Viser søkeresultater 1 til 3 av 3
    Medlem siden
    Jul 2006
    Sted
    Møre og Romsdal
    Meldinger
    360

Standard Gravid og lavt stoffskifte

Jeg har lavt stoffskifte uten at det vises på blodprøvene. Og lurer på om ubehandlet lavt stoffskifte kan føre til at fosteret også kan få lavt stoffskifte.

Jeg tror jeg har hatt lavt stoffskifte hele livet. Min mor mener hun også hadde lavt stoffskifte etter at hun fødte meg. Hun fikk ingen behandling under graviditet eller etter. Jeg tok heller ikke levaxin da jeg var gravid med min sønn. Jeg følte meg frisk og visste ikke hvor viktig det var med medisiner da. Nå er jeg bekymret for om jeg kan ha påført han mitt stoffskifte problem.

Håper noen kan svare på dette!

Medlem siden
    Feb 2010
    Sted
    Danmark
    Alder
    53
    Meldinger
    3,355

Standard Sv: Gravid og lavt stoffskifte

Hej og velkommen her
    Jeg forstår det sådan, at du mener, du har symptomer, der passer på lavt stofskifte.
    I så fald burde få hjælp og det hurtigt af hensyn til både dig selv og barnet. Find en læge, du snakker godt med! Din graviditet kan vel hjælpe lidt på lægens motivation til at hjælpe dig.

Måske kan du skrive noget om, hvilket område du bor i, og så er der måske andre herinde, der kan råde mht. læge?

Nielsigne

Medlem siden
    Jun 2010
    Sted
    Indre Troms
    Alder
    48
    Meldinger
    2,401

Standard Sv: Gravid og lavt stoffskifte

Alle nyfødte blir testet for lavt stoffskite like etter fødsel. Så du kan være trygg på at barnet ditt er testet. Så må du huske på at du ville raskt se på et spebarn hvis det lider av lavt stoffskifte. Jeg er utdannet helsesøster. Du burde se om det er noe ved barnets vekst, adferd eller annet som du føler ikke stemmer og evt snakke med fastlegen om det. Som mor skal du ikke gå å bekymre deg for barnet ditt. Min eldste er tolv og er redd for å arve mitt lave stoffskifte. Jeg har en autoimmun variant og det er jo arvelig. Likevel sier jeg med stor overbevisning at jeg overhode ikke tror hun vil arve mitt lave stoffskifte. Hun er frisk og rask nå og jeg tror at sjansen for å bli syk er større hvis man tror man blir det. Poenget mitt er at du bør ikke uttrykke din bekymring for barnet ditt så han hører det. Selv helt små barn er følsomme for mors bekymring. Sjekk heller med lege, så slipper du å tenke på det. Få tatt prøven tidlig på morgenen og legg evt svaret ut her hvis du ikke stoler på legens tolkning. Husk også at prøvesvar alltid må sees i sammeng med symptomer

Lignende tråder

1. Gravid med høyt stoffskifte?
    Av witchfrk i forumet Stoffskiftesykdommer og graviditet
    Svar: 34
    Siste melding: 12-04-15, 18:36
  2. Lavt stoffskifte og prøver å bli gravid.
    Av piah87 i forumet Stoffskiftesykdommer og graviditet
    Svar: 14
    Siste melding: 08-02-11, 22:18
  3. lyst til å bli gravid, ubehandlet lavt stoffskifte
    Av morgensone i forumet Stoffskiftesykdommer og graviditet
    Svar: 8
    Siste melding: 18-10-10, 14:47
  4. Gravid med lavt stoffskifte, og sliter med søvn.
    Av shnuppii i forumet Stoffskiftesykdommer og graviditet
    Svar: 6
    Siste melding: 20-01-10, 09:38
  5. Prøver og bli gravid og lavt stoffskifte! OPPDATERT
    Av Destiny85 i forumet Stoffskiftesykdommer og graviditet
    Svar: 7
    Siste melding: 31-10-07, 20:08

Søkeord for denne tråden

Bokmerker

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder