Side 1 av 3 123 Siste
Viser søkeresultater 1 til 10 av 21
    Medlem siden
    Jun 2011
    Sted
    Danmark, Vestegnen
    Alder
    50
    Meldinger
    222

Thumbs down Kvinde på 75 år som græd for de havde ændret eltroxin

Jeg mødte en kvinde på 75 år som græd fordi de havde ændret eltroxinen ( hun havde fået det næsten hele hendes liv ) og selvom hun havde antistoffer vil de ikke give hende andet fordi tsh lå næsten normalt - jeg har fulgt hende det sidste år gå voldsomt ned af bakke og hjertet har nu taget så meget skade at hun er nede på 15% pumpefunktion

hun er for syg til at tage til belgien og jeg tror desværre tiden er ved at rende ud for hende - det siger hun selv nu - det er jo næsten ( tør næsten ikke at sige det ) mord ... for hun må tage til takke med hvad systemet tilbyder hende .

selv er hun ikke i tvivl om at hjertet er en følgvirkning af stofskiftet og har selvfølgelig fået et kursus i hvordan man trækker vejret
    men de vil ikke høre på hende og i øvrigt må hun bare lære at leve med det !

jeg er forfærdet over de tilstande der er pga uvidenhed - folk der burde være uddannet til det ved mindre end mange af i gør - det er chokerende .

ja man kan altid finde nogen der har det værre men systemet skal snart ruskes godt og grundigt , så folk kan få en værdig behandling og et ordenligt liv

Medlem siden
    Feb 2010
    Sted
    Danmark
    Alder
    53
    Meldinger
    3,362

Standard Sv: Kvinde på 75 år som græd for de havde ændret eltroxin

Iflg. endda den Thyreoidea Landsforeningen (som jeg ellers synes er for venlig mod læger generelt) er det ikke tilladt for en læge at nægte en patient Euthyrox, og så kan man jo begynde rejsen dér om nødvendigt.

http://www.thyreoidea.dk/aktuelt/eut...-apoteker.html

Det er lige til at græde over, at der findes læger, der vil være bekendt at udsætte et menneske for et liv - eller rettere: livsrest - med Ny Eltroxin. Og når det så endda ikke er tilladt?!

Jeg har i et år befundet mig i dybeste ensomhed sammen med enhver læge; ingen ville tro, der kunne være noget i vejen med denne medicin. Men for nogle mennesker er Ny Eltroxin en genvej til døden, og sådan er det bare. Jeg glemmer aldrig, hvor kold jeg var om morgenen - under dobbeltdyne og uldplaid. Kold som en kylling i køleskabet og næsten ude af stand til at røre mig - så kold, at det var skræmmende. "Det må være sådan, det er at dø", tænkte jeg, men hjælp var der ingen af - bare mere giftigt stads. Og hård puls.

Nielsigne

Medlem siden
    Jun 2011
    Sted
    Danmark, Vestegnen
    Alder
    50
    Meldinger
    222

jeg må sige du lyder lidt ligeson damen jeg nævner omkring den nye eltroxin - jeg har så forfærdeligt ondt af hende - når jeg ringer til hende kan hun næsten ikke snakke for der er næsten ingen luft ... jeg ved hendes mand har opsøgt hans perrild og han overvejer vist om hvad han kan give hende i stedet - men skaden er jo i den grad sket med hjertet - hun er meget optaget af hvad behandling der er i belgien ,og er meget ked af ikke at kunne tage derned , men vi har snakket om mulighederne for piller , desværre har hun så meget hjernetåge at hun glemmer igen .

jeg har prøvet at forklare hendes mand lidt om det , men selvom han rigtig gerne vil forstå det hele så er det her ukendt verden for ham , så han fik en seddel med til lægen om andre muligheder --- jeg er bare forfærdet og rigtig ked af det skal gå sådan for hende - hun er en fiks lille dame der højst ligner en på 60 og havde hun bare fået den rette medicin kunne hun sagtens have levet en god alderdom ... sørgeligt.

jeg håber i vil tage godt imod hende herinde har foreslået hende at søge herind hvis hun orker

kærlig hilsen

carina

Medlem siden
    Feb 2010
    Sted
    Danmark
    Alder
    53
    Meldinger
    3,362

Hvilken region bor damen i?

