Side 3 av 10 Først 12345 ... Siste
Viser søkeresultater 21 til 30 av 100
    Medlem siden
    Apr 2009
    Sted
    Vestfold
    Alder
    55
    Meldinger
    911

Standard Sv: Endelig skjer det ting! ... eller?

Sitat Opprinnelig skrevet av sigo Vis post
    Men hva betyr det at man bør være medisinfastende når man tar blodprøvene? Jeg tar Levaxinen om kvelden. Betyr det at jeg bør droppe den kvelden før blodprøvene?
    Nå når du er i behandling er det slik jeg ser det viktigst at du tenker de samme forutsetninger for blodprøveresultater fremover. Velger du å ta kveldsdosen og ta blodprøver tidlig om morgenen (det optimale), så gjør det hver gang du tar prøver. Jeg kan ikke se nødvendigheten av å droppe kveldsdosen. Du kan alternativt ta den noen timer før akkurat denne dagen og gjøre det ved hver blodprøvetaking.

Medlem siden
    Jan 2012
    Sted
    Oslo
    Alder
    36
    Meldinger
    123

Sitat Opprinnelig skrevet av Eirin Vis post
    Nå når du er i behandling er det slik jeg ser det viktigst at du tenker de samme forutsetninger for blodprøveresultater fremover. Velger du å ta kveldsdosen og ta blodprøver tidlig om morgenen (det optimale), så gjør det hver gang du tar prøver. Jeg kan ikke se nødvendigheten av å droppe kveldsdosen. Du kan alternativt ta den noen timer før akkurat denne dagen og gjøre det ved hver blodprøvetaking.
    Tusen Takk!

Medlem siden
    May 2011
    Sted
    Nord Troms
    Alder
    66
    Meldinger
    1,111

Jeg begynte på Levaxin 14. februar, så jeg har ikke øket ennå nei. 27. mars når jeg 6-ukers-grensen, så jeg tenkte å ta nye blodprøver den dagen. Dessverre har ikke legen tid til å ta meg imot før uken etter, altså 3. april. Det er uutholdelig å vente så lenge på disse tingene. Føler meg nesten mer sliten og trøtt nå som jeg vet at det er en løsning i sikte.

Men hva betyr det at man bør være medisinfastende når man tar blodprøvene? Jeg tar Levaxinen om kvelden. Betyr det at jeg bør droppe den kvelden før blodprøvene?
    Hei sigo

Siden det er så vanskelig å få time når du ønsker, ville jeg selv ha planlagt den tredje timen, og allerede nå bestille til f.eks 16.mai eller 18. Da trenger du ikke vente helt til du har time 3.april for ny timebestilling.

Medlem siden
    Jan 2012
    Sted
    Oslo
    Alder
    36
    Meldinger
    123

Sitat Opprinnelig skrevet av Elbeth Vis post
    Hei sigo

Siden det er så vanskelig å få time når du ønsker, ville jeg selv ha planlagt den tredje timen, og allerede nå bestille til f.eks 16.mai eller 18. Da trenger du ikke vente helt til du har time 3.april for ny timebestilling.
    Takk, det var lurt!

Medlem siden
    May 2011
    Sted
    Nord Troms
    Alder
    66
    Meldinger
    1,111

Takk, det var lurt!
    Husk å presisere som Ole Brumm Ja takk begge deler!
    .............at ikke legekontoret misforstår og tror du forskyver timen fra 3.april.

Medlem siden
    Jan 2012
    Sted
    Oslo
    Alder
    36
    Meldinger
    123

Sitat Opprinnelig skrevet av Elbeth Vis post
    Husk å presisere som Ole Brumm Ja takk begge deler!
    .............at ikke legekontoret misforstår og tror du forskyver timen fra 3.april.
    Ja

Takk alle sammen for gode råd hittil!

Medlem siden
    Jan 2012
    Sted
    Oslo
    Alder
    36
    Meldinger
    123

I dag må jeg bare få ut litt frustrasjon.

Noe av det jeg synes er kjipest med å sannsynligvis ha lavt stoffskifte, er å aldri bli trodd. Å hele tiden føle at andre mener man overdriver eller er hypokonder. Eller rett og slett bare en latsabb.

