Side 3 av 3 Først 123
Viser søkeresultater 21 til 22 av 22
    Medlem siden
    Sep 2009
    Sted
    Vestlandet
    Meldinger
    207

Standard Sv: Levaxin og angst

Sitat Opprinnelig skrevet av Bjørnemor Vis post
    Hei, takk for det

Jeg har det bra, men tørr ikke gå opp til 75mg levaxin pga den økte angsten min. Er redd jeg skal bli værre selvom legen min sier det ikke har noe med stoffskifte å gjøre..

Går nå på 8 mg trilafon. Før gikk jeg på 2.5 mg.. så noe er skjedd.. jeg kan gå en uke med diare uten at det gjør noe, men orker ikke en time med den fæle indre uroen som jeg kan ha til tider. Fikk meg et støkk i sommer og ble værre. Nå skal vi finne en psykolog, men det viser seg å være alt annet enn lett..
    Les hva som står på framsida: "Den glemte kunnskapen om tyroksin" ! Mangel på dette hormonet gir oss nok større plager enn vi aner, dessverre, og jeg tenker at den dosen du tar er alt for liten. 50 mcg er jo den vanlige startdosen for de fleste, og noen stor forbedring kan ikke forventes før man er oppe i tilnærmet det som er kroppens behov.
    Men hva så med angsten? Jeg har ikke så mange gode råd der, men vet av egen erfaring at tilskudd av T3 (Liothyronin) hjelper mye på den mentale tilstand. Så kanskje det også på sikt kan dempe angst? Men da må man selvfølgelig våge "spranget" med å både øke Levaxin og tilføre Lio.

Underveis vil nok en god psykolog være til hjelp, men de vokser jo ikke på trær :-) Men noen å snakke med er ihvertfall viktig! Ellers vet jeg at turer i skog og mark og mye frisk luft har en utrolig virkning på angstpasienter. Jeg vet om en som ble frisk etter å ha gått mye i fjellet gjennom en hel sommer. Mosjon i frisk luft påvirker ALT i kroppen! Kunne jeg bare følge mitt eget råd her :-). Jeg vet det er lettere sagt enn gjort - men et faktum er det uansett.

Selv tålte jeg ikke Levaxin, ble stadig dårligere til tross for jevnlig doseøkning - dog hjalp Lio en del. Men snuoperasjonen begynte med Erfa ved juletider, og jeg er "friskere" enn på flere år. Nå er neste skritt å ta fatt på konsekvensene etter flere års ubehandlet lavt stoffskifte. Dvs høye blodfettverdier, høyt blodtrykk, urinsyrenivå, lavt kortisol, 15-20 overvekt og diverse mangeltilstander som må avhjelpes med tilskudd. Jo, jo - etter så mange år i bølgedalen, så skal nok dette gå som en lek.... Tenker jeg :-)

Medlem siden
    Jun 2011
    Sted
    Oslo
    Alder
    44
    Meldinger
    42

Standard Sv: Levaxin og angst

Hei, jeg har nå gått opp til 75 mg levaxin.. kan ikke si jeg merker noe på angsten eller det fysiske.. De andre gangene jeg har økt har angsten økt og energien. Men energien min er veldig lav fortsatt..

Problemet mitt er jo at legen min tror fortsatt jeg ikke har noen stoffskifteprobl på tross av bedring med levaxin. Han på spesialistsenteret har jeg ikke hørt noe fra på en stund.. og han sier verdiene mine er normale, så jeg tviler på at de lar meg få øke dosen..

Vet ikke helt hva jeg skal gjøre.. føler at jeg ikke får nok behandling!

Side 3 av 3 Først 123

Lignende tråder

1. Angst/stress. Får nå og da hjertebank.
    Av Bille i forumet Angst
    Svar: 13
    Siste melding: 11-12-11, 21:06
  2. Angst, uro?
    Av Ingvild i forumet Angst
    Svar: 5
    Siste melding: 31-05-10, 22:26
  3. vanvittig angst...
    Av mammantileir i forumet Angst
    Svar: 4
    Siste melding: 06-09-08, 18:40
  4. Angst og lavt stoffskifte