Hei igjen.
Tidligere tråd: Påvist Graves sykdom.

Lenge siden sist nå, har sine årsaker. Jeg har vært helt skutt, kvalm,svimmel og trøtt. Så har ringt endokrinologen en del ganger for å si det slik, da jeg har følt at dette absolutt ikke kan være normal reaksjon på medisin. Prøvesvar fra romjula viser en enorm nedgang i stoffskiftet:
FT4 20, FT3 7.4 og TSH <0.05. Samme referanseområde som over. Tras ligger på 4.
Denne nedgangen har jeg fått på 150 mg Propyltiouracil ( 14 dager på denne), nå justert ned til 100 mg.
Men kvalmen ville ikke gi seg, så i går tok jeg en graviditetstest og den viste at jeg er GRAVID ( mer enn 3 uker på vei i følge testen)
Så jeg har mest sannsynlig vært gravid da jeg fikk utført nukleærmedisinsk us, da veldig tidlig i svangerskapet. Så nå er jeg nervøs for tlf fra sykehuset i morgen. Endokrinolog ( snakket med 2 stk i går), nukleær medisn og Gyn skal snakke sammen, så får jeg vite hva jeg må gjøre. Er så spent!!!!
Aner ikke hva jeg vil fram til med dette innlegget, men måtte bare skrive litt.. Fikk beskjed om å absolutt ikke bli gravid, så har jeg mest sannsynlig vært gravid da jeg fikk denne beskjeden.

Anja