Viser søkeresultater 1 til 5 av 5
    Medlem siden
    Feb 2010
    Sted
    Danmark
    Alder
    56
    Meldinger
    3,369

Standard Enzymer og HCL-tilskud samtidig?

Så vidt, jeg forstår, skulle tilskud af enzymer fremme dannelsen af mavesyre. Men betyder det mon, at man ikke kan bruge de to ting samtidig?

Jeg har en idé om, at det ikke er helt nok med bare den ene slags, derfor spørgsmålet.

Nielsigne

Medlem siden
    Feb 2010
    Sted
    Danmark
    Alder
    56
    Meldinger
    3,369

Standard Sv: Enzymer og HCL-tilskud samtidig?

Nu fandt jeg så et enzymtilskud, jeg havde glemt fandtes, og som indeholder begge dele. Folk roser det. Så det må jo være ok ... Det er Now Foods, Super Enzymes, som jeg faktisk har læst om for længe siden men kasserede produktet på grund af indholdsdeklarationen; det indeholder papaya-pulver, og det kan være slemt nok med papain som sådan. Så det skal jeg ikke ha noget af. Holder mig til Source Naturals' udgave.

Nielsigne

Medlem siden
    Mar 2011
    Sted
    Danmark, København
    Alder
    46
    Meldinger
    303

Jeg har nogle gange taget begge del - og det har fungere ok, men det siger selvfølgelig ikke noget om, hvordan det er på længere sigt....

Hvorfor holder du dig fra enzymer med papya?

Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Danmark
    Alder
    70
    Meldinger
    10,241

Smile Sv: Enzymer og HCL-tilskud samtidig?

Sitat Opprinnelig skrevet av Nielsigne Vis post
    det indeholder papaya-pulver, og det kan være slemt nok med papain som sådan. Så det skal jeg ikke ha noget af.
    Kan du ikke tåle papaya, Nielsigne?

Papaya og papain er ikke det samme, selv om frugten papaya indeholder enzymet der spalter proteiner, og er opkaldt efter frugten, fordi den er vist den bedste kilde til ikke-syntetisk papain.

Der er ellers forskel på papaya - den modne og den umodne. I den modne er papain næsten forsvundet, mens i den umodne, er der masser.

Fra tropperne kendes metoden til at blive tarmparasitter kvit: den umodne papaya. Spiser man nok af den, kan selv en mange meter lang bændelorm "fordøjes" væk.

Nogle kan tåle den umodne, bedre end den modne, eller omvendt.
    • Tak for at du læste mit indlæg.
    • Vil du vide lidt om hvad jeg står for, er du velkommen til at læse min signatur her

Medlem siden
    Feb 2010
    Sted
    Danmark
    Alder
    56
    Meldinger
    3,369

Jeg får forskellige allergiske reaktioner på diverse. Det har ikke - altid - så meget med frugtens modenhed at gøre. Men i hvert fald er det ret ubehageligt, og jeg har ikke lyst til at tage chancer. Min mor har sådan cirka det samme, men det er ikke helt de samme ting, vi reagerer på, og hun får oftest maveproblemer af sin overfølsomhed, mens jeg får revner i huden - lige fra læber til hæle - samt sår og hævelser i munden ... Så jeg har ikke lyst til at bruge krudt på det. Og når selv min mor kan tåle Source Naturals enzymer, så kan jeg også. Har pt en meget mærkelig form for forstoppelse med mange smerter i underlivet, så spiser kun lidt og primært suppe, kogt blomkål og æbler og tænker, jeg har brug for nogle enzymer. Fik bredspektret penicillin for nogle dage siden + Metrodinazol, da jeg havde feber, og det begyndte at ligne en betændelse. Akkeja ...

Tilføjelse: jeg læste om en, der havde problemer med mave og allergi, og hun kunne faktisk ikke bruge noget med papain men netop Source Naturals, der ikke har dette stof.

Nielsigne

Lignende tråder

1. Thyreoid: Hvor meget forskyder I tilskud af jern og calcium?
    Av Luuna i forumet Naturlig Thyroid medisiner
    Svar: 3
    Siste melding: 03-12-11, 13:53
  2. Ikke ta vitamin C og Chlorella samtidig?
    Av Rosin i forumet C-vitamin
    Svar: 0
    Siste melding: 15-05-11, 14:29
  3. karrierebygging/familie-samtidig..?
    Av isa1 i forumet Sosiale konsekvensene av stoffskiftesykdom
    Svar: 3
    Siste melding: 03-02-09, 18:08

Søkeord for denne tråden

Bokmerker

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder