Side 1 av 11 123 ... Siste
Viser søkeresultater 1 til 10 av 108
    Medlem siden
    Dec 2011
    Sted
    Østlandet
    Alder
    39
    Meldinger
    502

Standard Ungt sinn med hypotyreose

Hallo i natten

Jeg har vært på trening i dag også, føler jeg begynner å få litt gnist til å rundjule sykdommen.
    For jeg vil ikke, og har ikke tid til dette. Jeg må være slank for å passe brudekjolen min, kan ikke legge på meg mer.
    Så da må jeg ufrivillig(frivillig) trene, mens kroppen blånekter.

Jeg har lagt på meg så ufrivillig mye det siste året, har selv spist som en toppidrettsutøver. Det skjer fordet, Urettferdig!
    Er fortiden sykemeldt, har har vært det en stund. Formen er ikke bra, har gått lenge uten behandling.
    Har vært mye sengeliggende, og slitt med ADL aktiviteter, men nå er det nok! Jeg har blitt dårligere av levaxin behandling, har just startet med opptrapping
    til 100mg. Jeg synes det på en måte er greit å få vite hva som skjer med kroppen, og lete etter hvorfor. Men jeg er i en varierende sorgfase.

Uansett så nekter jeg å være sengeliggende, jeg vil være frisk.
    Det er som å være fanget i en annens kropp, jeg er manisk i hodet og 90 i kroppen. (Manisk* for å skape kontrast).
    Sliten som en katte, men lell våken. Må være stoffskifte som tuller med meg. Anyways, I can do it!

Jo, og forresten. Jeg leter etter en tråd her inne som ikke har undertittel som overvektig og trening.
    Vil at det skal være felles stor tråd og tema for en nøytral tittel med navn trening, og helse
    ikke syk og helse. Blir litt for mye dystert, ikke for å skake noen.

Medlem siden
    Feb 2010
    Sted
    Danmark
    Alder
    53
    Meldinger
    3,355

Standard Sv: Ungt sinn med hypotoreose

Hej flaggstang
    Jeg tror da ikke, der er nogen her, der føler, de har tid til dette ... Alle vil gerne være friske og lave alt muligt, træne og gøre rent. Men man må give det tid - smøre sig med tålmodighed, som nogle herinde skriver - for det tager altså tid at få kroppen rejst op igen, og der er mange forskellige dele af den, der skal have pleje. Når jeg læser, at du kører på med træning, selvom du ikke får tilstrækkeligt med medicin endnu - og selvom den vist ikke er ideel for dig? - så tænker jeg, at du også må sørge for at tage dig af dine binyrer, for ellers kan du få det dårligere. Ja, ikke en morsom melding, men altså ... pas på dig selv, ville jeg bare sige. Jeg har alt for ofte oplevet, hvordan et projekt den ene dag har kørt mig helt ned og også holdt mig nede et helt døgn eller mere bagefter. Det er jo ikke smart og gør vist bare vejen længere, hvis det sker for ofte.

Nielsigne

Medlem siden
    Dec 2011
    Sted
    Østlandet
    Alder
    39
    Meldinger
    502

Sitat Opprinnelig skrevet av Nielsigne Vis post
    Hej flaggstang
    Jeg tror da ikke, der er nogen her, der føler, de har tid til dette ... Alle vil gerne være friske og lave alt muligt, træne og gøre rent. Men man må give det tid - smøre sig med tålmodighed, som nogle herinde skriver - for det tager altså tid at få kroppen rejst op igen, og der er mange forskellige dele af den, der skal have pleje. Når jeg læser, at du kører på med træning, selvom du ikke får tilstrækkeligt med medicin endnu - og selvom den vist ikke er ideel for dig? - så tænker jeg, at du også må sørge for at tage dig af dine binyrer, for ellers kan du få det dårligere. Ja, ikke en morsom melding, men altså ... pas på dig selv, ville jeg bare sige. Jeg har alt for ofte oplevet, hvordan et projekt den ene dag har kørt mig helt ned og også holdt mig nede et helt døgn eller mere bagefter. Det er jo ikke smart og gør vist bare vejen længere, hvis det sker for ofte.

Nielsigne
    Hei Nielsigne!

Jeg har snakket med legen om å ta prøver at binyrene, at jeg tror det er noe der i den gaten.
    Så det skal jeg ordne før neste kontroll for dose justering.
    Takk for tips og råd.

Medlem siden
    Dec 2011
    Sted
    Østlandet
    Alder
    39
    Meldinger
    502

I dag har jeg sovet hele dagen omtrent, eller den siste uken har vært veldig hard.
    Etter at jeg økte dosen til 100 microgram levaxin så har jeg blitt trettere og mer sliten.
    Jeg tror jeg har blod i urina, det stinker.
    Det begynte en uke før jeg begynte på levaxin, kan det være mavesår evt. binyrene?
    Den følelsen her har jeg ikke hatt på 2 år, det var da jeg begynte å kjenne at det var noe galt med kroppen.