Eksempler på utsagn jeg ofte hører:

- Hæ!? Det er da ikke kaldt her nå? Nå må du gi deg.
    - Du får kle deg skikkelig da (har allerede på tre gensere, ullstillongs, to par sokker og skjerf - innendørs)
    - Bare kom deg ut og rør på deg, så får du energi!
    - Jaha (som faren min sa da jeg fortalte at jeg trodde jeg hadde lavt stoffskifte. Mamma er hypokonder og faren min tror alltid at hvis det feiler meg noe, så er det kun i mitt eget hode)

Jeg er så sinnsykt lei av å stange hodet mot veggen hver gang dette kommer opp. Spesielt faren min er en stor kilde til frustrasjon. Det er så utrolig trist å bli mistrodd på denne måten.

Vet at MANGE med kroniske sykdommer og/eller smerter opplever dette, så jeg er ikke alene. Måtte bare få ut litt

Medlem siden
    Mar 2008
    Sted
    Oslo
    Alder
    60
    Meldinger
    5,134

Sigo, jeg dropper rett som det er innom legekontoret og ber om at det skal tas stoffskifteprøver, uten at jeg har legetime. Jeg sier at jeg har hypotyreose, og gjerne vil sjekke fordi jeg ikke føler meg bra, har endret dose, eller om det er andre grunner. Dersom legekontoret ikke godtar dette, snakk med legen og be om at ferdig utfylte blodprøveskjemaer kan ligge klar slik at du kan være få lov til å være en aktiv pasient som vil bli frisk og jobbe maksimalt. Det bør jo være i samfunnets interesse?
    Hashimoto's, hypotyreose, Armour 2009
    Å leve med binyrebarksvikt eller binyretretthet
    • Ren T3 og LDN (lav dose Naltrexon) 2012, virket ikke for meg. Bruker thyroid

Medlem siden
    Jan 2012
    Sted
    Oslo
    Alder
    36
    Meldinger
    123

Sitat Opprinnelig skrevet av Vigdis Vis post
    Sigo, jeg dropper rett som det er innom legekontoret og ber om at det skal tas stoffskifteprøver, uten at jeg har legetime. Jeg sier at jeg har hypotyreose, og gjerne vil sjekke fordi jeg ikke føler meg bra, har endret dose, eller om det er andre grunner. Dersom legekontoret ikke godtar dette, snakk med legen og be om at ferdig utfylte blodprøveskjemaer kan ligge klar slik at du kan være få lov til å være en aktiv pasient som vil bli frisk og jobbe maksimalt. Det bør jo være i samfunnets interesse?
    Ja, helt sant. Jeg jobber allerede maksimalt og er heldigvis såpass fysisk oppegående at jeg greier å gjennomføre det som ses på som basisaktiviteter i livet.

Siden jeg er så tidlig i prosessen er jeg litt skeptisk til å "renne ned dørene" hos legen for å ta blodprøver (har ikke helt fått taket på hvor seriøst hun tar denne sykdommen ennå, så vil ikke la henne tro at jeg er hysterisk heller), men det er definitivt noe jeg skal begynne med når jeg har kommet høyere opp i dose og faktisk merker noen forskjell. Da vil jeg nok også merke det godt når jeg har dårlige dager. Nå er jo alle dårlige.

Medlem siden
    Mar 2008
    Sted
    Oslo
    Alder
    60
    Meldinger
    5,134

Det er jo ikke så lenge siden du startet på medisiner, du bør ta blodprøver ganske hyppig føste året, i vhertfall. og kanskjenogså videre, inntil du har funnet en dose, eller medisine, hvor du har det bra og fungerer optimalt. Hvor lang tid det tar å komme dit, er individuelt. Mange har andre hormoner som også er lave, eller lave verdier på andre vitaminer eller mineraler. eller det er helt andre ting som gjør at de ikke blir friske raskt. derfor er det viktig å ha et godt samarbeid med legen, at legen ser at dette er en kronisk sykdom. Om legen mener at "du renner ned dørene", så er det legen som har et problem, ikke du...
    Hashimoto's, hypotyreose, Armour 2009
    Å leve med binyrebarksvikt eller binyretretthet
    • Ren T3 og LDN (lav dose Naltrexon) 2012, virket ikke for meg. Bruker thyroid

Side 3 av 10 Først 12345 ... Siste

Lignende tråder

1. De fleste har (cøliaki) sykdommen uten å vite det
    Av Vigdis i forumet Mage/tarm/urinveie
    Svar: 0
    Siste melding: 25-10-11, 08:12
  2. Lavt stoffskifte uten antistoffer
    Av Persa i forumet Lavt stoffskifte hos menn
    Svar: 89
    Siste melding: 16-09-10, 10:36
  3. Svar: 78
    Siste melding: 04-06-07, 20:27