Side 5 av 5 Først ... 345
Viser søkeresultater 41 til 45 av 45
    Medlem siden
    Mar 2009
    Sted
    Sverige
    Alder
    74
    Meldinger
    2,322

Standard Sv: Gutt med høyt stoffskifte, radiojod, Levaxin

Vi har i dag fått denna anmälan i samband med den senaste utvecklingen i denna tråd:

"Hei! Synes dere burde sende en advarsel til Anisa. Selvom hun sikkert kommer med endel velmenende råd er dette siste innlegget hennes for meg noe som minner om en besværgelse. Forumet burde kunne komme med gode råd og ikke oppfordre til å bryte med fastleger og spesialister!"

"Besvergelse".

Synonymer: ed , forbannelse , forhekselse , gand , magiske ord , trylleformel

Definition: Besvergelse, bruken av magiske, kraftfylte formler og tegn til å fremkalle overnaturlige virkninger. Gjennom besvergelse mener man å kunne befale over ånder og naturkrefter, så man kan nytte dem i sin tjeneste eller hindre dem i å gjøre skade. Besvergeren kan helbrede og påføre sykdommer, frem- og bortmane djevler osv. Kilde.

Om du ser det senaste svaret som en besvärjelse, då finns många liknande "besvärjelser" på detta forum, skriven av många olika personer... och med denna uppfattning, vi inte kan se hur du kan få något användbart för dig, genom detta forum.

Sitat Opprinnelig skrevet av jan erik Vis post
    Anisa, jeg tror vi stopper der. Jeg har ikke til hensikt å betvile min fastlege. Ei heller DS som han uopfordret er i løpende kontakt med.
    Det är en bra idé att sluta här. Detta forum är främst för dom som bara inte är lika lyckligt lottade som du, när det gäller förtroende för sina läkare. Så länge dom lever upp till ert förtroende, bör du ställa alla dina frågor till dom.

Vi tackar dig uppriktigt för ditt bidrag till forumet hittills, och vi hoppas att dina läkare fortsätter att förtjäna ditt förtroende.

Vi önskar dig ett snabbt tillfrisknande och allt bra nu och i framtiden.

Till andra som kommer hit med metabola hälsoproblem och är eller har varit aktiva idrottare - vi kan bara säga att detta forum inte är inriktad på att stödja dem med information, erfarenheter och råd, eftersom vi inte har erfarenhet av denna typ av metabola problem.

Metabola problem som har uppstått i kölvattnet av intensiva idrott, utvecklas och fortskrider så mycket annorlunda än "vanliga" typer av hypo- och hypertyreos, att detta kräver en helt annan erfarenhet-bas än den vi har skapat tillsammans på detta forum.

Ha detta i åtanke om du funderar på att gå med i detta forum.
    Til alle norske og danske stoffskifte-pasienter, anbefaler vi boken STOP stofskiftevanviddet, skrevet av verdens ledende pasient-aktivist Janie Bowthorpe, som i 2005 grunnla nettstedet Stop The Thyroid Madness. Boken er utgitt på dansk i 2014. För alla svenska hypotyreos-patienter, rekommenderar vi samma bok, översatt till svenska med titeln Stoppa sköldkörtelskandalen (2012). Til alle gode leger, og pasienter som ønsker å lære mer av "the right stuff", anbefaler vi boken Stop The Thyroid Madness II (2014) med bidrag fra 10 leger MD. I Skandinavia, definitivt de to beste og mest nyttige bøker for hypotyreose-pasienter, for deres familier og venner, og for deres leger.

Medlem siden
    Dec 2009
    Sted
    Candyland
    Alder
    49
    Meldinger
    3,040

Exclamation Utakk er vertens lønn *.*

HVA I H....VETE!!
    Hvor frekk og utakknemlig går det an og bli?
    Dette mennesket har postet masse info med lab.tall i over 1,5 år -
    og medlemmer her inne bruker tid på og sette seg inn i hans situasjon og problemer.
    Man ser av lengden på flere av svarene han har fått;
    det har ikke vært gjort i en håndvending. Man biter da ikke hånden som gir en mat..

Jeg brekker meg i avsky!
    Noen her må få slippe og være diplomatisk; når folk til syvende og sist oppfører seg SÅ disgusting.
    Good riddance!

Min sympati -> Anisa
    Sist endret av Kevlin; 05-10-13 kl 01:28
    Kevlin
    ... bare fordi du er paranoid: så betyr ikke det at de ikke er ute etter deg!!
    Lavt stoffskifte - Erfa Thyroidfra slutten av 2009
    Min første halve pille med Erfa

Medlem siden
    Feb 2007
    Sted
    Østlandet
    Alder
    62
    Meldinger
    1,345

Her passer det fint med ordtaket:

Utakk er verdens lønn

Du får også min sympati, Anisa

Medlem siden
    Jun 2010
    Sted
    Indre Troms
    Alder
    48
    Meldinger
    2,401

Nok en bekreftelse på at sannheten er smertefull. Det betyr ikke at det er mindre viktig at noen fortsetter å fortelle sannheten. Stå på Ansia

Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Danmark
    Alder
    67
    Meldinger
    10,216

Mange tak for kommentarer til dem, der skrev og til dem som tænker over denne tråd.