Yeah yeah, "gleder" meg til 22 jan, da skal jeg ta nye blodprøer og kortisol prøver.
    Kortisol prøven skal taes mellom 9-11 og 19-22. ER det noen som veit om jeg får med meg q-tips hjem og blir bedt om å sende i posten dagen etter?
    Isåfall er det fryktelig tungvindt om jeg må retur på sykehuset, og klønte mht at de kan rote bort prøvene.

Vel, jeg får prøve og rydde ferdig og organisere på kjøkkenet mitt.
    Selv om det går utrolig sakte, må ta 10 minutters pauser hele tiden.
    Har også klart og vaske 2 maskiner med tøy idag. Har ikke bretta det da, ligger i en haug.
    Får se om jeg kan få til det imorgen, greit med litt mål

Hade bra

Medlem siden
    Feb 2010
    Sted
    Danmark
    Alder
    53
    Meldinger
    3,355

Det lyder ubehageligt, at du kan ha blod i urinen ... Men sådan kan binyrer vel.

Jeg håber, dine prøver viser noget, der kan lede dig videre frem.

Så fint, at du får ordnet køkken også! Og vasketøj. Det lyder jo sådan set ret overskuds-agtigt

Nielsigne

Medlem siden
    Jun 2010
    Sted
    Akershus
    Alder
    57
    Meldinger
    551

Du bør ta en urinprøve og levere hos fastlegen din, vond lukt av urinen kan være tegn på urinveisinfeksjon.

Medlem siden
    Dec 2011
    Sted
    Østlandet
    Alder
    39
    Meldinger
    502

Jeg får levere en imorgen.

Er det noen som har hyppige humørsvigninger her?
    Vært i kjelleren lenge, Idag har det vært veldig opp og ned.

Medlem siden
    Apr 2009
    Sted
    Vestfold
    Alder
    55
    Meldinger
    911

Jeg har svingninger i humøret, men føler det er mer relatert til håpløshet hver gang jeg faller og må reise meg igjen. Eller ved eggløsning og menstruasjon. Men svinger gjør det, men ikke hyppig

Medlem siden
    Dec 2011
    Sted
    Østlandet
    Alder
    39
    Meldinger
    502

I dag har jeg fått siste nådestøtet av en person som sto meg nært.
    Denne uka har jeg fått kjeft for at jeg er sjuk, og at hjem må skjerpe meg.
    Og blitt beskyldt for at et traumatisert overgrep var min feil. Hjertet mitt er helt knust, er det mulig?
    Det skal sies at denne personen erveldig spirituell av en alternativ art. Jeg har dernest blitt kritisert for å ikke tilta og oppsøke bra nok behandling (spirituell). Jeg har sagt til denne personen om å respektere eg og mine valg. Men dette har jeg tilsynelatende ikke lykkes med.

Nå er jeg frustrert, og skamfull. Og særdeles såret og skuffet.
    Hva skal jeg gjøre?

Medlem siden
    Dec 2008
    Sted
    alle lande
    Meldinger
    1,355

Sitat Opprinnelig skrevet av flaggstang Vis post
    I dag har jeg fått siste nådestøtet av en person som sto meg nært.
    Ser mere ud til, at det er "personen" der gav sig selv nådestødet, ved selvforskyldt miste en ven (dig).

Sitat Opprinnelig skrevet av flaggstang Vis post
    Denne uka har jeg fått kjeft for at jeg er sjuk, og at hjem må skjerpe meg.
    Og blitt beskyldt for at et traumatisert overgrep var min feil. Hjertet mitt er helt knust, er det mulig?
    Det skal sies at denne personen erveldig spirituell av en alternativ art. Jeg har dernest blitt kritisert for å ikke tilta og oppsøke bra nok behandling (spirituell).
    Hvorfor mon minder denne "erveldig spirituell" person om visse heilpraktikere? Se om du kan genkende noget i denne tråden...

Ellers, kære du, vælg dine kampe (og dine venner) med omhu. Der er ikke tid og kræfter, i et liv med hypothyreose - til falske venner.
    Hvis du har noen spørsmål knyttet til bruk av vårt forum - les OSS/FAQ.

Side 1 av 11 123 ... Siste

Lignende tråder

1. B-12 og hypotyreose?
    Av Vigdis i forumet B-vitaminer
    Svar: 31
    Siste melding: 31-01-13, 10:37
  2. Temperatur og hypotyreose 2
    Av mohaienne i forumet Lavt stoffskifte i grenseland
    Svar: 24
    Siste melding: 02-11-09, 09:37
  3. Bindevev og hypotyreose
    Av Lilje i forumet Muskler, ledd og knogler