Side 10 av 10 Først ... 8910
Viser søkeresultater 91 til 100 av 100
    Medlem siden
    Jan 2012
    Sted
    Oslo
    Alder
    36
    Meldinger
    123

Standard Sv: 30 år med lavt stoffskifte - uten å vite det

Sitat Opprinnelig skrevet av sigo Vis post
    Huff ja, de korsryggsmertene føltes litt som menssmerter, på en måte. På et tidspunkt greide jeg nesten ikke gå eller sitte stille fordi det gjorde så vondt. Heldigvis ga det seg da jeg kom opp i høyere doser med Levaxin.
    Hah, nå oppdaget jeg at du er mann. Jaja, hvis vi følte omtrent den samme smerten så vet du hvordan det er å ha intense menssmerter

Medlem siden
    Jan 2012
    Sted
    Oslo
    Alder
    36
    Meldinger
    123

En liten oppdatering:

Nå lurer jeg veldig på hva som skjer med meg. I går kveld fikk jeg økende hjertebank, og det føltes som om hjertet mitt skulle hoppe ut av halsen ved den minste anstrengelse. Dette kan ta ikke være normalt?

Følte også en trang til å hoste og kremte (spesielt sistnevnte), og i dag kremter jeg hele tiden. Hver gang jeg hoster er hosten helt tørr og jeg får kraftig blodsmak i munnen. Hoster dog ikke opp blod.

Kan dette ha noe som helst med overdosering å gjøre, eller har jeg tilfeldigvis blitt sjuk samtidig? Føler meg ellers "fin", dvs trøtt og slapp som vanlig.

Medlem siden
    Jan 2012
    Sted
    Oslo
    Alder
    36
    Meldinger
    123

Så varm som jeg er nå har jeg aldri vært før i mitt liv. Jeg kan (nesten) gå i vanlig mengde klær uten å fryse.
    I dag droppet jeg stillongsen på jobb for første gang i livet. Er litt kald.

I starten hadde jeg en del hjertebank, og jeg trodde det var en varig bivirkning siden det "aldri" ga seg. Men så ble jeg skikkelig forkjøla og da det gikk over så var hjertebanken borte også. Så hurra!

Derfor har jeg nå økt dosen Lio fra 10 mcg til 15 mcg daglig, fordelt på to doser, den største om morgenen. I dag er det dag 2, og jeg merker fortsatt ingenting. Men det kan jo ta tid.

Veldig fristende å doble dosen med en gang, men man bør vel være forsiktig..

Medlem siden
    Nov 2011
    Sted
    Stor-Osloregionen
    Alder
    66
    Meldinger
    852

Post Re: 30 år med lavt stoffskifte - uten å vite det

Er det ikke godt å bli varm. Jeg har nesten kjent på at jeg ble for varm. Dvs plutselig svettet jeg under armene. Jeg bruker armour og cortef. Det er en reise med oppdagelser små og store og noen tenker en knapt over. Varmen tilbake er en oppdagelse for meg.
    Godt at vi har fått varme i skrotten igjen.

Medlem siden
    Jan 2012
    Sted
    Oslo
    Alder
    36
    Meldinger
    123

Standard Sv: Re: 30 år med lavt stoffskifte - uten å vite det

Sitat Opprinnelig skrevet av Fruemå Vis post

Er det ikke godt å bli varm. Jeg har nesten kjent på at jeg ble for varm. Dvs plutselig svettet jeg under armene. Jeg bruker armour og cortef. Det er en reise med oppdagelser små og store og noen tenker en knapt over. Varmen tilbake er en oppdagelse for meg.
    Godt at vi har fått varme i skrotten igjen.
    Ja, det er helt vidunderlig! Varme i kroppen tror jeg de aller, aller fleste friske personer tar for gitt. I mitt tilfelle ser folk ut til å verken forstå det eller huske at jeg har fortalt dem at jeg "alltid" er kald.

I går gikk jeg i butikker og kikket på klær jeg nå endelig kan bruke, som for eksempel skjorter, bluser, tynne gensere osv. En ny verden

Medlem siden
    Jun 2012
    Sted
    Akershus
    Alder
    41
    Meldinger
    107

Sitat Opprinnelig skrevet av sigo Vis post
    Hah, nå oppdaget jeg at du er mann. Jaja, hvis vi følte omtrent den samme smerten så vet du hvordan det er å ha intense menssmerter
    Jeg vet nok ikke hvordan det er å ha slike smerter nei, men jeg har kanskje en mindre intens type korsryggsmerter. For øvrig tror jeg ikke det er så stor forskjell mellom kjønnene. Men mens vil jeg nok aldri få . Du får ha lykke til med å finne/beholde varmen.

Medlem siden
    Jan 2012
    Sted
    Oslo
    Alder
    36
    Meldinger
    123

Sitat Opprinnelig skrevet av I-D-M Vis post
    Jeg vet nok ikke hvordan det er å ha slike smerter nei, men jeg har kanskje en mindre intens type korsryggsmerter. For øvrig tror jeg ikke det er så stor forskjell mellom kjønnene. Men mens vil jeg nok aldri få . Du får ha lykke til med å finne/beholde varmen.
    Takk, god bedring til deg også

Medlem siden
    Jan 2012
    Sted
    Oslo
    Alder
    36
    Meldinger
    123

Så ja.. Dette er dag 3 på 15 mcg Lio i stedet for 10, og jeg kjenner ingen ting. Ingen verdens ting. Hvis doseøkningen var stor nok til å ha noen effekt burde jeg vel kjent noe nå?

Medlem siden
    Jan 2012
    Sted
    Oslo
    Alder
    36
    Meldinger
    123

Etter noen dager ble jeg irritert på at jeg ikke kjente noen økning, så jeg gikk opp til 20 mcg Lio fordelt på to doser.

...men jeg merker ikke det heller!

I tillegg føler jeg at jeg har blitt kaldere igjen.

Min teori nå er derfor at suksessformelen er nok Levaxin + en liten dæsj Lio på toppen, siden mer Lio uansett ikke ser ut til å ha noen effekt.

Vurderer derfor å senke Lioen til 10 mcg igjen og gå opp til 150 mcg Levaxin. Så høyt har jeg aldri vært på Levaxin før, og det føles litt skummelt. Fikk jo veldig hjertebank forrige økning, men det forsvant heldigvis.

Har legetime på torsdag, er kjemperedd for at legen skal si at jeg må gå ned i dose på Levaxin. Aldri i verden, da bytter jeg heller lege.

Medlem siden
    Jan 2012
    Sted
    Oslo
    Alder
    36
    Meldinger
    123

I dag tok jeg nye blodprøver. Blir spennende å se, dette er de første blodprøvene etter at jeg begynte å supplere med Lio.

Rett etter prøvene i dag gikk jeg imidlertid opp i dose, til 150 mcg Levaxin. Usikker på om jeg skal fortsette på 20 mcg Lio eller gå ned igjen til 10. Prøver noen dager og ser før jeg tar en avgjørelse.

Gleder meg nok en gang til oppturen som kommer etter hver Levaxin-økning

Side 10 av 10 Først ... 8910

Lignende tråder

1. De fleste har (cøliaki) sykdommen uten å vite det
    Av Vigdis i forumet Mage/tarm/urinveie
    Svar: 0
    Siste melding: 25-10-11, 09:12
  2. Lavt stoffskifte uten antistoffer
    Av Persa i forumet Lavt stoffskifte hos menn
    Svar: 89
    Siste melding: 16-09-10, 11:36
  3. Svar: 78