Side 3 av 3 Først 123
Viser søkeresultater 21 til 22 av 22
    Medlem siden
    Dec 2008
    Sted
    alle lande
    Meldinger
    1,355

Exclamation Sv: Mister snart pengene

Sitat Opprinnelig skrevet av Nimue Vis post
    Hvis grunnen til at du ikke kan jobbe er at det ikke finnes arbeid nærmere enn 3 timer kjøring, så må du jo bare flytte. Det er ingen menneskerett å bosette seg i huttiheita og så kreve at staten skal fø på enn fordi der ikke finnes arbeidsplasser, ærlig talt.

Om grunnen er at du er for syk til å jobbe er det selvsagt noe helt annet.
    Sitat Opprinnelig skrevet av Lisbeth Vis post
    Sitat Opprinnelig skrevet av janis Vis post
    , kunne gjerne tenkt meg å prøvd litt på jobb, men det er umulig her jeg bor, da ikke finnes arbeidsplasser. Mitt alternativ er å reise 3 timer hver dag, noe som for meg er helt uaktuelt, da jeg for tiden er mer død enn levende,
    Med fare for å blande meg inn i noe jeg ikke har noe med lurer jeg på en ting:

Kjære Nimue; Leste du ikke dette før du postet?
    Selv hvis Nimue ikke har læst det, som Janis skriver i sin tråd her, befinder vi os altså på forummet for stofskiftesyge og man kan på forhånd forudsætte at det ikke er personlig bekvemmelighed, dovenskab eller ladhed, som begrænser vores muligheder, herunder muligheder for at finde et job.

Der er ingen grund til at du tager det ilde op, Nimue - vi er nødt til at reagere på politisk u-hensigtsmæssige bemærkninger, der kan ramme ikke kun den de er skrevet til, men også alle andre udenfor forummet, som læser med. Her på forummet er denne type irettesættende bemærkninger over for andre, ikke velset. Den slags bemærkninger fra omgivelserne hører mange her nok i forvejen, i deres real life og på andre netsteder. Forummet her er et fristed, hvor ingen behøver at frygte andres (bl.a. politiske) fordomme.

(Når det er sagt - off topic - så lever vi i Skandinavien, i verdens højest beskattede samfund i forhold til resten af verden, og Norge endda pumper milliarder af valuta op af undergrunden hver eneste dag. Hvad skulle pengene ellers gå til, hvis ikke til borgere? Og særlig syge borgere? Mange synes at glemme, at det er alle borgere som ejer samfundskassen, selv om politikere, velhavere og "erhvervslivet" hele tiden forsøger at forføre folket til den tro, at det er folket som er til for samfundet. Der er ingen mening med overhovedet have et samfund, hvis det ikke er til for alle borgere.)
    Hvis du har noen spørsmål knyttet til bruk av vårt forum - les OSS/FAQ.

Medlem siden
    Sep 2011
    Sted
    Midt Norge
    Alder
    41
    Meldinger
    72

Angry Sv: Mister snart pengene

Sitat Opprinnelig skrevet av Nimue Vis post
    Hvis grunnen til at du ikke kan jobbe er at det ikke finnes arbeid nærmere enn 3 timer kjøring, så må du jo bare flytte. Det er ingen menneskerett å bosette seg i huttiheita og så kreve at staten skal fø på enn fordi der ikke finnes arbeidsplasser, ærlig talt.

Om grunnen er at du er for syk til å jobbe er det selvsagt noe helt annet.
    Ja den eneste grunnen til at jeg har vært sykmeldt og mottatt Arbeidsavklaringspenger fra NAV er at det ikke finnes en jobb nærmere enn 3 timers kjøring og legen mener det helt riktig å sykemelde meg da og til og med uføretrygde meg. Legen her uføretrygder alle som ikke får jobb

Side 3 av 3 Først 123

Lignende tråder

1. Avføringstest, pengene ut av vinduet?
    Av Vigdis i forumet Helbred og kosthold
    Svar: 20
    Siste melding: 13-07-10, 19:22
  2. Snart vår
    Av cathrin i forumet Forum: Kos, kaos og humor
    Svar: 0
    Siste melding: 17-03-07, 19:07
  3. Er så frustrert over at jeg mister fortsatt uendelig mye hår
    Av linnmathea i forumet Lavt stoffskifte, hår og negler
    Svar: 8
    Siste melding: 02-09-06, 19:58
  4. Skal vi snart finne på noe gøy?