2011
    Sted
    Aust-Agder
    Alder
    56
    Meldinger
    3,120

Jeg tilstår villig at hukommelse og konsentrasjon ikke lenger er min styrke, men jeg har iallefall blitt en god bruker av post-it lapper.
    I tillegg ber jeg om avtaler hos lege og slikt skal sendes/ gis skriftelig, slik at jeg ikke blingser på dag/dato/klokkeslett (det har hendt noen ganger).
    Dette er min hjelp i verden for og kunne få med meg ting og tang.
    Viktig og huske at for hvert problem man møter, så er det en løsning. Man må bare finne den

Medlem siden
    Feb 2010
    Sted
    Danmark
    Alder
    53
    Meldinger
    3,355

Roter med datoer til lege og klokkeslett.
    Jeg hadde time Idag, og har skrevet imorgen i boken min. Er det mulig?
    Det har også hendt at jeg har dukket opp en dag eller to også viserndet seg at jeg ikke har timen før noen dager. Er det flere som roter sånn?
    Ja, flaggstang, det kan du tro. Jeg roder jævnligt med datoer og tider og til stor frustration og tristhed er det jo.

En god nyhed er der så alligevel at fortælle, nemlig at det kan blive bedre efterhånden, når man tager sig af sig selv med den medicin og de tilskud, man har brug for - og ikke mindst sover. Med hensyn til det sidste er det min erfaring, at det i høj grad betaler sig at sove om natten og ikke gå for sent i seng. Jeg kan se, at når jeg har sovet på "skæve tidspunkter", så blir der ekstra vrøvl af mange slags og ikke mindst med husken ...

Nielsigne

Medlem siden
    Dec 2011
    Sted
    Østlandet
    Alder
    39
    Meldinger
    502

Treg, deprimert.

Medlem siden
    Feb 2010
    Sted
    Danmark
    Alder
    53
    Meldinger
    3,355

Hej flaggstang
    Er det de to ord, der gælder for dig lige nu, eller skal det forstås mere generelt?

.... ja, dumt spørgsmål på en måde ... men jeg blir da i tvivl om, hvad man kan stille op med de to ord der ... treg, deprimert. (Jeg vil nok foreslå, vi sku ta og gå i seng og sove nu og så ta sagen op i morgen i stedet ...)

Medlem siden
    Dec 2011
    Sted
    Østlandet
    Alder
    39
    Meldinger
    502

Sitat Opprinnelig skrevet av Nielsigne Vis post
    Hej flaggstang
    Er det de to ord, der gælder for dig lige nu, eller skal det forstås mere generelt?

.... ja, dumt spørgsmål på en måde ... men jeg blir da i tvivl om, hvad man kan stille op med de to ord der ... treg, deprimert. (Jeg vil nok foreslå, vi sku ta og gå i seng og sove nu og så ta sagen op i morgen i stedet ...)
    Vi får gjøre det gode nielsigne. Takk for omtanke Kom forøvrig over dette http://www.nrk.no/nyheter/distrikt/rogaland/1.7982786

Tilbakeblikk

Sitat:

<<Midt i den moderne verda blir skolen halden innestengd i middelalders ånd. Sinna til barna våre tørkar ut. Ingen stader i undervisninga kjem dei i kontakt med røynda. Skolen har blitt ein stor maskin for terping av dei billigaste og mest trivielle delane av vår kultur, medan vesentlege ting blir utelatne. For ikkje å nevne dei unaturlege metodane for å kontrollere forstanden og adferda til ungane.>> -George Herbert Mead

