Side 2 av 3 Først 123 Siste
Viser søkeresultater 11 til 20 av 22
    Medlem siden
    Sep 2011
    Sted
    Midt Norge
    Alder
    41
    Meldinger
    72

Standard Sv: Mister snart pengene

Tusen takk for mange gode tips, skal bli spennende å se hva som skjer når datoen er kommet, tror jeg skal snakke med legen igjen og høre om han har noe mer å komme med. Sist jeg fikk forlenget pengene, var betingelsen at jeg begynte i behandling, og det gjorde jeg og går fortsatt til behandling, men denne gangen spilte det ikke noen rolle. Hadde jeg hatt min gamle energi skulle jeg tatt opp kampen med de, men nå orker jeg ikke.
    Jeg vet ikke av noen som kan være med til legen for jeg har alltid klart meg selv, og alltid snakket min egen sak siden jeg lærte meg å snakke

Medlem siden
    Feb 2010
    Sted
    Danmark
    Alder
    53
    Meldinger
    3,355

Sitat Opprinnelig skrevet av janis Vis post
    Sist jeg fikk forlenget pengene, var betingelsen at jeg begynte i behandling, og det gjorde jeg og går fortsatt til behandling, men denne gangen spilte det ikke noen rolle.
    Men det er jo ikke de her papirpavers job at vurdere, hvordan eller hvornår din medicin virker, eller hvordan noget i din krop opfører sig i det hele taget - det er jo lægen /lægerne, der skal ta sig af det?!

Få fat - på skrift - på det eller de argumenter, de har. Måske har de slet ingenting, når det kommer til stykket.

Jeg har en gang oplevet, at der var to forskellige datoer hørende til mig i dagpengesystemet. Eller måske var der bare en, der sagde forkert, og en anden, der sagde det rigtige. I hvert fald fik jeg helt forskellige datoer af forskellige dele af systemet. Havde jeg forlangt at få det på skrift, var evt. fejl blevet rettet, eller i hvert fald havde det tvunget nogen til at ta stilling til, hvilken dato der var den rigtige. Som det var, mistede jeg mine dagpenge over et år tidligere, end jeg havde regnet med på grund af denne "vejledning"

Så: Altid papir. Og stå på.

Nielsigne

Medlem siden
    Apr 2009
    Sted
    Vestfold
    Alder
    55
    Meldinger
    911

Det fungerer slik som Fruemå forteller. Du må ha leger og evnt behandlere/spesialister som mener at du er uten kapasitet til å utføre arbeid for at NAV skal innvilge uføretrygd evnt fortsatt AAP om de foreslår behandling som kan føre til bedring. Det høres ut som om legen din derfor er den du skal henvende deg til og ta opp den oppståtte situasjonen med.

Medlem siden
    Sep 2011
    Sted
    Midt Norge
    Alder
    41
    Meldinger
    72

Tenkte jeg skulle oppdatere denne tråden og fortelle hvordan det gikk. Jeg bestillte time hos legen og fikk snakket med han, han ble skikkelig forbanna og skulle snakke min sak, og det har han tydeligvis gjort for idag kom et brev i posten fra nav om at mitt vedtak var forlenget i 1 år. Merkelig nok var det noe de kunne gjøre allikevel. Legen spurte meg om han skulle søke om 100 % uføretrygd, men jeg takket nei, vil forsøke litt jobb først.

Medlem siden
    Feb 2010
    Sted
    Danmark
    Alder
    53
    Meldinger
    3,355

Så godt at læse dette

Og en god læge, tænker jeg.

Nielsigne

Medlem siden
    Apr 2009
    Sted
    Vestfold
    Alder
    55
    Meldinger
    911

Godt å høre

Medlem siden
    Nov 2011
    Sted
    Stor-Osloregionen
    Alder
    67
    Meldinger
    852

Post Sv: Mister snart pengene

Sitat Opprinnelig skrevet av Eirin Vis post
    Godt å høre
    SÅ BRA: Det er legen som er nøkkelen. Med gode legerklæringer kan du få nesten "hva som helst".
    Er så glad du får god hjelp

Medlem siden
    Dec 2011
    Sted
    Østlandet
    Alder
    39
    Meldinger
    502

Jeg har gått på arbeidsavklaringspenger så lenge at fra Februar er det stopp. Ifølge nav har jeg ingen rettigheter mer etter den datoen og de vil ikke hjelpe meg, de har betalt nok på meg fikk jeg beskjed om, kunne gjerne tenkt meg å prøvd litt på jobb, men det er umulig her jeg bor, da ikke finnes arbeidsplasser. Mitt alternativ er å reise 3 timer hver dag, noe som for meg er helt uaktuelt, da jeg for tiden er mer død enn levende, legen har ingen ting å skulle sagt, nav overkjører han fullstendig, han gikk inn for uføretrygd for mange år siden, men det spilte ingen rolle hva han sa. det er nav som har siste ordet. Er det noen som har vært borti noe lignende? Har jeg noen rettigheter?
    De er ikke interessert å finne og tilrettelegge en jobb for meg.
    Uff, så utrolig trist jeg ble da jeg lese dette innlegget. At det er mulig med en slik oppførsel. Frekke folk.
    Fint å høre at det ordnet seg for deg.

Medlem siden
    May 2011
    Sted
    Akershus
    Alder
    38
    Meldinger
    3

Hvis grunnen til at du ikke kan jobbe er at det ikke finnes arbeid nærmere enn 3 timer kjøring, så må du jo bare flytte. Det er ingen menneskerett å bosette seg i huttiheita og så kreve at staten skal fø på enn fordi der ikke finnes arbeidsplasser, ærlig talt.

Om grunnen er at du er for syk til å jobbe er det selvsagt noe helt annet.
    Forvirret og litt redd. I følge legen har jeg en kraftig thyroiditt.
    Legen sier at jeg kommer til å måtte begynne på medisiner før eller siden, men hun synes ikke det er indikasjon for det sånn blodprøvene mine er nå.

Medlem siden
    Feb 2007
    Sted
    Østlandet
    Alder
    63
    Meldinger
    1,357

, kunne gjerne tenkt meg å prøvd litt på jobb, men det er umulig her jeg bor, da ikke finnes arbeidsplasser. Mitt alternativ er å reise 3 timer hver dag, noe som for meg er helt uaktuelt, da jeg for tiden er mer død enn levende,
    Med fare for å blande meg inn i noe jeg ikke har noe med lurer jeg på en ting:

Kjære Nimue; Leste du ikke dette før du postet?

Side 2 av 3 Først 123 Siste

Lignende tråder

1. Avføringstest, pengene ut av vinduet?
    Av Vigdis i forumet Helbred og kosthold
    Svar: 20
    Siste melding: 13-07-10, 18:22
  2. Snart vår
    Av cathrin i forumet Forum: Kos, kaos og humor
    Svar: 0
    Siste melding: 17-03-07, 18:07
  3. Er så frustrert over at jeg mister fortsatt uendelig mye hår
    Av linnmathea i forumet Lavt stoffskifte, hår og negler
    Svar: 8
    Siste melding: 02-09-06, 18:58
  4. Skal vi snart finne på noe gøy?