Medlem siden
    Oct 2011
    Sted
    Region Midt
    Alder
    54
    Meldinger
    525

Det er dog en ganske forfærdelig historie. Jeg bliver virkelig berørt.

Kunne du Carina evt. foreslå, at de tager ind til Claus Hancke, hvis de bor i hovedstadsområdet?
    Han vil da i det mindst kunne udskrive naturlig bioidentisk thyroid og vil med al sandsynlighed også kunne give nogle basale råd vedr. hjerteproblemer, eftersom han beskæftiger sig med EDTA-behandling.

http://www.iom.dk/

Redigeret:
    Åh. Nu ser jeg det med Hans Perrild, som jeg ikke kender. Men godt! Så sker der jo noget!

Medlem siden
    Feb 2010
    Sted
    Danmark
    Alder
    53
    Meldinger
    3,362

Men Claus Hancke er nu et godt bud ... Især i forhold til det med thyroid, hvis det skal være dét. Og det kan godt være den korteste vej for folk i den alder - selvom det selvfølgelig er meget anderledes etc.

Hans Perrild er vist ikke meget for det med thyroid. Men hun kan vel gå til begge

Godt at få de ældre med her i flere tråde - ingen grund til at opgive at ha et godt liv, bare fordi man er blevet ældre.

Nielsigne

Medlem siden
    May 2011
    Sted
    Nord Troms
    Alder
    67
    Meldinger
    1,111

Jeg blir helt matt av den verden vi har fått hvor leger leker gud med syke mennesker. Helt fra tiden i slutten av 1800-tallet, da thyroid som fullgod behandling av hypothyreose ble oppdaget og fram til 1970-tallet, behandlet leger pasienter etter symptom!!

Jeg ser nå en omvendt verden hvor kunnskapen har gått i revers.

Damen på 75 må skifte til en lege som tar Hypothyreose på alvor!!

-lig hilsen Elbeth

Medlem siden
    Jun 2011
    Sted
    Danmark, Vestegnen
    Alder
    50
    Meldinger
    222

kære alle ---

rigtig gode råd fra jer alle - men samme aften som jeg fik at vide jeg skulle ind på riget - ringede bittens( som hun hed) mand - Bitten blev indlagt 22 december jeg talte med hende 2 juledag og 2 dage senere var hun sovet ind

Bittens børn nåede heldigvis frem men det hele var for sent - Bittens mand har ikke kræfter nu men har fulgt det hele og vil når han kommer til kræfter lave en klage over Bittens forløb men er naturligvis for rystet nu .

jeg er umådelig ked af det på hendes og hendes families vegne og finder denne bortgang fuldstændig meningsløs .

hun er desværre sikkert hverken den første eller den sidste dette sker for .

jeg vil gøre alt for at oplyse medierne om stofskifte/ immunlidelser - det talte Bitten og jeg tit om vi skulle gøre - så det må blive min gave til hende .

men mange tak for alle jeres imput .

kærlig hilsen

Carina

Medlem siden
    Dec 2008
    Sted
    alle lande
    Meldinger
    1,361

Angry Sv: Kvinde på 75 år som græd for de havde ændret eltroxin

Sitat Opprinnelig skrevet av carina Vis post
    Jeg mødte en kvinde på 75 år som græd for de havde ændret eltroxinen ( hun havde fået det næsten hele hendes liv ) og selvom hun havde antistoffer vil de ikke give hende andet fordi tsh lå næsten normalt - jeg har fulgt hende det sidste år gå voldsomt ned af bakke og hjertet har nu taget så meget skade at hun er nede på 15% pumpefunktion

hun er for syg til at tage til belgien og jeg tror desværre tiden er ved at rende ud for hende - det siger hun selv nu - det er jo næsten ( tør næsten ikke at sige det ) mord ... for hun må tage til takke med hvad systemet tilbyder hende .
    ...samme aften som jeg fik at vide jeg skulle ind på riget - ringede bittens( som hun hed) mand - Bitten blev indlagt 22 december jeg talte med hende 2 juledag og 2 dage senere var hun sovet ind

