Side 4 av 4 Først 1234
Viser søkeresultater 31 til 36 av 36
    Medlem siden
    Feb 2012
    Sted
    Akershus
    Alder
    35
    Meldinger
    35

Standard Sv: Stoffskiftet har aldri vært "lavt", bare i grenseland...

Åj, jeg skal passe litt på da Takk for heads up! Har egentlig bare lest negative ting om D2 til nå, så var litt betenkt. Men tenkte kanskje at den kunne bumpe nivåene opp litt raskere enn hva D3 kunne gjort? Men hva vet vel jeg, jeg har jo blitt fortalt at det ikke er så lett å skjønne sånne ting siden jeg ikke er lege Men ja, det er jo skummelt med D2, får håpe jeg ikke blir dårlig av dem Har D3-droppene mine i bakhånd uansett

Medlem siden
    Feb 2012
    Sted
    Akershus
    Alder
    35
    Meldinger
    35

Jeg vet ikke helt hva som skjer nå, men etter nesten 4 uker på den d2-kuren kjenner jeg ingen positiv forandring.
    Det som heller har skjedd er at jeg valser rundt og er svimmel, har nesten konstant hodepine (ikke skallebank, men mer som en migrenevondt) , drikker i hvertfall 4-5 liter vann om dagen og har vondt sånn ca. fra venstre hofte opp i skuldra.
    Den verste smerten er lokalisert rett under venstre arm, sånn fra undersiden av skulderbladet til under armen sånn ca. Litt vanskelig å forklare egentlig. Det kjennes nesten som jeg har brista ribbeina for det er litt tungt og vondt å trekke pusten helt inn. Men siden jeg får overbelastningskader rimelig kjapt (som golfalbue og hælspore) så kan det kanskje være muskulært rett og slett. Men svimmelheten, tørsten og hodepina er litt mer skummel synes jeg.
    Har også fått noen røde flekker over hele øvre del av ryggen og nedover høyre arm, men disse klør ikke. Ikke nok med at jeg ser ut som en flekktyfus på ryggen, så spurte samboeren min også om hvorfor jeg var blitt så rød i ansiktet, har sånne små klynger av røde flekker som et belte fra kinn til kinn over nesa. Men det tenker jeg at det er den forhøya kroppstemperaturen sin feil. Hjertebanken har ikke forbedra seg, har fremdeles helt vanvittig hjertebank om kvelden/natta. Så kan nesten med hånden på hjerte si at dette ikke har funka sånn helt optimalt

Har tenkt til å dra til legen når jeg skal ta den prøven jeg skal, kaste den Afi d2 Forte-boksen så langt jeg klarer og dra til Sverige å kjøpe 35µ d3-tabletter. Og så bytte lege når den prøven har kommet tilbake.

Evlina

Medlem siden
    Feb 2010
    Sted
    Danmark
    Alder
    53
    Meldinger
    3,362

Hvis BenteR fik det dårligt på den dose og der ikke en gang er enighed om, at man kan tåle så meget d2, så ... ville jeg bare smide det ud. D3 er bare bedre, helt enkelt.

Medlem siden
    Feb 2012
    Sted
    Akershus
    Alder
    35
    Meldinger
    35

Jepp, tar ikke mer av den nå. Må vel holde meg til dråpene jeg har til jeg får tak i tablettene. Skjønner ikke at de skrive ut sånne preparater når de burde være klar over hva de kan gjøre
    Jeg vet ikke, en del av meg vil motbevise legen å vise han at det han gjør ikke fungerer . Men har nå prøvd det, og det har ikke fungert. Er ærlig talt litt lost, men skal fortsette å ta vitaminene mine, så får jeg se hva den eventuelle nye fastlegen sier når den tid kommer.