Jeg sitter på kjøkkenet mitt og sturer dypt i en depresjon som hadde lettet litt.
    Det er kanskje følelsen av tap, eller mislykkethet som størst blir min fortvilelse denne ettermiddagen.
    Neppe er det frembringende for depresjonen at en driver og speiler seg i tidligere venners suksess eller handlinger.
    Hvordan fordrev vi fra hverandre er også et spørsmål. Mulig det var den dagen vi begynte på hver vår linje på skolen.
    Skuffelsen var stor fra min side, da hun ikke svarte på telefonen da vi skulle avvikle storefri. Til slutt så ga jeg opp, orket ikke mer.
    Så da var jeg forlatt til meg selv igjen. Vi snakket ikke til hverandre etter det.
    Seinere dette året kom det en ny depresjon, søvnen tok meg med til jon blund oftere enn jeg selv kunne begripe.
    Fraværet var kritisk, men viljen var sterk. Depresjonen var der under eksamen og irritasjonen over min gruppes ulidelige intelligens var ei bedre for irritasjonen som gnaket hen.
    I ren forakt for meg selv, og denne lavterskelen for toleranse tok jeg kontroll og veiledet disse fortapte menneskene som kom til å lede gruppen til grus.
    Skuta ble reddet fra forlis, til en strålende toppkarakter.
    I denne stormen så klarte jeg og være sterk, roret var neppe lett og skulle holde igjen. Gulvet var glatt, og regnet haglet ned over ørene på meg.
    Til tross for at hjertet aldri kommer til å bli helt igjen så er det forbløffende at en slik styrke utvises.

Det er den styrken jeg har fått nå, eller styrke?
    Forferdelig er det, og være slik som jeg var for 5 år siden.
    Jeg er på en måte handlingslanmet, samtidig som jeg ihvertfall forstår litt.
    Hva skal jeg ta meg til?
    Jeg har nogen alternativer,

-Leve med vektøkning og bruke energien på..?
    -Trene og akseptere at jeg er utmattet og blir deprimert fordi kroppen ikke har nok energi?
    -Gråte av utmattethet, og...?

Jeg er ihvertfall litt tilstede, og det er jeg glad for

Medlem siden
    Dec 2011
    Sted
    Østlandet
    Alder
    39
    Meldinger
    502

Hva nå?

Deprimert over at jeg ikke blir bedre.
    Frustrert over vekt økning til tross for fine prøver av t3.
    Legen foreslo nevrotesting, men flåsete det bort.

Oppsummering;

Ressurssterk Person fanget i egen kropp i 6 måned.
    Søker frisk form, vil jobbe og studere. Hva nå?

Medlem siden
    Feb 2010
    Sted
    Danmark
    Alder
    53
    Meldinger
    3,355

Medlem siden
    Dec 2011
    Sted
    Østlandet
    Alder
    39
    Meldinger
    502

Sitat Opprinnelig skrevet av Nielsigne Vis post
    Ny læge!

Nielsigne
    Har klokkertro på den legen jeg har. Stoler veldig på han.
    Tror han fortjener å høre akkurat det jeg mener.

Medlem siden
    Feb 2010
    Sted
    Danmark
    Alder
    53
    Meldinger
    3,355

I dag har jeg sovet hele dagen omtrent, eller den siste uken har vært veldig hard.
    Etter at jeg økte dosen til 100 microgram levaxin så har jeg blitt trettere og mer sliten.
    Kære flaggstang
    Har du læst dette:
    Sitat Opprinnelig skrevet av BenteR Vis post
    Har du sjekket ferritin og d-vitaminer? Mangler her gir også samme symptomer som lavt stoffskifte.
    Hos meg lå disse svært lavt, og 5 mcg med Lio ga meg kjempeproblem i form av overdosesymptomer.
    Det samme når jeg prøvde og øke Levaksin; overdosesymptomer selv om blodprøvene sa jeg var underdosert.
    Etter at jeg har tatt tak i ferritin og d-vitamin manglene mine, har jeg klart og øke levaksinen slik at blodprøvene blir bedre og bedre, uten at jeg får overdosesymptomer lenger.
    Måske en idé at prøve? Nogle - også helt friske /raske - kan endda få bedre humør af d-vitamin. Men det tager et stykke tid at få det til at virke

Nielsigne

Side 3 av 11 Først 12345 ... Siste

Lignende tråder

1. B-12 og hypotyreose?
    Av Vigdis i forumet B-vitaminer
    Svar: 31
    Siste melding: 31-01-13, 10:37
  2. Temperatur og hypotyreose 2
    Av mohaienne i forumet Lavt stoffskifte i grenseland
    Svar: 24
    Siste melding: 02-11-09, 09:37
  3. Bindevev og hypotyreose