Sitat Opprinnelig skrevet av Kevlin Vis post
    HVA I H....VETE!!
    Sitat Opprinnelig skrevet av Lisbeth Vis post
    Her passer det fint med ordtaket..
    Sitat Opprinnelig skrevet av Blondie Vis post
    Nok en bekreftelse på at sannheten er smertefull...
    Det har taget mig ti (10) år at erkende at jeg var syg, på daværende tidspunkt allerede omtrent 20 år i behandling med Eltroxin. Jeg havde følelsen, at min verden for alvor falder sammen, hvis jeg erkender sygdommen og dennes begrænsninger, uden at jeg var klar over at min verden allerede var faldet sammen længe, mens jeg havde travlt med at holde mine øjne lukkede alt hvad jeg kunne, for ikke at se hvad var der ved at ske.

Så til Jan Erik vil jeg sige dette, at hvis han tror at han er viljestærk og at det nok skal bære ham igennem frem til en bedring - det er ingenting, Jan Erik - i sammenligning med den enorme, konsekvente viljestyrke jeg har præsteret gennem mange år, for ikke at erkende denne sygdom og det, som denne sygdom gør ved et menneskeliv.

Det er et af de få tilfælde, hvor viljestyrken rent faktisk dræber livet, frem for at redde det, fordi havde det ikke været for denne enorme viljestyrke jeg ellers var så stolt af - havde jeg erkendt tingenes tilstand langt tidligere, og fandt hjælpen så meget tidligere, at jeg ville nå at få livet tilbage. I stedet fik jeg livet tilbage så sent i livet, at det nytter nu meget mindre, end det ville have gjort ti år tidligere.

Som jeg skrev et andet sted på forummet: begyndte jeg at tænke selv, lære og hjælpe mig selv alt for sent i livet. Så sent, at uanset bedringen - hverken kan jeg eller vil presse alle de tabte (pga. hypothyreose/Eltroxin) komponenter af livet ind i de forholdsvis få år jeg har tilbage. Jeg kan alligevel ikke få flere børn. Jeg kan alligevel ikke gen-bruge mine uddannelser. Jeg kan alligevel ikke "gro gammel sammen" med nogen, fordi jeg allerede ER gammel. Jeg kan alligevel ikke tage ud på verdens-omrejse, fordi livet med hypothyreose/Eltroxin har gjort min livsindtægt så ringe at jeg simpelthen ikke har råd til at bruge min resterende livstid på hverken at rejse eller dyrke interesser som kræver "anskaffelser"... Jeg har - kort sagt - ikke noget andet liv alligevel, andet end at dele den information som jeg har skaffet mig til brug for (omsider) at opnå bedring selv.

Det har jeg så gjort i håb om, at min egen dumhed - i det mindste - kunne nytte for andre, når den nu har ødelagt mit eget liv, som jeg kun kan takke mig selv for. Fordi - Jan Erik og andre - det kan godt være at du helst tror på lægernes kundskaber, og jeg tror på at flertallet af læger ikke magter at behandle disse sygdomme, så andet end blodprøver har gavn af det, men så længe du, jeg og andre patienter bare flyder med strømmen, nægter at lære og selv tage ansvaret - af bekvemmelighed eller frygt for erkendelsen af sygdommen - da er det ikke længere lægernes, men vores eget ansvar for når det går ad helvede til!

Jo tidligere de unge og yngre erkender værdien og effekten af eget ansvar, jo mere liv når de at få tilbage. Livet varer nemlig ikke forever. Held og lykke.
    • Tak for at du læste mit indlæg.
    • Vil du vide lidt om hvad jeg står for, er du velkommen til at læse min signatur her

Side 5 av 5 Først ... 345

Lignende tråder

1. Grusom ventetid. Høyt anti-TPO, TRAS og høyt stoffskifte.
    Av lisereka69 i forumet Stoffskifte vekslende mellom høyt og lavt
    Svar: 37
    Siste melding: 27-07-11, 13:16
  2. Har Graves , tok radiojod nov 94 og blir nå medisinert med Levaxin og Armour.
    Av hias i forumet Radiojod / Radioaktiv jod behandling
    Svar: 7
    Siste melding: 30-04-09, 10:58
  3. Svar: 8
    Siste melding: 21-05-08, 21:35
  4. Høyt stoffskifte, så lavt. Graviditet med høyt TRAS
    Av Evamol i forumet Stoffskifte vekslende mellom høyt og lavt
    Svar: 7
    Siste melding: 11-04-08, 09:55

Søkeord for denne tråden

Bokmerker

Regler for innlegg