Medlem siden
    Feb 2012
    Sted
    Akershus
    Alder
    35
    Meldinger
    35

Lenge siden oppdatering nå ser jeg. Livet går sin vandte gang, formen er litt bedre enn hva den var faktisk, så tror d-vitaminmanglen påvirket meg mer enn det jeg trodde. Men ting er langt i fra optimalt enda.. I stedet for å sove 12 timer å våkne opp trøtt, sover jeg nå 4-6 timer og er like trøtt som alltid. Har skaffet meg ny fastlege fra august av, og har blitt kalt inn til ernæringsfysiolog på ullevål. Skal ta en haug med prøver før jeg skal dit, men bare ft4 og ths for stoffskiftet. Resten var bare kolesterol- og blodsukkerprøver Men er veldig nervøs for å gå til legen, kjenner at jeg ikke har så mye å gå på når det kommer til "avvisning" for tiden.

Jeg er fremdeles feberaktig, har ymse betennelser hist og her, er veldig sliten til tider, men har fått litt mer energi til husarbeid og andre aktiviteter. Så tror 5 måneder på D3 har gjort meg godt. Har i tillegg tatt multivitamin, b-stress og magnesium. Magnesiumen må jeg ta litt av og på, for jeg får skikkelig magevondt og kvalme hvis jeg tar de for lenge av gangen. Men er langt i fra tipptopp form. Har vært plaget med venstresiden av ryggen siden mars, noe den forrige legen trodde var lungebetennelse. Hvis det var det så sitter den nok enda der, rundt hele venstresiden av ribbeinbuen. Har også hatt no magetrøbbel de to siste ukene, så har ikke fått tatt vitaminene mine, å det kjenner jeg godt nå! Er på tur tilbake til den gamle formen :(

Kan egentlig ikke få takket forumet nok, og brukerne her, for deres vanvittige kunnskap og hjelp når helse(u)vesenet ikke kan eller vil hjelpe. Tusen takk

Medlem siden
    Feb 2012
    Sted
    Akershus
    Alder
    35
    Meldinger
    35

For en drøm! Alt gikk på skinner, og jeg ble ikke utskjelt, ikke litt engang! Legen takka meg for å komme forberedt til timen med alle papirer klare, så ble jobben hans lettere Hans reaksjon når jeg sa at D-vitaminnivået mitt var på 11 var : "11? I skalaen fra 75 til 150? Åj, det var alvorlig lavt!" og fortalte vidre at han hadde d-vitamin som fast sjekkpunkt på sine prøver. Han skjønte heller ikke hvorfor den andre legen ikke hadde målt anti-TPO med det samme når han fikk høre familiehistorien min. "Vi måler heller en gang for mye" - var kommentaren. I tillegg har jeg fått tatt hormonprøver - østrogen, progesteron, testosteron osv osv. Håper det kommer noen svar ut av det på en eller annen måte. Har begynt å tenke veldig retning binyrer i det siste, det blir vel eventuelt neste runde med prøver om ingenting viser seg på disse. For jeg begynner å bli rådvill. Etter en ok periode fra mai til juli, så er jeg i kjellern igjen eller lengre ned om mulig. Har falt helt i fisk, og betennelsene mine har blusset opp igjen i og går nå inn i min 2 uke med konstant hodepine

Men jeg øyner litt håp i det minste. Holdningen hans var ganske tydelig når jeg nevnte henvisninga mi til ernæringsfysiolog og den fantastiske ventetiden på 2,5 år - "Alle skal være leger, men ingen har tid til å behandle pasientene lengre"

Side 4 av 4 Først 1234

Lignende tråder

1. Som jeg fryktet. Diagnosen lavt stoffskifte i april 2010, men prøver i grenseland
    Av Karin i forumet Hashimoto's thyroiditt (anti-TPO)
    Svar: 21
    Siste melding: 18-09-10, 11:16
  2. Stoffskiftet blir aldri stabilt, frustrert
    Av NoraH i forumet Lavt stoffskifte
    Svar: 15
    Siste melding: 25-02-10, 21:38
  3. Har jeg bare vært veldig heldig tro?
    Av Gulden i forumet Høyt stoffskifte
    Svar: 15
    Siste melding: 18-02-09, 00:00
  4. Svar: 36
    Siste melding: 21-05-08, 21:35