Bittens børn nåede heldigvis frem men det hele var for sent - Bittens mand har ikke kræfter nu men har fulgt det hele og vil når han kommer til kræfter lave en klage over Bittens forløb men er naturligvis for rystet nu .

jeg er umådelig ked af det på hendes og hendes families vegne og finder denne bortgang fuldstændig meningsløs . hun er desværre sikkert hverken den første eller den sidste dette sker for .

jeg vil gøre alt for at oplyse medierne om stofskifte/ immunlidelser - det talte Bitten og jeg tit om vi skulle gøre - så det må blive min gave til hende .
    Du må gerne sende en PM med navnet på det hospital, du har mødt Bitten på, og ellers navne på det "helsepersonel" der var involveret i behandlingen af Bitten - hvis du kender navnene, eller hvis Bittens mand gør.
    Hvis du har noen spørsmål knyttet til bruk av vårt forum - les OSS/FAQ.

Medlem siden
    May 2011
    Sted
    Nord Troms
    Alder
    67
    Meldinger
    1,111

Jeg mødte en kvinde på endokrinologisk på 75 år som græd for de havde ændret eltroxinen ( hun havde fået det næsten hele hendes liv ) og selvom hun havde antistoffer vil de ikke give hende andet fordi tsh lå næsten normalt - jeg har fulgt hende det sidste år gå voldsomt ned af bakke og hjertet har nu taget så meget skade at hun er nede på 15% pumpefunktion

selv er hun ikke i tvivl om at hjertet er en følgvirkning af stofskiftet og har selvfølgelig fået et kursus i hvordan man trækker vejret
    men de vil ikke høre på hende og i øvrigt må hun bare lære at leve med det !

jeg er forfærdet over de tilstande der er pga uvidenhed - folk der burde være uddannet til det ved mindre end mange af i gør - det er chokerende .

ja man kan altid finde nogen der har det værre men systemet skal snart ruskes godt og grundigt , så folk kan få en værdig behandling og et ordenligt liv
    Stakkars, stakkars dame. Dette er skikkelig trist, en helt forferdelig og tragisk historie.
    Jeg håper virkelig hennes familie ønsker å komme til bunns i den slette behandling Bitten fikk i det danske helsevesenet.

Side 1 av 3 123 Siste

Lignende tråder

1. Jeg fik konstateret for lavt stofskifte efter jeg havde fået mit 3 barn
    Av Kamilla i forumet Hashimoto's thyroiditt (anti-TPO)
    Svar: 10
    Siste melding: 14-10-11, 22:09
  2. Tinnitus af eltroxin?
    Av carlsmor i forumet Levaxin, Eltroxin, Euthyrox etc.
    Svar: 7
    Siste melding: 19-05-11, 09:01
  3. Naturethroid - RLC Labs har ændret formula
    Av Anisa i forumet Naturlig Thyroid medisiner
    Svar: 1
    Siste melding: 06-11-10, 18:51
  4. En kvindelig læge, som havde fået hypothyreose
    Av Nielsigne i forumet Kombinasjonsbehandling (synt. T4+T3)
    Svar: 2
    Siste melding: 04-09-10, 22:53
  5. Gid Fanden havde Graves og Basedow
    Av Anisa i forumet Graves sykdom
    Svar: 2
    Siste melding: 12-11-06, 00:04

Bokmerker

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine